Oh noes! Volvo hyyty

VOIvolvo

Aamulla -18 pakkasta ja auto lohkolämppärin nokassa noin tunnin. Lähdin ajelemaan töihin ja huomasin että auto savuttaa todella paljon. Nooh rohkeasti vaan tankkaamaan kun bensavalokin paloi. Tankkauksen jälkeen pääsin noin 200m kun auto vain hyytyi. Sammui kesken ajon ja sytytti kaikki merkkivalot. Yritin vielä kerran käynnistää autoa, mutta se ei startannut. Startti pyörii normaalisti eikä mitään sivuääniä kuulunut. Konepelti auki ja huomasin, että venttiilikopanpäällä oli runsaasti öljyä. Missäköhän vika?

Autona Volvo 850 t5 -95 mittarissa 250tkm

8

750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapaus...

      Se on rikki.

      • VOIvolvo

        Niin on.... =)


      • ranskattaren mies
        VOIvolvo kirjoitti:

        Niin on.... =)

        jäässä...autoja pitää joskus huoltaakin, yleensä ranskalaisten autojen ongelma. Moneen pököttiin on laitettu vastus huohotinletkuun jottei talvella tule ko ongelnaa


      • volvo_puranen
        ranskattaren mies kirjoitti:

        jäässä...autoja pitää joskus huoltaakin, yleensä ranskalaisten autojen ongelma. Moneen pököttiin on laitettu vastus huohotinletkuun jottei talvella tule ko ongelnaa

        Muista kevät ja syyshuolto?

        Talvi on tullut ja tämä ohje käy Volvo 850 malliin ja samahan järjestelmä on 70:sä.

        Tarvittavat työkalut :

        Talttapäinen ruuvimeisseli ja torx avain, sekä liuotinpesuainetta ja CRC. Vaimon sukkahousut sekä puhdistusrättiä.

        Avaa konepelti.

        Kaasuläppä (minne menee kaasuvaijeri), sen päällä on muovisuojus avaa päällä oleva ruuvi torx kanta, vedä muovisuojusta keulaan kohti nosta irti, siinä on kynnet jotka pitää suojusta.

        Avaa klemmarit 2 kappaletta ilmapuhdistimen letkujen päissä ja 1 kappale siinä kaasuläppäkotelon kauluksessa. Irrota ilmapuhdistimen kannessa oleva putki, joustavaa tavaraa.

        Samalla tarkista sen ilmaletkun kunnon eli se haitariletku voi olla halkeama siellä alapuolella ja sen tietää sitten miten koneelle on käynyt.Estämme tällä koneen menemisen väljäksi ja muutkin käyntihäiriöt.Jos halkeamia osta uusi letku.

        Paikalle jäi muoviosa imusarjaan ja siinä paikalla liekkilukko on moottorin puolella.



        IRROTUS:

        Kierrä liekkilukkoa 15 milliä vasempaan ja vedä, pitäisi lähteä irti.
        Irrota muoviosa imusarjasta ja putsaa liuottimella aivan puhtaaksi. Huohotinletku joka on moottorissa vielä kiinni, mikäli siinä on joku suodatin sen voi poistaa ja putsata vaan hyvin .

        Suurimmasta osasta Volvoja lienee poistettu niin ei tule stefa ongelmia eli öljyt pysyy koneessa kun paine ei riko tiivisteitä. Kaasuläppä puhdistetaan siten, että CRC ruikutetaan sinne missä läppä sijaitsee ja niillä sukkahousuilla putsataan paikat.
        Samalla aseöljyllä voitele mekanismin nivelet /kaasuvaijerin.

        Ekologista ajattelua / kierrätystä jos ei talossa naisväkeä, käy puuvilla vaatekin tai rätti.

        Samantie voi putsata ilmaputsarin kannessa olevan mittarin. Suihkase CRC:stä, pyyhkäise puhtaaksi, niin ei ole ainakaan pahasta.

        Laita takaisin ja katso että huohottimesta ei tipu o-rengas kun laitat paikalleen. Lopuksi koeajo ja eikös tunnu että on paremmat kyydit. Olet säästänyt vähintään 20 euroa töistä. Pahiten käy jos menee stefat ja sen vaihto maksaa n. 400 euroa.

