Kaikki pilalla

masentunut...

Eli olen siis 23-vuotias ja onnistunut jo tähän ikään mennessä kuseen pahasti asiani. Olen saanut oppia virheistäni kantapään kautta. Ulosotossa tulee olemaan yhteensä n. 5000 euroa. Opiskelen vielä ja valmistun vajaan vuoden päästä. Töitä on onneksi tarjolla alallani paljon, joten ajattelin lähteä lyhentämään velkaa heti kun pääsen hommiin. Tähän on kuitenkin mahdollisuus vasta n. vuoden päästä.. Asun omistusasunnossa, josta vanhempani omistavat n. 80 % ja minä loput. Voiko uo tulla tämän vuoden aikana periin minulta kämppää tai huonekaluja? Onko semmoinen mahdollista? Oon niin masentunu kun mietin koko asiaa.. Ja sitten kun olen saanut velkani maksettua niin eikös se merkintä pysy kuitenkin vielä sen 5 vuotta tiedoissani? Ei kukaan halua varmaan tällaista luuseria, jolla on luottotiedotkin mennyt eikä saa lainaa edes pankista...

99

6981

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • OopKidkfkfkfkfkdkfik

20% asunto-osuus panttilainaamoon ja käteistä tilalle, jolla maksat velat. Sitten lunastat vuoden päästä osakkeesi takaisin kun olet tienannut rahat.

• pyhäjysäys876

Oletko sinä vähän tyhmä, aloittaja on esittänyt asiallisen kirjoituksen muodossa jutun ja sä ehdotat
        panttilainaamoa, vitun dorka.

Ensinnäkin pantilainaamo ei ota vastaan 20% asunto-osakkeita kun se ei pysty niitä rahaksi muuttamaan jos panttilainaaja ei kykene panttiansa lunastamaan takas.

Lisäksi panttilainaamosta et saa koskaan sitä todellista summaa mikä jokin tavara tai muu on arvostaan.

Joten lopeta tälläiset neuvot ja keskity vaikka siihen, ettet istu aivojesi päällä.

• verkkoveijari

Iskä ja äiskä maksavat velkasi. Hehän sinut ovat kasvattaneet. Olet kai oppinut kuluttamisen ja törsäämisen heiltä, vai? Oletko tottunut saamaan kaiken mitä mieleen on tullut? Vanhempien hemmottelema lellikkikö? Siispä vanhempien kukkarolle taas mars! Sitten törsäämään! Vanhemmat saavat nyt mitä ovat tilanneet.

• yogygyuyug

Hei!
      Tuo 5000 € on loppujen lopuksi aika pieni summa. Keskity nyt vain täysillä opiskeluun ja työn hakemiseen vaikka siinä sivussa. Jos pääset haastatteluun, niin voit itse mainita merkinnästä ja kertoa, että asiat ovat paremmalla tolalla nyt ja olet virheistäsi oppinut.

• mk ja € sekaisin

Paljonko teidän omat SUURET summat on? 5000 € on helvetisti rahaa rahattomalle ja pienituloiselle, joka elää ilman velkaakin kädestä suuhun.

Markka-aikana ihmisillä oli raha-asiat hallinnassa, mutta euroon siirtymisen jälkeen todellisuudentaju ja suhteellisuus on lähtenyt hanskasta.

Enkä ainakaan tekstailisi tuntemattomiin numeroihin, joku yrittää käyttää tässäkin ketjussa hädänalaista hyväksi.

• tiedoton duunari

riippuu työ paikasta , mut yleensä työn antajalle ei kuulu työn tekijän luottotiedot eikä muutkaan merkinnät.

• kokumuksesta

Soita ulosottomiehelle ja kerro sun tilanne ja tee maksusuunnitelma, ihmisiä ne on siellä virastossa ja asioista pystyy aina sopimaa. Luottotiedot ei mene kaikista maksuhäiriöistä ja erillaisista häiriöistä tuleekin erimittaisia merkintöjä akselilla 2-5 vuotta. Mutta niinkuin sanottu, puhelin käteen ja soitto ulosottajalle plus niille muille kenelle olet jäänyt velkaa ja koita sopia asiat suoraan ja tee maksusuunnitelma. Summa on pieni ja helposti hoidettavissa ja jos vaikka tulisikin viiden vuoden maksuhäiriö, niin viisi vuotta menee nopeasti. Tsemppii..

• pikkufisu

jos velat on ulosotossa! Jos ovat perintätoimistolla tai useammalla, niin asia ei taida olla niin yksinkertainen. Ehkä kannattaisi yrittää siirtää kaikki velat ulosotoon, niin pääsee lyhentämään velkaa yhteen paikkaan eikä maksa perintätoimistoille tyhjästä (20 € lyhennyksestä jää n. 5 €). Korkoahan ne kasvavat toki ulosotossakin, mutta ovatpahan yhdessä paikassa.

Voin sanoa että et ole ainoa asiansa kämmännyt... Samassa veneessä ollaan. Tsemppiä ja asioilla on taipumusta selvitä, kun alkaa niitä päättäväisesti selvittämään.

• Totuuden oivaltanut

Kaiken perusta on tietysti sinä itse. Kun nyt olet toiminut järjettömästi raha-asioissasi, selvitä ensin itsellesi, miksi olet näin toiminut.
        Mieti sitten onko sinussa miestä tai naista ryhdistäytymään ja toimimaan omien velkojesi ja varojesi mukaisesti.
        Jos ei ole niin lopeta lukeminen tähän ja tuhoa muutkin elämäsi mahdollisuudet ryhdittömyydelläsi.

Jos olet riittävän vahva niin jatka lukemista.
        Tee itsellesi selkeä suunnitelma, realistinen, toteutettavissa oleva. Laita se paperille.
        Mene pankkiin, ota lainaa sitä omistamaasi asunnon osuutta vakuutena käyttäen.
        Maksa velka pois.
        Elä ihmisiksi varojesi mukaisesti.
        Mene valmistuttuasi töihin ja maksa velkasi.
        Kehitä ammattitaitoasi ja vastuullisuuttasi, etene urallasi.
        Perusta perhe ja elä niin onnellisesti kuin pystyt.
        Ei ole olemassa helppoa rahaa, edes varastettu raha ei ole helppoa.
        Yli varojensa eläminen ei tuo onnea, päin vastoin.

Jokapäiväisen elämän hohto on juuri selviytymisessä ja asioiden oikeassa hoitamisessa sekä hyvässä ystävällisessä suhtautumisessa perheeseensä ja läheisiinsä

• kantapään kautta

Joo samaa mieltä - soita ulosottomiehelle. Paras on jos kaikki velkasi ovat ulosotossa eikä siellä täällä ---- Ulosottomiehen kanssa voi käydä juttelemassa takasinmaksusta ja järjestelyistä - eikä se ole kiinnostunut sun tavaroista. Ne on ihmisiä ne ulosottoviranomaisetkin. Sulla on kohtalaisen pieni ongelma käsiteltävänä ja sanoit että opiskeluammatissasi pitäisi olla töitä. Jotkut työpaikat eivät hyväksy merkintöjä toiset katsovat sinua ja tapaasi hoitaa ongelmiasi.
        Olet noin nuori - älä anna tulla enempää merkintöjä niin sinulla on vain viisi kiperää vuotta - ehkä vähemmän, sillä kun olet velkasi maksanut voit saada lausunnon jossa asia kerrotaan - siis ettei ole maksettavia. Merkintä on silti.

Kyllä sää selviät

• mk

Lakki käteen ja yritätä vanhemmiltasi lainata tuon rahamäärän velkoihin ja teet kunnon velkakirjan ja maksat sitä sitten pikkuhiljaa takaisin.

• rehellisyys tärkein

Yllättävän monella tuo tilanne on. Tosin taidat olla kuitenkin aika pienimmästä päästä oleva jos summa tuo 5000. Sekin on kyllä paljon rahaa kun pitää kerätä muun elämisen ohella. Etenkin noin opiskelun aikana.

Pistä asiat kuitenkin tärkeysjärjestykseen, eli muista kohta
        1. ! Saat herätä terveenä joka aamu. Sitä kun ei saa takaisin vaikka olisi miljoonia tilillä.
        2. Ole aktiivinen. Eli vanha sananlasku, metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan pitää paikkansa. Itse olen ollut tilanteessa jossa haettiin minulta 160tht euroa kun verottaja yrittia kipata yritystä nurin tekaistulla "verorikkomuksella". Tämä tietona, tiedän mistä puhun. Ota rohkeasti yhteyttä velkojiin ja varaa aika velkaneuvontaan tai ulosottoon. Sinulla on niin vähän koulua jäljellä, että kaikki käsittävät sinun pakotettavan tilanteen ja pakon keskittyä vain opiskeluun. Laske itse miten paljon voit maksaa kuussa kenellekin. Mitoita alakanttiin, mielummin maksa just sen verran mitä pystyt kuin se, että lupaa maksaa liikaa ja sitten maksusuunnitelma menettää merkityksensä. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka saisit kymmenen euroa jäämään kuussa käteen maksujen jälkeen, niin olet jo onnistunut. Ja sen kun säästät vielä seuraavalle kuulle niin olet oppinut hyvin paljon elämisestä. Säästäväisyys ja pienet menot on vaan se ainoa tapa pärjätä kun on piukkaa. Jos et ole itse aktiivinen niin joku voi luulla sinun pakoilevan ja lähtee kovemmin juoksemaan perääsi. Ole rehellinen, äläkä keksi selityksiä pankkien sekoilusta maksuissa jos maksat myöhässä vaan jo eräpäivänä ota yhteyttä. Raskaalta tuntuu itsestä, mutta vastaanottaja huomaa että yrität ja olet rehellinen. Luottamus tärkein asia näissäkin jutuissa.
        3. En ole vielä koskaan palkannut ketään 23 vuoden aikana, että minun olisi tarvinnut tarkistaa luottotietoja. Tällä hetkellä 15 vakituista töissä. Alakohtaisia ja firmakohtaisia eroja mutta varmaan taloudellista tilannetta kysyessäni minulle on riittänyt kun kuulen vastauksen että tulen toimeen ja hoidan asiani. Asian hoitaminen se paras. Jos on maksusuunnitelma johonkin verotoimistoon tai ulosottoon niin minua se ei kiinnosta pätkän vertaa. Jokaisen oma asia. Mutta jos ei hoida niitä, niin kyllä se ulosottomies toimittaa lapun työnantajalle jonka mukaan sitten jatkossa palkasta pidätetään. Eli kun menet töihin niin kerro siitä ulosottoon vasta kun olet koeajan ylittänyt. Ihan vaan sen takia, että minä ainakin katson paikan vasta sitten vakinaistuneen. Siihen saakka voit olla vaikka muuten tunnissa ovesta pihalla jos tuleekin joku klikki työpaikalla.
        4. Asuntoosi ei kukaan pääse tuolla suhteella käsiksi, eli pitäkää se tuolla tavalla. Sinulla 20% tavallaan turvassa ja vanhemmilla ei pelkoa sinun eikä oman omaisuuden häviämisestä. Ja kuka voi sanoa mitä huonekaluja on sinulla ja mitkä kuuluu vanhemmille..
        5. Peiliin katsominen. Oletko huono ihminen ? en usko kun nämä asiat sinua vaivaavat.
        Juonut rahansa ? tiedät mitä pitää tehdä. Korkki kiinni. Tuhlannut merkkivaatteisiin ym. ? Pätee tuo pienet menot juttu, eli sinnittele talous kuntoon kun se vielä on helppoa.
        6. Puhu. Vaikka kuinka tuntuu että nolottaa ja hävettää niin kerro vanhemmille missä mennään. Miettikää yhdessä ja paperille kaikki tulot ja menot jotta hekin näkevät sinun olevan tosissasi. Nöyrä ja anteeksipyytävä on riittävä asenne. Itsesäälissä on turha ryvetä ja odottaa että ipl (isän paksu lompakko) toimii. Halu sinulla varmasti on hoitaa tämä juttu itse. Miettikää sitäkin, ottaako pankista lainaa niin kauan kuin se on mahdollista ja maksaa velat pois kerralla lyhennykset alkamaan vasta vuoden päästä. Mahdollisen maksurästimerkinnän jälkeen se ei enää onnistu. Tosin, merkintää ei edes tule jos sinulla on tehty ajoissa maksusuunnitelma ulosottoon ja noudatat sitä tarkasti.
        7. Jos tiedät kuluttaneesi vähän etkä vaan pärjää, niin sinulla on vasta työelämä edessä. Olet nuori ja selviät varmasti kun pyydät ajoissa apua. Hienoa kuulla, ettet ole täällä vain päivittelemässä et miks sossu ei maksa mun laskuja, täh ?

Hirmusti tsemppiä ja nauti kevään tulosta. Kesätyöpaikkoja jaetaan, ole vaan aktiivinen niidenkin suhteen.

• yhdyn edelliseen
        rehellisyys tärkein kirjoitti:

Yllättävän monella tuo tilanne on. Tosin taidat olla kuitenkin aika pienimmästä päästä oleva jos summa tuo 5000. Sekin on kyllä paljon rahaa kun pitää kerätä muun elämisen ohella. Etenkin noin opiskelun aikana.

Pistä asiat kuitenkin tärkeysjärjestykseen, eli muista kohta
        1. ! Saat herätä terveenä joka aamu. Sitä kun ei saa takaisin vaikka olisi miljoonia tilillä.
        2. Ole aktiivinen. Eli vanha sananlasku, metsä vastaa niin kuin sinne huudetaan pitää paikkansa. Itse olen ollut tilanteessa jossa haettiin minulta 160tht euroa kun verottaja yrittia kipata yritystä nurin tekaistulla "verorikkomuksella". Tämä tietona, tiedän mistä puhun. Ota rohkeasti yhteyttä velkojiin ja varaa aika velkaneuvontaan tai ulosottoon. Sinulla on niin vähän koulua jäljellä, että kaikki käsittävät sinun pakotettavan tilanteen ja pakon keskittyä vain opiskeluun. Laske itse miten paljon voit maksaa kuussa kenellekin. Mitoita alakanttiin, mielummin maksa just sen verran mitä pystyt kuin se, että lupaa maksaa liikaa ja sitten maksusuunnitelma menettää merkityksensä. Tämä tarkoittaa sitä, että vaikka saisit kymmenen euroa jäämään kuussa käteen maksujen jälkeen, niin olet jo onnistunut. Ja sen kun säästät vielä seuraavalle kuulle niin olet oppinut hyvin paljon elämisestä. Säästäväisyys ja pienet menot on vaan se ainoa tapa pärjätä kun on piukkaa. Jos et ole itse aktiivinen niin joku voi luulla sinun pakoilevan ja lähtee kovemmin juoksemaan perääsi. Ole rehellinen, äläkä keksi selityksiä pankkien sekoilusta maksuissa jos maksat myöhässä vaan jo eräpäivänä ota yhteyttä. Raskaalta tuntuu itsestä, mutta vastaanottaja huomaa että yrität ja olet rehellinen. Luottamus tärkein asia näissäkin jutuissa.
        3. En ole vielä koskaan palkannut ketään 23 vuoden aikana, että minun olisi tarvinnut tarkistaa luottotietoja. Tällä hetkellä 15 vakituista töissä. Alakohtaisia ja firmakohtaisia eroja mutta varmaan taloudellista tilannetta kysyessäni minulle on riittänyt kun kuulen vastauksen että tulen toimeen ja hoidan asiani. Asian hoitaminen se paras. Jos on maksusuunnitelma johonkin verotoimistoon tai ulosottoon niin minua se ei kiinnosta pätkän vertaa. Jokaisen oma asia. Mutta jos ei hoida niitä, niin kyllä se ulosottomies toimittaa lapun työnantajalle jonka mukaan sitten jatkossa palkasta pidätetään. Eli kun menet töihin niin kerro siitä ulosottoon vasta kun olet koeajan ylittänyt. Ihan vaan sen takia, että minä ainakin katson paikan vasta sitten vakinaistuneen. Siihen saakka voit olla vaikka muuten tunnissa ovesta pihalla jos tuleekin joku klikki työpaikalla.
        4. Asuntoosi ei kukaan pääse tuolla suhteella käsiksi, eli pitäkää se tuolla tavalla. Sinulla 20% tavallaan turvassa ja vanhemmilla ei pelkoa sinun eikä oman omaisuuden häviämisestä. Ja kuka voi sanoa mitä huonekaluja on sinulla ja mitkä kuuluu vanhemmille..
        5. Peiliin katsominen. Oletko huono ihminen ? en usko kun nämä asiat sinua vaivaavat.
        Juonut rahansa ? tiedät mitä pitää tehdä. Korkki kiinni. Tuhlannut merkkivaatteisiin ym. ? Pätee tuo pienet menot juttu, eli sinnittele talous kuntoon kun se vielä on helppoa.
        6. Puhu. Vaikka kuinka tuntuu että nolottaa ja hävettää niin kerro vanhemmille missä mennään. Miettikää yhdessä ja paperille kaikki tulot ja menot jotta hekin näkevät sinun olevan tosissasi. Nöyrä ja anteeksipyytävä on riittävä asenne. Itsesäälissä on turha ryvetä ja odottaa että ipl (isän paksu lompakko) toimii. Halu sinulla varmasti on hoitaa tämä juttu itse. Miettikää sitäkin, ottaako pankista lainaa niin kauan kuin se on mahdollista ja maksaa velat pois kerralla lyhennykset alkamaan vasta vuoden päästä. Mahdollisen maksurästimerkinnän jälkeen se ei enää onnistu. Tosin, merkintää ei edes tule jos sinulla on tehty ajoissa maksusuunnitelma ulosottoon ja noudatat sitä tarkasti.
        7. Jos tiedät kuluttaneesi vähän etkä vaan pärjää, niin sinulla on vasta työelämä edessä. Olet nuori ja selviät varmasti kun pyydät ajoissa apua. Hienoa kuulla, ettet ole täällä vain päivittelemässä et miks sossu ei maksa mun laskuja, täh ?

Hirmusti tsemppiä ja nauti kevään tulosta. Kesätyöpaikkoja jaetaan, ole vaan aktiivinen niidenkin suhteen.

Edellinen kirjoittaja kirjoittikin kaiken olennaisen tiiviisti ja älykkään rehellisesti.
        Noin se menee, eikä tuohon mitään lisättävää.
        Kiva lukea täältä ihan asiallisia kirjoituksia ja edellisestä kirjoituksesta on hyötyä takuulla monelle, joka tälle palstalle eksyy - joten kiitos kirjoittaja nimimerkillä "rehellisyys tärkein."

• * * *

Ei työhaastettelussa tollasta asiaa tarte kertoa. Eikä kannatakkaan.

• ...

Riippuu vähän duunista. Joillain aloilla työntekijöiltä tarkistetaan luottotiedot ennenku otetaan töihin. Esim. kauppa- ja ravintola-ala.

• Elder68

Ei sinulla kaikki pilalla ole. Ota reippaasti velkaneuvojaan yhteyttä. On olemassa kahdenlaista tapaa "puhdistaa" luottotietonsa. Maksat kaiken kerralla ja ne merkinnät poistuvat kahdessa vuodessa. Hae velkajärjestelyyn ja jos pitää käräjiltä hakea "anteeksiantoa" niin sitten siihen kuluu se 5 vuotta.

Täältäkin voi kysyä neuvoa. http://www.takuu-saatio.fi/hae_apua/velkalinja/

• Risukasa 67

Ei se vouti,mitään vie kun sanot että opiskelet ja vuoden päästä rupeat lyhentämään velkaasi ulosottoon.
      Jos et muualta saa rahaa,vaikka lainaksi. :)
      Tseppiä opiskeluun. :) ja muista paistaa se aurinko joskus risukasaankin.

