Mistä löytää suomalaisia kavereita?

fin82.se

Moi,

Olen asunut nyt puoli vuotta Ruotsissa, mutta en ole tavannut, kuin ihan ohimennen pari suomalaista. Onko netissä joitain ruotsinsuomalaisia yhteisöjä, joissa voisi tavata myös muita suomenkielisiä ihmisiä? Jos saisi vielä kavereita, niin sitä parempi. Varmaankin tulevaisuudessa muutan Tukholmaan, niin sieltä varmaan löytyy enemmän suomenkielistä porukkaakin, sillä oma ruotsinkieli ei vielä ole kovin sujuvaa.

16

903

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä paikka

      Googlaa "ruotsinsuomalaiset" niin voit jo löytää RSKL ja muita jopa paikallisia yhdistyksä.

    • tutustuu helposti

      paikallisen suomalaisen luterilaisen seurakunnan kautta. Joka paikkakunnalla ei sellaisia tietenkään ole, mutta esim. Tukholmassa on aktiivinen suomalainen seurakunta ja seurakunnan kesäkoti Värmdössä.

      http://www.svenskakyrkan.se/finskaforsamlingen/

      http://www.kyrktorget.se/finska.forsamlingen

      Kesäkoti Värmdössä on mahtava paikka, eikä siellä kukaan kysele, oletko sinä uskovainen vai et. Sinne voi mennä majoittumaan täysihoitoon pientä maksua vastaan.

      • Kavereita

        Sieltä löytyy.
        Voit ruveta myös lukemaan jotain, mutta ei oo pakko.

        Lue myös Ruotsinsuomalaisen "minne mennä palstaa", jo on toimintaa!


    • yamekuro1

      Moi. Missäpäin ruotsia asut? Itsellä sama tilanne puol vuotta asuttu ja suomalaisia ohimennen jossain tavannut. Englannilla oon pärjännyt ja ruotsinkieli on aika heikohkoa :)

    • lupina

      Itseä myös kiinnostaisi, koska olen muuttamassa varsin kauas isoista kaupungeista... Suuntana siis Karlshamn Etelä-Ruotsissa.

    • Minä vaan

      Olettekos löytäneet niitä suomalaisia ystäviä? Itse asustelen Halmstadissa, mutta enpä ole kovin montaa suomalaista täällä tavannut ja ois ihan huippua saada edes yksi suomalainen ystävä, jonka kanssa voisi pälpätellä! :D

      • lillis1

        Hei, halusin vastata sinulle ja kertoa, että kyllä Halmstadista löytyy umpisuomalaisiakin - muutin Helsingistä Halmstadiin pari vuotta sitten ja olen myös kärsinyt suomi-ystävän puutteesta :) Kenties "löydämme" vielä toisemme Halmstadin kesähumusta!


      • Hannikalainen
        lillis1 kirjoitti:

        Hei, halusin vastata sinulle ja kertoa, että kyllä Halmstadista löytyy umpisuomalaisiakin - muutin Helsingistä Halmstadiin pari vuotta sitten ja olen myös kärsinyt suomi-ystävän puutteesta :) Kenties "löydämme" vielä toisemme Halmstadin kesähumusta!

        Täällä myös yksi Halmstadiin kotiutunut! Kivaa kuulla, että muitakin on! :)


      • jenny-90
        Hannikalainen kirjoitti:

        Täällä myös yksi Halmstadiin kotiutunut! Kivaa kuulla, että muitakin on! :)

        hei! vieläkö asustelette Halmstadissa? olis kiva tavata jossain. terveisin uusi halmstadilainen


    • Kauan odottanut

      Hei,olisi hyvä jos meille ruotsinsuomalaisille tai muuten vaan täälä asuville suomenkielisille löytyisi IHAN OMA KIRJE/MAIL PALSTA. Mutta luulen että se on rahakysymys. Vai onko jollain tietoa? nimimerkki; Kauan odottanut

    • JenniiiiiS

      Hej!
      Etsin suomalaisia ystäviä. Voisiko joku vaikka aukasta Facebook ryhmän meille? :)

      • siitä vaan sekaan

    • Vapaaherran sätkä

      Etsi siltojen alta tai puistojen penkeiltä ! Ei pohjan oikia palele..... :D

    • :-)

      Miksi????

    • Hagforssinpoika

      Olen juuri muuttanut hagforsiin ja kaipaisin suomea puhuvaa tai kirjoittavaa seuraa itselleni kun on toi ruotsin kieleni heikkoa. Eikä se paremmaksi muutu enää kun on tota ikääkin jo kerääntynyt mulle.

    • Skånepåg

      Mun ikäiset kaverit tuppaavat olemaan jo Näsinmäellä, kun alkaa tekee suomalaisia mieli otan junan Tukholmaan ja sieltä Viikkarin Helsinkiin edestakas ;)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En usko et meistä tulee jotain

      Se ei kuitenkaan estä toivomasta et tulisi. Toivon et voitas suudella ja se sais asioita loksahtamaan paikoilleen. Jutel
      Ikävä
      10
      2910
    2. Kuvaile itseäsi

      Kaivatullesi, niin että hän sinut tunnistaa.
      Ikävä
      115
      2155
    3. Eini paljastaa nuorekkuutensa salaisuuden - Tämä nousee framille: "Se on pakko, että jaksaa!"

      Discokuningatar Eini on täyttänyt upeat 64 vuotta. Lavoilla ja keikoilla nähdään entistä vapautuneempi artisti, joka ei
      Suomalaiset julkkikset
      43
      1574
    4. Huomenta keskipäivää

      Kivaa päivää mukaville ja söpösille. 🐺🫅❤️☕☀️
      Ikävä
      260
      1398
    5. Oletko koskaan katunut kun

      elämäsi tilaisuus jäi käyttämättä? 💔
      Ikävä
      71
      1033
    6. Olen J-mies

      Jos kerrot sukunimeni alkukirjaimen, ja asuinpaikkakuntani. Lupaan ottaa yhteyttä sinuun.
      Ikävä
      47
      911
    7. Ei sitten, ei olla enää

      Missään tekemisissä. Unohdetaan kaikki myös se että tunsimme. Tätä halusit tämän saat. J miehelle. Rakkaudella vaalea na
      Ikävä
      77
      890
    8. Sinusta näkee että

      Kaipaat paljon.
      Ikävä
      55
      884
    9. Haluaisin ottaa sinut syleilyyni mies

      Olet suloinen...
      Ikävä
      44
      795
    10. Ma 30.9 tosiko tv klo 18 suorana Tikkalanmäeltä

      Virastolta suorana. Äänestyksistä sitten puhutaan illalla ja huomenna, onko kepuvasemmisto kuntalaisten tahdon mukaan to
      Pyhäjärvi
      93
      736
    Aihe