En ole käynyt vuosiin verikokeessa, ja pelko on ihan hirveä. Tietääkö joku, pystyykö sitä ottamaan nukutuksessa? En ole kuullut sellaisesta mutta olisi kiva tietää jos on olemassa sellainen vaihtoehto...
verikoe & nukutus ?
5
2149
Vastaukset
- uutuusonni
ainakin mulle nukutuksessa on jouduttu kuitenkin pistämään neulalla se aine, ja ikävämmältä tuntunut kuin verikoe. Ja nukutus sinällään on riski aina vaikkakin pieni.
Pyydä päästä pitkälleen, kerro näytteenottajalle että pelottaa, yritä ajatella jotain mukavaa tai jutella näytteenottajan kanssa niitä näitä-
Itsellä kans kaamea neulakammo, oon pyörtyny monta kertaa nuorena verikokeessa (kun istuessa otettu) mutta kun pitkällän niin mennyt ihan ok. Se pelko on oikesti hassua, kun ei se satu yhtään ja on tosi nopsaan ohitse, mutta sillehään ei mitään mahda. Mulla lisäksi kammo myös puudutuksen pistämiseen hampilassakin, eli siellä mieluummin oon ilman puuduetta kuin että pistellään neulalla :D niin ja muista se hengitys, jos jännitää ja jättää hengittämättä niin silloin tekee huonoa oloa. eli syvään ja rauhallisesti.
Tsemppiä, hyvin se menee. Meet vaan reippaana sinne ja kerrot heti pelkosi. Monesti puhuminenkin siitä pelosta rentouttaa jo tarpeeksi. - mmmmm,
sellaista voidetta, joka puuduttaa, en tiedä voiko käyttää. Emla.
- au-kammo
Mulla sama ongelma.
Nukutuksessa suoneen laitetaan paljon isompi neula kuin verikoeneula on. Eli nöy. Mulle laitettiin joskus tuota puuduttavaa ainetta, Emlaa, mutta labrahoitaja sanoi, että ei voi ottaa siitä kohtaa kun se supistaa verisuonia. Otti sitten toisesta kädestä. Tuli mieleen ilokaasu. Mul ei rentoutumisharjotukset auttanu. Ei auta kun pakko vaan mennä ja pyytää päästä makuulle.
Mutta harvoin tätä pelkoa ymmärretään, valitettavasti.
- Ihminenvaan
Pystyy itseltäni on otettu happimaski nukutuksessa pahan neulakammom takia siinä sinull annetaan maski suun eteen josta tulee nukutus ainetta ja pysyt unessa 10-30min
- Anonyymi
Missä tuollainen operaatio tehtiin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.52452- 1161617
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill361356Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1561181- 521095
- 1131082
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1051044- 571041
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.46919- 60882