• saman kokenut

ei ihmeessä, puhelin käteen kaikki on sovittavissa niin velkojien kanssa kuin ulosottomiehenkin kanssa, ota vain reippaasti asiasi esille velkojien/u.o miehen kanssa ja teet maksu suunnitelman, olet nuori älä missään tapauksessa anna periksi,asiat järjestyvät kyllä,TSEMPPIÄ sulle.hani

• Ymmälläni olen

Miten helvetissä oot saanu osuuden talosta ja etkö nyt tajua niillä maksaa velkoja pois......mitä teet osalla taloa kun muuten oot velkaa??????.....maksa velat pois äläkkä valita!

• Velkapoisjaheti

Kyllä tuon 5000e saa vanhempasi lainaksi helposti,he maksavat velkasi pois ja sinä maksat heille takaisin.tuo 5000e on vähän mutta ei siinä kauan mene kun tuo summa on korkojen ja oikeudenkäyntien ym.kulujen myötä 10.000

• Asiat järjestykseen

Soitat ulosottomiehelle ja sovit miten edetään velan kanssa,yhteyttä ottamatta vain pahennat tilannetta!!!! Nykyään on kaikki sovittavana,kunhan itse otat yhteyttä. Eivät he pahoja ihmisiä ole ja kaikki kyllä sinun kohdallasi järjestyy, jos itse olet aktiivinen. Ei tuo summa niin suurelta tunnu,mutta hienoa että olet jo tässä vaiheessa huolissasi,silloin voit olla varma ettet tee enempää velkaa. Vielä on tätä viiikkoa jäljellä,joten reippaasti vaan sovittelemaan asioita.

• Velkaveera

Olen itse setvinyt paljon pahemman velkasotkuni muutama vuosi sitten, joten hätä ei ole tämännäköinen.
        Työnsaannille luottotiedot eivät ole este. Et kerro siitä työnantajalle etkä edes haastattelussa. Aikanaan ulosotto alkaa mittamaan palkastasi ulos, ellet ole tehnyt sopimusta heidän kanssaan. Tieto asiasta menee palkanlaskijalle, ei siis pomollesi.
        Apua tilanteeseen voit kysyä velkaneuvonnasta, jonne voi varata ajan ja käydä keskustelemassa tilanteesta. Ovat siellä hyvinkin ymmärtäväisiä ja auttavaisia ja heillä on tietoa mikä on järkevin tapa toimia kohdallasi.
        Kaupungilla on oma velkaneuvonta.
        Velkaneuvoja saa myös näppärästi selvitettyä velkojesi tilanteen, milloin vanhenevat jne.
        Perintätoimistot ovat hankalampi juttu, ne kun eivät koskaan halua ihmisen pääsevänkään veloistaan, eivätkä myöskään suostu useimmiten velkoja siirtämään ulosottoon. Heidän kanssa tulee siis tehdä maksujärjestelyjä.Ulosotto ei tule hakemaan omaisuuttasi, ellei se nyt ole esim. hieno auto.
        Takuusäätiöt jms. on siinä mielessä huonoja, että et saa tienata mitään enempää velan aikana kuin on sovittu, eli sopimukset ulosoton ja perintätoimistojen kanssa on kannattavampia, koska voit tehdä ylitöitä ja sivutointa ja silti sopimus pysyy sellaisenaan.
        Asiasi varmasti järjestyvät, tiukkaa tulee olemaan jonkun aikaa, mutta velkasi on suhteellisen pieni kuitenkin. Onnea matkaan!

• vanhemmilla ole varaa maksaa tollaisii summia yhtäkkii.. ei voi tietää mikä vanhempien tilanne on..

mutta tolle tytölle voisin kertoo oman tarinani kun oon itse ollut samassa tilanteessa niin ei se elämä siihen kaadu että tulee maksuhäiriömerkintä . itselläni oli samanverran ulos otossa ja parikin maksuhäiriötä mut kaikki on nyt selvitty. töitä kun sain nii päätin että maksan velat pois vaikka ulosoton kautta enkä hanki uusia merkintöjä,. Nyt on merkinnät poistuneet ja voi elää taas ns normaalia elämää. ei muuta ku makselee velat pois niin pian kuin vaa on mahdollista ja maksaa sen aikana kuitenkin kaikki laskut ajallaan niin kyllä ne merkinnätkin ajallaan poistuu. eikä toi ole mikää este työnsaannillekaan

tsemppiä vaan.. ja älä hommaa uusia velkoi tai maksuhäiriöitä

• vm59äijä3lastaVaimo

Sulta ei voida kämppää alta viedä ja tämä on fakta, sä omistat tuon 20% ja sitähän ei voi rahaksi oikein muuttaa kun sä omistat vähemmän joten vanhemmillasi on isompi päätäntä valta asunto-osakeyhtiö lakien ym. mukaan.

- Jos sulla nyt jostain syystä tulisi tilanne, että menisi ulosottoon niin kaikkea ei voi ulosmitata ja yleensä asioista voi sopia ja hakea myös apua, joten aivan ehdoton asia sulle tiedon suhteen olisi, että käännyt oikeiden henkilöiden puoleen ja etsit tietoa, koska huomaat, ettei asia ole suinkaan niin paha kuin nyt ajattelet.

Sulta tuskinpa viedään irtaimistoa alta koska ulsoottokaan ei saa olla kohtuuton ja vaikeuttaa sinun elämääsi liikaa, ei ole ulosotonkaan kannalta järkevää pistää ihminen entuudestaan vaikeampaan tilanteeseen koska se vaikeuttaa sitten kokonaisuudessaan koko ulosmitattavan summan saamista.

En tiedä mistä sun velkasi koostuu mutta jos juttelisit tilanteestasi vielä pankkisi kanssa ja kysyt myös sieltä neuvoa, velkojen suhteen pystytään aina neuvottelemaan ja kyllä osin pankit tulee vastaan.

Tuo 5000 voi tuntua isolta mutta kun pääset töihin niin ei se iso summa ole, tuon lyhentää n. vuodessa pois.

Kun saat velat kuitattua niin uskoisin, että sen jälkeen ei ole esteitä velan saamiselle koska sulla on näyttää että olet velkasi maksanut, totta kait pankki varmaan asiaa voi miettiä ja harkita mikä on loppupeleissä ihan normaalia ja järkevää, miellummin näin kuin että antavat luottoa kysymättä taustaa jolloin velkaisia olis paljon enempi, joskin nykyisinkin on paljon nuoria joilla on pirusti velkaa.

Ole kuitenkin huoleti, keskity opiskeluun ja sen verran selvitä asioita että se rauhoittaa mielesi, kun saat fakta tietona sen mitä täällä on jo kerrottu niin en usko että sinua mikään estää elämästä nauttimisesta ja kun on työtä niin alkuun elät vähän silleen varovaisemmin, varmaankin näin teet koska "Siberia opettaa" ;-)

Onnea ja ole huoleti, hommat järjestyy ja vaikutat ihan fiksulta joten NOUHÄTÄ ;-)

• Hei,

Soita paikkakuntasi velkaneuvojalle ja kysy jos heiltä löytyisi apua.

Pakkohan tuo on pois ulosotosta saada sillä korot ja kulut juoksevat kokoajan eikä ole järkeä lyhentää vain korkoja ja muita kuluja.

Jos välisi vanhempiisi on hyvät niin voisit tietenkin kysäistä jos he takaavat sinulle lainan ja otat siihen pisimmän maksusuunnitelman mitä saat.

Virheitä sattuu kaikille, ei muutakun tsemiä. Asiat varmasti helpottuvat kun saat tuon hoitoon ja pitkällä maksuajalla jää vähän enemmän rahaa elämiseen. Muuta vaikka maksusuunnitelmaa sitten kun töitä löytyy.

• palanut puupenni
        BlueCut kirjoitti:

Hei,

Soita paikkakuntasi velkaneuvojalle ja kysy jos heiltä löytyisi apua.

Pakkohan tuo on pois ulosotosta saada sillä korot ja kulut juoksevat kokoajan eikä ole järkeä lyhentää vain korkoja ja muita kuluja.

Jos välisi vanhempiisi on hyvät niin voisit tietenkin kysäistä jos he takaavat sinulle lainan ja otat siihen pisimmän maksusuunnitelman mitä saat.

Virheitä sattuu kaikille, ei muutakun tsemiä. Asiat varmasti helpottuvat kun saat tuon hoitoon ja pitkällä maksuajalla jää vähän enemmän rahaa elämiseen. Muuta vaikka maksusuunnitelmaa sitten kun töitä löytyy.

No niin, yhteiskunta heti apuun, kun on laskuoppi kadoksissa tai sitä ei ole ollut ollenkaan. Kait jokainen voi laskea mihin on varaa ja mihin ei. Jos ei ole varaa viidentonnin juttuihin, niin silloin ei viidentonnin juttuja ostella. Yksinkertaista ja toimivaa talousajattelua.

• 1 Velallinen

Velkaa pitää aina olla ja varsinkin asunto velkaa et saa ne vero vähennyksiin.Ei muuta ku opiskelut ensin ja sitte töihin velkaa maksamaan.Ei 5000eur iso velka ole.

• järki käteen

Mietippä ihan tarkkaan oletko tarvinut niitä "härpäkkeitä" joita olet viidellä tonnilla hankkinut. Tai onko ne bilettämiset olleet sen viiden tonnin arvoisia kokemuksia, joiden takia olet nyt lirissä. Asiat pitää osata laittaa tärkeysjärjestykseen, eli onko uusin iiiiiiiiiiiiiiibodibodi tärkeämpi kuin viikon ruoka.Onko uudet merkkikumitossut tärkeämpi kuin viikon ruoka. Tässä muutama esimerkki, jos yhtään ymmärrät mitä tarkoitan.

• irjerihjeprhj

Ei ne ulosmittaajat välttämättä ota kuuleviin korviinsa mitään maksusuunnitelmien ehdotuksia. Nähty on.
      En kyllä ole kuullut sellaisestakaan, että huonekaluja kannettaisiin ulos. Harvan ihmisen irtaimistolla katettaisiin viiden tonnin velkaa.
      Jos ulosotto on kyseessä, ne saattaa siellä venata, että tilillesi ilmaantuu riittävän iso summa rahaa. Siitä nappaavat suoraan pois sen verran, että sulle jää elämiseen tietty minimimäärä, ja sitä jatketaan riittävän kauan.

