Minulla on aikoinaan todettu reilun kokoinen palleatyrä ja aika ajoin minua närästää enemmän, toisinaan taas ei laisinkaan.
Käytän tarvittaessa Pantoprazolia tms parin viikon kuurina.
Nyt minulla on viimeisen viikon aikana ollut taas enemmän närästystä. Tuntuu, että pelkkä veden juominenkin välillä närästää. Koskaan ei suuhun nouse mitään karvasta, vaan kurkussa ikäänkuin kiertää, röyhtäyttää jne. Myöskin keskellä rintaa tuntuu ikäänkuin pientä värinää, ei siis mitään muljahtelua eikä kipua. Ei rasituskipua tms. Kun menen makuulle vasemmalle kyljelle, tuntuu kuin tuntisin sydämen " liikkuvan " tmsn
Voisiko tuo värinä johtua närästyksestä ? Se tuntuu siis rintalastan keskipaikkeilla.
Minulla on meneillään muusta syystä johtuva antibioottikuuri, joka on kestänyt jo yli kuukauden. Voiko tuolla kuurilla olla osaa närästykseen ?
Värinää refluksista ?
3
4024
Vastaukset
- tremula
Minulla on ajoittaista refluksia, joka häiritsee sydämen rytmiä. Olen oppinut, että vettä juomalla voi tuottaa kunnon röyhtäyksen ja samalla rauhoittaa lisälyöntisyyden.
Olen kokenut kuvaamaasi värinääkin, viimeksi eilisiltana. Söin hapanleipää muistamatta juoda, ja ihmeellinen nypytys alkoi pallean seudussa keskellä. En tiedä syytä, mutta jos saat jostain tietoa, olisi kiva jos viestittäisit siitä. - Happovaivainen
Mulla on myös paljon taipumusta refluksiin. Nyt olen yrittänyt olla ottamatta happosalpaajia. Otan vain tositarpeeseen.
Välillä on tota värinää. Välillä "puristaa rinnasta". Sydänperäistä? En usko. Rasituksessa kun ei kipua esiiny eikä EKG tms ole koskaan näyttänyt mitään. Syön ja elän terveellisesti, tosin liikuntaa voisi lisätä ja vähän painoakin pudottaa.
Kokeile että jos otat Rennie-tabletin,niin helpottaako? Mulla ainakin rinnan painon tunne katoaa Renniellä, joten olen sen siitä päätellyt johtuvaksi refluksista. - Olexxi
Närästysvaivaani liittyy rintakehän värinät ja krampit. Hyvin usein värinän yhteydessä maha murisee tms. Kaikkein keljuinta on se, kun pallean kohdalle tulee voimakas paine vatsassa olevan ilman takia. Tuntuu kuin sydän ei mahtuisi lyömään tädellä voimalla ja olo on heikko. Kun sitten lopulta röyhtäilee useita kertoja, niin ahdistava tunne helpottaa ja olo normalisoituu. Nämä oheisvaivat muistuttavat ilmiesesti aika paljon sydänoireita ja moni onkin mennyt päivystykseen niiden takia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oletko kertonut jo muille tunteistasi?
Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.733644Kesä, kesä!
Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k91981Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.
Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes2261323- 1341196
- 1001063
- 1091045
Miksi nuori ottaa hatkat? Rajut seuraukset: seksuaalinen hyväksikäyttö, väkivalta, huumeet...
Lastensuojelu on kriisissä ja nuorten ongelmat kasvussa Suomessa. Hatkaaminen tarkoittaa nuoren luvatta poistumista omil701010- 60974
Shokki! Suuri seikkailu -kisassa todellinen jättiyllätys - Tämä muutos järkyttää varmasti monia!
No nyt on kyllä aikamoinen ylläri, peli todellakin kovenee…! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/shokki-suuri-seik6965- 35876