Tuulivoimaa alle 1000e summalla
Luin juuri Viiskunta lehdestä,että Alavudella miehet kansalaisopistossa rakentavat tuuligeneraattoreita jotka noin 4-5 kw vaihtovirtaa joka muunnetaan muuntajalla akkuihin ja joku on tilannut autoon volkkariin sähkömoottorin 1200 dollarilla karman chian urheilumalliin ja yhdellä latauksella pääsee 60km.
Tuulivoiman maston korkeus vaihtelee 15-25 m 3m siipi 2,5kw ja 6 m siipi 4.5 kw
Joku on jo ehtinyt tilata kiinasta 2 kw generaattorin jolla lämmittää hallia joka on varustettu ilmalämpöpumpulla.
Asiantuntijat millaisia mahdollisuuksia ja kiinnostusta olisi myös täällä esim kansalaisopistossa tämän suuntaiseen toimintaan mitä esimerkki on? MK
Tuulivoimaa
25
448
Vastaukset
- Luvallako
Eikös valtiovalta ja kaupunki lyö jarrua noihin omiin energiantekohommiin? Tuulivoimaan kait pitää olla rakennuslupa, koska maisemat muuttuu? Sitten naapurien kuuleminen lupaa varten? Ja jos on omalla tontilla vaikka joki ja siinä koski, niin ei kait saa ilman lupaa rakentaa siihen pienvoimalaa omaan tarpeeseen? Saako edes aurinkokennoja laittaa tontilleen sellaista määrää joka riittäis koko taloon?
Lämpöpumput ja maalämpö on vielä toistaiseksi sallittua, mutta eiköhän siihenkin kohta lätkästä sellainen vero ettei kannata laittaa?- Pelletti Pelvoton
Tehkää lisää vaikka ruutia.
Minä en viitsi vaivautua moiseen, koska kehittelen juuri laitetta joka kääntää maankamaran Lieksan kohdalta ylösalaisin yhtenä levynä ja ihan vaan pelkällä napin painalluksella. Odottakaahan vain kun saan vehkeen valmiiksi.
Lisäksi olen suunnittelemassa sellaista, että teen maapallosta suuren generaattorin.
Se tuottaa sähköä paljon ja halvalla. Voitte oikeastaan jo myydä Vattenfallin ja Fortumin osakkeet, koska ne firmat menee ensiksi nurin kun saan "dynamon" valmiiksi. - keikuttamata
Pelletti Pelvoton kirjoitti:
Tehkää lisää vaikka ruutia.
Minä en viitsi vaivautua moiseen, koska kehittelen juuri laitetta joka kääntää maankamaran Lieksan kohdalta ylösalaisin yhtenä levynä ja ihan vaan pelkällä napin painalluksella. Odottakaahan vain kun saan vehkeen valmiiksi.
Lisäksi olen suunnittelemassa sellaista, että teen maapallosta suuren generaattorin.
Se tuottaa sähköä paljon ja halvalla. Voitte oikeastaan jo myydä Vattenfallin ja Fortumin osakkeet, koska ne firmat menee ensiksi nurin kun saan "dynamon" valmiiksi.Anna olla keikuttamata Lieksan kohalta, vielä Pielinen läikkyy Saimaalle päin alamäkkeen! Missäs myö sitten kalastellaan, joutavat työttömät ja syrjäytynneet negatiiviset immeiset!
- Sakari.
Mahttakoan olla herr korpiselle tuttu tuo senoripuolue?
Vuoden 2011 eduskuntavaaleihin lähdetään tavoitteena saada 3-4 paikkaa. Vaaliteemoiksi päätettiin nostaa:
•seniorivaltuutettu valvomaan eläkeläisten asemaa ja hoiva- ym. palveluiden toimivuutta
•1000 euron minimieläkettä
•eläkkeiden indeksitarkistusta 2 kertaa vuodessa
•taitetun indeksin korjaaminen- Halo halo make
Eihän ilmalämpöpumppu ole kuin sähkönsyötäntikone urakkaluontoisesti,näin taannoin juttu joltain
proffessuurilta joka oli laskenut eri lämpötiloissa saadut edut täysin turha toosa. - ole kuuma
Halo halo make kirjoitti:
Eihän ilmalämpöpumppu ole kuin sähkönsyötäntikone urakkaluontoisesti,näin taannoin juttu joltain
proffessuurilta joka oli laskenut eri lämpötiloissa saadut edut täysin turha toosa.Kyllä se sitä on että ilmalämpöpumppu on paras helteellä kun jäähdyttää asuntoaan! Viimekesänä oli luksusta kun ulkona oli 40 ja sisällä 22 niin eipä tarvinnut hikoilla ja hyvin nukutti kun oli ionisaattori päällä ja sisäilma kuin ukkosen jäljiltä yhtä raikas! Mutta sen minkä talvella olevinaan säästää, niin kesällä jäähdytyksessä menee tupalten sähköä, että se siitä säästöistä!
ole kuuma kirjoitti:
Kyllä se sitä on että ilmalämpöpumppu on paras helteellä kun jäähdyttää asuntoaan! Viimekesänä oli luksusta kun ulkona oli 40 ja sisällä 22 niin eipä tarvinnut hikoilla ja hyvin nukutti kun oli ionisaattori päällä ja sisäilma kuin ukkosen jäljiltä yhtä raikas! Mutta sen minkä talvella olevinaan säästää, niin kesällä jäähdytyksessä menee tupalten sähköä, että se siitä säästöistä!
Tuo väkkärä tuottaa noinkin sähköä niin jopa kesämökillä ainakin minun kannattaisi investoida kun sähkön siirto maksaa enemän kuin kulutus lasku 600e muistaakseni vuodessa vaikka sähköä ei talvella kuluteta joten kahdessa vuodessa tuo tuulivoima olisi tienattu mökin tarpeisiin.
Mutta vakituinen asunto jossa on keskuslämmitys niin lisälasku oli nyt 80,85 josta sähkön siirto 246,53 ja energian kulutus 257,21 eli miltei puolet on sähkön siirrosta.Koitan muuten toimia ja herättää keskustelua eri asioista ja vielä kun on kantava ääni ja toistaiseksi jalat alla jopa pyörät ja eri muut nämä rakkineet niin olen toiminut ja toimin myöskin vaalien välissä muistuttamassa asiosta.
Mutta mielenkiinnolla voinen tutustua asiaan mitkä ovat teemat.
Tiedän kyllä henkilökohtaisesti kun Kelan eläkettä väliaikaisesti poistetiin mutta ei ole tullut takaisin puoli vuotta tuli leskeneläkettä ja senkin hakeminen ja kelan toiminta jurppii vieläkin palveluiden osalta kaikkiaan joten en voi kehua aina viipuu päätökset kohdaltani monta kuukautta viimeksi korvatatavien lääkkeiden osalta oli oikaisua oikaisun perään vaikka sairaudet oli mainittu.
Joten sellaisa rattaita sitä saa pyörittää joten hieman pitäisi joskun olla myötätuulta kun on noita tuulimyllyjä vastassa joten se siitä väkkärän pyörimisestä. MK- osaa simputtaa
markkukorpinen kirjoitti:
Koitan muuten toimia ja herättää keskustelua eri asioista ja vielä kun on kantava ääni ja toistaiseksi jalat alla jopa pyörät ja eri muut nämä rakkineet niin olen toiminut ja toimin myöskin vaalien välissä muistuttamassa asiosta.
Tiedän kyllä henkilökohtaisesti kun Kelan eläkettä väliaikaisesti poistetiin mutta ei ole tullut takaisin puoli vuotta tuli leskeneläkettä ja senkin hakeminen ja kelan toiminta jurppii vieläkin palveluiden osalta kaikkiaan joten en voi kehua aina viipuu päätökset kohdaltani monta kuukautta viimeksi korvatatavien lääkkeiden osalta oli oikaisua oikaisun perään vaikka sairaudet oli mainittu.
