Aurinko nousee irästä

koti-kiusattu

Kuuntelin tos aamul uutisia ja sanottiin et Venäjä luopuu kesäajasta, kerrankin joku uskaltaa sanoo et keisaril ei oo vaattei.
Henkilökohtasest en oo koskaan uskonut sen tarpeellisuuteen kuten en juhlapyhien siirtoonkaan sillon joskus Manun aikana.
Taas olis yks päivä eressä ,tärkätyis alusvaatteis ja hietymiä tulee onneks on tohtori Kaikkonen.
Onneks pajunkissat kukkii jo ja kertovat kevään tulosta.

38

1059

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ex.Nikki

No mutta etkös sä nyt muista kun Viktori lauloi euroviisuissakin (?) et Aurinko laskee länteen? Ohan noi ilmanalat niin sekasin et uskottavaksihan tuo menee :))
      Eiköpä niitä ilmansuuntia etupäässä tuon lentoliikenteen takia rukattu, ei kai niillä muuta?
      Manun motto oli : Jotain tarttis tehdä, joten edes jotain jäi hänestäkin muistiin.
      Toi noin, voisitko kuin ohimennen sanoa " elämäsi sulottajarelle" noista tärkristä :) ja mikä tri Kaikkonen, eiköstä se o joku Kiiminkinen (tarkistaisin nimen, vaan mirri on rötköllään tv-lehden päällä ) ei voi komentaa, oikolukijaahan tässä tarvitsee itte kukin _D

• huoh....

kiesus, tottakai ilmansuunnilla on väliä. Aavalla merellä, kauan ennen lentokoneita, oli kyl hyvä tietää mihin suuntaan meet. Samoin metässä, ja mis vaan. Opettele nyt hyvä ihminen ne, jos koulus jäi oppimatta.
        Aurinko nousee idäst, ja laskee länteen. Meil suomes noi laskut voi kesäl vähä vaihdella, ku ei tahdo laskee ollenkaan.

• Ex.Nikki
        huoh.... kirjoitti:

kiesus, tottakai ilmansuunnilla on väliä. Aavalla merellä, kauan ennen lentokoneita, oli kyl hyvä tietää mihin suuntaan meet. Samoin metässä, ja mis vaan. Opettele nyt hyvä ihminen ne, jos koulus jäi oppimatta.
        Aurinko nousee idäst, ja laskee länteen. Meil suomes noi laskut voi kesäl vähä vaihdella, ku ei tahdo laskee ollenkaan.

ilakointiahan kirjoitukseni oli, totta mooses mä tiedän, johan se Viktorin laulu sen kertoi, kunhan höpäjin ja samalla katsoin kuinka pian tulee oikaisu :)) Onnittelen, olet kerrankin Eka!
        Tää suomes ei ole mikään enää niinkuin ennen, kas ihan muualla sanellaan piankin jopa auringon nousu!
        Kiitos avartavasta vastauksestasi :D

• enkeliduo

ku se kerran länteen laskee ?
        Kyl hän ton oikkeen muisti.Muttei talviajast luapumist :)
        Voi häne oma lääkäris olla Kaikkone :)
        Se on kyl lutune se Kiminkinen,vai mikä se oli :)
        Ottaisin omaks lääkäriks miälelläni.
        Anna mirrin lukkee rauhas lehti.

• Se määrää pepantteenia hiertymiin, siis jope telkkaris

• ?

Käsitin päinvastoin? Eli menevät kesäaikaan, mutta eivät palaa talvi, eli normiaikaan?

• ?

• Ex orient lux
        ? kirjoitti:

Kuulin radiosta, ja hyvä ettei ymmärrys vielä ole hukkunut ;)

täällä seurataan samaa hommaa, oli se sitten kesä-, tai talviaika.
        Älytöntä kellojen kääntelyä.

• anteeks vaan ...

