Munasarjasyöpäkö? Alavatsan vihlontaa. APUA!

Hiiri__

Reilun vuoden on ollut vasemmalla puolella alavatsaa vihlomista. Kipu on välillä poissa ja sitten taas palaa. Tuntuu äkkinäisissä liikkeissä esim. kumartuessa tai kun nousen nopeasti ylös. En ole pahemmin murehtinut asiaa, mutta nyt yhtäkkiä iski paniikki. Miten voin olla niin typerä, etten ole tutkituttanut asiaa ja jos se on syöpä, niin se on ehtinyt levitä joka paikkaan.

Olen totaalisessa paniikissa!! Gynelle aika reilun viikon päästä. Auttakaa hyvät ihmiset, onko muilla ollut vastaavaa?

13

5021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • parparparpar

      menet gynelle! Siellä se asia selviää! Voihan se olla vaikka munasarjakysta tai joku kiinnike tai muu sellainen asia, joka ei henkeä uhkaa mutta kannattaa hoitaa. Tsemppiä! En usko että se olisi mikään syöpä!

    • Kysymys.

      Satutko mahdollisesti syömään Yasmineita? Itsellä on ollut oireita vuoden verran, jotka viittaavat siihen että munasarjoissa olisi jotain pahasti vialla (ainakin vasemmassa). Kuitenkaan tutkimuksissa ei löydy mitään... Ultrakin on otettu sisäkautta, ja siinä kai ainakin pitäisi näkyä kaikki, mutta kohtu ja munasarjat näyttää kuulemma ihan normaaleilta. Kipuja ja vuotohäiriöitä on kuitenkin ollut melkein vuoden ja jatkuvat vieläkin, vaikka puolisen vuotta sitten lopetin pillerit. Oli muuten "lääkärin määräys" (gynen) se pillereiden lopettaminen. Ehkäpä heillä on enempi tietoa tuonkin kaltaisista sivuvaikutuksista, mutta jostain syystä näistä ei puhuta. Kun terv.keskuksessa myöhemmin tuosta mainitsin, niin lääkäri oikein tulistui, ja sanoi että pillereiden syönti on pienempi paha kuin vahinkoraskaus. Olisi kuitenkin ihan kiinnostava kuulla onko muilla Yasmineita tai muita pillereitä käyttävillä/käyttäneillä saman kaltaisia oireita. Ainakin yksi nainen tänne on minun lisäkseni kirjoittanut mahakivuista vasemmalla puolen, ja hän söi Yasmineita myös.

      • Hiiri__

        Hei ja kiitos vastauksista!

        En syö mitään ehkäisypillereitä, joten niistä vihlominen ei voi johtua. Olen kyllä huolesta sekaisin ja olen aina vain varmempi, että se on jotain vakavaa. :/


      • grgghtr4

        samoja oireita ollut mutta gynelta en oo mitään vastausta saanut. Täältä se sitten taisi löytyä;
        meinaan nuo Yasminelle-pillerit!
        Olen jo kauan pähkäillyt itsekseni että mistä moiset voivat johtua kun ei ole mitään tautia, kohtuun katottu ultralla jne., ja jäljelle jäi nuo pillerit. Nytpä ainakin tiedän varmaksi että merkki vaihtoon.
        Kiitos :)


      • lll-
        grgghtr4 kirjoitti:

        samoja oireita ollut mutta gynelta en oo mitään vastausta saanut. Täältä se sitten taisi löytyä;
        meinaan nuo Yasminelle-pillerit!
        Olen jo kauan pähkäillyt itsekseni että mistä moiset voivat johtua kun ei ole mitään tautia, kohtuun katottu ultralla jne., ja jäljelle jäi nuo pillerit. Nytpä ainakin tiedän varmaksi että merkki vaihtoon.
        Kiitos :)

        Moi! Minulla oli tuollaisia kipuja ja löytyi pahannäköisiä kystiä munasarjoista onneksi ei ollut ehtinyt muuttua syöväksi :/


      • Hiiri__
        lll- kirjoitti:

        Moi! Minulla oli tuollaisia kipuja ja löytyi pahannäköisiä kystiä munasarjoista onneksi ei ollut ehtinyt muuttua syöväksi :/

        Huomenna on aika ultraan ja olen totaalisessa paniikissa.

        Voisiko joku nyt kertoa, että kun minulla on ollut tuota samanlaista kipua jo yli vuoden, niin olisiko tuo kipu jo pahentunut jos se olisi syöpää? Tai olisiko minulla muita oireita?


      • ----------
        Hiiri__ kirjoitti:

        Huomenna on aika ultraan ja olen totaalisessa paniikissa.

        Voisiko joku nyt kertoa, että kun minulla on ollut tuota samanlaista kipua jo yli vuoden, niin olisiko tuo kipu jo pahentunut jos se olisi syöpää? Tai olisiko minulla muita oireita?

        Tiedän tunteen, kun itse odotin kyseiseen tutkimukseen menoa. Ei sitä voi kukaan sinulle etukäteen kertoa, mitä sieltä löytyy vai löytyykö mitään. Minulta ei löytynyt, mutta kivut siis jatkuvat edelleen... Voi kai se johtua suolistostakin, ehkä allergiaa tai jotain? Itse luulin pitkään omia kipuja muiksi mahavaivoiksi, kun vaikea on paikallistaa loppujen lopuksi, että mitä kohtaa särkee (onko munasarjat vai suoli vai mikä kyseessä), ja vasta kun tuli vuotohäiriöitä tajusin, että se onkin joku gynekologinen juttu. Toivotaan, että kaikki menee sulla hyvin. Eikä se välttämättä syöpää ole, vaan voi olla joku kystakin.


      • Hiiri__
        ---------- kirjoitti:

        Tiedän tunteen, kun itse odotin kyseiseen tutkimukseen menoa. Ei sitä voi kukaan sinulle etukäteen kertoa, mitä sieltä löytyy vai löytyykö mitään. Minulta ei löytynyt, mutta kivut siis jatkuvat edelleen... Voi kai se johtua suolistostakin, ehkä allergiaa tai jotain? Itse luulin pitkään omia kipuja muiksi mahavaivoiksi, kun vaikea on paikallistaa loppujen lopuksi, että mitä kohtaa särkee (onko munasarjat vai suoli vai mikä kyseessä), ja vasta kun tuli vuotohäiriöitä tajusin, että se onkin joku gynekologinen juttu. Toivotaan, että kaikki menee sulla hyvin. Eikä se välttämättä syöpää ole, vaan voi olla joku kystakin.

        Kiitos taas vastanneille.

        Minulle on tehty paksusuolen tähystys ja vatsalaukun tähystys ja niissä ei ollut mitään mikä voisi aiheuttaa tuota vihlomista.

        Olen kyllä käynyt n, kuukausi sitten ultrassa, koska sain keskenmenon ja kaavintakin on tehty. Mutta en tiedä ultrattiinko munasarjoja silloin vai pelkkä kohtu. Tietääkö joku ultrataanko yleensä myös munasarjat vai pitääkö sitä erikseen pyytää?


      • samakokemus
        Hiiri__ kirjoitti:

        Kiitos taas vastanneille.

        Minulle on tehty paksusuolen tähystys ja vatsalaukun tähystys ja niissä ei ollut mitään mikä voisi aiheuttaa tuota vihlomista.

        Olen kyllä käynyt n, kuukausi sitten ultrassa, koska sain keskenmenon ja kaavintakin on tehty. Mutta en tiedä ultrattiinko munasarjoja silloin vai pelkkä kohtu. Tietääkö joku ultrataanko yleensä myös munasarjat vai pitääkö sitä erikseen pyytää?

        kerro sitten mikä oli tulos? minullakin ollut hieman yli vuoden ajan samanlaisia oireita mutta huonosti suomea puhuneet lääkärit ei lähettäneet jatkotutkimuksiin, yleensä kipu tuntuu vasemmalla kävelemisen jälkeen ja joskus reittäkin särkee toisinaan kivut katoaa ja ilmestyy yhtäkkiä.. sinulla sama? voisi olla endometrioosi?
        olen lukenut täältä että myös kysta voi aiheuttaa vastaavia oireita kuten myös monet muut


      • Hiiri__
        samakokemus kirjoitti:

        kerro sitten mikä oli tulos? minullakin ollut hieman yli vuoden ajan samanlaisia oireita mutta huonosti suomea puhuneet lääkärit ei lähettäneet jatkotutkimuksiin, yleensä kipu tuntuu vasemmalla kävelemisen jälkeen ja joskus reittäkin särkee toisinaan kivut katoaa ja ilmestyy yhtäkkiä.. sinulla sama? voisi olla endometrioosi?
        olen lukenut täältä että myös kysta voi aiheuttaa vastaavia oireita kuten myös monet muut

        Ultrassa käyty ja kaikki kunnossa! :) Vasemmassa munasarjassa näkyi pieni sentin kokoinen kysta, mutta gyne sanoi että kuuluu kiertoon ja häviää itsekseen. Ei aiheuta mitään toimenpiteitä.

        Minulla ei tunnu kipu kävelemisen jälkeen, vaan kun esim, nousen ylös sohvalta tai kumarrun. Gyne sanoi, että tiettyyn toimintaan/liikkumiseen liittyvät kivut ei yleensä liity gynekologiseen puoleen vaan heijastuu esim. selästä.


      • ...........
        Hiiri__ kirjoitti:

        Ultrassa käyty ja kaikki kunnossa! :) Vasemmassa munasarjassa näkyi pieni sentin kokoinen kysta, mutta gyne sanoi että kuuluu kiertoon ja häviää itsekseen. Ei aiheuta mitään toimenpiteitä.

        Minulla ei tunnu kipu kävelemisen jälkeen, vaan kun esim, nousen ylös sohvalta tai kumarrun. Gyne sanoi, että tiettyyn toimintaan/liikkumiseen liittyvät kivut ei yleensä liity gynekologiseen puoleen vaan heijastuu esim. selästä.

        Hieno homma, että kaikki on kunnossa. :)


    • Entäs_jos

      Jos sisäultrassa ei löydy mitään ja kipuja on joka kierrossa, kannattaa alkaa pitää kipupäiväkirjaa ja katsoa onko kivut syklisiä. Eli tietyntyylinen kipu aina samaan aikaan kuussa. Jos on, niin kannattaa googlata endometrioosi ja miettiä, osuuko oireet omalle kohdalle.

      Itse olen kärsinyt vuosia kivuista eikä mitään löytynyt sisäultrassa. Paitsi viime kerralla kun kävin oman terveysaseman lääkärillä. Hän kuunteli oireeni ja sanoi, että kuulostaa ihan endometrioosilta. Hän sanoi, että toinen munasarjani on kohdun takana ja kohdussa kiinni. Sain lähetteen jatkotutkimuksiin. Sillä endometrioosi voi olla syvää, jolloin se ei näy sisätitkimukisss, vaan täytyy tehdä tähystysleikkaus.

      • Nuorimummo

        Minulla ollut pitkään vihlovaa kipua vasemmalla alavatsalla. Gynegologini, joka on proessori ja dosentti, kertoi että se voi olla häpyhermon tulehdus. Sisätutkimuksessa löytyi todella kipeä paikka juuri sieltä, missä häpyhermo kulkee. Harvinainen vaiva, joka ei liene kovin tuttu monille gynegologeillekaan, saati yleislääkäreille. Voi oireilla monin tavoin, ja säteillä selkään, reiteen ym. Siis hermokipu, jota hoidetaan hermokipuun tarkoitetuilla lääkkeillä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      246
      3993
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      28
      2338
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2131
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      93
      2056
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      96
      1719
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1411
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      9
      1320
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1307
    9. Kenen etua Stubb ajaa Euroopassa ilmoittaessaan olevansa enemmän Ruotsalainen

      Tasavallan presidentti Alexander Stubb kertoi ensimmäisellä valtiovierailullaan Ruotsissa, että hän ei ole koskaan tunte
      Maailman menoa
      309
      1262
    10. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1227
    Aihe