Olisi kiintoisaa kuulla tästä valintaprosessista, kuinka valitsitte lapsellenne kummeja? Oliko kummin valitseminen vain pakko, joku piti nimetä? Vai oliko valinta useamman välillä ehkä vaikeaa, miten päädyitte silloin valitsemaanne kummiin? Valitsitteko kummiksi mieluummin sukulaisia, pariskuntia, ystäviä? Mitkä olivat "kummin kriteerit" ? :)
Olisi mielenkiintoista kuulla ajatuksianne!
Millä perusteella...
3
459
Vastaukset
- valkattiin
Me mieheni kanssa halusimme kummiksi jonkun muun kuin sukulaisen, koska hehän kuuluvat muutenkin lähemmin lapsen elämään. Halusimme antaa jollekin ystävällemme ns. erityisen paikan lapsen elämässä.
Meillä oli monta ystävää, joista jouduimme valitsemaan. Lopulta kriteerit olivat ne, että kummin piti asua aika lähellä, hänen elämäntilanteensa oli sellainen, että hänellä olisi aikaa lapselle ja se, että hän oli hyvin lapsirakas. Olemme olleet valintaamme tyytyväisiä! - perheenäiti
Kummeiksi olemme halunneet naimisissa olevia uskovia pariskuntia, joiden kanssa olemme tekemisissä. Voivat olla sukulaisia tai ystäviä.
- Kummiudesta
Mielestäni on tärkeää, että kummit ovat vakaita ja turvallisia aikuisia lapselle. Heidän tehtävänään on kasvattaa lapsia ja hoitaa heitä kun vanhemmat kaipaavat omaa aikaa tai ovat kiireisiä. Meillä on kolme kummilasta joiden tukena ja oppaina olemme siinä missä vaikkapa isovanhemmatkin. Myös kristillistä/eettistä kasvatusta pidän tärkeänä.
Itse valitsimme lastemme kummeiksi ihmisiä joiden kanssa olemme muutenkin tekemisissä ja joihin voimme luottaa. Edellä mainitut seikat ovat tärkeitä ja valitsimme kummimme niillä "kriteereillä".
Kummiudesta on nykyään monenlaisia mielipiteitä, mutta itselleni on ollut tärkeää että kumeista ainakin osa on naimisissa oleva pariskunta, sillä lapsi saa tällöin ikäänkuin varavanhemmat joiden perheen kanssa voi myös viettää aikaa. Kummi ei tietenkään saa olla liian "omistava" vain yhtä lasta kohtaan ja meillä onkin ollut usein tapana ottaa kummilapsemme sisaruksineen kylään, eikä vain kummilasta yksinään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445219Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243430Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2982822Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui552618- 1692294
- 242109
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1261881Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661835Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881761M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161391