        Lisätyö .
        Lisäilmaventtiilin puhdistus eli "tyhjäkäyntimoottori" on siinä liekkilukon etupuolella ja jäähdyttäjän takapuolella .
        Kumipannalla kiinni .Menee sähköliitin ja 2 ilmaletkua.
        Irrota venttiili ja puhdista CRC kaasutinpuhdistus spraylla sekä suhauta aseöljyä lopuksi sinne kevyesti .
        Laita takaisin kiinni ja jos lemmarit huonot laita kunnolliset takaisin ettei ole ilmavuotoja.


      • VOIvolvo
        volvo_puranen kirjoitti:

        Muista kevät ja syyshuolto?

        Talvi on tullut ja tämä ohje käy Volvo 850 malliin ja samahan järjestelmä on 70:sä.

        Tarvittavat työkalut :

        Talttapäinen ruuvimeisseli ja torx avain, sekä liuotinpesuainetta ja CRC. Vaimon sukkahousut sekä puhdistusrättiä.

        Avaa konepelti.

        Kaasuläppä (minne menee kaasuvaijeri), sen päällä on muovisuojus avaa päällä oleva ruuvi torx kanta, vedä muovisuojusta keulaan kohti nosta irti, siinä on kynnet jotka pitää suojusta.

        Avaa klemmarit 2 kappaletta ilmapuhdistimen letkujen päissä ja 1 kappale siinä kaasuläppäkotelon kauluksessa. Irrota ilmapuhdistimen kannessa oleva putki, joustavaa tavaraa.

        Samalla tarkista sen ilmaletkun kunnon eli se haitariletku voi olla halkeama siellä alapuolella ja sen tietää sitten miten koneelle on käynyt.Estämme tällä koneen menemisen väljäksi ja muutkin käyntihäiriöt.Jos halkeamia osta uusi letku.

        Paikalle jäi muoviosa imusarjaan ja siinä paikalla liekkilukko on moottorin puolella.



        IRROTUS:

        Kierrä liekkilukkoa 15 milliä vasempaan ja vedä, pitäisi lähteä irti.
        Irrota muoviosa imusarjasta ja putsaa liuottimella aivan puhtaaksi. Huohotinletku joka on moottorissa vielä kiinni, mikäli siinä on joku suodatin sen voi poistaa ja putsata vaan hyvin .

        Suurimmasta osasta Volvoja lienee poistettu niin ei tule stefa ongelmia eli öljyt pysyy koneessa kun paine ei riko tiivisteitä. Kaasuläppä puhdistetaan siten, että CRC ruikutetaan sinne missä läppä sijaitsee ja niillä sukkahousuilla putsataan paikat.
        Samalla aseöljyllä voitele mekanismin nivelet /kaasuvaijerin.

        Ekologista ajattelua / kierrätystä jos ei talossa naisväkeä, käy puuvilla vaatekin tai rätti.

        Samantie voi putsata ilmaputsarin kannessa olevan mittarin. Suihkase CRC:stä, pyyhkäise puhtaaksi, niin ei ole ainakaan pahasta.

        Laita takaisin ja katso että huohottimesta ei tipu o-rengas kun laitat paikalleen. Lopuksi koeajo ja eikös tunnu että on paremmat kyydit. Olet säästänyt vähintään 20 euroa töistä. Pahiten käy jos menee stefat ja sen vaihto maksaa n. 400 euroa.

        Lisätyö .
        Lisäilmaventtiilin puhdistus eli "tyhjäkäyntimoottori" on siinä liekkilukon etupuolella ja jäähdyttäjän takapuolella .
        Kumipannalla kiinni .Menee sähköliitin ja 2 ilmaletkua.
        Irrota venttiili ja puhdista CRC kaasutinpuhdistus spraylla sekä suhauta aseöljyä lopuksi sinne kevyesti .
        Laita takaisin kiinni ja jos lemmarit huonot laita kunnolliset takaisin ettei ole ilmavuotoja.

        No niin taas on volvo takaisin kuvioissa. Nuo yllämainitut teen viikonlopunaikana KIITOKSET puraselle. Auto vietiin keskusautohalliin diaknoosiin ja siellä vaihdettiin bensapumpunrele. Vanhassa kylmäjuotoksen alku. Huohotin letku kiristettiin ei ollut kunnolla enää paikallaan. Virranjakaja puhdistettiin. Sain avaimet ja menin hymyissäsuin hakemaan autoa........ Nooh sehän kävi neljällä pytyllä. Auto takaisin halliin. Puolitoista tuntia myöhemmin autoon oli vaihdettu virranjakaja ja tiivisteet. Nyt auto toimii =)


      • VOIvolvo
        VOIvolvo kirjoitti:

        No niin taas on volvo takaisin kuvioissa. Nuo yllämainitut teen viikonlopunaikana KIITOKSET puraselle. Auto vietiin keskusautohalliin diaknoosiin ja siellä vaihdettiin bensapumpunrele. Vanhassa kylmäjuotoksen alku. Huohotin letku kiristettiin ei ollut kunnolla enää paikallaan. Virranjakaja puhdistettiin. Sain avaimet ja menin hymyissäsuin hakemaan autoa........ Nooh sehän kävi neljällä pytyllä. Auto takaisin halliin. Puolitoista tuntia myöhemmin autoon oli vaihdettu virranjakaja ja tiivisteet. Nyt auto toimii =)

        No niin... Taas oltiin lähellä tielle jäämistä. Auto tunnin lohkonpäässä ja reilu 10 min tyhjäkäynnillä pihassa. Kaikki toimi moitteitta jälleen kerran, kunnes piti mennä tankille. Tankkauksen jälkeen kiihdytys motarille, mutta mitään ei tapahtunutkaan. Kierrokset nousi vain 2000 vaikka kuinka olisi polkenut. Ajoin auton määräämää nopeutta lämpimään talliin jossa annoin sen sulailla kolmisen tuntia. Käynnistys ja kaikki toimi taas normaalisti. Ainoastaan pienehkö öljylammikko oli auton alle ilmestynyt. Mitäs nyt tehdään?


      • volvo_puranen
        VOIvolvo kirjoitti:

        No niin... Taas oltiin lähellä tielle jäämistä. Auto tunnin lohkonpäässä ja reilu 10 min tyhjäkäynnillä pihassa. Kaikki toimi moitteitta jälleen kerran, kunnes piti mennä tankille. Tankkauksen jälkeen kiihdytys motarille, mutta mitään ei tapahtunutkaan. Kierrokset nousi vain 2000 vaikka kuinka olisi polkenut. Ajoin auton määräämää nopeutta lämpimään talliin jossa annoin sen sulailla kolmisen tuntia. Käynnistys ja kaikki toimi taas normaalisti. Ainoastaan pienehkö öljylammikko oli auton alle ilmestynyt. Mitäs nyt tehdään?

        Taitaa cooleri jäätyä siellä joten laittakaa se viimasuoja siihen nokalle nätisti ja muutenkin ne vesivaluma reikä selvä siellä coolerin pohjassa ja kuten tunnettuaa se turbo ei pelaa hyvin jos pakkasta on siinä 30 asteen pintaan.Huomasin vastaa että turbo auto kyseessä tuo minun ohje oli siihen vapaastihengittävään koneseen.Mutta jos siellä huollossa kävi mitä ne siellä teki kuin sen laskun kirjoittivat elim katso se konehuoneen kunto ja muista se tyhjäkäynti on 2 minuuttia


      • roope.m
        volvo_puranen kirjoitti:

        Taitaa cooleri jäätyä siellä joten laittakaa se viimasuoja siihen nokalle nätisti ja muutenkin ne vesivaluma reikä selvä siellä coolerin pohjassa ja kuten tunnettuaa se turbo ei pelaa hyvin jos pakkasta on siinä 30 asteen pintaan.Huomasin vastaa että turbo auto kyseessä tuo minun ohje oli siihen vapaastihengittävään koneseen.Mutta jos siellä huollossa kävi mitä ne siellä teki kuin sen laskun kirjoittivat elim katso se konehuoneen kunto ja muista se tyhjäkäynti on 2 minuuttia

        Minä ostaisin 740:sen tai 240: sen, oisivat saaneet heti kerralla kuntoon siellä huoltamolla!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      176
      22339
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      76
      9554
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      34
      7539
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      83
      6362
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      185
      6024
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      44
      5031
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4666
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4416
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      92
      2131
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

      Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      82
      1409
    Aihe