Vanha lupaus kummiudesta, nyt kaduttaa

Tuleva äiti

Ystäväni kanssa sovimme nuorina (n10vuotiaina) että olemma toistemme ensimmäisten lapsien kummeja.
Nyt minua on alkanu kaduttaa tämä lupaus.
Kun kerroin tälle ystävälleni että olen raskaana niin hän heti oletti että hänestä tulee kummi.
Koko ajan hän puhuu kuinka hän ostaa kaikkea hänen kummilapselle, yms..
Olemme elämänarvoita hyvin erilaisia ja elämme hyvin erilaisia vaiheita. Hän on merkkiriippuvainen ja materialisti. Minä taasen enemmän kierrättäjä tyyppinen ja ostan melkein kaikki kirpputorilta.
Hän halveksii tätä asiaa ja tuo sen hyvin usein julki.
Miten saisin sanottua asian hänelle, että hänestä ei tule kummia? Sillä tavalla että välimme vielä säilyisivät.

2

925

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juhhuuuuu

Jutelkaa hyvässä yhteishengessä lapsuuden lupauksesta vielä. Ja tee samalla lujasti mutta ystävällisesti selväksi ettet arvosta rahallista mammonaa, vaan enemmän esim. yhdessäoloa ja hyvien arvojen korostamista. Samalla tuot esille, jos siis aiotte toteuttaa lupauksen, ettet sinä aio tulevaisuudessa hänen lapselleen eli sinun kummilapselle, ostella merkkikrääsää ja materiaa. Mikäli vielä aiotte toteuttaa vanhan lupauksen tämän jälkeen, ilmoita että on kummin oma valinta mitä hän kummilapselleen aikoo hankkia, oli se sitten "hienoa tai huonoa" eikä asiasta sen enempää kannata sitten enää riidellä. Voit myös huomauttaa ettei missään sanota että kummin täytyisi hankkia lapselle yhtään mitään, koko kummius on oikeastaan vain kaunis ele. Voi olla ettei hän enää tämän jälkeen materialistina halua sinua oman lapsensa kummiksi ja näin ollen lupaus raukeaa. Jos niin ei käy, on sitten vaan edettävä lupauksen mukaan, mutta onpahan aikomukset ja kuviot tehty selväksi.

• Tuleva äiti

Kiitos viestistä. Sain kerrottua hänelle että mitä mieltä minä olen ja mitä tunnen nyt tän asian suhteen.
        Sanoin että mietin asiaa vielä ja että en ole päättänyt kummeja vielä.
        Hän otti sen yllättävän hyvin, ei huutanut eikä raivonnu. Mikä on ihme..
        Mutta nyt onneksi sain peruttua vanhan lupauksen ja mietittyä uudestaan kummeja lapselleni. Joku jolla on samanlaiset elämän arvot ja ajatukset kasvatuksen suhteen kuin minulla.
        Kiitoksia sinulle avusta :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      129
      2178
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      26
      1738
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1339
    4. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1211
    5. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1177
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      88
      992
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      83
      876
    8. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      867
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      16
      761
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      107
      701
    Aihe