Joten sellaisa rattaita sitä saa pyörittää joten hieman pitäisi joskun olla myötätuulta kun on noita tuulimyllyjä vastassa joten se siitä väkkärän pyörimisestä. MKYleensä Kelan kanssa asioidessa päänlämpö ja v-käyrä nousee niinpaljon, että sillä höyryllä lämmittäisi jo talonsa vuoden! On nimittäin kokemusta ennenkuin pääsin työkyvytömyyseläkkeelle! Mikään erikoislääkärinlausunto ei meinaa kelvata ja tieto ei kulje!
- rikkaille
Tuo väkkärä tuottaa noinkin sähköä niin jopa kesämökillä ainakin minun kannattaisi investoida kun sähkön siirto maksaa enemän kuin kulutus lasku 600e muistaakseni vuodessa vaikka sähköä ei talvella kuluteta joten kahdessa vuodessa tuo tuulivoima olisi tienattu mökin tarpeisiin.
Mutta vakituinen asunto jossa on keskuslämmitys niin lisälasku oli nyt 80,85 josta sähkön siirto 246,53 ja energian kulutus 257,21 eli miltei puolet on sähkön siirrosta.Kukapa muu tuollaisen voi keksiä muu kuin Ministeri Pekkarinen. Paljonkos puolue saikaan vaalitukea Fortumilta. Joten tyhjä tuosta on kähinää pitää. Tai jos , niin siellä Lahden puoluekokouksessa olisi pitänyt suusa aukasta.
- oisko kepuli
osaa simputtaa kirjoitti:
Yleensä Kelan kanssa asioidessa päänlämpö ja v-käyrä nousee niinpaljon, että sillä höyryllä lämmittäisi jo talonsa vuoden! On nimittäin kokemusta ennenkuin pääsin työkyvytömyyseläkkeelle! Mikään erikoislääkärinlausunto ei meinaa kelvata ja tieto ei kulje!
Oiskohan Kelan pääjohtajan puoluetausta ja poliittinen katsonta KePulaisuus.
oisko kepuli kirjoitti:
Oiskohan Kelan pääjohtajan puoluetausta ja poliittinen katsonta KePulaisuus.
Kyllä asiat olen kokemnut paikallisesrsti ja tiedän mistä kenkä puristaa.
Mutta todella olen myös aikanaan ollut Kolilla sosiaaliturvapäivillä ihan suorasanainen ja Huuhtaselle tuli pirun kiire pois.Myöskin nykyinen Kelan johtaja ministerinä olessa pallotteli toisten ministerien kanssa asiaaja vastaus saatiin sitten ennen viimekertaista eduskuntavaalia kun asian käsittely kesti turhan pitkän ajan Kuopion Hallinto-oikeudessa joten todella en voi kehua myöskään ministestereitä silloin myös demarit oli vallassa Oikeusministerinä ja sosiaaliministerinä joiden kanssa kirjelmöin sitten viimein päätös tuli ja arvakkaapa mikä Lieksan kaupunki antoi virheellisen valitusosoituksen, joten missä on ne koulutetut henkilöt täällä.MK- Rota vaan inv.
Kyllä asiat olen kokemnut paikallisesrsti ja tiedän mistä kenkä puristaa.
Mutta todella olen myös aikanaan ollut Kolilla sosiaaliturvapäivillä ihan suorasanainen ja Huuhtaselle tuli pirun kiire pois.Myöskin nykyinen Kelan johtaja ministerinä olessa pallotteli toisten ministerien kanssa asiaaja vastaus saatiin sitten ennen viimekertaista eduskuntavaalia kun asian käsittely kesti turhan pitkän ajan Kuopion Hallinto-oikeudessa joten todella en voi kehua myöskään ministestereitä silloin myös demarit oli vallassa Oikeusministerinä ja sosiaaliministerinä joiden kanssa kirjelmöin sitten viimein päätös tuli ja arvakkaapa mikä Lieksan kaupunki antoi virheellisen valitusosoituksen, joten missä on ne koulutetut henkilöt täällä.MKSelvittäkää siellä miten tuule mistä tuulee ensin
Löytyykö virtauksia lapoihin . Itä, Etelä. Pohjoinen .Länsi `?
