VOLVO 940 2,4 TDI vm.1994 TÄRINÄ ???

RekkaSanna76

Omistan pikkusta vaille 600 tkm ajetun kyseisen auton. Käytimme korjaamolla, vaihdoimme kytkimen (koko paketti), kartaanin kannatinlaakerin, öljyt laatikoon ja perään. Saatuamme auton korjaamolta, havaitsin että autoon on tullut kummallinen tärinä ja vapina, joka selvästi havaittavissa 80km/h-> siitä ylöspäin ajettaessa, koko kori tärisee/vapisee. Ajoon ei vaikuta. Nooh, vaihdoimme uuden kannatinlaakerin, tasapainotimme kartaaniakselin, ja tasapainotimme renkaat, mutta eipä vapina kavonnu. Alakaapa olla konstit vähissä. Seuraavaksi on kai aukastava perä, että josko se sieltä johtuu se tärinä. Vaikka aikaisemmissa 740, ja toine 940 sarjan auto ei ole tärissy vielä 650tkm, ja enkä vähällä kummalla uskois, että perä ois menny rikki, yhen korjaamoreissun aikana. :( Oiskohan kellään mitään kokemusta vastaavasta tai ratkasua ongelmaa.
Olen kyllä miettinyt, että voisko perässä oleva kitkalukko olla jotenki syyllinen asiaan. En tiiä. Ideat kumminki on jo tosi vähissä.
Kaunis Kiitos, jos joku vois auttaa !

3

723

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • volvo_puranen

Tarkista vantee(takana ei ole jäätynyttä savea tai lunta tai ajettu johonkin esteseen jolloin ei ole muodossa) ja niiden tasapainotus kun sanoit että 80km/h rupeaa tärisemään tämä sattuisi siihen hyvin.Samalla ne pyöränlaakeritn tarkistetaan.Tarkista nämä kun ruvetaan vikaa selvittämään tämä on halvin remontti alkuun.
      Kun laitoitte sen kardaanin kuntoon vaihtuiko ne ristinnivet samalla kertaa kun autolla noinkin paljon ajettu?

• volvo_puranen

Tuossa aloitusviestissä oli jo renkaiden tasapainoitus ja vanteet oli varmaakin silloin kunnossa.Täristääkö se vaikka ei ole vetopäällä eli vapaalla rullaat ramppiin sitä 80km/h nopeutta.Koneen kumityynyt kunnoossa kaikki nivelet jarrut ok ei lämpiä.Kuules kyllä sinne korjamoon olisi kannatanut olla yhdeydessä jos viedessä auto ei tärissyt ja korjaamon jälkeen tärisee kun sillä työllä on takuu.Vastaile kun olet selvitellyt asioita

• volvo 240

katoppa onko ristikot samalla "linjalla",helposti asentaessa menee "yhen boorin pieleen" jos pahasti pielessä niin särkee neulat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe