Säästötili

Minä vaan

Kertokaa nyt tyhmälle, miten korko kertyy säästötilillä. 6kk euribor 360. -1,9%. 10% ekana vuotena. Mitä noi kaikki tarkottaa ja miten ne siis lasketaan? Eli jos säästän noin 500€ kk, paljon noi korot tekee vuoden aikana???

8

936

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • k

      en viiitsi ajatella, ja osaako kukaan noilla tiedoila laskeakaan,
      pitäis tietää pankin nimi ja tilin nimi, vaikka veikkaan Op.

      mutta et saa koskaan missään pankissa mitään korkorkoa tuolle summalle,
      paljon enemmän saat tuottoa ostopäätöksilläsi,
      enemmän kuin vuoden korko sästät vaikkapa valitsemalla kaupan josta ostat 50 € ostokset 5 € edullisemmin,
      tai keräilemällä muutanan pullon ja viemällä palautukseen.

      SILTI säästäminen aina kannattaa, se raha kertyy hitaasti mutta aina kannatta säästää,
      raha on 100 % rahaa tavara on arvotonta.

      osta vain sitä, mitä ilman et tule toimeen,,,,,,,,, olet onnellinen jos niiin teet

    • kfkföjkfkjfkjfjk

      osthan joka KK tolla 500 € kultaa niin sulla on vuoden päästä 12 x 13 g = 156 grammaa kultaa.

      http://goldprice.org/

      • Eiiii kultaa

        kultaa ei kannat ostaa, koska osto ja myyntihinnan ja kuljen ero on yksityiselel niin suuri,
        vaikak nytkin kun on KAIKKIEN korkeimmalla hinnat 1000 vuoden aikana ja suurin nousu,
        syksyllä ostetusta ja nyt myytäessä todennäköisesti tulee tappiota.

        tulee ainakin tappiota kun ostin osakkeita rahastoja syksyllä, nyt oavt kaikki nousseet yli 26 % ja kolme yli 47 %.
        kultaa on järkevä ostaa vasta kun on 2-3 miljoonaa, eli silloin hajasijoittaa, kun niitä summia ei saa mitenkään muuten turvattua, talletussuoja on vain 100 000 € henkilö/pankkiryhmä.

        Varsinkaan nyt kun kulta on noussut useita vuosia, ei todella ole järkevä ostaa,
        monihan jo kaupittelee, ostajia ei vaan tahdo olla pikkuerille, pitäisi olal vähintään 100 g.



        ALOTTAJAN EI KANNATA edes laittaa mihinkään 1 vuoden tilille,
        sillä JOS SITTENKIN tarvitsee, on sen lainaaminen 10 kertaa kalliimpaa useine kuluineen,
        kuin mitä summa vuodessa tuottaa.


      • lkdsmlkdflkdfkl
        Eiiii kultaa kirjoitti:

        kultaa ei kannat ostaa, koska osto ja myyntihinnan ja kuljen ero on yksityiselel niin suuri,
        vaikak nytkin kun on KAIKKIEN korkeimmalla hinnat 1000 vuoden aikana ja suurin nousu,
        syksyllä ostetusta ja nyt myytäessä todennäköisesti tulee tappiota.

        tulee ainakin tappiota kun ostin osakkeita rahastoja syksyllä, nyt oavt kaikki nousseet yli 26 % ja kolme yli 47 %.
        kultaa on järkevä ostaa vasta kun on 2-3 miljoonaa, eli silloin hajasijoittaa, kun niitä summia ei saa mitenkään muuten turvattua, talletussuoja on vain 100 000 € henkilö/pankkiryhmä.

        Varsinkaan nyt kun kulta on noussut useita vuosia, ei todella ole järkevä ostaa,
        monihan jo kaupittelee, ostajia ei vaan tahdo olla pikkuerille, pitäisi olal vähintään 100 g.