-- sanotiin että luopuu talvi ajasta -------

• enkeliduo

Venäjä ei enää ensi syksystä lähtien siirrä kelloja talviaikaan, sanoo presidentti Dmitri Medvedev venäläisten uutistoimistojen mukaan. Medvedev sanoo päättäneensä asiasta, koska sopeutuminen kellojen siirtämiseen kaksi kertaa vuodessa aiheuttaa stressiä ja sairauksia.

Meijän koira taitaa olla venäläine,ku elää kans ain vaan kesäaikaan.
        Joku luannon sisäinen aikataulu elukoil on.

• ?
        enkeliduo kirjoitti:

Venäjä ei enää ensi syksystä lähtien siirrä kelloja talviaikaan, sanoo presidentti Dmitri Medvedev venäläisten uutistoimistojen mukaan. Medvedev sanoo päättäneensä asiasta, koska sopeutuminen kellojen siirtämiseen kaksi kertaa vuodessa aiheuttaa stressiä ja sairauksia.

Meijän koira taitaa olla venäläine,ku elää kans ain vaan kesäaikaan.
        Joku luannon sisäinen aikataulu elukoil on.

Ei ole. Talvi, eli normaaliaika, on se mitä on eletty ennen kesäaikaa. Ja eletään just nyt.
        Nyt vain 5kk on tätä entistä, Eun kanssa samaan aikaan kelloja käännetään ;)

• Uutisten mukaan Venäjä luopuu normaaliajasta (talviaika = normaaliaika), eikä kesäajasta. Mutta onhan Venäjällä monenlaisia kellonaikoja muutenkin, maa on leveä ja maan aluelle mahtuu 9 aikavyöhykettä, jotka noudattavat eri osavaltioiden rajoja, eikä pituuspiirejä. Toisaalta niinhän se on muuallakin maailmassa. Onhan esim. Kiinassa vain yksi aikavyöhyke, vaikka sen aluelle mahtuisi kolme kokonaista ja pari puolikasta.

Mutta maapallon liikkeitä ei pysty venäläinenkään muuttamaan, normaaliaika pysyy kellon viisareista riippumatta. Toisaalta onko enää eläkeläiselle niin suurta merkitysta mitä kellon viisarit näyttävät? Sanoihan taannoin eräs eläkeläinen, ettei hän enää viikonpäivistäkään muuta tiedä, kuin että on sunnuntai kun tulee paksumpi lehti.

• kesäaika ihana...
        ? kirjoitti:

Ei ole. Talvi, eli normaaliaika, on se mitä on eletty ennen kesäaikaa. Ja eletään just nyt.
        Nyt vain 5kk on tätä entistä, Eun kanssa samaan aikaan kelloja käännetään ;)

Kesäaika on ihana, sitä EI enään koskaan saa muuttaa talviajaksi, kesäaikana päivä on aina tunnin valoisampi, kaamos aika on kauhistus, moni masentuu jatkuvaan pimeyteen !!

• enkeliduo

töis käyvil,ku pe oli aatto.
      Juhannus on 24pvä,vai kui :)

• ainaki raumal

Jussin päev o 24 keäkuut. Juhannus o molemmi puali.

• enkeliduo
        ainaki raumal kirjoitti:

Jussin päev o 24 keäkuut. Juhannus o molemmi puali.

oli vast 25pvä ja juhannuspäivä lauantain.
        Eli päiväl siirretty ettippäi.
        Nimpparit mihinkäs liikukka,net oli 24pvä.
        Tänä vuan osuu 24pvä,ku se on perjantai :)

• sasuksein loisteloo isänmaan aamunkoitossa (V.Linna Tuntematon Sotilas, Viirilä)

H.

• onnea vaan

loistele tämä kotikiusatun ancelikin, teillä pojilla on asiat hyvällä mallilla. Voitte vaikka vaihdella välillä.