Ehkä kannattaisi lainata vanhemmilta. Luulisi heiltä löytyvän, jos ovat voineet asunto-osakekauppojakin tehdä.

• You will survive

Hei!

Älä hätäile liikaa, tuo 5000 euroa ei ole vielä maailmaa kaatava summa, olen itsekin maksanut ulosottoon palkastani kolmasosaa joka tilistä yhteensä monta tonnia, sain viimeisen erän sinne maksettua 2 vuotta sitten ja omat luottotietoni tulivat 1.12.2010 kuntoon ja vielä makselen joka kuukausi kahteen perintätoimistoon yhteensä 100 euroa enkä ole enää töissä. Kyllä sinä siitä selviydyt, otat yhteyttä kaikkiin paikkoihin, joihin olet velkaa ja esim. lupaat ilmoittaa heille heti kun pääset töihin, että voitte tehdä sopivan suuruiset maksusuunnitelmat. Olen itse ollut välillä töissä ja välillä työtön, töissä ollessani olen itse ilmoittanut ulosottotoimistoon ja saanut sieltä maksulaput eriin, joten työnantajan ei ole tarvinnut näistä tietää, muutenhan ulosotto perii suoraan palkasta ja työnantaja saa sen tietoonsa, olen tehnyt myös myyjän töitä eikä kukaan ole tietääkseni tarkastanut luottotietojani. Eikä ulosotot sun muut tule sinulta huonekaluja viemään, tuosta asunnosta en valitettavasti tiedä. Tsemppiä, minäkin opin virheistäni ja olen jo voiton puolella!

• kaarle III

Kannattaa sopia ulkkarin kanssa asiasta. Kyllä ne ymmärtää.Tainu tulla Diskoiltua vai? Sopimalla asian voi päästä pälkähästä. Yritä saada aika velkaneuvojalle. Se pysäyttää prosessin

• Xtrrraaa

Myöhäistä itkeä kun on jo lämpimät housussa...olisit miettinyt ajoissa:) Nyt vaan vanhemmilta ronkumaan rahaa myy kaikki turhat rojut!

• tiesitkö, että raha on pirun keksintö.
      Itse päätin jo pienenä poikana, että etsin rakkautta enkä rahaa. Olen köyhä mutta onnellinen. Rakkautta on tullut yllinkyllin ja olen sitä myös jakanut. Rahaa vihaan. Se aiheuttaa yhtä paljon ongelmia kuin päihteet
      Tsemiä, kyl se siitä, etkä sinä mikään luuseri ole. Ota opiksesi. Elämä on opiskelua. Jos hyvin käy kuolee täysin oppineena ja onnellisena

• hyvä elämä

Siksi pyrin aina, jos jostain tulee rahaa, pääsemään siitä mahdollisimman nopeasti eroon.

• Sossujelppaa

Joopa joo,noi taas näitä pers aukistin ja sosiaaliturvan hyväksikäyttäjien juttuja.

• Vuokrat rästissä

Ongelmia heille ketkä eivät osaa oikein suhtautua rahaan.

• "nöyräksi opettaa"

Oletkin jo saanut hyviäkin ohjeita. Älä suotta stressaa enempää...
        Itse olen yh ja velkaa uo:ssa 25 000€. Tällä hetkellä muutaman kuukauden ollut työttömänä. Siellä ne kasvaa korkoa vaan, mutta minkäs teet. Elämä on kädestä suuhun-elämää. Itsestäni en välitä. Lapsi ei joudu kärsimään, siitä pidän huolen. En käy ravintoloissa tai tuhlaa rahaa mihinkään merkkijuttuihin tai krääsään. Sitä en kerro mistä velka on tullut, niin jatkuupahan tääkin ketju... :)) Niin ja se sossu ei rahaa anna, kun henk.kohtaisia velkoja ei huomioida...kerran taisin kerjäämällä saada satkun, kun jääkaapissa oli vain valo ja eihän lasta voi nälkäänkään tappaa!!
        Tälläistä...mutta elämä on ja näillä mennään!!

• Ninni30

Itellä on kans ulosotossa jonkin verran mutta aina sanonu että minun velkani aika pieni monen muun velkaan nähden.Ja ajattelin että soitan ulosottoon virkailijalle joka hoitaa minun asioita että voisin alkaa maksamaan niitä pois.Vaikka se olisikin se 50€ kuussa mutta parempi sekin kuin ei ollenkaan ja kun en ole vielä työttömänä maksanu ollenkaan mitään.Mutta nyt kun tuloni on vähän enemmän kun on harjottelijana niin nyt sitä taakkaa voisi alkaa maksamaan pois pienissä erissä.Kaikki on aina kotia päin.Ja vakka merkintä onkin tiedoissa ja velan on saanu maksettua niin sinne tulee tieto että velka on maksettu.Kyllä se elämä hymyilee vielä sinullekin!!

• Ninni30 kirjoitti:

Itellä on kans ulosotossa jonkin verran mutta aina sanonu että minun velkani aika pieni monen muun velkaan nähden.Ja ajattelin että soitan ulosottoon virkailijalle joka hoitaa minun asioita että voisin alkaa maksamaan niitä pois.Vaikka se olisikin se 50€ kuussa mutta parempi sekin kuin ei ollenkaan ja kun en ole vielä työttömänä maksanu ollenkaan mitään.Mutta nyt kun tuloni on vähän enemmän kun on harjottelijana niin nyt sitä taakkaa voisi alkaa maksamaan pois pienissä erissä.Kaikki on aina kotia päin.Ja vakka merkintä onkin tiedoissa ja velan on saanu maksettua niin sinne tulee tieto että velka on maksettu.Kyllä se elämä hymyilee vielä sinullekin!!

velkahelvettiä kesti 20 vuotta. Nyt lainat poissa, mutta ikää jo sen verran, että "oppinut" maan tavoille.
        Raha eikä mammona kiinnosta. Parasta kun saa olla rauhassa, on vuode mihin kellahtaa ja ruokaa sen verran ettei liho. Mitäpä sitä muuta tarvitsee?? No juu tietty vähän Herran sanaa....

• itse ainakin

Kannattaa miettiä pitempiaikaista pankkilainaa tai luotollista tiliä, joilla maksat ulosotot pois.
      Asunnon osakekirjat vakuudeksi

• no proplems

juu luotollinen kortti sehän onkin järkevää.
        katos peiliin pöllö

• älä myy mummoa

Kiinnittäisitkö mummosikin lainaa vastaan?

• heissan,
        no proplems kirjoitti:

juu luotollinen kortti sehän onkin järkevää.
        katos peiliin pöllö

Luotolliseen tiliin voi laittaa luottorajan. Vain sen verran, että saa ulosotot maksettua.
        Tietenkin, jos sen pitää aina maksimissaan, niin silloin ei ole oppinut entisistä toilailustaan.

• no proplems

sovi ja hoida pikkuhiljaa asiat ja velat,mullakin velkaa n,80 000 mut en masennu,jääpä joku perintätoimisto ilman MUN rahoja.

• tohma

Mulla on ulosotossa reilut 30000 euroa ja toinen mokoma makaa perintätoimistoissa, osa jopa 70% vuosikorolla, että silleen. Luottotietoja ei ole ollut yli viiteentoista vuoteen, eikä tule olemaan loppuelämäni
        aikana. Olen 37-vuotias ja hautaan valmis.

• tohma kirjoitti:

Mulla on ulosotossa reilut 30000 euroa ja toinen mokoma makaa perintätoimistoissa, osa jopa 70% vuosikorolla, että silleen. Luottotietoja ei ole ollut yli viiteentoista vuoteen, eikä tule olemaan loppuelämäni
        aikana. Olen 37-vuotias ja hautaan valmis.

kun ittellä meni asiat sekaisin edellisessä lamassa. Velkaa tosiaan tuo 400000e.(siihen aikaan 2,5 milj markkaa). Kyllä meni halut tehdä mitään ja sillä tiellä edelleen.Nyt lähes velaton, mutta veto lopussa.
        Raha on pirun keksimä väline.Uskokaa jo

• Kyl se siitä

lopeta turha vinkuminen asiasta ja ota itseäsi niskasta kiinni. Juttele vanhempiesi kanssa ja koita keksiä heidän kanssaan jokin järkevä ratkaisu. Hyvä että tajuat kusseesi asiat vaikka ne ei vielä pahasti olekaan. Et ilmeisesti ole vielä kerrtonut tilanteesta vanhemmillesi koska täältä haet apua. Rohkeasti puhumaan heille ja kertomaan tilanne. Jos olet tosissasi hoitamassa velkaa niin se kyllä varmasti järjestyy. Töihin päästessäsi maksat 5000 nopeasti pois vaikka kahdella työllä. Älä velkaannu enää lisää vaan ala hoitamaan asioitasi.

• 5+18

sitten kun olet työelämässä. Soita ulosottomiehelle ja esitä kysymyksesi hänelle, asiallisesti.

Luottotietojasi ei ole kenelläkään oikeus tonkia ilman lupaasi. Jos haet sellaista työpaikkaa, jossa ehtona on ettei ole maksuhäiriömerkintää, niin sinun luvallasi he saavat hankkia tiedot. Ilman lupaasi kukaan ei saa mennä kyselemään merkintöjäsi. Tässä on ihan laki sinun puolellasi ja jos työnantaja on pyytänyt otteen, voit viedän asian työsuojelupiiriin.

Huonekaluista ulosottomies ei ole kiinnostunut eikä asunto-osuuttasikaan voi helpolla muuttaa rahaksi. Eli soita hänelle, kerro että valmistut vuoden kuluttua ja sovi, että sitten aloitat lyhennykset.

Velkajärjestelyyn et tulisi pääsemään, sen sijaan sosiaalista luottoa voit kysyä tuolta Takuu-Säätiöstä, mutta viiden tonnin takia sekin on aika iso prosessi. Tuo summa on maksettu vuodessa kunhan töihin pääset ja merkintä häviää siitä parin vuoden kuluttua.

• tonkia saa

"5 18" Valitettavasti kuka tahansa saa kenen tahansa luottotiedot ihan puhelinsoitolla!Mutta show wat...

• 5+18
        tonkia saa kirjoitti:

"5 18" Valitettavasti kuka tahansa saa kenen tahansa luottotiedot ihan puhelinsoitolla!Mutta show wat...

mutta jos käy ilmi, että on ne hankkinut niin asian voi viedä työsuojelupiiriin. Ja siitä saa halutessaan itse tiedon jos niitä on käyty katsomassa.

Jos hakee vuokra-asuntoa niin silloinkin vuokranantajalle pitää antaa lupa ennen kuin hän saa kysyä ko. tiedot. Meillä on hemmetin hyvä tietosuojalaki, harmi vaan etteivät kaikki sitä tunne.

• josssssshh

Jos vanhempasi eivät ole pantanneet asuntoasi lainan vakuudeksi voit pyytä heitä antamaan tämän asunnon pankkilainan pantiksi. Pnkkilainaa otat sen verran mitä velkasi tekevät. Lainan takaisinmaksunvoit sopia alkvaksi valmistuttuasia ja saatuasi töitä. Sihen asti maksat vain lainasi koron.

• TIES KUINKA KAUAN

ei vouti huonakaluja eikä mitää irtainta vie eri asja jos kallista taidetta saattaa ottaa. auto jos arvo vapailla markkinoilla alle 3500 euroa ei kiinnosta ,kyllähän jotkut työnantajat tarkastavat luottotiedot . jos vuokra asuntoa hakee vaikeuksia .nimi merkki kokemusta on itsellä päältä 200000 euroa perinnässä joten kyllä varmasti tiedän voudin tavat . tänä paivänä kuitenkin niin paljon luotto häiriöisiä .ettei siihen paljoa enää kiinnitetä huomiota toi sun perinnässä oleva summa aika pieni kuitenkin ettei siitä kannata yö uniaan menettää .kehoittaisin menemään voudin juttusille ihmisiä nekin ovat löytyy varmasti ymmärrystä

• Se on rahaa vaan

Sun kannattaa varata heti aika paikkakunnan velkaneuvojalle. Niiltä sä saat parhaan avun! Sut voidaan todeta varattomaksi, niin loppuu se koron kasaantuminen koron päälle ja jatkuvien laskutuslisien yms. velkapääomaa kasvattavien kulujen kasaantuminen. Varattomaski toteaminen ei poista velkojasi vaan alat niitä siiten lyhentämään, kun pääset töihin. Ja siitä tulee merkintä, joka näkyy luottotiedoissasi 5 vuotta (ei ihan varma tieto.) Mutta tosi harva työpaikka tarkistaa hakijan luottotiedot, viissiin käytäntö vaan tosi luottamuksellisissa hommissa ja isoja rahoja käsittelevien kohdalla. Ei kannata mainita haastattelussa, ihmisillä on kumma kuva että raha asiansa joskus sotkenut on jotenkin luuseri. Vaikka ihmisiähän me vaan ollaan ja jokainen mokaa tavallaan.
      Sulla on sikäli hyvä tilanne, että asut omistusasunnossa, koska vuokra asuntoa on vaikea luottotiedottoman saada.
      Muista, jos sovit ihan mistä vaan maksusuunnitelmasta, niin pidä siitä kiinni! Uuden mahdollisuuden saa aina rohkeasti kysymällä, mutta sen jos mokaat niin harvemmin sinua enään otetaan todesta.
      Ja ulosotto ei ulosmittaa mitään omaisuutta, mitä se ei saa helposti muutettua rahaksi ja senkin suhteen on paljon pykäliä. Ole huoletta, ei ne sulta kotia vie alta! Jos ulosottomies oveen koputtelee, niin todennäköisesti tuo niitä vireille tulo lappuja, jotka niiden pitää tuoda kasvotusten, kun niissä on se kuulluksi tullut pykälä.
      Miten vanhempasi? Ovat ilmeisesti varakkaita, uskaltaisitko heille kertoa tilanteestasi ja vaikka velkakirjalla lainata heiltä rahaa?
      5000 e on oikeasti pieni summa, maksat sen äkkiä takas! Tsemppiä, saat asiasi varmasti järjestykseen!

• Lainamaksettava

Nyt vanhempien kanssa juttelemaan asiasta suoraan ...kertoa mitä tehdään....Asunnossa voisit olla ns.vuokralla ja antaa koko osuutesi vanhemmille koska sinusta nyt ei ole sen pitäjäksi,..tuossa tilanteessa se olis helpointa...vuoden päästä olet valmis...ammtiin ja työhön.---jos töitä on niin pärjäät....min un poikani 26v kouluttautui alalle jossa ei töitä ole...tai saa vain pätkätöitä siloin tällöin ja äiti saa lainata vuokriin ym..työttömyys ei aina oma syy....mutta sinun 5000e tuntuu kamalalta summalta mihin ihmeeseen sen olet tärvännyt. ja pikavipit ym niitä ei ainakaan kannata ottaa..tuskin vanhempasi tuosta tietää..kannattaa nyt kertoa aluksi...keskutella mitä tehdään.Aikuistu hyvä ihminen...opiskele ammattiin ensin ja rahaa kun tulee laita osa säästöön..jos nyt jotain tästä opit...pahanpäivän varaa jos vaikka työ menee alta tänä päivänä kaikk on mahdolista

• 22

Yritä sosiaallista luottoa! 5000 euroa kasvavat korkoa koko ajan. Toinen mahdollisuus mikäli olet vanhempiesi kanssa hyvissä väleissä, on kertoa heille suoraan tilanteesi. Mikäli heillä on rahaa tai luottoa kannattaa tuo summa maksaa kertalaakilla pois!
      Sosiaallinen luotto on siitä hyvä että siinä mitoitetaan se lyhennys sellaiseksi jota luoton saajalla on mahdollisuus lyhentää!
      Nyt kun toimit nopeaan, tilanne ei pahene entisestään!!

Toivotan tsemppiä sulle.

• Punkkupune

Sulla ei oo mitään Hätää !En Tiedä mitä muut ovat ehdottaneet mutta mulla on sseuraavat:
      1. Se on Vanhempies Asunto !
      2. Pyydä Vanhemmlltas apua ettei 'Elämä mene pilalle' !
      3. Kun meet Duuniin ottaa Ulosottomies sulta 30% Liksasta päältä !
      4. Lottaoa ja muita pelejä ( eihän sitä koskaaan tiedä ! ) .
      Yst.Terv Pune ( samassa jamassa )

• sivusta seurannut

Kyllä 5000ekeä oikeesti on aika iso summa kenenkään nykäistä hihasta..
        Olen hoitanut aiemmin exäni velkataakan, mut oli senverran tyhmä että on taas kuulemma kusessa.. Tuohon kierteeseen kun joutuu,vaikee päästä irti..

Neuvoni olisi tuossa tilanteessa sopia voutin kanssa vaikka pieni kuukausierä jolla maksat korkoja, koska
        yleensä vouti suhtautuu myönteisesti jos jotain säännöllistä maksua tulee.. Sitten kun olet työelämässä maksat sitä pääomaakin pois,toki hankala saada töitä jos luottotiedoissa merkintöjä.

Velkamaailma on armoton, pikavipit ja muut systeemit on aiheuttanu just pelkästään ongelmia nuorille ihmisille, helppoa rahaa otettaessa, mut sitten onkin jo kierre valmis ja velkaa kasvaa...
        Eli ei muutakun rohkeesti voutin juttusille! Ihmisiä nekin,vaikkakin jotkut omaksuneet ynseän tyylin..

• 5+18
        sivusta seurannut kirjoitti:

Kyllä 5000ekeä oikeesti on aika iso summa kenenkään nykäistä hihasta..
        Olen hoitanut aiemmin exäni velkataakan, mut oli senverran tyhmä että on taas kuulemma kusessa.. Tuohon kierteeseen kun joutuu,vaikee päästä irti..

Neuvoni olisi tuossa tilanteessa sopia voutin kanssa vaikka pieni kuukausierä jolla maksat korkoja, koska
        yleensä vouti suhtautuu myönteisesti jos jotain säännöllistä maksua tulee.. Sitten kun olet työelämässä maksat sitä pääomaakin pois,toki hankala saada töitä jos luottotiedoissa merkintöjä.

Velkamaailma on armoton, pikavipit ja muut systeemit on aiheuttanu just pelkästään ongelmia nuorille ihmisille, helppoa rahaa otettaessa, mut sitten onkin jo kierre valmis ja velkaa kasvaa...
        Eli ei muutakun rohkeesti voutin juttusille! Ihmisiä nekin,vaikkakin jotkut omaksuneet ynseän tyylin..

nyt pelotelko nuorta ettei luottohäiriöinen saisi töitä. Kuten edellä jo mainitsin, luottotietoja ei saa yksikään työnantaja kysyä luvatta. Niiden kysymiseen pitää olla perusteltu syy, joka on mainittu jo työpaikkahakemuksessa. Jos työnantaja kuitenkin käy ne luvatta katsomassa niin hän jää siitä kiinni, koska jokainen voi halutessaan seurata kuka on käynyt luottotietojaan katsomassa. Sen jälkeen ilmoitus työsuojelupiiriin.

Kannattaisi ylipäänsä muistaa, ettei työnantaja saa kysellä selän takana yhtään mitään eikä haastattelussakaan mitään mikä ei liity työtehtävästä suoriutumiseen. Ne alat, joilla maksuhäiriöitä ei saa olla, ovat loppujen lopuksi aika harvassa. Pakkoko se on juuri sellaiselle alalle pyrkiä töihin?

• Juutalainen123

Rupea myymään itseäsi?

• ulosottovirastoon, tee maksusuunnitelma, siihen aina yleensä suostutaan, katso itsellesi jokin duuni opiskelun ohessa, niin kyllä siitä selviät. Muuten on mahdollista, että realisoivat sinun 20% osuuden, eli kämppä menee huutokauppaan.
      Vaikka se 5000 näyttääkin vuorenkorkuiselta nyt, niin kyllä se siitä sulaa, kun saat asiat sovittua. Kantapäät ehkä vähän kipeenä, mutta siitä se oppi tulee.
      Puhu vanhempiesi kanssa, onhan aina mahdollisuus ottaa lainaa osaketta vastaan ja maksaa ulosotot pois, jos panttausarvo riittää, riippuen paljon asuntolainaa on päällä. Ainakin huomattavasti matala korkoisempaa, kuin vallesmannin korko ja siten saat kulun jaettua useammalle vuodelle.
      Pidän Sinulle peukkuja, kyllä varmasti selviät kuiville.

• Cashville

Oletko huomion hakuinen pelle? 23v ja ihan 5000€ velkaa apua! Helppo tollasten kun vanhemmat ostaa kämpät ja kaiken. Sen takia et rahasta mitään tajuakaan.Nykyajan vammainen, no et varmasti ole ainut...

• sddskoo

Kasvoiko kikkeli kun sait täällä mesota?

• Helppo elämä

Jätä huoletta maksamatta, velka vanhentuu joskus. Tee pimeitä töitä. Vouti ei tule kotiisi tavarotia viemään jos nyt et mitään antiikkia omista. Samassa veneessä ollaan. Jätä huomioimatta perintätoimistojen ja ulosoton kirjeet, roskiin vaan. Näin vähennät stressiäsikin. Ei tässä maassa kannata muutenkaan tehdä rehellistä työtä. Ite ollut velkaisena 6 vuotta, velka on jotain 12 000 euroa tällä hetkellä ja kolme vuotta olen pimeitä töitä tehnyt ja netonnut 2500 euroa kuukaudessa.

• Susannna2

kyllä itsellä 70 tuhatta ulosotossa ja kirjeet perintätoimistosta menee suoraan roskapönttöön..Rehellisellä työllä ei tässä maassa pärjää se on tosi...kun menet töihin vouti vie kaikki siis melkein kaikki...
        Onko se nyt niin ihmeellistä että ulosotossa ...ei paljon stressaa!!!!!
        mutta jos on rikkaat vanhemmat kuten 23 vuotiaalla niin vanhemmat toki auttaa...

• Laina loppuu
        Susannna2 kirjoitti:

kyllä itsellä 70 tuhatta ulosotossa ja kirjeet perintätoimistosta menee suoraan roskapönttöön..Rehellisellä työllä ei tässä maassa pärjää se on tosi...kun menet töihin vouti vie kaikki siis melkein kaikki...
        Onko se nyt niin ihmeellistä että ulosotossa ...ei paljon stressaa!!!!!
        mutta jos on rikkaat vanhemmat kuten 23 vuotiaalla niin vanhemmat toki auttaa...

Velkaa tehty työssä ollessa ? työtä tekemällä varmasti pärjää jos osaa tulot menoihin suhteuttaa.

• elämä edessäsi

Oletan että et ole voinut syystä tai toisesta asiasta vanhempiesi kanssa puhua, muuten varmaan olisit jo voinut selvittää pahan tilanteesi. Varaa heti aika velkaneuvojalle, minne varmaan on kyllä pitkät jonot, mutta mitä pitempään asiaa siirrät sitä suuremmaksi velkasi kasvaa. Se on paras ratkaisu tilanteessasi. Heillä on täydellinen vaitiolovelvollisuus ja vanhempiesi ei tarvitse tietää asiasta, voi olla heille kovakin järkytys jos olet salannut asian.

Unohda kaikki asiattomat viestit tältä palstalta, niillä älä mieltäsi pahoita. Tilanne on nyt kohdallasi se mikä on eikä sitä voi muuttaa, olet jo varmaan oppisi saanut. Sinulla on vielä hyvä elämä edessä olet nuori ja ongelmasi on mahdollista selvittää.

Voimia sinulle ja tsemppiä!

• jussif

Pieni summahan toi € 5000 on kun saa töitä. Makelet sitä tunnollisesti ja olet velaton.
      Jätä turhat muotihömpät ja perseaukiset kaverisi muiden hoteisiin.

• c dfv

kannattaako olla ni luuseri? mistä sä oot velat hommannut? naisethan tienaa helposti jos haluavat

• eiainaniin

Täällä on noita tosi typeriä kommentteja ja lisäksi niitä, jotka jonkinverran olettavat asioiden olevan itsestä kiinni.
        Voin vain kertoa, että esimerkiksi itse sairastaessani masennusta ja niinä kausina, kun asiat ovat olleet todella heikosti, laskut ovat jääneet maksamatta pelkästään siitä syystä. Joko ei jaksa, tai sitten siirtää niiden hoitamista jatkuvasti eteenpäin, "teen sen sitten huomenna". Siinä tilanteessa hampaiden pesu, suihkussa käyminen ja syöminenkin voivat unohtua kokonaan, tai ainakin tuntua ylivoimaisen vaikeilta.

• tyhjää täynnä...

Voi taivas mikä paskahousu. Ensi itse vapaaehtoisesti tyhmyyttään ryssit asias. Sitten päätät olla niin masentuntu, että et voi tehdä mitää ja vingut yhteiskuntaa apuu. Taidat olla sosilaalidemokraatti?
      Kyllä sinua on nyt hyvinvointiyhteiskunta kiusannut...
      Tuollaselle tyypille pitäs antaa pitkin korvia. Sen jälkeen lähettää pariksi vuodeksi Muurmanskiin pakktöihin vaikka rataa rakentamaan. Kummasti loppus kitinä ja alka velat lyhenemään.
      Joo ei kukaan halua tuollaista luuseria. Aatella, että et saa edes pankista lainaa. Aattele, että
      kukaan ei edes lahjota sulle 1.000.000 euroa. Kyllä nyt on ihmiset olleet sulle ilkeitä.
      Mitä jos tekisit hiljaisen miehen protestin. Mene sossun aulaan istumaan. Väännä torttu housihin, laula yön joutsenlaulu ja tee valitus eduskunnan oikeusasiamiehelle siitä, että sinua ei ole ymmärretty että sulla on paha mieli ja torttu housuissa.

• hajoo siihen!
      • Helppo elämä

Vouti ei lähe viemään tuollaisesta summasta mitään, tämän tarkistin ihan soittamalla muinoin ulosottomiehelle, kysyin että vievätkö autoa jne. vastaus oli että jos ei ole uusi auto niin ei kiinnosta, myöskään irtaimisto ei kiinnosta ellei ole arvotauluja jne. Eli voit haalia taulutelkkaria ja sen semmoista ihan rauhassa, voutia ei kiinnosta vittuakaan. Etenkään kun on 5000 euroa kysymyksessä, se on iso raha opiskelijalle tai työttömälle, mutta tuollaiselle "koneistolle" se ei ole raha eikä mikään.

• Minun mielestä työnantajille ei kuulu velka-asiat. Sitähän on vaan työntekijänä, eikä ne vaikuta työasioihin. Kiireesti ottamaan yhteyttä ulosottoviranomaiseen, sinne voi sopia maksusuunnitelman, merkintää ei tule, jos alkaa hoitamaan asiaa, ja vaikka olisi tullut jo merkintä, samalla lailla hoitaa asia.

• 10+11

Ammateissa, joissa työntekijä on rahan kanssa tekemisissä, niin työntekijän luottotiedot tyypillisesti tarkistetaan. Esim. kaupoissa, pankeissa, ravintoloissa.

• lrklelrelkfleklfjari

myy se osuus siitä kämpästä jollekin , åiteelles tai isälles !

jos asunto maksaa esim 300 000 niin sun osuus on 60 000 ja maksat 5000 pois

jäät vielä 55 ooo donaa voitolle !

• eiainaniin

Jos viestisi oli minulle, niin:
        Olen nainen. Ja politiikan suhteen kyllä aika oikealla. Sairaudelle kun ei ihminen voi mitään, sen saatat sinäkin jossakin elämäsi vaiheessa huomata. Sairaus ei liene poliittinen kanta.
        Sanoinko myöskään siitä, että olisin "ryssinyt asiani" tai että minua olisi joku "kiusannut"? Lukutaito on sinulla ainakin hiukan heikoilla. Masennus ei myöskään ole koskaan johtunut laskuista, vaan se, että joskus laskut ovat jääneet huolehtimatta, on johtunut masennuksesta.
        Ja joo, minulla on ihana perhe, ihana koti, ja erottuani miehestäni on kyllä monikin halunnut :-)
        Hyvää kevättä sinulle!

• Yön synkeä puristus
        eiainaniin kirjoitti:

Jos viestisi oli minulle, niin:
        Olen nainen. Ja politiikan suhteen kyllä aika oikealla. Sairaudelle kun ei ihminen voi mitään, sen saatat sinäkin jossakin elämäsi vaiheessa huomata. Sairaus ei liene poliittinen kanta.
        Sanoinko myöskään siitä, että olisin "ryssinyt asiani" tai että minua olisi joku "kiusannut"? Lukutaito on sinulla ainakin hiukan heikoilla. Masennus ei myöskään ole koskaan johtunut laskuista, vaan se, että joskus laskut ovat jääneet huolehtimatta, on johtunut masennuksesta.
        Ja joo, minulla on ihana perhe, ihana koti, ja erottuani miehestäni on kyllä monikin halunnut :-)
        Hyvää kevättä sinulle!

Jälleen yksi "sairas", joka ei ole hoitanut asioitaan masennuksen takia. Rahan käyttöön tauti ei ilmeisesti ole vaikuttanut. Maksamaton laskuhan tarkoittaa sitä, että rahat ovat jääneet talteen. Vai mitä? Sinulta ne ovat häipyneet, eli terveyttä on ollut riittävästi niiden käyttämiseen johonkin mukavampaan.

Älä viitsi selittää. Nyt on maksun aika.

• eiainaniin
        Yön synkeä puristus kirjoitti:

Jälleen yksi "sairas", joka ei ole hoitanut asioitaan masennuksen takia. Rahan käyttöön tauti ei ilmeisesti ole vaikuttanut. Maksamaton laskuhan tarkoittaa sitä, että rahat ovat jääneet talteen. Vai mitä? Sinulta ne ovat häipyneet, eli terveyttä on ollut riittävästi niiden käyttämiseen johonkin mukavampaan.

Älä viitsi selittää. Nyt on maksun aika.

Lukutaidottomia lisää? Sanoinko jossakin vaiheessa, että minulla on jotakin maksamatta?
        Ymmärrän tuon tavan ajatella. Ehkä olisit eri mieltä, jos olisit ollut siinä tilanteessa. Elämänkokemus tuo näkemystä. "Asioitani" en ole jättänyt hoitamatta. Olen hoitanut esimerkiksi lapseni ja kotini aina hyvin sairaudesta huolimatta. Vähäisillä voimavaroilla jotkin asiat ovat joskus jääneet tekemättä. Perheeni näkökulmasta olen hoitanut asiat tärkeimmästä lähtien. Kaikkeen ei ole aina ollut voimia. Kun sinnittelee päivästä toiseen, että jaksaa huolehtia jotenkin lapsensa ja samalla pelkää jo seuraavaa päivää, siinä tilanteessa toisarvoiset asiat jäävät huomiotta ja unohtuvat. Luultavasti tämä ei kuitenkaan laajenna sinun ymmärrystäsi, vaan tarvitset siihen oikeaa elämänkokemusta, joten enpä tarinoi tämän pidemmin.
        Ja kyllä, maksamaton lasku tarkoittaa juuri sitä, että rahat jäävät talteen. Peukkua tästä huomiosta.

• Asiat kunnossa, 49
        eiainaniin kirjoitti:

Lukutaidottomia lisää? Sanoinko jossakin vaiheessa, että minulla on jotakin maksamatta?
        Ymmärrän tuon tavan ajatella. Ehkä olisit eri mieltä, jos olisit ollut siinä tilanteessa. Elämänkokemus tuo näkemystä. "Asioitani" en ole jättänyt hoitamatta. Olen hoitanut esimerkiksi lapseni ja kotini aina hyvin sairaudesta huolimatta. Vähäisillä voimavaroilla jotkin asiat ovat joskus jääneet tekemättä. Perheeni näkökulmasta olen hoitanut asiat tärkeimmästä lähtien. Kaikkeen ei ole aina ollut voimia. Kun sinnittelee päivästä toiseen, että jaksaa huolehtia jotenkin lapsensa ja samalla pelkää jo seuraavaa päivää, siinä tilanteessa toisarvoiset asiat jäävät huomiotta ja unohtuvat. Luultavasti tämä ei kuitenkaan laajenna sinun ymmärrystäsi, vaan tarvitset siihen oikeaa elämänkokemusta, joten enpä tarinoi tämän pidemmin.
        Ja kyllä, maksamaton lasku tarkoittaa juuri sitä, että rahat jäävät talteen. Peukkua tästä huomiosta.

Älä nyt 23-vuotias viitsi kehuskella elämänkokemuksellasi. Kokemusta sinulla on tähän mennessä vain nuoruuden typeryyksistä. Ikäiseksesi olet onnistunut järjestämään itsellesi aika paljon ongelmia.

Toivottavasti aikuisuus parantaa vaivasi. Elämää on vielä pitkälti jäljellä, mutta asenteessa on aika tavalla korjattavaa.

• eiainaniin
        Asiat kunnossa, 49 kirjoitti:

Älä nyt 23-vuotias viitsi kehuskella elämänkokemuksellasi. Kokemusta sinulla on tähän mennessä vain nuoruuden typeryyksistä. Ikäiseksesi olet onnistunut järjestämään itsellesi aika paljon ongelmia.

Toivottavasti aikuisuus parantaa vaivasi. Elämää on vielä pitkälti jäljellä, mutta asenteessa on aika tavalla korjattavaa.

Missä viestissä olen sanonut olevani 23-vuotias? Missä viestissä olen sanonut mitään omista ongelmistani, paitsi sen, että jossakin vaikeassa elämäntilanteessa en ole jaksanut hoitaa kaikkea? Missä vaiheessa olen kertonut tehneeni "nuoruuden typeryyksiä"? Nuoruuteni oli aika helppo vailla juuri minkäänlaisia "virheitä". Eikö täällä kukaan osaa lukea?
        Sinulla on joo vuosia reippaasti, mutta fyysinen ikä ei mene yks' yhteen henkisen kasvun kanssa. Hyvin harvoin näin käy. Vaatii yleensä elämässä jonkinlaisia suurempia kriisejä ja niistä selviytymistä. Ja jos sellaisia on kokenut, ymmärtää aivan hyvin sen, mitä olen tässä sanonut.

• eiainaniin
        eiainaniin kirjoitti:

Missä viestissä olen sanonut olevani 23-vuotias? Missä viestissä olen sanonut mitään omista ongelmistani, paitsi sen, että jossakin vaikeassa elämäntilanteessa en ole jaksanut hoitaa kaikkea? Missä vaiheessa olen kertonut tehneeni "nuoruuden typeryyksiä"? Nuoruuteni oli aika helppo vailla juuri minkäänlaisia "virheitä". Eikö täällä kukaan osaa lukea?
        Sinulla on joo vuosia reippaasti, mutta fyysinen ikä ei mene yks' yhteen henkisen kasvun kanssa. Hyvin harvoin näin käy. Vaatii yleensä elämässä jonkinlaisia suurempia kriisejä ja niistä selviytymistä. Ja jos sellaisia on kokenut, ymmärtää aivan hyvin sen, mitä olen tässä sanonut.

..Että kokenut, ja niissä tilanteissa myös kasvanut.
        Jos on itsellä elämänkokemusta ja -näkemystä, ei luulisi viisikymppisenä olevan tarvetta yrittää lytätä toisia ihmisiä keskustelupalstoilla, joissa joku kertoo omista ongelmistaan, ja yrittää sitä kautta tuntea jotain ylemmyydentunnetta. Minulla ei ole tarvetta sellaiseen enää edes tässä iässä, joka ei ole 23, mutta ei myöskään todellakaan lähelläkään viittäkymmentä. Jos on koskaan sellaiseen tarvetta ollutkaan. Onneksi olen itse saanut elämässäni lukuisia kasvunmahdollisuuksia ja tarttunut niihin, vaikka ne ovat niinä aikoina raskaita kokemuksia olleetkin.

• JOTKUT

Jotkut muijat vähän levitte´lee kinttui en tiedä mutt oisko siin satkun laaki?????

• tämän kokenut

käymällä pankissa tai velkaneuvonnassa. Saat yhden maksuerän ja voit asettaa kk-erän omaan talouteen sopivaksi. Työnteko auttaa myös. Maksuhäiriöitä tarkistetaan harvoissa, luottamukseen liittyvissä työtehtävissä. Jos et mene töihin rahapajalle niin töitä kyllä löytyy. Saat maksettua velat pois. Jos pankista sanovat ei luottojen yhdistämiselle, mene velkaneuvontaan. Jos homma tuntuu henkisesti liian ylivoimaiselta kertoa omista vaikeuksista henkilökohtaisesti, yhdistä lainat anonyymisti. Täällä onnistuu tuo 5000 eur lainojen yhdistäminen (myös suuremmat) ja löydät haluamasi maksuerän. Ota lainaa kuitenkin vain sen verran, että saat maksettua olemassa olevat pois. Älä enempää. Muistaakseni lainan saa jopa 5 v. takaisinmaksuajalla. Klikkaa linkeistä lisätietoja:
        velkaneuvonta
        http://www.kuluttajavirasto.fi/fi-FI/velkaneuvo.aspx
        yhdistä lainat vertailemalla edullisin puolueettomasti tästä
        https://www.nettipankkiiri.fi/web/pankki/kulutusluotot

• Messukylän mies

Kyllä täytyy yläpäässä heittä pahasti, jos on tarvinnut elää yli varojensa tuossa iässä. Olisi hyvin tärkeää
      istua "sen päälle" ja miettiä vähän miten sitä on tullut rilluteltua yli varojensa. Kyllä täytyy elämä olut
      aika railakasta en muuta voi sanoa.

• Halauksia

Voi kulta pieni.. rauhoitu, hengitä.. ota rauhallisesti. Hätä ei ole tämännäköinen. Sulla on parikin vaihtoehtoa. En suosittele pankkiin menoa. Ei kannata ottaa velkaa maksaakseen velkaa. Mutta soita sinne ulosottoon, kerro asiat niin kuin ne on. Velkajärjestelyn piiriin et pääse koska omistat sen 20 % asunnostasi, joudut myymään sen ennen kuin velkajärjestely on mahdollista ja se on taatusti enemmän kuin velkasi. Ulosotto ei tule hakemaan sun huonekaluja tai asunoa, velkasi on liian pieni siihen. Eikä ne muutenkaan ole tavaroista kiinnostunut ( mulla oli yli 40 000 ulosotossa eikä niitä kiinnostanut edes mun auto, nyt velkajärjestelyssä eikä vieläkään ketään kiinnosta mun tavarat). Ulosotossa ne haluaa tavata sut, ne pyytää sun tulot ja menot ( tiliotteet ja yhtiövastikkeet, sähköt ja sen semmoset) sitten ne laskee miten paljon sulla on maksuvaraa. Jos niiden koneet näyttää siltä ettei sulla ole maksuvaraa saat nolla sopimuksen. Se tarkottaa sitä että maksat 0 €. Mutta, velka ei vanhene, kun menet töihin, saat tuloja niin soita heti ulosottoon ja kerro tilanne, sovi tapaaminen ja maksa velkaa pois. Ainoa positiivinen asia tässä kuitenkin on. Nyt kun olet saanut sen merkinnän se 2-5 vuotta merkintää on alkanut jo juosta, eli vaikka ulosotossa velkaa on ja olis vielä kuuden vuoden päästä merkintä on jo poistunut.

Sulla on muuten lupa kerran vuodessa maksutta selvittää suomen asiakastieto oy:stä sun luottotiedot. Eli se kertoo sen onko sun tiedot kunnossa vai ei. Se tapahtuu käytännössä niin että otat henkkareista kopion, täytät kaavakkeen jonka saat asiakastieot oy:n sivujen kautta ja paat postiin. Siinä näät sitten että koska merkintä poistuu sun tiedoista.