        ALOTTAJAN EI KANNATA edes laittaa mihinkään 1 vuoden tilille,
        sillä JOS SITTENKIN tarvitsee, on sen lainaaminen 10 kertaa kalliimpaa useine kuluineen,
        kuin mitä summa vuodessa tuottaa.

        kulta ja hopea on kalleinta 200000000000 vuoteen...no haloo....kulta ja hopea on alle sen arvon mitä ne olis 2000 vuotta sitten. Talous tulee edelleen laskemaan ja inflaatio syö fiat rahan arvoa. Usa menee konkkaan ja euro samoin.

        Kullan hinta tulee nousemaan 5000 €n unssi ja hoepan 500 €n unssi.

        Tulevaisuus on pelkästään synkkyyttä täynnä

        http://www.kultainfo.com/


      • herätkää jo !!!!
        Eiiii kultaa kirjoitti:

        kultaa ei kannat ostaa, koska osto ja myyntihinnan ja kuljen ero on yksityiselel niin suuri,
        vaikak nytkin kun on KAIKKIEN korkeimmalla hinnat 1000 vuoden aikana ja suurin nousu,
        syksyllä ostetusta ja nyt myytäessä todennäköisesti tulee tappiota.

        tulee ainakin tappiota kun ostin osakkeita rahastoja syksyllä, nyt oavt kaikki nousseet yli 26 % ja kolme yli 47 %.
        kultaa on järkevä ostaa vasta kun on 2-3 miljoonaa, eli silloin hajasijoittaa, kun niitä summia ei saa mitenkään muuten turvattua, talletussuoja on vain 100 000 € henkilö/pankkiryhmä.

        Varsinkaan nyt kun kulta on noussut useita vuosia, ei todella ole järkevä ostaa,
        monihan jo kaupittelee, ostajia ei vaan tahdo olla pikkuerille, pitäisi olal vähintään 100 g.



        ALOTTAJAN EI KANNATA edes laittaa mihinkään 1 vuoden tilille,
        sillä JOS SITTENKIN tarvitsee, on sen lainaaminen 10 kertaa kalliimpaa useine kuluineen,
        kuin mitä summa vuodessa tuottaa.

        yli 26 % ja kolme yli 47 %.

        aijaa...hopea kallistui viime vuonna yli 70%..viheltelee...

        tulossa on hyperinflaatio, kiitos kataisen nulkin.


    • Jos saisi vähän enemmän tietoa tuon säästötilin koroista, niin vois laskeakin.

      6kk Euribor on nyt 1,37%, siitä jos ottaa pois 1,9 niin ei paljoa jää... ja nolla kertaa 10% on edelleen nolla...

      JOS korko% olisi vaikka 0,1% 10%, niin näin se menisi:

      kk säästö Säästö yht. korko
      1 500 500,00 0,046 =0,1/100/360*30*säästö yht. * 10%
      2 500 1000,05 0,092
      3 500 1500,14 0,138
      4 500 2000,28 0,183
      5 500 2500,46 0,229
      6 500 3000,69 0,275
      7 500 3500,96 0,321
      8 500 4001,28 0,367
      9 500 4501,65 0,413
      10 500 5002,06 0,459
      11 500 5502,52 0,504
      12 500 6003,03 0,550
      Yhteensä 6000 6003,03 3,576

      Ja verot pois 3,576 korosta -28% = jää 2,575

      Jos koro% olisi niinkin hyvä kuin 1%, niin korko olisi: 35,87/25,83 euroa.

      Näin laskettuna, jos korko lisätään pääomaan joka kuukausi, jos ei niin summa: 35,70/25,74 = ei vaikutusta tuollaisilal koroilla.
      Korjatkaa jos olen väärässä...

    • alkuperäinen kysyjä

      Kiitos vastauksista! En ole sijoittamassa vaan yksinkertaisesti säästän uudempaa autoa varten. Rahat siksi eri tilille, että tosissaan tulee säästettyä, eikä käytettyä. Enkä halua ottaa ressiä säästämisestä, mutta toisella tilillä kasvava summa kyllä motivoi itsessäänkin. :)

    • undta32

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      113
      1135
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      864
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      18
      679
    4. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      275
      642
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      77
      608
    6. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      62
      600
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      104
      584
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      523
    9. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      522
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      90
      453
    Aihe