Ystävä irti huumeista

hyuikirtti

Pistän tämä nyt tällekkin palstalle koska kipeästi toivon neuvoja.

Sain kiertokautta kuulla työkaverini käyttävän amfetamiinia, vaikka olen sitä kyllä hetken jo osannut epäilläkin. Kaikki alkoi viattomasti tupakasta, sitten siirryttiin viattomasti pilveä polttelemaan ja nyt käytössä on amfetamiini ja määrät kasvaa koko ajan. En tiedä missä muodossa mutta ei ilemisesti ainakaan suoneen, vielä... Olen varma että kun kaverille tarjotaan esim. heroiinia niin varmasti lähtee sitäkin kokeilemaan. Haluaisin pysäyttää kierteen koska näen mihin se on menossa. Pidän kovasti tästä kaverista ja myös hänen perheensä on minulle läheinen, enkä haluaisi heidän joutuvan kokemaan sitä tuskaa jota huumeriippuvainen perheenjäsen aiheuttaa. Kyse on ns. kunnollisesta perheestä, ei alkoholismia tai mitään. Tietysti pelkään hieman myös itseni puolesta koska kuitenkin samalla työmaalla ollaan ja aineissa oleva ihminen on arvaamaton ja saattaa käydä agresiiviseksi.

Ajattelin pomolle ehdottaa huumetestejä, mutta ongelma on se etten voi kertoa kenestä on kyse ja tuleehan se kalliiksi koko firma testata. Lisäksi hän voi kuitenkin kieltäytyä.

Kysynkin siis: Mitä minä voin tässä tilanteessa tehdä?

24

3445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Riippuvainen ilmasta

      Itsellä on ongelma, puhun jatkuvasti huumeista ja ajattelen niitä. En ole ikinä uskaltanu kokeilla. Minun on pakko jatkuvasti kirjoitella provoja ja keksittyjä tarinoita. Mitenkähän tästä pääsis eroon. Alkoi ihan kertakokeilusta, pahimmassa vaiheessa olin vaan YAD_porukan ringeissä ja puhuin jatkuvasti. Voin sulle sanoa, ihan suoraan, että lopeta vielä kun pystyt. Pian kirjoittelet yöllä jostain merkillisistä riskeistä ja tutkit aiheuttaako kannabis luukatoa. Itsellä kävi niin, että kun yökaudet luin tutkimuksia, niin hiljalleen tuntui siltä, että kannabis on kaiken pahan alku ja sen ympärille on tehty salaliitto, että se aiheuttaa psykoosia ja niin edespäin. Muutama laitosreissu nyt takana ja enää edes YAD porukat ei halua mua sinne. Mun vastustaminen meni niin pitkälle, että en antanut muiden vastustaa yhtä paljon kuin itse vastustin. Se oli ihan sairasta, kun aina sai vastustaa, kun vaan halusi. Mutta nyt näyttää käyvän täällä samoin. Taas pakko mennä hoitoon, eilen jo peitto puhui mulle ja osasin kasvien kieltä, ajattelin, että voisin kieltää kannabiskasvia kasvamasta, jos puhun pelarkooniat ja vattupensaat mukaan liittoon kannabista vastaan, saniaiset lupas jo tulla ja ne on tosi vanhoja kasveja ja osaa kaikkia taistelulajeja, siis kasvien taistelulajeja.
      Mut nyt pakko kirjautua jonnekin foorumille missä voi vastustaa, ihan vaan pari riviä, eikä yhtään enempää.

      • Totuutta silmiin

        Itsellä kans hiukset riippuvaisia päänahasta. Oon yrittänyt vaikka mitä juttuja. Katkot auttaa mutta vain vähäksi ajaksi, sitten hiukset taas kasvavat pidemmiksi ja alkaa sama noidankehämäinen riippuminen. Olen tosi huolissani hiuksistani, joo, että vähäsen, mut riippuva ihan jatkuvasti päänahasta, ihan maalaisjärki sanoo, että ei voi pitkänpäälle toimia. Jotkut sanoo, että ponnari auttaa, mut joo joo, kyllä sen tietää, heti kun avaa, niin sama peli jatkuu. Ponnari on musta vaan ongelman siirtämistä.