Rakentakaa protoja urakalla . Lupia ei kannata kydellä ne kerkii
Sitten kun joku valittaa. Onnee Syköröille keksijöille . Rota vaan inv. kirjoitti:
Selvittäkää siellä miten tuule mistä tuulee ensin
Löytyykö virtauksia lapoihin . Itä, Etelä. Pohjoinen .Länsi `?
Rakentakaa protoja urakalla . Lupia ei kannata kydellä ne kerkii
Sitten kun joku valittaa. Onnee Syköröille keksijöille .Voimala on Tuurissa ja aika monimutkaista muistaakseni on niissä asiat?
Mutta tiedän kyllä veljellä olevan siellä purossa jonkunlainen härveli joka antoi mummolle lämpöä lämpöpatteriin ja ulkovalo paloin pajan nurkalla on vieläkin.MK- asjaa taas
Koitan muuten toimia ja herättää keskustelua eri asioista ja vielä kun on kantava ääni ja toistaiseksi jalat alla jopa pyörät ja eri muut nämä rakkineet niin olen toiminut ja toimin myöskin vaalien välissä muistuttamassa asiosta.
Joten sellaisa rattaita sitä saa pyörittää joten hieman pitäisi joskun olla myötätuulta kun on noita tuulimyllyjä vastassa joten se siitä väkkärän pyörimisestä. MKMiksi olla puolueessa joka riistää kansaa koko ajan. Ihan pikku kivat Maurille. Ohan nyt puoluetuen maksun aika. Vaikka siirtoveron muodossa. Sillähän kerätään pääomat Olkiluotoon.
Ja Kela. Vaiha Make puoluekatsontaa. Lopeta Kepukohellus.Loikkaa ja loikkaa tai lopeta unelmointi, Palaa arkeen. - hamlett
asjaa taas kirjoitti:
Miksi olla puolueessa joka riistää kansaa koko ajan. Ihan pikku kivat Maurille. Ohan nyt puoluetuen maksun aika. Vaikka siirtoveron muodossa. Sillähän kerätään pääomat Olkiluotoon.
Ja Kela. Vaiha Make puoluekatsontaa. Lopeta Kepukohellus.Loikkaa ja loikkaa tai lopeta unelmointi, Palaa arkeen.On jäsenenä KePussa mutta ei käytä puheoikeuttaan puolueessa. Tänne kirjoittelee. Näin se pitää ymmartaaa. Jaa as, ja joo. Joo tuulivirikö vai -viiritön. Kerroha ite, mitä oot.
asjaa taas kirjoitti:
Miksi olla puolueessa joka riistää kansaa koko ajan. Ihan pikku kivat Maurille. Ohan nyt puoluetuen maksun aika. Vaikka siirtoveron muodossa. Sillähän kerätään pääomat Olkiluotoon.
Ja Kela. Vaiha Make puoluekatsontaa. Lopeta Kepukohellus.Loikkaa ja loikkaa tai lopeta unelmointi, Palaa arkeen.Joo vai puoluetta vaihtamalla meikeläiselle olisi Lieksan kelan taholta taivas auennut ? niinkö se toimisto on suojatyöpaikka?
Mutta pysyn tällä ikää omissa housuissa vaikka paikka paikan päällä mutta sanon kirjoitan ja toimin ymmärrykseni mukaisesti ja myöskin kantsonnolleni on sijaa puolueessa ja muualla jotka on sitemmin jopa täällä Lieksassa toteutuneet.
Mutta tästä asiasta käykää viiskunnan sivustolla niin saatte tietää miten kylän miehet toimivat yhdessä kehittämällä energian tuotantoa.
