verikoe & nukutus ?

tyyyyyyyyt

En ole käynyt vuosiin verikokeessa, ja pelko on ihan hirveä. Tietääkö joku, pystyykö sitä ottamaan nukutuksessa? En ole kuullut sellaisesta mutta olisi kiva tietää jos on olemassa sellainen vaihtoehto...

5

2676

Vastaukset 5

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutuusonni

ainakin mulle nukutuksessa on jouduttu kuitenkin pistämään neulalla se aine, ja ikävämmältä tuntunut kuin verikoe. Ja nukutus sinällään on riski aina vaikkakin pieni.
      Pyydä päästä pitkälleen, kerro näytteenottajalle että pelottaa, yritä ajatella jotain mukavaa tai jutella näytteenottajan kanssa niitä näitä-
      Itsellä kans kaamea neulakammo, oon pyörtyny monta kertaa nuorena verikokeessa (kun istuessa otettu) mutta kun pitkällän niin mennyt ihan ok. Se pelko on oikesti hassua, kun ei se satu yhtään ja on tosi nopsaan ohitse, mutta sillehään ei mitään mahda. Mulla lisäksi kammo myös puudutuksen pistämiseen hampilassakin, eli siellä mieluummin oon ilman puuduetta kuin että pistellään neulalla :D niin ja muista se hengitys, jos jännitää ja jättää hengittämättä niin silloin tekee huonoa oloa. eli syvään ja rauhallisesti.

Tsemppiä, hyvin se menee. Meet vaan reippaana sinne ja kerrot heti pelkosi. Monesti puhuminenkin siitä pelosta rentouttaa jo tarpeeksi.

• mmmmm,

sellaista voidetta, joka puuduttaa, en tiedä voiko käyttää. Emla.

• au-kammo

Mulla sama ongelma.
        Nukutuksessa suoneen laitetaan paljon isompi neula kuin verikoeneula on. Eli nöy. Mulle laitettiin joskus tuota puuduttavaa ainetta, Emlaa, mutta labrahoitaja sanoi, että ei voi ottaa siitä kohtaa kun se supistaa verisuonia. Otti sitten toisesta kädestä. Tuli mieleen ilokaasu. Mul ei rentoutumisharjotukset auttanu. Ei auta kun pakko vaan mennä ja pyytää päästä makuulle.
        Mutta harvoin tätä pelkoa ymmärretään, valitettavasti.

• Ihminenvaan

Pystyy itseltäni on otettu happimaski nukutuksessa pahan neulakammom takia siinä sinull annetaan maski suun eteen josta tulee nukutus ainetta ja pysyt unessa 10-30min

• Anonyymi

Missä tuollainen operaatio tehtiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ampuminen kylpylässä

Onko vornasen timbe käynyt hiukan kylpemässä vai mikä tämä ampumatapaus on kylpylässä? Tuntuu aika villi meno olevan naa
      Naantali
      86
      1966
    2. Kemijärvellä vesionnettomuus

Pitkänsillan ja taiteilijanniemen välillä nähty henkilön painuvan veden alle. Mitä on tapahtunut? Onko vesihiisi taas as
      Kemijärvi
      38
      1270
    3. Hei, voitko kuunnella

Voisitko auttaa minua selvittämään asioita? En halua ajaa sinua hulluuteen kanssani, en sitoa sinua, en esittää vaatimu
      Ikävä
      134
      974
    4. Joku porukka lähtenyt täältä

Ihmeen hiljainen on palsta nyt. Yleensä tänne tulvii aloituksia yms, mutta nyt on kyllä erikoisen hiljaista.
      Ikävä
      201
      893
    5. 90
      774
    6. Miten yrität

Vielä saada kaivattusi?
      Ikävä
      76
      773
    7. Olipa yllätys

Kuten hyvin moni tiesi/arvasi että valetta alusta loppuun toi *olemme ystäviä* satu. Instassaan käsi kädessä kuva kertoo
      Kotimaiset julkkisjuorut
      213
      688
    8. Tuletko tänään

Jos soitan? Niin... tuletko?🖤
      Ikävä
      67
      657
    9. On todella ikävää

Todella ikävää, että asiat ovat menneet tällaisiksi. Tämä ei ollut missään vaiheessa tarkoitukseni. Olen tehnyt virheit
      Ikävä
      79
      628
    10. Se kun olit pitkästä aikaa silmieni edessä

Oli kyllä sykähdyttävää. Tiedätkö, mikä laittaa minut ikävöimään sinua? Kun palautan mieleeni valtavan ihanan olemuksen,
      Ikävä
      46
      628
    11. Muutto auto hakee sut tänään!

Tein sulle oman huoneen! mieheltä naiselle
      Ikävä
      64
      584
    12. Kiinni jäit

Ei olisi uskonut sinusta
      Ikävä
      35
      581
    13. 37
      541
    14. Ottanet yhteyttä

Facebookissa,jos on jotain asiaa.Miehelle! T.M-nainen.
      Ikävä
      55
      517
    15. Oletteko koskaan torjuneet kaivattuanne?

Minä olen, kun en silloin tajunnut vielä ihastuneeni. Yritin paikata tapahtunutta, mutta ei onnistunut enää.
      Ikävä
      25
      467
    16. Kai sä mies ymmärrät..

..ettet jättänyt vaihtoahtoa. Tottakai toivon vielä, että pystyisit toimimaan niin että asiat korjaantuisivat. Vahvast
      Ikävä
      28
      452
    17. Nyt ei enää ole

Mitään mikä pitäisi mut hiljaa, kaikesta. Tämä on muutamalle henkilölle täällä.
      Ikävä
      35
      434
    18. En tiedä mitä sanoa

Siksi en vastannut😔
      Ikävä
      33
      433
    19. Hämmentävä hetki: TTK:sta pudonnut Johanna Puhakka lataa pettyneenä: "Sitä ei voi kieltää"

Johanna Puhakka ja Jurijs Jurza Trosenko tippuivat Tanssii Tähtien Kanssa -kisasta. Suositussa viihdeohjelmassa nähtiin
      Tanssii tähtien kanssa
      13
      429
    20. Jos kaivattusi olisi

Vieressäsi niin mitä tekisit?
      Ikävä
      40
      427
    Aihe