      • hyuikirtti

        Koittakaas nyt muistaa ottaa ne lääkkeenne ja palatkaa sinne pyöreän huoneen nurkkaan istumaan.


    • 10+20

      Ookko lauleskellu trollauslauluja viime aikoina?

    • panii_kissa

      Ekaksii pidä ittes erossa kaikista kokeiluista!

      Tokaksii selitä tilanne kaverille, lue mitä _kissa neuvoo

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9621588#comment-47810267

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9621588#comment-47811183

      http://keskustelu.suomi24.fi/node/9621588#comment-47812768

      Siellä on vähän muutakin ja niitä nyt soveltaen jos kun on kyse aikuisesta.
      Aikuiselle on puhuttava vähän eri tavalla kuin lapselle, mieti miten tahtoisit itsellesi asiat selitettävän.
      Huumeiden ihannointi perustuu vain siihen hassuun oloon, joka varmasti kostautuu järkyttävin seurauksin.
      Ilmaista juustoa saa vain hiirenloukusta, muistakaa tämä.
      Eli hauskasta joutuu maksamaan myöhemmin järkyttävän hinnan.
      Kuten grapulakin opettaa, mutta huumeissa ongelmat ovat suurempia.

      terveisin _kissanne : )

      • psyk. esh.

        Ainoa keino on saada kaveri pakkohoitoon skitsifreniadiagnoosilla.


      • 35vee
        psyk. esh. kirjoitti:

        Ainoa keino on saada kaveri pakkohoitoon skitsifreniadiagnoosilla.

        Mun kaveri kuoli huumeisiin kolme viikkoa sitten. pisti ilmeiisesti suoneen ja kuoli.
        Nyt sun kannattaa mennä heti kertomaan pomolle tai jollekkin sen käyttäjän perheenjäsenelle
        asiasta.Pahennat omaa tuskaasi ja muiden jos et kerro kenellekkään. Ongelma vaan kasvaa jos ei tehdä heti jotain eli tartu nyt rohkeasti toimeen ja kerro asiasta jollekkin.


      • panii_kissa
        psyk. esh. kirjoitti:

        Ainoa keino on saada kaveri pakkohoitoon skitsifreniadiagnoosilla.

        Jo höpsis :)

        No on tässä aloituksessa on kyllä monta aika outoa juttua.
        Esin tämä hieman huvitta jos kuitenkin on kyse työelämästä, siis aikuisista ? :) Kaikki alkoi viattomasti tupakasta, sitten siirryttiin viattomasti pilveä polttelemaan ja nyt käytössä on amfetamiini ja määrät kasvaa koko ajan.

        Jos aloittaja hyuikirtti :
        Haluaisin pysäyttää kierteen Pidän kovasti tästä kaverista
        _kissa on sitä mieltä että alkuvaiheessa on vielä on toivoa, mutta vuodenkin vetänyt on mahdoton tapaus. Aina kannattaa yrittää puhua järkeä niin kauan kun jaksaa ja sitten minä antaisin periksi ja unohtaisin koko jutun.

        aloittaja hyuikirtti : Tietysti pelkään hieman myös itseni puolesta koska kuitenkin samalla työmaalla ollaan ja aineissa oleva ihminen on arvaamaton ja saattaa käydä agresiiviseksi.
        _kissa : Tää nyt on vähän tätä, mutta voihan tänne pari ohjetta laittaa, koska oikeasti muut ohjeita hakevat saattavat käydä täällä lukemassa. Mutta huumeissa ja/tai aggressiivinen työkaveri pitää poistaa työpaikalta. Eihän tuohon nyt ole kahta sanaa sanottavana muuta.