Merkillinen mies olen siinä suhteessa että jos missä olen mukana en ala lässyttämään ja toisia siten parjaamaan mutta sanon asiani asian kohdalla enkä kiemurtele tuliko selväksi sen verran on tätä runkoa ruhoa itellä jotta aika kovaa saa tuulla mutta muuten nokkanai haistaa kyllä eri tuulet ja pohjastuuli se on kylymää vaikka mistä suunnasta tuulisi MK- mekoja ois
Joo vai puoluetta vaihtamalla meikeläiselle olisi Lieksan kelan taholta taivas auennut ? niinkö se toimisto on suojatyöpaikka?
Mutta pysyn tällä ikää omissa housuissa vaikka paikka paikan päällä mutta sanon kirjoitan ja toimin ymmärrykseni mukaisesti ja myöskin kantsonnolleni on sijaa puolueessa ja muualla jotka on sitemmin jopa täällä Lieksassa toteutuneet.
Mutta tästä asiasta käykää viiskunnan sivustolla niin saatte tietää miten kylän miehet toimivat yhdessä kehittämällä energian tuotantoa.
Merkillinen mies olen siinä suhteessa että jos missä olen mukana en ala lässyttämään ja toisia siten parjaamaan mutta sanon asiani asian kohdalla enkä kiemurtele tuliko selväksi sen verran on tätä runkoa ruhoa itellä jotta aika kovaa saa tuulla mutta muuten nokkanai haistaa kyllä eri tuulet ja pohjastuuli se on kylymää vaikka mistä suunnasta tuulisi MKSuomen kaikki kepulit kun laitettas jauhamaan paskaa jonku bioenergialaitoksen viereen, niin Euroopan energiatarve on siinä.
mekoja ois kirjoitti:
Suomen kaikki kepulit kun laitettas jauhamaan paskaa jonku bioenergialaitoksen viereen, niin Euroopan energiatarve on siinä.
Mutta Saksassa aikanaan tehtiin saippuaa.
Kyllä meikeläisen elimistö sentään tuottaa ihan normaalia paskaa mutta toisin taitaa sinulla olla ei tule edes haisevaa pierua josta edes tuli syttyis. jotta se siitä aiheesta.
Muistan kun ennen joku tytto varasteli tanssipaikalla toisten käsilaukkuja ja laittoi ne isonpaan laukkuun ja lähti ulkohuussiin niin järkkäri oli todennut katsoin tuleeko sieltä kusta vai paskaa mutta ei tullut kumpaakaan vaan käsilaukkuja huusin alle ja näin rosvo jäi kiinni.MK- ny tähän
Mutta Saksassa aikanaan tehtiin saippuaa.
Kyllä meikeläisen elimistö sentään tuottaa ihan normaalia paskaa mutta toisin taitaa sinulla olla ei tule edes haisevaa pierua josta edes tuli syttyis. jotta se siitä aiheesta.
Muistan kun ennen joku tytto varasteli tanssipaikalla toisten käsilaukkuja ja laittoi ne isonpaan laukkuun ja lähti ulkohuussiin niin järkkäri oli todennut katsoin tuleeko sieltä kusta vai paskaa mutta ei tullut kumpaakaan vaan käsilaukkuja huusin alle ja näin rosvo jäi kiinni.MKSaksaan kun aiheen vedit, niin onko se puoluekolleeekasi Mauri Pekkarinen sulle kertonut. Kun saahaan tuo onkalo Olkiluotoon valmiiksi, niin sinne tuodaan kaikki Saksan ydinjätteet. Kertoahan se sulle tämän. Ensi alkuun tulee 200 000 tynnyriä vuotavaa ydinjätettä jolle Saksa ei ole tehnyt mitän. Antanut puhkiruostua.
