Tuleeko Jeesus koskaan takaísin?

ErasmusZ

Jo vuodesta 1-30 jKr ovat kristityt opettaneet Jeesuksen takaisintulon oppia kristikunnassa; vaan ei ole 1980 31 =2011 vuotta kulunut eikä mitään ole tapahtunut? Onko meitä huijattu?

9

218

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Fniss!

      Tulee hän, koska on luvannut.

      • Turhat luulot pois

        Onhan hän luvannut?

        Eihän Jeesus luvannut kuin opetuslapsilleen tulla takaisin.
        Hän sanoi: " Älkää olko murheeliisella mielella, sillä minä tulen takaisin ja otan TEIDÄT tyköni."
        Hän puhui siis opetuslapsilleen ja lupasi vain heidät ottaa tykönsä.


      • PYH!
        Turhat luulot pois kirjoitti:

        Onhan hän luvannut?

        Eihän Jeesus luvannut kuin opetuslapsilleen tulla takaisin.
        Hän sanoi: " Älkää olko murheeliisella mielella, sillä minä tulen takaisin ja otan TEIDÄT tyköni."
        Hän puhui siis opetuslapsilleen ja lupasi vain heidät ottaa tykönsä.

        vain asioita, niin saat valehtelijan lopun.


      • Ei liha ja veri!
        Turhat luulot pois kirjoitti:

        Onhan hän luvannut?

        Eihän Jeesus luvannut kuin opetuslapsilleen tulla takaisin.
        Hän sanoi: " Älkää olko murheeliisella mielella, sillä minä tulen takaisin ja otan TEIDÄT tyköni."
        Hän puhui siis opetuslapsilleen ja lupasi vain heidät ottaa tykönsä.

        Niin "Hän" tulikin ja vei heidät mukanaan! Sillä kaikki hänen opetuslapsensa seurasivat Mestarinsa mukana ikuisuuteen, kuten myös Paavalikin ja niin monta muuta pakana kristittyä. Turha on toivoa, että sama persoonallinen Jeesus joka ristillä kuoli tuskiin ja kärsimyksiin, että se persoona palaisi lihallisessa muodossa takaisin.


      • Joseph 77v.
        Turhat luulot pois kirjoitti:

        Onhan hän luvannut?

        Eihän Jeesus luvannut kuin opetuslapsilleen tulla takaisin.
        Hän sanoi: " Älkää olko murheeliisella mielella, sillä minä tulen takaisin ja otan TEIDÄT tyköni."
        Hän puhui siis opetuslapsilleen ja lupasi vain heidät ottaa tykönsä.

        Näyttäytyen heille 40 päivää kuoleman jälkeen. Joten unohtakaa muut jutut...


      • Joseph 77v. kirjoitti:

        Näyttäytyen heille 40 päivää kuoleman jälkeen. Joten unohtakaa muut jutut...

        Tuli tuli, siitä huolimrtta alku seurakunta odotti ja muistaakseni apostolitkin asiaan puuttuivat merkit kertoen hei nyt muistan myös että 2 Tess 2:3, joo, tuohon liittyy myös Paavalin varoitus. Jeesus Matt 24 luvussa, Paavali lausui sen siksikin että aina voimakkaasti hengelliset ihmiset ovat Jeesusta odottaneet, puhuvat aina kuin huomispäivä.

        Niin tulee siinä merkityksessä ollakin että on öljyä lampuissa aina. Monta kertaa kädenkäänteessä öljyn hankkiminen ja edullisimman markkinapaikan löytäminen öljyn hankintaan on sen verran iso prosessi ettei ehdi ja kerkiä.

        Minä joskus sanoin innokkaimme myös että minä tiedän mitä profetioita pitää vielä tapahtua ensin että älkää minulle viitsikö jatkuvasti moista puhua, osaan kirjoitukset kyllä.

