Nostanko metelin vai lähden kävelemään?
Olen töissä miesvaltaisella teollisuuden alalla. Sain lapsen 2v sitten ja halusivat minut töihin takaisin heti kun mahdollista äippäloman jälkeen. No, kun halusin olla hoitovapaalla kunnes lapsi on 1,5v sehän oli heidän mielestä todella typerää. Pidin pääni ja olin. Kun palasin töihin ja lapsi alkoi sairastella korvatulehdusjaksoja silmätulehdusjaksoja vatsatauteja.. alkoi vittuilu kun PITI olla töistä pois.
Vituttaahan se varmasti työnantajaa kun minun on jäätävä hoitamaan lasta kun ei sairasta voi päiväkotiinkaan viedä. Olen tunnollisesti kantanut jokaisesta tapauksesta sairaslomatodistukset pomolle ettei ainakaan epäile vilppiä. Ehti jo vittuilla viime kerralla että "kuinkas se nyt on TAAS maanantai päivä kun se sairastuu". Nyt on kuudes kerta syyskuun jälkeen kun olen sairaan lapsen kanssa kotona. Vieläpä sairaalan kautta.. ja jo tulee viestiä puhelua sähköpostia kokoajan että mitkä asiat on hoitamatta JA VOINKO HOITAA VÄLITTÖMÄSTI?!! Vituttaa niin että voisin sanoa jo että pitäkää firmanne lapseni on tärkeämpi. Vai kävelenkö sinne toimistoon ja sanon että jo nyt on perkele!!
Saako he olettaa että hoidan työt kotoa käsin etänä tai vissiin vien sairaan lapseni kainalossa töihin mukaan?!! Lapsen isä hoitaa oman osansa kyllä, pakko näitä 4-5 päivän sairaslomia pisimmillään on pakko jakaa vanhempien kesken osiin. Enkä voi firman papereita kotiin kantaa niitä tarvii siellä työpaikallakin ihmiset.. enkä kyllä voimavaroja mistään kaiva sekä töihin että sairaan lapsen hoitoon. Ehkä olen sitten surkea tapaus..
Että riepoo, ovat tehneet minusta todella huonon ihmisen koska lapseni hoito on minulle työpaikkani toimistohommia tärkeämpi. Ja antavat sen kuulua. Ahdistaa. Sain työtarjouksen viikko sitten palkka olisi satasen huonompi kun nykyisen.. kuussa, lähtisittekö itse jos olisi tällainen tilanne? Huippupalkkaa kumpikaan ei maksa mutta vittuilun määrä alkaa vaikuttaa päätösten tekoon pikkuhiljaa.
Johtajat on tietysti miehiä, kuinkas muutenkaan. Minusta tämä on työpaikkakiusaamista. Ihan silkkaa vittuilua kun huudellaan asioiden perään jotka ehtii tehdä kun sairasloma lapsella loppuu.
Sairaan lapsen hoidosta vittuilua
1
325
Vastaukset
- kinkkistä
Kirjoitat, että isä hoitaa oman osansa, mutta voisiko hän hoitaa enemminkin? Jos isän työpaikalla asiaan suhtaudutaan asiallisesti, eikö hän voisi ottaa suurimman vastuun sairaan lapsen hoidosta?
Itse olen töissä suht pienessä yrityksessä, jossa kukaan muu ei pysty minua tuuraamaan. Ja koska yritys on pieni, ei extra työvoiman palkkaminenkaan käy taloudellisista syistä. Tietyt asiat pitää hoitaa, oli tilanne mikä oli, eli töihin on mentävä vaikka pää kainalossa. Mieheni on töissä vähän suuremmassa yrityksessä, missä tuuraaja järjestyy helpommin. Niinpä meillä lapsen isä oli se joka jäi hoitovapaalle, ja joka jää sairaan lapsen kanssa kotiin tarvittaessa. Jos minä jään kotiin, hoidan kyllä mukisematta työasioitakin siinä sivussa puhelimella ja s-postilla, samoin tekee mieheni.
Jos tilanne on sietämätön, ottaisin sinuna sen toisen työpaikan sen enempää ihmettelemättä. Satanen kuussa on aika pieni summa, jos kerran lapsi on tärkeämpi. Mutta entäpä jos siinä toisessakin työpaikassa poissaoloihin ei suhtauduta yhtään suopeammin??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059