Kyllä jostakin joku mulkkumaa löytyy, kuhan sen maan puolueelle tarpeeksi maksaa. - Viitajok,
ny tähän kirjoitti:
Saksaan kun aiheen vedit, niin onko se puoluekolleeekasi Mauri Pekkarinen sulle kertonut. Kun saahaan tuo onkalo Olkiluotoon valmiiksi, niin sinne tuodaan kaikki Saksan ydinjätteet. Kertoahan se sulle tämän. Ensi alkuun tulee 200 000 tynnyriä vuotavaa ydinjätettä jolle Saksa ei ole tehnyt mitän. Antanut puhkiruostua.
Kyllä jostakin joku mulkkumaa löytyy, kuhan sen maan puolueelle tarpeeksi maksaa.Suomen Natsit Saksan jätteet ottaa
Selävän tämä sanoi rokka . - kurssin muutos
ny tähän kirjoitti:
Saksaan kun aiheen vedit, niin onko se puoluekolleeekasi Mauri Pekkarinen sulle kertonut. Kun saahaan tuo onkalo Olkiluotoon valmiiksi, niin sinne tuodaan kaikki Saksan ydinjätteet. Kertoahan se sulle tämän. Ensi alkuun tulee 200 000 tynnyriä vuotavaa ydinjätettä jolle Saksa ei ole tehnyt mitän. Antanut puhkiruostua.
Kyllä jostakin joku mulkkumaa löytyy, kuhan sen maan puolueelle tarpeeksi maksaa.saiputta poskionteloon. Tai sitten ei Pekkarinen vastaa. Seuraavat ydinjätteet tuleekin Ilomantsiin. Jos tyyli jatkuu samana.
kurssin muutos kirjoitti:
saiputta poskionteloon. Tai sitten ei Pekkarinen vastaa. Seuraavat ydinjätteet tuleekin Ilomantsiin. Jos tyyli jatkuu samana.
Mutta mitä tulee sitten ydinvoimaan niin olen kysynyt kun PS on puheenjohtajan suulla sen asian hyväksymässä niin haluatteko ,että uraania aletaan louhia kolin alueen kallioperästä tai lähialueelta silloin todella loppusijoituspaikka voinee olla sitten vaikka mainitsemasi pitäjä.
Muuten Pekkarisen vaimo on sukulaiseni tapasin heidät Lieksassa yhdessä ja ministerin olen muuten tavannut eri tilaisuuksissa.joten täällä esiintyvät taitajat ovat räveltäjiä siinä suhteessa.mitä tietoa ja taitoa hän edustaa MK- kehumati
Mutta mitä tulee sitten ydinvoimaan niin olen kysynyt kun PS on puheenjohtajan suulla sen asian hyväksymässä niin haluatteko ,että uraania aletaan louhia kolin alueen kallioperästä tai lähialueelta silloin todella loppusijoituspaikka voinee olla sitten vaikka mainitsemasi pitäjä.
Muuten Pekkarisen vaimo on sukulaiseni tapasin heidät Lieksassa yhdessä ja ministerin olen muuten tavannut eri tilaisuuksissa.joten täällä esiintyvät taitajat ovat räveltäjiä siinä suhteessa.mitä tietoa ja taitoa hän edustaa MKMinä olisin hiljaa jos mulla olis tuommaisia sukulaisia, ottaen huomioon kepun tilanteen!
kehumati kirjoitti:
Minä olisin hiljaa jos mulla olis tuommaisia sukulaisia, ottaen huomioon kepun tilanteen!
Kuule elämäässä on erilaisia ihmisiä ja erilaisia arvoja olemassa mutta olisi hyvä tuntea kuitenkin jotenkin juurensa.
Ei omia vanhempia ja omia juuria siten voi peitellä onko sinun elämä niin puhtoista kaikkien mielestä ja eikö suvussa ole yhtään ns mustaa lammasta, tokko niin nuhteetonta sukua on olemassakaan jottei ole jotakin.joku raudoissa tai laitettu lautoihin
Mutta minulla ei tässä suhteessa ole mitään hävettävää ja aliarvioimista muttei siten tarvitse mitään kiertäen kaartaen ja parjaten toimia.MK
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345558Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4902543Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271379JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51375En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171089Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7964- 62882
Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4877Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43863HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei194807