Olen aikeessa laittaa biolan 220 pikakompostorin ,
entinen on muovinen aivan tavallinen.Kertokaa hyvät ja huonot puolet jos on kiitos.
onko huonoja puolia
9
1113
Vastaukset
- Pika-kompostoija
Jos hankit Biolanin pikakompostorin, niin tarkista jo ostovaiheessa, että saat rahoillesi vastinetta. Biolanin pikakompostoreissa on ollut viallisia tuotteita myynnissä, mm. ilmastointiputkien rei'itys on ollut puutteellinen. On ikävää huomata kompostorin viallisuus siinä vaiheessa, kun kompostori on jo täynnä pahalle haisevaa jätettä.
- Maalainen
Oli myös pikakompostori ollut muutaman vuoden, kun alkoi kansi vääntyä raolleen.
Soitin Biolanille ja sieltä tuli uusi. Sanoivat sellaista vikaa niissä olevan.
Muutoin on mennyt hyvin. Ainakin viisi tai kuusi vuotta on ollut ja ei ole valittamista.
Multaa tulee. - tanja
Maalainen kirjoitti:
Oli myös pikakompostori ollut muutaman vuoden, kun alkoi kansi vääntyä raolleen.
Soitin Biolanille ja sieltä tuli uusi. Sanoivat sellaista vikaa niissä olevan.
Muutoin on mennyt hyvin. Ainakin viisi tai kuusi vuotta on ollut ja ei ole valittamista.
Multaa tulee."Multaa tulee."
Ei se ole multaa vaan hyvin vahvaa lannoitetta - Maalainen.
tanja kirjoitti:
"Multaa tulee."
Ei se ole multaa vaan hyvin vahvaa lannoitettaNiin, kúten sanoin, maalainen.
Ei sitä kaikkia hienouksia ymmärrä. Vaikka ei se kyllä mitään niin vahvaa lannoitetta ole, ei vaan saisi laittaa kasvimaalle kuin seuraavana kesänä.
Siinä on vielä niitä kaiken maailman myrkkyjä kasveille ja ihmisille.
Pensaiden juurillehan se kyllä käy.
Jätteet kuitenkin ikäänkuin lahoavat siinä kompostorissa. - sassa
lienee kyse jostain muusta kuin kompostorista, jos siellä on "pahalle haisevaa jätettä".
Itselläni on kolma kompostoria - erilaisia kaikkia - eikä yksikään sisällä jätettä, pahalle haisemisesta puhumattakaan. - alfapet
Millä saan Biolanin toimimaan niin että jäte olisi kuohkeaa ja haisematonta? Talvella jäätyy ja kesän alussa on märkää ja haisevaa.
- pinja
sassa kirjoitti:
lienee kyse jostain muusta kuin kompostorista, jos siellä on "pahalle haisevaa jätettä".
Itselläni on kolma kompostoria - erilaisia kaikkia - eikä yksikään sisällä jätettä, pahalle haisemisesta puhumattakaan.Olin komposti-illassa jossa puutarhuri esitelmöi ja neuvoi kompostoinnista.
Tyhjensi omansa meille "opiskelijoille"malliksi haju oli tosi paha.
Hän sanoi ,että hajutonta kompostia ei olekkaan.
Niimpä Kysymys haiseeko vain biolanin kompostorit?
Onko muilla kokemusta muun merkkisistä? - Juntti
Maalainen. kirjoitti:
Niin, kúten sanoin, maalainen.
Ei sitä kaikkia hienouksia ymmärrä. Vaikka ei se kyllä mitään niin vahvaa lannoitetta ole, ei vaan saisi laittaa kasvimaalle kuin seuraavana kesänä.
Siinä on vielä niitä kaiken maailman myrkkyjä kasveille ja ihmisille.
Pensaiden juurillehan se kyllä käy.
Jätteet kuitenkin ikäänkuin lahoavat siinä kompostorissa.mutta mitä ihmeen myrkkyjä siinä kompostissa on? Tällaista en ole kuullut. Tietysti jos työnnät sinne myrkkyjä eivät ne ainakaan kaikki sieltä häviä. Perusteluja!
- juntti
Kompostin koostumus on huono, jos se haisee. Yleensä se tuoksuu ihan raikkaalle. Jos sinne lappaa pelkkää salaatinlehteä, omenanraatoa, ruohonsilppua plus mahdollisesti vielä eläinperäisiä tuotteita eikä yhtään karkeaa ainesta, niin kyllä se haiseekin.
Hyvä apu olisi turve, joka sitoo kosteutta ja on muutenkin mainio. Itse pidin vielä kaupungissa ollessani turvepussia kaapissa ja heitin aina kompostipussin pohjalle siitä vähän. Näin pysyi sisälläkin pussi hajuttomana.
Sinne kompostiin olisi hyvä laittaa esim. oksanpätkiä ristiin rastiin ja peitellä vaikka kuivilla lehdillä (joita ei nyt tietysti ole).
Joo siis toi ruohonleikkuujäte on sellasta että se vaatii sitä ilmastointia eli karkeaa ainesta.
Minulal ei ole paljon mainostettua Biolania vaan parikymmentä uvotta vanha kompostori, jonka vieressä on toinen, kun talvella tietysti jäätvyät ja tuppaavat täyttymään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166010Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta324107- 823362
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä182996Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2522064Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882004Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui431817- 1431795
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81696Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881569