hei, olen miettinyt tässä jo jonkin aikaa, vähän vitsimielellä aluksi, ja nyt jo enemmän tosissaan, yrittäjäksi ryhtymistä. Olen kaikilla sivuilla seikkaillut, mutta nyt haluaisin joltain yksinkertaisen vastauksen erääseen kysymykseen: mitä kaikkia maksuja yrittäjä joutuu maksamaan? siis tottakai vuokra, sähkö, vesi jne, mutta YRITTÄJÄNÄ olemisesta, mitä kaikkia pakollisia maksuja yrittäjillä on verojen lisäksi?
kiitos jos joku voisi vähän valaista :)
Yrittäjäksi?
4
337
Vastaukset
Ensimmäisenä tulee mieleen vakuutukset; eläkevakuutus, muut mahdolliset lakisääteiset ja vapaaehtoiset. Ajattelitko hoitaa itse kirjanpidon? Tilitoimiston palvelu maksaa, mutta samalla saa ammattilaisen avun moniin talousasioihin.
Oletko sattunut lukaisemaan YritysHelsingin sivut? Siellä on valtavasti asiaa. tässä linkki:
http://www.yrityshelsinki.fi/yrittajaksi/yrityksen-perustamisen-vaiheet
Varmaan myös muilla kaupungeilla on neuvontapalveluja - yritystoimintahan tuo kunnalle lisää verotuloja.- naamax
1. Ota kirjanpitäjä (yrityksesi tärkein henkilö sinun jälkeesi), muista kilpailuttaa (itsellä 140 e /6kk), eräs mainosti että vain 140 e/ kk, eli niissä on eroja.
2. käy yrittäjäkurssi.
3. vakuutukst (yritystoiminta, tapaturma, muista myös työntekijöille jos sellaisia on)
4. ensimmäinen vuosi ole tarkkana puhelimessa, koska sinulle tullaan kauppaamaan jos jonkinlaista media, google ja google maps näkyvyyttä (viimemainittu on sitten ilmainen btw) , eli jämerä ei vaan kaikkiin noihin, muuten oletkin yhtä-äkkiä tilannut jotain sheibaa josta tulee laskut. (kokemusta on, liikaakin)
5. yrityshelsingistä saat hyvät pohjat, vaikka kyllä tarvitset vähintään 50% lisää tietoa, jota tuolta ei anneta.
6. Hae starttirahaa jos vain voit. (se auttaa edes jotenkin)
7. Kilpailuta vakuutusyhtiöt ja pankit (itse säästin maksuissa puolet)
8. se joka mainostaa olevansa halvin ei todennäköisesti sitä ole.
9. Harkitse vielä pariin kertaan yrittämistä. (jos itse olisin ollut kortistossa vuoden, ei olisi hätäpäivää, yrittäjä ei saa päivärahaa) eli haali asiakkaat jo ennen yrityksen perustamista, kaikessa rauhassa, TAI ainakin hanki kontaktihenkilöiden yhteystiedot ylös.
- +alv
Näin se menee karkeasti.
- iloinenköyhäyrittäjä
100 000 liikevaihdosta jos saat itsellesi ns palkkaa n. 20 000 on jo todella hyvin, johtuu tietysti alasta. Ei se ole helppoa, se on elämäntapa, Jos olet valmis antamaan itsesi työnteolle, tervetuloa yrittäjäksi ja hyvästi lomat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1432956- 502442
- 1072411
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382111Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2361653- 1001648
Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä4281536Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141492Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j81479R.I.P. Kristian Antila
Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi201289