• onnea vaan kirjoitti:

loistele tämä kotikiusatun ancelikin, teillä pojilla on asiat hyvällä mallilla. Voitte vaikka vaihdella välillä.

osaa sanua, puhukoon puolestaan.
        Vaan nimimerkkejä minä pyrin rakastelemaan ja niitäkin vain kirjallisenkuvaannollisesti.
        Minulla kun ei ole nettikameraa.
        Aikasti paljon kyllä uskon että on ihmisiä joiden on helpompi lirkutella toisten nimimerkkien kanssa kun toisten.
        Mutta olen huomannut että viimevuonakin oli jokunen asiastakin keskustelu.
        Yritän itsekin joitain kainoja asia-aloituksia mutta ne tuppaavat kuolemaan pystyyn.
        Aina pitää tunkea jotain piilolirkkua tai kaukoseksiä jos haluaa muidenkin kuin lempparinimerkkien kommentteja.
        H.

• onnea vaan kirjoitti:

Loistelee kaikenlaista jonninjoutavaakin katinkultaa.
        Mut enkelit ei oo turhia.
        Jos ei oo kaikenaikaa kettuilemas jollekkin niin sit on salasuhre,onks se niin mahotonta et ihmiset voi kirjotella kaikenlaist hömppää ilman taka ja etu ajatuksii.
        Jotenkin sylettää tollanen ajattelu.

• hunksz kirjoitti:

osaa sanua, puhukoon puolestaan.
        Vaan nimimerkkejä minä pyrin rakastelemaan ja niitäkin vain kirjallisenkuvaannollisesti.
        Minulla kun ei ole nettikameraa.
        Aikasti paljon kyllä uskon että on ihmisiä joiden on helpompi lirkutella toisten nimimerkkien kanssa kun toisten.
        Mutta olen huomannut että viimevuonakin oli jokunen asiastakin keskustelu.
        Yritän itsekin joitain kainoja asia-aloituksia mutta ne tuppaavat kuolemaan pystyyn.
        Aina pitää tunkea jotain piilolirkkua tai kaukoseksiä jos haluaa muidenkin kuin lempparinimerkkien kommentteja.
        H.

Osuit ytimeen, nikkien kans tääl kirjotellaan ja toiset on raarimpia.

• Olisin valmis luopumaan koko kelloista sekä ajasta saman tien :))
      Tekis vaan mitä haluais ja milloin haluais.
      Töihinkin vois mennä aina silloin kun siltä tuntuu ja siksi aikaa kun haluttaa.

• myöhäisherännyt

Itselleni on yhdentekevää mitä kellonaikaa mennään . Yöllä ja päivällä on vielä niin suuri ero
        etten erehdy niissä .

• myöhäisherännyt kirjoitti:

Itselleni on yhdentekevää mitä kellonaikaa mennään . Yöllä ja päivällä on vielä niin suuri ero
        etten erehdy niissä .

Mulla on tällä hetkellä kahdesta rannekellosta patterit loppu.
        Kun en tartte niitä, kännyn kello riittää ja sitten nää kotona tiktak kellot.
        Vapailla ei ole välii mitä kello on, silloinhan ollaan vapailla.
        Vähän sama kun se että mulla on kiire tehtaan porttien sisäpuolella, ja sielläkin vain kahden kellokortin leimauksen välissä :))

• originel pakkasakka

SANO NYT HYVÄ IHMINEN MISSÄ NET PAJUNKISSAT KUKKIVAT JO ? Muuten olen tyystin samaa mieltä ed.mainituista asioista , hitsiäkö niitä aikoja vaihtelemaan , vai vaihtaako se AURINKO (näkyi tänään meilläkin !) paikkaa jonkun kalenterin mukaan ? Meillä muuten aamulla oli -32.5 ja se kauan piilossa ollut keltainen läpyskä näkyvissä , lunta meillä on huomattavan vähän , ilalla oli pihalla jolkutellut pari ilvestä , kettu ja pupuloisia ...Enemmän kuulu lunta olevan etelessä ja ONGELMIA sen kanssa ( mistä niitä ONGELMIA oikein syntyy ;) ) Iloista päivää ja paistetta

• Pajunkissat meinaan ja olen mä Kakskerraskin nähny muutaman.
        Tules seisoskelema tänne Turunpuolen kerrostalon pihalle,siel on parkkipaikan reunas semmoset kasat et toisenkerroksen ikkunoist ei ulos näy.
        Siin on kuule onkelmaa kun yrittää saara sen lumen jonnekkin pihareunaa.

