Onko kukaan muu huomannut tämmöistä juttua. Nyt kun tämä e10 tuli markkinoille niin lopetin silloin sen polttoaineen käyttämisen ja aloin tankkaamaan 98. Olen nyt muutaman tankillisen kerinny ajamaan autolla ja olen huomannu että polttoaineen kulutus on laskenut noin 0.2-0.5 litraan satasella kaupunkiajossa. ajomatkat on ollu samanlaisia kokoajan. Niin auto oli 1.8tsi DSG
Polttoaine
4
338
Vastaukset
- Matikkaa
0.2-0.5Litran/100km kulutus ero kaupunkinopeuksissa on oletettavasti ihan muista syistä johtuvaa kuin polttonesteen laadusta.
Kun olet ajanut noin 20-tankillista ja kulutuslukemat pysyy keskimäärin sen 0.2-0.5 litraa alhaisempina kuin ajaessasi 95E polttonesteellä tulee "vähän" vertailupohjaa,mutta vain vähän, kun kaupunkiajossa kulutus vaihtelee niin monesta tekijästä johtuen että ainakin kahden tankillisen perusteella en ole vielä vakuuttunut asiastasi.Mutta hyvä jos olet oikeassa,sitten vaan laskimet käteen ja huomioimaan saavutettu säästö litroina/kilometrit,ja vertailu polttoneste hinnat huomioiden saat tietää onko kannattavaa vai ei.Niin en minä mitään säästöä hae mutta en vaan tankkaa ainakaan vielä puoleen vuoteen tota E10 tankkiin. Seuraan tilannetta mihin se menee alkaako koneet paukkumaan vai tuleeko jotain muuta vikaa autoihin mihin on tankattu E10 polttoainetta.
- suunta huonoon päin
Periaatteessa oktaaniluvun nousu ei nosta bensiinin tehoa tai energiaa, mutta muistan nesteen sataoktaanisen green power- bensan, niin kyllä se työnsi autoa ilman kaasua kuin diesel-moottori. Kulutus laski, kun vääntöä oli niin paljon enemmän. Saisi tulla "ysiysit" ja sataoktaaniset takaisin tuon vihenrpiipertäjien etanolisotkun tilalle. Tankillisen ostin ja oli viimeinen.
- Samara-mies
Etenkin mökille mennessä kulkee paremmin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos4646596Suomen kansa haluaa Antti Lindtmanista pääministerin
Lindtman on miltei tuplasti suositumpi kuin etunimikaimansa Kaikkonen. Näin kertoo porvarimedian teettämä kysely. http1913924Vain 21% kannattaa Lindtmania pääministeriksi
se on selvästi vähemmän kuin puolueen kannatus, mites nyt noin?1112533Miten löydän sinut
Ja saan sanottua kaiken mitä haluan sinulle kertoa? Ja kuinka kuuntelisit minua sen hetken? Kuinka voin ilmaista sen mit262050Moraaliköyhä S-ryhmä
S-ryhmä on kehystänyt Israel-boikottipäätöksen “ihmisoikeuslinjaukseksi”, mutta toteutus paljastaa sen onttouden: valiko1391436Yöllinen autolla kaahari Heinolan seudulla
Asukkaita häiriköivän nuoren herran autokaahaus keskustelu poistettu, onko jokin hyvävelijärjestelmä käytössä ?771335- 681176
Vaikea tilanne
Hieman kolkuttaa omatuntoa, kun on osoittanut kiinnostusta väärää naista kohtaan. En ymmärrä miten toinen on voinut te791108- 631105
- 461049