verikoe & nukutus ?

tyyyyyyyyt

En ole käynyt vuosiin verikokeessa, ja pelko on ihan hirveä. Tietääkö joku, pystyykö sitä ottamaan nukutuksessa? En ole kuullut sellaisesta mutta olisi kiva tietää jos on olemassa sellainen vaihtoehto...

5

2632

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • uutuusonni

ainakin mulle nukutuksessa on jouduttu kuitenkin pistämään neulalla se aine, ja ikävämmältä tuntunut kuin verikoe. Ja nukutus sinällään on riski aina vaikkakin pieni.
      Pyydä päästä pitkälleen, kerro näytteenottajalle että pelottaa, yritä ajatella jotain mukavaa tai jutella näytteenottajan kanssa niitä näitä-
      Itsellä kans kaamea neulakammo, oon pyörtyny monta kertaa nuorena verikokeessa (kun istuessa otettu) mutta kun pitkällän niin mennyt ihan ok. Se pelko on oikesti hassua, kun ei se satu yhtään ja on tosi nopsaan ohitse, mutta sillehään ei mitään mahda. Mulla lisäksi kammo myös puudutuksen pistämiseen hampilassakin, eli siellä mieluummin oon ilman puuduetta kuin että pistellään neulalla :D niin ja muista se hengitys, jos jännitää ja jättää hengittämättä niin silloin tekee huonoa oloa. eli syvään ja rauhallisesti.

Tsemppiä, hyvin se menee. Meet vaan reippaana sinne ja kerrot heti pelkosi. Monesti puhuminenkin siitä pelosta rentouttaa jo tarpeeksi.

• mmmmm,

sellaista voidetta, joka puuduttaa, en tiedä voiko käyttää. Emla.

• au-kammo

Mulla sama ongelma.
        Nukutuksessa suoneen laitetaan paljon isompi neula kuin verikoeneula on. Eli nöy. Mulle laitettiin joskus tuota puuduttavaa ainetta, Emlaa, mutta labrahoitaja sanoi, että ei voi ottaa siitä kohtaa kun se supistaa verisuonia. Otti sitten toisesta kädestä. Tuli mieleen ilokaasu. Mul ei rentoutumisharjotukset auttanu. Ei auta kun pakko vaan mennä ja pyytää päästä makuulle.
        Mutta harvoin tätä pelkoa ymmärretään, valitettavasti.

• Ihminenvaan

Pystyy itseltäni on otettu happimaski nukutuksessa pahan neulakammom takia siinä sinull annetaan maski suun eteen josta tulee nukutus ainetta ja pysyt unessa 10-30min

• Anonyymi

Missä tuollainen operaatio tehtiin?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Onko sulla

suoja työ paikka? 🤔🤷‍♂️
      Ikävä
      25
      3800
    2. Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä

Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva
      Maailman menoa
      542
      2782
    3. Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?

Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial
      Maailman menoa
      53
      2300
    4. Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin

Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras
      Maailman menoa
      215
      2285
    5. Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle

Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle
      Joensuu
      13
      1829
    6. Mies profiloin sinut

Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.
      Ikävä
      219
      1560
    7. Kiantama kartelli

Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip
      Suomussalmi
      53
      1532
    8. Nostetaanko nainen kissa pöydälle?

Ja selvitetään nämä tunteet?
      Ikävä
      97
      1419
    9. Oletko nainen alkanut kammoamaan minua

Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom
      Ikävä
      63
      1284
    10. Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä

Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise
      Maailman menoa
      95
      1224
    Aihe