Hei!
Olemme perheen (2 aik. ja 13-vuotias tytär) kanssa tulossa Kuusamoon hiihtolomalla ja nyt kiinnostaisi tietää, että mihin paikallinen väestö suosittelisi tutustumaan. Majoitus on Tropiikissa. Tarkoitus on ainakin käydä Rukan rinteissä, mutta mitäs muuta?
- Mitä hyviä ruokapaikkoja?
- Nähtävyyksiä yms?
-Onko jotakin muuta, mitä olisi hyvä tietää?
Asiallisista vastauksista kiitän jo etukäteen. =)
Mihin kannattaa mennä?
16
2076
Vastaukset
- Miehesi_69
oot sä hyvännäkönen misu? vaalee vai tumma? Kultanenjoutsen tolpanniemes on ihn OK paikka muistaakseni
- Lomailija
Ei tää nyt kovin hyvää kuvaa paikasta anna, jos ainoastaan yksi epätoivoinen vonkaa naista.
Joo, komeaksi haukuttu 188/85, tumma mies olen. Varattu ja hetero.
- Jeps___
Täältä nyt on turha kysellä mitään kun tietää että vastaukset on mitä on.. Rukalla on monia hyviä ruokapaikkoja että sinne vaan kiertelee. Vaikka jokin husky- tai kelkkasafari jos kiinnostaa. Mahdollisuuksia on kyllä.
- .
Keskustassa on vesitorni/näkötorni , jossa ravintola .
- Lomailija
Vetokoira-safarille voisi kyllä mennä ja toi näkötorni-ravintola kuulostaa hyvältä. Kiitos teille hyvistä vinkeistä, lisääkin saa tulla.
- Jaakko T
Lomailija kirjoitti:
Vetokoira-safarille voisi kyllä mennä ja toi näkötorni-ravintola kuulostaa hyvältä. Kiitos teille hyvistä vinkeistä, lisääkin saa tulla.
Kalakeidas Rukalla. Kun kerran käynyt niin tietää mitä on hyvä kalaruoka. Suosittelen.
- ville1971
Jaakko T kirjoitti:
Kalakeidas Rukalla. Kun kerran käynyt niin tietää mitä on hyvä kalaruoka. Suosittelen.
On niitä asiallistakin ihmistä Kuusamossa, ne ei ole vaan näillä sivuilla. Kokeile vaikka googlata Kuusamoa. Facebookissa mm. Oulangan kansallispuistosta ja Kiutakönkäällähän kannattaa aina käydä käydä, on näkemisen arvoista. Samoin Jyrävä/Myllykoski jonne lienee talvisinkin tallatut polut. Ainakin suksilla/lumikengillä pääsee. Posiolla Pentikkiä sun muuta. Kelkkailuun mahtimaisemat ja paikat kunhan pysyy Rukan ulkopuolella.
- Lomailija
ville1971 kirjoitti:
On niitä asiallistakin ihmistä Kuusamossa, ne ei ole vaan näillä sivuilla. Kokeile vaikka googlata Kuusamoa. Facebookissa mm. Oulangan kansallispuistosta ja Kiutakönkäällähän kannattaa aina käydä käydä, on näkemisen arvoista. Samoin Jyrävä/Myllykoski jonne lienee talvisinkin tallatut polut. Ainakin suksilla/lumikengillä pääsee. Posiolla Pentikkiä sun muuta. Kelkkailuun mahtimaisemat ja paikat kunhan pysyy Rukan ulkopuolella.
Kyllä Kuusamo ja lähialueet on googlattu, mutta mukava oli saada vinkkejä ihmisiltäkin, kun netissä tarjonta on niin ylenpalttista, mutta vaikea on sanoa, että miktkä paikat on oikeasti hyviä. :)
Kiitokset kaikille.
- Etelänmies2019
Onko Näkötirni keskustassa ja Kiutaköngäs viikolla 9 auki ?
- Ei-Kuusamolainen
Ajakaa suoraan rukalle, kylällä oo mitään teille, täällä vaan ihmiset aukoopi päätä muualt tuleville.
- UUh69
Itse olen Helsingistä. Suosittelen haistamaan vittu
- VihreyttäHaluamme
Ilmastonmuutoksen hillitseminen meille kuusamolaisille on niin tärkeä asia, että suosittelemme ihmisille lähivirkistäytymistä siellä Nuuksiossa ja Espoon puistoissa.
On kuvottavaa, kuinka paljon tänne meidän alueille lentää lentokoneita ympäri maailmaa ja kuinka paljon tänne tulee autoja aivan ilman mitään oikiaa syytä. Saastutatte!
Elkää saastuttako, ajakaa sähköautoilla siellä etelässä, antakaa meille rauhaa ja puhdasta ilmaa.
Varsinkin vetoamme vihreisiin ja vasemmistoliittolaisiin tovereihimme, pysykää tekin aatteessa ja eläkää aatteemme mukaisesti myös käytännössä. - Uskoatäytyy
Ei ole todellista,oletteko te kuusamolaiset tuollaisia.
- Muisti
Hei
Visenttipuisto on aika kiva. Kannattaa käydä - ex-kuusamolainen
Rukalla mahtava ruokapaikka on Pizzeria Ruka (Rukatunturintie 4), joka on siinä Kelorinteen juurella. On ihan mielettömän hyvää ruokaa, tekevät puu-uunissa ja hyvä palvelu, miljöö. Suosittelen lämpimästi. Pakko käydä joka kerta syömässä, kun on siellä päin. Olen syönyt ko. pizzeriaomistajan tekemiä pizzoja jo 80-luvulta saakka...
Peruspizzojen lisäksi valikoima erikoispizzoja, joita ei muualta saa, joissa valinnan mukaan esim.
- mozzarellaa, kylmäsavustettua poron sisäpaistia, rucolaa ja parmesanjuustoa
- kylmäsavulohta, jättikatkaravun pyrstöjä, creme fraichea ja rucolaa
- mozzarellaa, savuporoa, kanttarellia ja leipäjuustoa
Aktiviteeteistä husky/poroajelut ovat miellyttäviä verrattuna moottorikelkan meteliin ja bensan katkuun. Oulangan kansallispuiston Kiutakönkäälle pääsee talvisin kulkemaan, noin 1km reitti ja mahtavat koskinäkymät. Monesti siellä näihin aikoihin kaikenlaisia tapahtumiakin. - Anonyymi
Nosto
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723103
- 602814
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322385- 792208
- 602033
- 952016
- 121606
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171567Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301410Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?351398