        Muuten pakkohoito aikuiselle ei kait ole mahdollista?
        Mutta kannatan sen saattamista lakiin, tietyin edellytyksin.
        Esim pitää saada allekirjoitus esim edellisellä hoitokerralla, että jos joskus vielä käytän huumeita niin saatte viedä pakolla hoitoon.
        Siis esim tuon tapainen lupapaperi.

        _kissa ei voi käsittää miten kaikki tällainen on mahdollista. Tämä hämmästyttää.
        Tai oikeesti käsitänhän minä, mutta en ymmärrä sitä miksi lapset tahtovat tai kkukaan järki-olento lähteä tuohon mukaan? Ihan selvinpäin vielä.


      • paperxz
        psyk. esh. kirjoitti:

        Ainoa keino on saada kaveri pakkohoitoon skitsifreniadiagnoosilla.

        Itse saan euforiaa kun otan neljä kofeiinipilleriä tulee mahtava psykoottinen euforia.
        Skitsofrenia diagnoosi on. Lopetin huumeiden käytön .Sairaalasta mut potkittiin pois
        kun poltin pilveä tupakkhuoneessa ja söin omia bentsoja. Mieltä tasaavat lääkkeet kun jättää
        pois niin tulee euforinen olo kofeiinipillereistä koko päiväksi.


      • panii_kissa
        paperxz kirjoitti:

        Itse saan euforiaa kun otan neljä kofeiinipilleriä tulee mahtava psykoottinen euforia.
        Skitsofrenia diagnoosi on. Lopetin huumeiden käytön .Sairaalasta mut potkittiin pois
        kun poltin pilveä tupakkhuoneessa ja söin omia bentsoja. Mieltä tasaavat lääkkeet kun jättää
        pois niin tulee euforinen olo kofeiinipillereistä koko päiväksi.

        Älä jankuta tuollaista; teko-euforiaa.
        Etsi elämästä aitoa ja oikeeta euforiaa, sellanen on lähempänä kuin arvaatkaan
        ja se on kestävämpää kuin teko-euforia huumeilla.
        Elämä on vaikeeta.
        Ilman vaikeeta ei olisi elämän helppoja ja ihania iloja.


      • sanoo eput
        panii_kissa kirjoitti:

        Älä jankuta tuollaista; teko-euforiaa.
        Etsi elämästä aitoa ja oikeeta euforiaa, sellanen on lähempänä kuin arvaatkaan
        ja se on kestävämpää kuin teko-euforia huumeilla.
        Elämä on vaikeeta.
        Ilman vaikeeta ei olisi elämän helppoja ja ihania iloja.

        seksi pilvi on aika euforinen kokemus. nautintoja pelkäävillä jää tuokin kokematta mutta omapa on
        menetyksensä.


      • panii_kissa
        sanoo eput kirjoitti:

        seksi pilvi on aika euforinen kokemus. nautintoja pelkäävillä jää tuokin kokematta mutta omapa on
        menetyksensä.

        Ymmärrän ja just paljolti samaa mieltä. Loistavaa että otit puheeksi, koska tämä on pitänytkin sanoa tuhat kertaa, mutta vaan unehtuu.
        Syy lasten ja nuorten huumeiden käyttöön on juurikin tuo.
        Joten tässä :
        Ihmiset varsinkin lapset ja nuoret tahtovat kokeilla seksiä, mutta se pelottaa, joten päihteet;
        just se viina ja huume poistaa jännityksen ja saa tunteet pinnalle. Eikä vain nuorille vaan myös vanhemmille

        Joten kysynkin sinulta :
        Oletkos ikinä kokeillut miltä seksi tuntuu selvinpäin? Sekin on erittäin euforinen kokemus, mutta nautintoja pelkäävillä jää tuokin kokematta mutta omapa on menetyksensä.
        Kannatan seksiä selvinpäin jopa vanhemmillekin.


