oikein on kun käynnistyy puolilämpimänä todella huonosti. Auto 960 ja kone kolmelitrainen. Kylmänä lähtee hyvin käyntiin mutta ajon jälkeen pari tuntia, joskus vähemmänkin seisottuaan saa jauhattaa monta sekuntia ennenkuin käynnistyy. Tuntuu että lähtee vähän herkemmin jos polkee kaasua. Jos kuumana sammuttaa ja kohta starttaa niin syttyy heti. Käynnistyttyään toimii kuitenkin aivan normaalisti.
Mitähän häikkää
9
626
Vastaukset
- pp
aikoinaan joillain saitilla puheena olleesta kaasuuntuminen imusarjassa, en muista tarkalleen että aiheuttiko sen jonkunlaisen ilma lukon/polttoaineen höyrystymisen tai muuta vastaavaa ja oli ongelma enemmänkin kaasari mallin autoissa ja käyntiin lähtöä helpotti kaasun polkeminen auki. Tai sitten perinteinen tulppien kastelu ongelma, joka vaatii enemmän ilmaa, vaikka ruiskumalleissa ei suositella kaasun polkemista. Kokeile käynnistystä kaasupohjassa lämpimänä, että auttaako.
- Halpisautoilija
myös mahdollinen vika
- volvo_puranen
Halpisautoilija kirjoitti:
myös mahdollinen vika
Kun käynnistät laita virrat päälle ja odota se10 sekunttia ennen käynnistystä että ne anturit antavat tietoa sinnee keskusyksikölle millainen seossuhde polttoainelle pitää antaa että lähtee käyntiin.
Tämä ei maksa mitään mutta seuraavat maksaa(ota koneesta ne vikakoodit jos muistiin on jäänyt jotain) .
Mikä koneen huoltohistoria onko hyvät tulpat sähköpuoli muutenkin kunnossa ja ne ilmaputsari ja bensasuodatin on vaihdettu ja bensapumppu antaa sopivan paineen ja ne polttoainelinja niin ettei bensa kuumenee kun lämmin polttoaine (eli höyry ei avaa niitä suuttimia kunnollaa).
Siten se ilmamäärämittari ja anturien kunto eli nokka-akselin ja kampiakselin anturi .Nämä olisi asiat jotka katsoisin jos ongelmia käynnistyksen kanssa ja laitetaan sitä 98 tankkiin vaan. - Missä kohdassa
Halpisautoilija kirjoitti:
myös mahdollinen vika
moottoria tuo lämpöanturi oikein on? Voihan se olla että sieltä tulee moottorinohjausboksille väärää tietoa. Onko anturi kallis vaihtaa?
- volvo_puranen
Missä kohdassa kirjoitti:
moottoria tuo lämpöanturi oikein on? Voihan se olla että sieltä tulee moottorinohjausboksille väärää tietoa. Onko anturi kallis vaihtaa?
Moi katso termostaattikoteloa siellä on se jäähdytysnesteen lämpötila-anturi.Huomaat sen kun katsot.
- Joo, kiitos mutta
volvo_puranen kirjoitti:
Moi katso termostaattikoteloa siellä on se jäähdytysnesteen lämpötila-anturi.Huomaat sen kun katsot.
ohjataanko samalla anturilla moottorin lämpömittarin lisäksi esimerkiksi moottorinohjausboksin toimintaa. Vikakoodeja ei ole ja lähtee hyvin käyntiin jos kone on ollut sammuksissa vain vähän aikaa. Parin tunnin jälkeen saa sahata pitkän aikaa ja lähtee yleensä vasta toisella kerralla ja silloinkin vain kaasun kanssa. Mutta kun käynnistyy, pelaa aivan normaalisti.
- volvo_puranen
Lämpötilaanturi kertoo koska auto tarvitsee "ryyppyä" eli onko kone kylmä vai kuuma sen kertoo se jäähdytyneste anturi sinnee boksille.Ilmamäärämittarissa oleva haistelija taasen kertoo boksillee se sisääntulevan ilman lämpötilan ja määrän.Aina täytyy ollaa anturi joka välittää koneen aivoillee tietoa ei ne muuten osaa laittaa sopivaa seosta sinne männän päälle.Mitä huoltotoimenpiteitä yleensä autolle on tehty jos saisi listan ja voisiko se nimimerkki rekisteröityä kun se aloitusviestin kysyjä on vanhassa volvossa ja tämä viimeinen joo kiitos mutta onko sama käyttäjä kyseessä ??
- Sama käyttäjä
kyseessä ja tiedän kyllä periaatteessa, kuinka systeemi toimii. Auto on menossa huoltoon lähiviikkoina ja eiköhän vikakin selviä. Kannattaako tähän malliin edes harkita suosittelemiasi monikärkitulppia?Joka tulpallahan on oma puola. Pakko muuten myöntää ettei autolle ole juuri muuta lähivuosina tehty kuin jakopäänhihnan(vahtoväli 40 tkm!!) ja öljynvaihdot, tulpat n. 40 tkm sitten, polttoaineen suodatin, jarrupalat ym. Ei siis mitään oikeita korjauksia. Tuosta rekisteröitymisestä en ole aivan varma, ainakaan Suomi 24:ssa. Volvo-palsta on onneksi yksi niitä harvoja suhtkoht asiallisia, ehkä juuri Sinun ansiostasi.
- volvo_puranen
Kyllä ne tulpat voisit ihan itse vaihtaa kun koskaan ei tiedä onko karstaa siellä tulpissaja onko se kärkiväli sopiva.Näissä 4 kärki tulpissa se välys pysyy hyvin kun kipinä iskee siinä missä on pienin välys eli 4 kertainen käyttöikä niihin yksi kärki tulppiin jos verratataan.Itsellä on hyviä kokemuksia lähtee käyntiin kuumana ja kylmänä ja jos sähkövehkeet on Boshin niin miksi ei käytetä niitä Boshin nelikärkitulppia joissa on se oikea lämpöarvo.Moi
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433037Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta613021- 422387
- 311873
Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa831798Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘251729- 481586
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä791307- 391270
- 791090