Hunajasiedätysuutisoinnista (kerimesi ym.) innostuneena keräsin itse koivun ja heinien siitepölyä viime keväänä ja kesänä ja sekoitin sitä suomalaiseen hunajaan.
Oon ottanut itse tekemääni siitepölyhunajaa päivittäin elokuusta lähtien. Aluksi tein siitä koemielessä tarkotuksella hyvin vahvaa kokeillakseni miten reagoin: herneen kokoisen palan jälkeen piti ottaa pari allergialääkettä (gestine) jotta tuntuma suussa ja nielussa helpottaisi. Sitten laimensin sitä riittävästi ja otan pienen nokareen päivittäin ja annan sulaa suussa. Myöhemmin olen uudestaan hieman vahventanut tavaraa, ilmeisesti sietokyky on kasvanut.
Ainakin omenan ja hasselpähkinän ristiallergiat tuntuvat olevan nyt huomattavasti lievempiä. Mielenkiinnolla (!) odottelen koivun siitepölyaikaa, josko tästä kuurista olisi apua... On apua tai ei, tarkoitus on jatkaa kokeiluita ja kerätä siitepölyä seuraavaa satsia varten.
Keräsin koivun avautuvia tai avautuneita norkkoja/kukkia (vai mitä ne ovat) suodatinpaperiin useita pussillisia, ja kuivatin kirjahyllyn päällä. Suodatinpaperien pohjalle jäi keltainen seos siitepölystä ja norkkopalasista, jonka sekoitin aluksi pieneen määrään hunajaa (jota siis kokeilin ja kokeilusta viisastuneena laimensin). Siitepölyä jää suodatinpaperin pohjalle vain hyvin pieni määrä. Timoteista ja niittynurmikasta keräsin siitepölyä vastaavasti, tosin siitepölyä jäi suodatinpussiin vieläkin vähemmän. Kopauttamalla koivun tai heinäkasvien kukintoja näkee keltaisesta siitepölypilvestä, että onko oikea aika kerätä. Koivun siitepölyn kerääminen on helpointa "riipparauduksista".
Huomasin itse, että siitepölyn keräämisessä ja käsittelyssä olisi kai kannattanut hyödyntää ei-allergisia tuttavia tai vaimoa... Onneksi oli vahva lääkitys.
Onko kukaan yrittänyt vastaavaa konstia (siitepölyn itsesiedätys) ja mitkä ovat olleet tulokset?
Itsesiedätys siitepölyllä
1
731
Vastaukset
- siedättäjä
Siedättäjän kevät/kesä, kun yksi talvi takana itse tehdyllä siitepölyhunajalla:
Koivun siitepölykausi oli mulla nyt huomattavasti helpompi, tosin koivu ei kai kukkinut viime keväänä yhtä voimallisesti kuin yleensä, joten en pysty kuin mututuntumalla sanoa, että kyllä minulla auttoi. Yhdellä kestine-tabletilla / päivä selvisin kevään, kun viime vuonna otin kahta ja vielä lisäksi nasonex-sumutetta heinäkuulle loppuun astii. Nyt heinäaikaan välillä pitää ottaa yksi kestine-tabletti tarpeen mukaan.
Ristiallergiat ovat helpottuneet edelleen, eli voin ilman kurkun/suun kirvelyä ja nenän ja silmien vuotamista syödä huoletta omenoita, luumuja, päärynää, porkkanaa ym. Hasselpähkinät aiheuttavat vielä vähän oireita, mutta nekin huomattavasti vähemmän kuin aiemmin.
Keräsin taas koivun ja timotein siitepölyä, ja tarkoitus on taas sekottaa niitä suomalaiseen hunajaan ja syödä suoraan purkista hieman joka päivä.
Aikomus olisi jatkaa kuuria aikakin vuoden verran ja todennäköisesti kauemminkin. Jos muistan ja jaksan, laitan väliaikatietoa hoidon tehosta vuoden päästä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit986128KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3495587Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei522639Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521042046Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1071758- 1181639
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191603Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1801267- 731177
Nuoret hakevat eläkkeelle, vaikka eivät ole olleet vielä töissäkään
hyvin menee. Pieni vastoinkäyminen elämässä, ja heti masennutaan. Monet alle 30-vuotiaat hakevat työkyvyttömyyseläkettä188988