      • epäilen
        panii_kissa kirjoitti:

        Ymmärrän ja just paljolti samaa mieltä. Loistavaa että otit puheeksi, koska tämä on pitänytkin sanoa tuhat kertaa, mutta vaan unehtuu.
        Syy lasten ja nuorten huumeiden käyttöön on juurikin tuo.
        Joten tässä :
        Ihmiset varsinkin lapset ja nuoret tahtovat kokeilla seksiä, mutta se pelottaa, joten päihteet;
        just se viina ja huume poistaa jännityksen ja saa tunteet pinnalle. Eikä vain nuorille vaan myös vanhemmille

        Joten kysynkin sinulta :
        Oletkos ikinä kokeillut miltä seksi tuntuu selvinpäin? Sekin on erittäin euforinen kokemus, mutta nautintoja pelkäävillä jää tuokin kokematta mutta omapa on menetyksensä.
        Kannatan seksiä selvinpäin jopa vanhemmillekin.

        lapset ei edes pysty harrastaan seksiä, eikä pidäkkään pystyä. nuoret kyllä sekstaa mutta harvoin
        pilvessä, kännissä kylläkin. alkoa nuoret saa helposti, monille ostaa omat vanhemmat. pilveä ei oikeasti myy nuorille juuri kukaan. syykin on yksinkertainen, rahaa ei teineillä juuri ole ja riski
        jäädä kiinni on moninkertainen verrattuna aikuisille myyntiin.

        itse olen nainut selvänä, kännissä ja pilvessä. känniseksi on huonoa, selvänä oikein hyvää ja pilvessä
        myös oikein hyvää. ainoat huumeet mitä olen ikinä käyttänyt tai tulen käyttämään ovat alkoholi ja
        kannabis. näistä kahdesta pidän omien kokemusten perusteella alkoholia haitallisempana.

        niin ja olen siis keski-ikäinen mies.


      • panii_kissa
        epäilen kirjoitti:

        lapset ei edes pysty harrastaan seksiä, eikä pidäkkään pystyä. nuoret kyllä sekstaa mutta harvoin
        pilvessä, kännissä kylläkin. alkoa nuoret saa helposti, monille ostaa omat vanhemmat. pilveä ei oikeasti myy nuorille juuri kukaan. syykin on yksinkertainen, rahaa ei teineillä juuri ole ja riski
        jäädä kiinni on moninkertainen verrattuna aikuisille myyntiin.

        itse olen nainut selvänä, kännissä ja pilvessä. känniseksi on huonoa, selvänä oikein hyvää ja pilvessä
        myös oikein hyvää. ainoat huumeet mitä olen ikinä käyttänyt tai tulen käyttämään ovat alkoholi ja
        kannabis. näistä kahdesta pidän omien kokemusten perusteella alkoholia haitallisempana.

        niin ja olen siis keski-ikäinen mies.

        epäilen 25.2.2011 12:29

        No ymmärsin sitä edellistä (sanoo eput 24.2.2011 12:58) , sinun kommenttisi menee ihan yli, että heilahtaa.
        eput sanoi että huumeet ja seksi on jes.
        Totesin että juuri sen takia lapset alkavat käyttämään huumeita että uskaltavat naida. Eli siis puhuin niistä lapsista jotka tahtovat naida, niin vetävät huumeita tai viinaa uskaltaakseen naida.
        En tietenkään tarkoita kaikki.
        Eikä tietenkään tarkoita että jos tyttö vetää viinaa niin se tahtoo naida.

        Mutta sama ongelma näkyy aikuisillakin, etteivät edes aikuiset uskalla naida selvin päin. Ja hymykin irtoo vasta alkon ulko-ovella kun on kassillinen kilisevää, niin ukot tietää että nyt on hauskaa tiedossa. Eikö tollanen nolota?

        epäilen : pilveä ei myy nuorille . syykin, rahaa ei ole ja riski moninkertainen verrattuna aikuisille.
        _kissa : ainakin minä kuulen uutisia että nuoria oli jäänyt kiinni festareilla pilven ja haziksen osto / myynti / käyttö tms.
        Viime kesänä taisi olla Porissa joku myi itse kasvattamaansa marihjuanaa. Että kyllä sen omaan käyttöön kasvattaminen tiedetään.
        Ja ainakin tytöt istuu pankin päällä, joten kyllä tytöillä rahaa piisaa.
        Minulle ei ainakaan aikuisena kukaan tyrkyttänyt huumeita. Ja jos, niin käyttäkää munasuojia.

        niin ja _kissa on keksi-iän ylittänyt nainen


    • r.i.p.

      Käytännössä sinä et voi juurikaan mitään, valitettavasti asia on näin. Järki on kadonnut jo aloittaessaan huumekokeilun, joten tuulimyllyä vastaan taistelet. Ainut konsti on saada jeppe/jaana pakkohoitoon, katkolle ilman hänen suostumustaan tietty. Tiedän tapauksen, jossa jeppe käytti huumeita ja oli reilun parikymppisenä fyysisesti vanhuksen tasolla ja henkisesti pienen lapsen tasolla. Kuoli lopulta "vanhuuden" aiheuttamiin vaivoihin muutamassa vuodessa.

      • aaaaaaaaaaaaaaa.

        Kuulostaa heroiinin käyttämisen "sivuvaikutuksilta".


    • F.

      Siskoni on ollut narkomaani parikymmentä vuotta. Asiaa hän ei toki vieläkään myönnä ja ajan myötä hänelle on tullut yhä enemmän ikäviä taipumuksia sekä psyykehäiriöitä. Hänellä on oma perhe, pieniä lapsia ja mies, joka elättää. Meistä sisaruksista tai äidistä ei ole enää hänen kanssaan olemaan. Se oli vaikea valinta, mutta liian kauan sivusta seuranneena ja hänen teoistaan kärsineenä, meillä ei ollut enää vaihtoehtoja. Hänestä tuli täysin mahdoton, eikä häntä ole saatu hoitoon vieläkään. Hän ei ymmärrä tai myönnä olevansa sairas. Lapsuudenkoti oli raitis ja kunnollinen. Meistä muista ei tullut samanlaisia. Hän oli varsin kokeilunhaluinen jo teini-iässä. Mikään ei tunnu muuttuneen muuta kuin pahempaan. Hän syyttää kaikesta meitä. On tehnyt niin aina. Huumeiden käyttö, voimakas itsekkyys, välinpitämättömyys, vastuuttomuus, luonnehäiriöt, uhkailu, sekavuus ja niin edelleen ovat olleet meille todella raskasta koettavaa. Jotta pääsisimme omissa elämissämme eteenpäin, oli pakko katkaista yhteys. Toimimme näin vasta vuosien kuluttua. Se, että olimme hyviä, yritimme saada apua ja niin edelleen, ei riittänut alkuunkaan. Hänessä ilmeni lopulta vain räjähtävää aggressiivisuutta, uhkailua, häikäilemätöntä hyväksikäyttöä, valehtelua, kleptomaniaa (ym.) Hänestä tuli täysin mahdoton. Viimeinen tikki oli suureelliset valheet joita hän alkoi levitellä ympäriinsä sekä tappouhkaukset, niin meidän, hänen perheensä kuin meidän toisten perheenjäsentemme. Sosiaaliviranomaiset eikä poliisikaan auttanut.

