Yrittäjäksi?

nuori yrittäjän alku

hei, olen miettinyt tässä jo jonkin aikaa, vähän vitsimielellä aluksi, ja nyt jo enemmän tosissaan, yrittäjäksi ryhtymistä. Olen kaikilla sivuilla seikkaillut, mutta nyt haluaisin joltain yksinkertaisen vastauksen erääseen kysymykseen: mitä kaikkia maksuja yrittäjä joutuu maksamaan? siis tottakai vuokra, sähkö, vesi jne, mutta YRITTÄJÄNÄ olemisesta, mitä kaikkia pakollisia maksuja yrittäjillä on verojen lisäksi?

kiitos jos joku voisi vähän valaista :)

4

433

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ensimmäisenä tulee mieleen vakuutukset; eläkevakuutus, muut mahdolliset lakisääteiset ja vapaaehtoiset. Ajattelitko hoitaa itse kirjanpidon? Tilitoimiston palvelu maksaa, mutta samalla saa ammattilaisen avun moniin talousasioihin.
      Oletko sattunut lukaisemaan YritysHelsingin sivut? Siellä on valtavasti asiaa. tässä linkki:
      http://www.yrityshelsinki.fi/yrittajaksi/yrityksen-perustamisen-vaiheet
      Varmaan myös muilla kaupungeilla on neuvontapalveluja - yritystoimintahan tuo kunnalle lisää verotuloja.

• naamax

1. Ota kirjanpitäjä (yrityksesi tärkein henkilö sinun jälkeesi), muista kilpailuttaa (itsellä 140 e /6kk), eräs mainosti että vain 140 e/ kk, eli niissä on eroja.
        2. käy yrittäjäkurssi.
        3. vakuutukst (yritystoiminta, tapaturma, muista myös työntekijöille jos sellaisia on)
        4. ensimmäinen vuosi ole tarkkana puhelimessa, koska sinulle tullaan kauppaamaan jos jonkinlaista media, google ja google maps näkyvyyttä (viimemainittu on sitten ilmainen btw) , eli jämerä ei vaan kaikkiin noihin, muuten oletkin yhtä-äkkiä tilannut jotain sheibaa josta tulee laskut. (kokemusta on, liikaakin)
        5. yrityshelsingistä saat hyvät pohjat, vaikka kyllä tarvitset vähintään 50% lisää tietoa, jota tuolta ei anneta.
        6. Hae starttirahaa jos vain voit. (se auttaa edes jotenkin)
        7. Kilpailuta vakuutusyhtiöt ja pankit (itse säästin maksuissa puolet)
        8. se joka mainostaa olevansa halvin ei todennäköisesti sitä ole.
        9. Harkitse vielä pariin kertaan yrittämistä. (jos itse olisin ollut kortistossa vuoden, ei olisi hätäpäivää, yrittäjä ei saa päivärahaa) eli haali asiakkaat jo ennen yrityksen perustamista, kaikessa rauhassa, TAI ainakin hanki kontaktihenkilöiden yhteystiedot ylös.

• +alv

Näin se menee karkeasti.

• iloinenköyhäyrittäjä

100 000 liikevaihdosta jos saat itsellesi ns palkkaa n. 20 000 on jo todella hyvin, johtuu tietysti alasta. Ei se ole helppoa, se on elämäntapa, Jos olet valmis antamaan itsesi työnteolle, tervetuloa yrittäjäksi ja hyvästi lomat.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      39
      4178
    2. Avopuoliso, mies-/naisystävä vai mikä?

Kävin eilen irl keskustelun, joka jätti minut pohtimaan seuraavaa ... millä nimityksellä kutsua henkilöä, jonka kanssa o
      Ikävä
      242
      4012
    3. Huvittava ilmiö: Vasemmistolaiset uskoo sokeasti SDP:n parantavan heidän

elämäänsä, jos demarit johtaa seuraavaa hallitusta (Kyse on siis palstan vasemmistolaisista) Totuus on toinen, nimittäi
      Maailman menoa
      135
      3128
    4. Miksi Kuhmolaiset on niin nyrpeä ilmeisiä?

Miksi suurin osa (ei onneksi kaikki) on niin typääntyneen näkösiä elämäänsä? Tuijotetaan toisia pahansuopaisesti ja kat
      Kuhmo
      16
      3011
    5. Riikka ohoi! Saksa alensi bensaveroa, missä euron bensa?

Perussuomalaisten yksi vaalilupauksista oli euron bensiini suomalaisille autoilijoille. Ei ole näkynyt. Jopa vasemmis
      Maailman menoa
      65
      2994
    6. Tulipalo rivitalossa, tuhoutuu täysin

Kainuun pelastuslaitos sai hieman puolenyön jälkeen maanantaina ilmoituksen rivitalon huoneistossa syttyneestä tulipalos
      Puolanka
      73
      2706
    7. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      98
      2453
    8. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      120
      2075
    9. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      45
      1975
    10. Oot se sinä

Ihan varmasti oot, tuo olemus ei valehtele 😘💓🪅 🏡 ihana 😍🙏
      Ikävä
      24