Jos saat velan maksettua pian pois, soita asiakastieto oy:n asiakaspalveluun ja kerro, että velka on hoidettu ja pyydä merkintä sun tietoihin, että velka on maksettu. se helpottaa elämää vaikka luottotiedoissa olisi häiriömerkintä.

Koita jaksaa ja parempaa jatkoa, älä turhaan masennu. Koita pitää asiat jatkossa hanskassa. Kyllä sä pärjäät, kyllä sä osaat ja kyllä sä pystyt! Haleja ja voimia sulle!

• survived

koska omistat 20% asunnosta, se voidaan kyllä ulosmitata. Tosin myyntiin ei ulosottomies voi velallista velvoittaa, kun loppuomistus on muiden nimissä, mutta asia tulee ongelmaksi, jos haluatte joskus myydä asunnon. Silloin uo-mies nappaa ulosmitatun osuuden. Näin kävi meille. Tosin viisi tonnia on sen verran pieni summa, että varmasti ulosotossa hyväksytään reilu maksusuunnitelma, eikä ryhdytä asunto-osuuden ulosmittaukseen, vaikka se mahdollista olisikin.

• mies 26 v

Olen ollut samassa tilanteessa kuin ketjun aloittaja, itse sotkin raha-asiani pahemman kerran n. 4 vuotta sitten. Otin mm. pikavippejä ja muita kulutusluottoja oikein olan takaa, yhteensä velkaa taisi pahimmillaan olla jotain 25 000 e. Jatkoin lainojen ottamista n kahden vuoden ajan kunnes seinä tuli vastaaan, en pystynyt enää maksamaan takaisin ja silloin oli jo merkintä tullut luottotietoihinkin. Siinä olikin miettimistä millä nyt selviän ja oli todella paska fiilis päällä kaiken aikaa.
      Tuon kahden vuoden aikana oli rahanarvo meikäläisen päässä hämärtynyt aika pahasti. En maksanut käytännössä mitään laskuja vaan tungin kylmästi kaikki kirjeet aina muovikassiin ja siivouskomeroon. Ongelmista keirroin myös vanhemmilleni jotka auttoivat minua rahallisesti ja tukivat muutenkin. Vaikka olin saanut ongelmien alettua avustusta vanhemmiltani jatkoin lainojen ottamista aina kun olin saanut niin sanotusti "pöydän puhtaaksi" ja taas olin samassa tilanteessa.
      Kun jälleen oli maksettavaa joka paikkaan ja vitusti, tajusin että tän homman on oikeesti loputtava ja ainoo joka sen pystyy tekeen oon minä itse. Annoin jokaisen lainan, velan ja laskun mitä en pystynyt maksamaan mennä ulosottoon (vaikka tämä aiheuttikin merkittäviä lisäkustannuksia). Kun velat oli ulosotossa alkoi silloisesta palkasta joka oli n 1600 e kuukaudessa lähteä aina kolmannes ulosottajalle. Tätä palkan ulosmittausta jatkui n. vuoden ajan kunnes päätin että haluan saada tilanteeseen muutoksen ja hoitaa velkani nopeammin, aloin etsiä uutta työpaikkaa ja pian sainkin hyvän ja paremminpalkatun työn vaikkei minulla mitään ammatillista koulutusta olekaan. Ajattelin vaan että kyllä tekijä töitä saa ja olin itse aktiivinen.
      Uuden työpaikan haastattelussa minulta ohimennen kysyttiin onko maksuhäiriöitä sanoin vain pokkana että ei ole.. Haastattelusta päästyäni marssin ulosottomiehen juttusille ja sovimme että jaktkossa he eivät enää ulosmittaa palkastani vaan maksaisin itse n. kolmanneksen verran nykyisestä palkasta suoraan ulosottoon. Tällöin uusi työpaikkani säilyisi minulla myös jatkossa eikä rahasotkuni päätyisi heidän tietoonsa.
      Nyt olen tässä työssä ollut n. 1 vuoden ja viimeisimmän valtionperimiskuitin mukaan ulosotossa on "enää" 6300 e ja joka kuukausi lyhennän n. 500-800e velkaani. Jouluun mennessä velat on maksettu ja voin hakea positiivista merkintää asioideni hoitamisesta jolloin lainansaanti joskus tulevaisuudessa helpottuu.
      Parasta mitä minulle tästä kaikesta on jäänyt on se että olen oppinut hoitamaan asioitani. Kun muutaman vuoden makselee joka kuukausi tilistä tällasia omasta typeryydestä johtuvia juttuja, niin se pistää miettimään. Ulosotosta on ollut minulle käytännäössä vain apua. Kannaatta muistaa että ihmisiä ne vaan on nää ulosottomiehetkin ja kyllä heillä on aikaa ja halua suunnitella kanssasi miten tilanteesi saataisiin parhaiten hoidetuksi.
      Muistutuksena vielä että VELKA ON VAAN VELKA, EI RIKOS!

• hassaa niin vitusti

Kyllä se raha puussa kasvaa. Varsinkin tuollaiselle paremman luokan väelle, joille
        kaikki tippuu eteen. Eivät koskaan kohtaa elämässään vastoinkäymisiä.
        Työpaikat tippuu syliin ilman pienintäkään vaivaa.Autot prameita ja kämpät
        omistusasuntoja. Sen siitä saa, kun ei tunneta rahan arvoa, vaan mennään
        ottamaan kaikenmaailman pikavippejä. Se on teille ihan oikein, että ootte
        kusessa. Nyt joku saattaisi sanoa, että opi nöyryyttä.
        Oon saatana koko ikäni ollut köyhä. Kaiken maksanut omilla rahoillani.
        Koulussa vinoiltiin köyhyydestäni ja sitä rataa. Todellakin tiedän rahan arvon.
        Ei luottohäiriöitä eikä tule. Kämooäni ostin OMILLA rahoilla.
        Lapsena ei tietoakaan viikkorahasta. Jos joku tietokoneen rottelo tuli saatua
        siitä jouduin puolet maksamaan. Raha-asioissa en todellakaan joudu kuseen tässä
        elämässä, ehkä sitten seuraavassa.

• syytä huoleen.

He kun perivät saatavat vääjäämättä. Vaikka vanhemmiltasi. Ja ellei rahaa löydy, niin ainahan voi värvätä isäsi myymään huumeita ja äitisi myymään persettään. Että kyllä ne rahat jostakin aina löytyvät.

• huhhuhuh

Jos tiedät jonkun kulutusluottofirman joka myy asiakkaiden velat jollekin moottoripyöräkerholle, niin tuo kannattaa varmaan ilmottaa johonkin. Voisin kuvitella että välttämättä maksamattomista luottokorttilaskuista ei välttis kenenkään mutsi joudu persettä myymään, en tosin tunne sinun tilannettasi paremmin.

• tääh
        huhhuhuh kirjoitti:

Jos tiedät jonkun kulutusluottofirman joka myy asiakkaiden velat jollekin moottoripyöräkerholle, niin tuo kannattaa varmaan ilmottaa johonkin. Voisin kuvitella että välttämättä maksamattomista luottokorttilaskuista ei välttis kenenkään mutsi joudu persettä myymään, en tosin tunne sinun tilannettasi paremmin.

En millään pysty ymmärtämään, mitä joku saa siitä toisten arvostelemisesta, kun joku kertoo ongelmistaan. Jossakin elämänvaiheissa niitä kaikilla on, toisilla toisenlaisia. Tai siitähän se kertoo, ettei ole sinut omien heikkouksiensa, virheidensä ja ongelmiensa kanssa.
        Jos joku on velkaa jonnekin, niin se ei ole sinulta pois. Jos sinulla on asiat siltä osin kunnossa, niin keskity niihin asioihin, jotka sinulla eivät ole kunnossa.

• keskustellut

kenekään esim. vanhempiesi kanssa asiasta? Varmaankin auttaisi masennukseen jos voisit jotenkin keskustella vaikka vanhempiesi kanssa. Heillä kun voisi olla parempia neuvoja tilanteeseesi kuin tämän palstan kirjoittajilla. Vanhemmat voisivat esim. ostaa osuuttasi asunnostasi tai sitten vain kuunnella sinua ja helpottaa oloasi. Vuoden päästä kun valmistut ja pääset töihin niin 5000euroa on pikkusumma maksettavaksi työssäkäyvältä.

• soittelet

Jospa yrittäisit päästä kuntasi velkaneuvojalle.Helpottavaa kun saat juteltua tilanteestasi ulkopuolisen kanssa,hän osaa antaa parhaat neuvot miten toimia.Ehkäpä järjestyisi vaikka velkajärjestely tälle summalle.ota ja soita heti.Numero löytyy kuntasi tai kuupunkisi sivuilta "velkaneuvonta".Kyllä järjestyy kun kyselet tietoja.

• killemall..

Ihme vinkujaressukka, oletko kuullut että jotkut joutuvat opiskelemaan opintolainalla ja maksamaan asumisestaan itse kun vanhemmat ei ole lellimässä pilolle rahoineen?
      Et todellakaan saa säälipisteitä tuolla ruikuttamisella, olisiko aika ottaa vastuuta teoistaan eikä itkeä apua ja sääliä muilta.
      Turha sun on kuvitella töihin meneväsi, siellä nimittäin voi joutua vastaamaan teoistaan ja voi jopa joutua tekemään jotain.
      Lopeta opiskelu, maksa velat ja jää kortistoon

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis

Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu
      Maailman menoa
      272
      2400
    2. Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä

Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä
      Jälleensyntyminen
      299
      1289
    3. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      108
      1201
    4. En kadu sitä, että kohtasin hänet

mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n
      Ikävä
      83
      1201
    5. Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..

...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n
      Ikävä
      58
      1145
    6. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      81
      1096
    7. Lapuan sanomissa käy rytinä

Pistivät sitten päätoimittajan pihalle
      Lapua
      44
      962
    8. Helena Koivu : Ja kohta mennään taas

Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      67
      897
    9. Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."

Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa
      Tv-sarjat
      22
      860
    10. Oot ihana

Toivottavasti nähdään sattumalta jonain kesäpäivänä♥️🥺🫂
      Ikävä
      33
      767
    Aihe