      Huumeiden käyttö voi olla yhä monesti vaiettu aihe, eikä sitä moni ystävä edes pysty kuuntelemaan, kun tahtoo asiasta jollekin kertoa saadakseen tukea sille että on joko itse käyttävä tai lähipiirissä on. On hienoa, että olet huolissasi, mutta muista, että on osattava myös irroittautua. Minä halusin auttaa vuosia, mutta tänä päivänä saan vain vihat kaiken jälkeen. Siskoni on käyttänyt varmasti kaikkea, mitä mahdollista. Siihen se saattaa mennä sinunkin työkaverillasi. Ole varovainen. Hän saattaa olla hyvinkin arvaamaton. Ole myös varovainen siitä jos teet ilmiannon. Monilla huumeiden käyttäjillä on omat muodostuneet piirinsä ja kostoa saatetaan käyttää ensimmäisenä keinona. Tämän vuoksi minunkin ja perheeni oli pakko vetäytyä. Jos et hyödytä työkaveriasi mitenkään, ei hän ole sinulle lopulta enää lainkaan ystävällinen. Älä puutu liikaa hänen perhe-elämäänsä. Heidän on kyettävä itse toimimaan. Moni vain ei pysty siihen. Älä luota työkaverisi puheisiin. Tiedän hyvin millaista on, kun tahtoo vaikuttaa toisen elämään, jotta se ei tuhoutuisi täysin. Oma alavalintanikin liittyy auttamiseen, mutta tiedosta se, että pystyt tekemään vain tiettyyn pisteeseen asti. Huumeiden käyttäjien lähimmäisien elämä tuhoutuu monesti paljon nopeammin kuin itse käyttäjän. Opi olemaan terveellä tavalla itsekäs. En sano ettei sinun pitäisi yrittää auttaa lainkaan, tottakai voit yrittää, mutta se on kivinen tie. Älä vain pilaa vuosia elämääsi, kuten me teimme. Halusimme uskoa liikaa hyvään. Läheisestä tuli vihamies ja loputon painajainen.

      • ystävä.

        Kannattaa lempata, mitä pikinmiten.


      • TELAKETJUU
        ystävä. kirjoitti:

        Kannattaa lempata, mitä pikinmiten.

        Saadaan myös välittäjät kiinni.
        Huumeidenkäyttö on rikos.
        RIKOLLISESTI HANKITTU OMAISUUS VALTIOLLE.


      • antsuki

        Kiitos tarinastasi,mikä avasi silmäni ja pisti ajattelemaan! Ymmärrän tuon perheen sisäisen pahoinvoinnin,Olen äiti ja vanhin poikani ajautui jo nuorena huumekoukkuun..nyt hän jo 34v..on ollut tosi rankkaa,välillä hoidossakin ollut,mut sortunut taas ;( Käyttö jatkuu ed.poika velkaantunut kaikkialle..käyttää hyväksi perhettämme,lypsää rahaa myös isovanhemmiltani,säälittävää.Nyt ollaan tultu pisteeseen,ettei enää jaksa,yritetty on auttaa hyvällä että pahalla.EN usko,että voin auttaa enempi..kärsin eniten tästä noidankehästä,valehteluista,luonnehäiriöistä ym..EN tiedä ,mitä tekisin,oma poika kuitenkin,katkaisenko välit vai miten toimin? Sairastunut itse sivussa..pelossa elän ;( säälittävää,mutta totta,miten huumeet vie ihmisen,ja tekee hänestä ns.vieraan persoonan.


    • Menkelll

      Mulla toi tötsäily lähti jo 80 -luvulla käsistä, kun Vanhan poke vei tuopin kädestä ja heitti pottutorille. törmäsin juppiin ja se oli menoa.

    • Sä et taida tietää kuinka ne huumeet oikeesti toimii. jotenka ota asioista oikeasti selvää monesta eri paikasta ja tuomitse vasta sitten. Täällä on paljon hullumpiakin ihmisiä jotka ei käytä edes alkoholia. Joten lue ja opiskele aiheesta ennenku meet pilaan teidän kaveri suhteen

      • psyk. esh.

        Pakkohoito on mahdollista jos on skitsofreniadiagnoosi, silloin voidaan viedä hoitoon mistä tahansa häiriökäyttäytymisestä, kuten huumeista. Jos ei ole skitsodiagnoosia niin huumeiden käyttäjää ei välttämättä pakkohoitoon saa.


    • Ei-apua

      Et sä voi tehdä mitään.
      Anna sen käyttää ja pilata elämänsä, kyllä se ehkä huomaa sen joskus.

      Ihan turhaa mennä sanomaan mitään järkevää tai tarjota apua, olen yrittänyt. Nyt säälittää katsoa hyvää ystävää, kun on ihan deekunarkkari. Kannabiksesta se lähti hänelläkin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe