Mistä löytää suomalaisia kavereita?

fin82.se

Moi,

Olen asunut nyt puoli vuotta Ruotsissa, mutta en ole tavannut, kuin ihan ohimennen pari suomalaista. Onko netissä joitain ruotsinsuomalaisia yhteisöjä, joissa voisi tavata myös muita suomenkielisiä ihmisiä? Jos saisi vielä kavereita, niin sitä parempi. Varmaankin tulevaisuudessa muutan Tukholmaan, niin sieltä varmaan löytyy enemmän suomenkielistä porukkaakin, sillä oma ruotsinkieli ei vielä ole kovin sujuvaa.

16

915

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mikä paikka

Googlaa "ruotsinsuomalaiset" niin voit jo löytää RSKL ja muita jopa paikallisia yhdistyksä.

• tutustuu helposti

paikallisen suomalaisen luterilaisen seurakunnan kautta. Joka paikkakunnalla ei sellaisia tietenkään ole, mutta esim. Tukholmassa on aktiivinen suomalainen seurakunta ja seurakunnan kesäkoti Värmdössä.

http://www.svenskakyrkan.se/finskaforsamlingen/

http://www.kyrktorget.se/finska.forsamlingen

Kesäkoti Värmdössä on mahtava paikka, eikä siellä kukaan kysele, oletko sinä uskovainen vai et. Sinne voi mennä majoittumaan täysihoitoon pientä maksua vastaan.

• Kavereita

Sieltä löytyy.
        Voit ruveta myös lukemaan jotain, mutta ei oo pakko.

Lue myös Ruotsinsuomalaisen "minne mennä palstaa", jo on toimintaa!

• yamekuro1

Moi. Missäpäin ruotsia asut? Itsellä sama tilanne puol vuotta asuttu ja suomalaisia ohimennen jossain tavannut. Englannilla oon pärjännyt ja ruotsinkieli on aika heikohkoa :)

• lupina

Itseä myös kiinnostaisi, koska olen muuttamassa varsin kauas isoista kaupungeista... Suuntana siis Karlshamn Etelä-Ruotsissa.

• Minä vaan

Olettekos löytäneet niitä suomalaisia ystäviä? Itse asustelen Halmstadissa, mutta enpä ole kovin montaa suomalaista täällä tavannut ja ois ihan huippua saada edes yksi suomalainen ystävä, jonka kanssa voisi pälpätellä! :D

• lillis1

Hei, halusin vastata sinulle ja kertoa, että kyllä Halmstadista löytyy umpisuomalaisiakin - muutin Helsingistä Halmstadiin pari vuotta sitten ja olen myös kärsinyt suomi-ystävän puutteesta :) Kenties "löydämme" vielä toisemme Halmstadin kesähumusta!

• Hannikalainen
        lillis1 kirjoitti:

Hei, halusin vastata sinulle ja kertoa, että kyllä Halmstadista löytyy umpisuomalaisiakin - muutin Helsingistä Halmstadiin pari vuotta sitten ja olen myös kärsinyt suomi-ystävän puutteesta :) Kenties "löydämme" vielä toisemme Halmstadin kesähumusta!

Täällä myös yksi Halmstadiin kotiutunut! Kivaa kuulla, että muitakin on! :)

• jenny-90
        Hannikalainen kirjoitti:

Täällä myös yksi Halmstadiin kotiutunut! Kivaa kuulla, että muitakin on! :)

hei! vieläkö asustelette Halmstadissa? olis kiva tavata jossain. terveisin uusi halmstadilainen

• Kauan odottanut

Hei,olisi hyvä jos meille ruotsinsuomalaisille tai muuten vaan täälä asuville suomenkielisille löytyisi IHAN OMA KIRJE/MAIL PALSTA. Mutta luulen että se on rahakysymys. Vai onko jollain tietoa? nimimerkki; Kauan odottanut

• JenniiiiiS

Hej!
      Etsin suomalaisia ystäviä. Voisiko joku vaikka aukasta Facebook ryhmän meille? :)

• siitä vaan sekaan

• Vapaaherran sätkä

Etsi siltojen alta tai puistojen penkeiltä ! Ei pohjan oikia palele..... :D

• :-)

Miksi????

• Hagforssinpoika

Olen juuri muuttanut hagforsiin ja kaipaisin suomea puhuvaa tai kirjoittavaa seuraa itselleni kun on toi ruotsin kieleni heikkoa. Eikä se paremmaksi muutu enää kun on tota ikääkin jo kerääntynyt mulle.

• Skånepåg

Mun ikäiset kaverit tuppaavat olemaan jo Näsinmäellä, kun alkaa tekee suomalaisia mieli otan junan Tukholmaan ja sieltä Viikkarin Helsinkiin edestakas ;)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2047
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1698
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      243
      1379
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      233
      1321
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      342
      1185
    7. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      81
      1156
    8. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    9. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      348
      1097
    10. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      318
      1086
    Aihe