mitä mieltä olette elokuvasta?
Pohjanmaa
6
773
Vastaukset
- Baxter
Legendaarinen leffa. Toisinaan pohjanmaanmurre vähän tökkii, mutta ei läheskään niin paljon kuin esim. Häjyissä. Tosin, Lakeuden kutsussa näyttelijät osasivat murteen vielä paremmin, lähes täydellisesti.
Sitäpaitsi, rytmiltään Pohjanmaan viimeiset puoli tuntia junnaavat vähän paikallaan. Lakeuden kutsussa tätä ongelmaa ei ole, koska leffa on jo kestoltaan vähän lyhyempi ja kerronnaltaan napakampi (="90-lukulaisempi").
Esko Nikkari on kovan tason sälli, Esko Salminen myös. Yhdellä pitkällä otoksella kuvattu kohtaus, jossa molemmat päästetään humalaisena ladosta pihalle, jäi pysyvästi mieleeni jo kersana.
Hyvä pätkä, jota edes Törhösen Ameriikan raitti kaikessa kökköydessään ei onnistu häpäisemään (vaikka joskus tuntuukin sitä yrittävän).
Kannattaa lukea myös kirja!
"Eiköhä veretä varvit ennenku vanhukset tuloo pellolta." - Veturimies
Kertooko nämä Pohjanmaa aiheiset elokuvat jotakin näistä ihmisistä, oikeasti. Monella ei ole kokemusta lakeuden ihmisistä, joten onko näissä elokuvissa joitakin " helmia muille " ?
Tarkoitan lähinnä HÄJYT sekä Antti Tuurin tuotantoa. - Tumppi
Katsomisen arvoinen leffa...vähän semmosta junttimeininkiä (ihan positiivisessa mielessä). Esko Nikkari on erinomainen, ehdottomasti parhaita kotimaisia näyttelijöitä.
- entinen pohjalainen
Tiätenki Pohojanmaa-elokuvat avautuvat parhaaten pohojalaasille ja kyllä niiton täällä katottukki. Kyllähän esimerkiksi Pohojanmaa, Häjyyt, Talavisota ja Lakeuren kutsu ovat saanehet palijon kttojia myäs muual Suames.
Viimeksimainitut elokuvat ovat olleet vuoden katsotuimpien elokuvien joukossa koko maassa.
- emäntä
loisto elokuva!!!!! kirjoja en ole lukenut, mutta elokuvat ainakin saavat hymyn naamalle!=)
ehkä erinomaisten näyttelijöiden ansiosta elokuvat ovat saaneet niin suuren suosion!
lissee lissee!!!!=) - arvik
on katsottu jotain satoja kertoja..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht1492852Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava3652030- 401757
Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii351698Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua321401Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa
Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em941213- 541173
Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.
Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul327949Jumala puhui minulle
Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles110938Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53782