• eivät kuki vielä, olen edelleen sitä mieltä, että sinä olet erehtynyt.
      Taas yksi päivä takana, kiva päivä olikin, minulla oli vieraanani ihminen jonka olen tuntenut 37 vuotta,
      opiskelukaverini. Taas on asiat laitettu kohilleen.
      Kesäajasta olen samaa mieltä, ihan turhaa vääntelyä, samat sanat juhlapyhistä. Mutta kyllähän ne joten kuten saa läpi vedettyä.

• Mä otan kuule kuvan kännyllä ja lähetän sulle sinne siperiaan .

• koti-kiusattu kirjoitti:

Mä otan kuule kuvan kännyllä ja lähetän sulle sinne siperiaan .

no mä jään odottelemaan, jokohan huomenna kilahtaa. :)
        Sitten vasta uskon, kun kuvan näen, en yhtään ennemmin.

• Anceli kirjoitti:

no mä jään odottelemaan, jokohan huomenna kilahtaa. :)
        Sitten vasta uskon, kun kuvan näen, en yhtään ennemmin.

Värvätä toinenkin kaveri kattomaan niitä ,annan osotteen ja sukset niin pääsee.

• koti-kiusattu kirjoitti:

Värvätä toinenkin kaveri kattomaan niitä ,annan osotteen ja sukset niin pääsee.

mutta lumikengät on kuulemma kätevämmät kuin sukset, tää ystäväni kertoi.
        Taidan hankkia sellaiset.

• enkeliduo
        Anceli kirjoitti:

mutta lumikengät on kuulemma kätevämmät kuin sukset, tää ystäväni kertoi.
        Taidan hankkia sellaiset.

Mää toristan :KUKKUU,KUKKII.
        Net mum miälest kyl kuki olleskaa,mut kissoi on jo tullu.
        Tää tarina on tosi ja se kookoonki :)

• enkeliduo kirjoitti:

Mää toristan :KUKKUU,KUKKII.
        Net mum miälest kyl kuki olleskaa,mut kissoi on jo tullu.
        Tää tarina on tosi ja se kookoonki :)

mutta kyllä minä sitä kuvaa kuitenkin vielä odotan. :))
        Tänään paistaakin aurinko, tulis komee kuva.

• miksiköhän

• enkeliduo
        miksiköhän kirjoitti:

Kukkii tietenkin!
        http://www.cartinafinland.fi/fi/picture/60804/pajun kukka.html

eikä net sit viäl kukikka,jos toi on kukka.
        Kissoi net vast on.

• enkeliduo kirjoitti:

eikä net sit viäl kukikka,jos toi on kukka.
        Kissoi net vast on.

Kissoi tarkoti ,antteks ny kauhiast ko valhetteli vahinkos.
        Ancelilt oikke polvillani anelen.

• ^^J^^^duo
        koti-kiusattu kirjoitti:

Kissoi tarkoti ,antteks ny kauhiast ko valhetteli vahinkos.
        Ancelilt oikke polvillani anelen.

Miumau.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 617
      10211
    2. 24h Kirppis

Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?
      Jämsä
      10
      2468
    3. Suomessa eletään liian pitkään

"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy
      Maailman menoa
      216
      1958
    4. Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain

Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja
      Joensuu
      23
      1743
    5. Näyttääkö kaivattusi

Miten hyvältä ❤️
      Ikävä
      72
      1080
    6. Sun ulkonäkö on

Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.
      Ikävä
      49
      1054
    7. Oletko koskaan

Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?
      Sinkut
      75
      895
    8. Olen niin haaveillut

Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo
      Ikävä
      57
      872
    9. En voi ottaa

Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.
      Ikävä
      43
      852
    10. Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee

Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä
      Ikävä
      88
      823
    Aihe