        Nyt ne tietysti taas luulee että minulle pitää opettaa kristinuskon aakkosia ja kun yhden ainoan kerran olin kirkosta poissa olin väsynyt opettivat heti kristinuskon aakkosia minulle.
        Lähetystyötä tein sydämen halusta rakkaudesta, kristitty ei näet kestä ajatusta että antaa muiden rauhassa helvettiin mennä, siis "jäätelö hyvää kun yksin syö" periaatteella, niin tietysti oli kaikessa omat luulot siinäkin monilla mistä voi johtua minun moinen.
        Oliskohan hullu tällä kertaa vai mistä kysysmys siis taas. Heh. "Enohulluutta" on niin vahvasti kuulemma liikkeellä sitäkin ollut.

        jari


    • On totta että alkuseurannassa jo odottivat Jeesusta.
      Jeesus mainitsikin siksi koska tulee, ettei tulisi aika liian pitkäksi ja pettyisi Häneen uskovat.
      Matt 24 on lopun merkit, aijan merkit joista vooi tarkkailla milloin voi odotella.
      Siitä käy ilmi että tulee kuin varas ja yllättää, mutta yllättää vain ne joilla ei ole öljyä lampuissa ja jotka eivät tutki kirjoituksia.

      1800 luvulla oli toinen buumi Jeesuksen odotukselle. Raamattu oli ollut kansalta pimennossa 1300 vuotta ja uskonpuhdus toi uudet aatteet ja Raamattu löydettiin uudelleen että myös kirjapainot ja kirjan himaan.

      Lutherinkin kalenterista on kuulemma tavattu laskelmia moisia ja kun 2300 vuoden Raamatun aikaprofetia selvisi sitä tulkitiin ensin Jeesuksen tuloksi, aika laskettiin oikein mutta erehdyttiin ensin merkityksestä.
      Merkitys selvisi seuraavana vuonna, monet olivat polttaneet setelinsä nuotiolla Jeesuksen tulon odotuspäivänä, junat pysähtyivät ja tehtaat odottamaan Jeesusta. 1843.
      1844 selvisi miten on asian laita oikein, tuo profetia jonka enkeli antoi Danielille ja kertoi sen selviävän vasta lopun aikana kun Daniel ei ymmärtänyt mitään.
      2300 iltaa ja aamua löydät Dan kirjasta. Lasku alkaa kun kuningas Artakses antaa käskyn Jerusalemin jälleen rakentamisesta 2300 iltaa ja aamua, eli yksi päivä on vuosi profetioissa jotka on voitu laskea kalenterilla.

      Tuohon aikaan ei oltu löydetty tai ymmärretty selvää Jeesuksen sanaa "Sitä päivää ei tiedä Poikakaan, ainoastaan Isä" Sekin oli Matteuksen evankeliumeissa.

      Minä en ole tietoinen muusta laskelmasta asiassa kuin jehovantodistajien että 1914 sukupolvi ei kuole ennen loppua. Alkaa olla kiirus. Vanhoja ihmisiä jo. Matt 24:34. Lähtökohdan laskelmat on otettu väärin, on hiukan pitkä asia selittää. On asiatietovirhettä ensinnäkin mihin periustavat laskelman, on sellainen selvitys minulla jossakin, mutta onhan tässä aikaa vielä muutama vuosi odotella että kaikki 1914 kuolleet ovat.
      Ovat 97 vuotiaita.

      Päivän tietää vain Isä, siksi on turhaa ja mahdotonta tehdä laskelmia.
      Jehovantodistajat saivat muutaman käännynnäisen 1970 luvulla tuolla laskelmalla ja myöhemmin. Matt 24:36.

      jari

      jari

      • 12874

        VT:ssa ei mainita kuin yksi messiaan tuleminen,mahtoiko "isäkään" olla tietoinen kaikista tulemisista?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      300
      3315
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      235
      1798
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      91
      1335
    4. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1293
    5. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      79
      1193
    6. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1178
    7. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      53
      1113
    8. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      36
      994
    9. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      46
      926
    10. Etkö ymmärrä että olen turhautunut

      kun ei etene. Auttaisit rakas vai onko kaikki vain kuvitelmiani omassa päässäni?
      Ikävä
      65
      874
    Aihe