Tärkein kysymys!

Kaistapää26v

Olen jo pitkään seurannut näitä keskusteluja evoluutio vastaan kreationismi ja tullut siihen tulokseen että ei ole väliä onko meidät muovannut Jumala maan tomusta vai luonto kehittänyt miljoonien vuosien ajan tälläiseksi. Se tärkein kysymys ei ole mistä me olemme tulossa vaan mihin me olemme menossa.

14

372

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a.

      Tai sitten on. Evokkina elät vain tämän elämän ja kuoltet pois ilmaantumatta ikinä enää mihinkään ajattelevaan muotoon.
      Luomista todellisena pitävä saa elää ikuisesti Raamatun mukaan, joten eikös tätä vaihtoehtoa kannattaisi ainakin tarkastella. Mitään et voi hävitä. Menettää voit tyhmän turkana-apomaisen itsepäisyytesi takia tosi paljon.

      • ""Luomista todellisena pitävä saa elää ikuisesti Raamatun mukaan, joten eikös tätä vaihtoehtoa kannattaisi ainakin tarkastella.""

        Jeesuksen mukaan uskominen luomiseen ei ole lainkaan pelastuskysymys, vaan ainoastaan uskominen Jumalaan ja uudestisyntyminen. Mutta sinuahan eivät Jeesuksen opetukset kiinnosta lainkaan.


      • moloch_horridus kirjoitti:

        ""Luomista todellisena pitävä saa elää ikuisesti Raamatun mukaan, joten eikös tätä vaihtoehtoa kannattaisi ainakin tarkastella.""

        Jeesuksen mukaan uskominen luomiseen ei ole lainkaan pelastuskysymys, vaan ainoastaan uskominen Jumalaan ja uudestisyntyminen. Mutta sinuahan eivät Jeesuksen opetukset kiinnosta lainkaan.

        > Luomista todellisena pitävä saa [...]

        Toiset pitävät luomista todellisena, toiset eivät; toiset pitävät alkuräjähdystä todellisena, toiset eivät; toiset pitävät jopa Mikki Hiirtä todellisena, toiset eivät... se mitä ihmiset todellisena pitävät, ei välttämättä korreloi sen kanssa mikä todellista on.


      • naapurin.kissa kirjoitti:

        > Luomista todellisena pitävä saa [...]

        Toiset pitävät luomista todellisena, toiset eivät; toiset pitävät alkuräjähdystä todellisena, toiset eivät; toiset pitävät jopa Mikki Hiirtä todellisena, toiset eivät... se mitä ihmiset todellisena pitävät, ei välttämättä korreloi sen kanssa mikä todellista on.

        Kyllähän Mikki Hiiri on aivan yhtä todellinen kuin Scarlett O'Hara ja kentaurit, mutta ehkäpä todellisuuden määritelmä pitäisi täsmentää **ennen** kuin lähtee pohtimaan mikä on todellista.


    • 768757655544300++843

      Jos hyväksyt a./jb:n näkemyksen evo-opista ja tositieteestä voit liittyä Harpunrakentajien/soittajien kurssille kansalaisopistoon viivyttelemättä. a./jb valehtelee Pietarille puolestasi ja livahdat harppuinesi sisään taivaallisen hyrinään, vaikka et olisikaan valehdellut maanpäällispuolta vaeltaessasi.

      • Onko taivaassa esimerkiksi collieita ja vesivärejä vai pitääkö tyytyä harpunsoittoon?


      • vanha-kissa
        hiski.k kirjoitti:

        Onko taivaassa esimerkiksi collieita ja vesivärejä vai pitääkö tyytyä harpunsoittoon?

        Torvet ja pasuunat on jätetty enkeleille, vain impyet helkyttelevät.


      • vanha-kissa kirjoitti:

        Torvet ja pasuunat on jätetty enkeleille, vain impyet helkyttelevät.

        viittailikin johonkin tuollaiseen kirjassaan Tuomiopäivän komedia; pidän sitä uskottavampana nykytaivaan ja -helvetin kuvauksena kuin Danten ikivanhaa tarinaa.


      • Apo-Calypso
        hiski.k kirjoitti:

        Onko taivaassa esimerkiksi collieita ja vesivärejä vai pitääkö tyytyä harpunsoittoon?

        Tuskinpa. Olikohan se Mark Twain joka sanoi (suurinpiirtein): "Heaven for climate, Hell for company".


      • Tommikuu
        Apo-Calypso kirjoitti:

        Tuskinpa. Olikohan se Mark Twain joka sanoi (suurinpiirtein): "Heaven for climate, Hell for company".

        haukkuu tämän ketjun aloittajaa vaikka aloittaja ei ees puhu evoluution tai kreationismin puolesta vaan kirjottaa asenteesta???...


      • 966786465978968++656
        hiski.k kirjoitti:

        Onko taivaassa esimerkiksi collieita ja vesivärejä vai pitääkö tyytyä harpunsoittoon?

        vesivärejä, tervaa vaan ;)


      • g.
        Tommikuu kirjoitti:

        haukkuu tämän ketjun aloittajaa vaikka aloittaja ei ees puhu evoluution tai kreationismin puolesta vaan kirjottaa asenteesta???...

        a. on nyt sellaisessa miten sen nyt hienovaraisesti sanoisi ettei pahentaisi a.:n tilaa, sanotaan nyt vaikka hulluutta lähentevässä maanisdepressiivisessä hurmospsykoosissa, ettei hän erota onko aloittaja hänen puolellaan muita vastaan vai onko aloittaja vain olevinaan hänen puolellaan ollen kuitenkin käytännössä häntä vastaan.


      • Apo-Calypso
        Tommikuu kirjoitti:

        haukkuu tämän ketjun aloittajaa vaikka aloittaja ei ees puhu evoluution tai kreationismin puolesta vaan kirjottaa asenteesta???...

        Koska jb/a. on patologinen valehteleva narsissisti joka dunning-kruger syndrooman lisäksi potee unettomuutta, sairaalloista huomionkipeyttä ja suuruudenhulluutta.

        Siksi.


    • yh-äiskä

      omiin paskoihimme 100v-200 tai 201-250 vuodessa tai muutama vuosikymmen vielä lisää niin hukumme siihen jokatapauksessa. Aurinko pyyhkäisee elämän mahdollistavan kaasukehän huitsin nevadaan.
      Aikaa Auringon lopulliseen sammuseen jää tämän elonkehän loputtua n. 5 miljardia vuotta. On mahdollista että evoluutio pyörähtää uudelleen käyntiin mutta biodiversitetti ei missään tapauksessa tule olemaan enää nykyisen kaltainen. Todennäköistä on ettei uutta kaasukehää muodostu enää uudelleen eikä liioin elämääkään.

      Synkkä yksinpuhelu

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1074
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      804
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      263
      593
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      17
      585
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      93
      521
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      502
    8. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    9. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      42
      457
    10. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    Aihe