Narsistin uhreille ominaista?
Rakkausriippuvuus
Rakkausriippuvaiselle tunnusomaisia merkkejä:
• Jatkuva uuden partnerin, seksikumppanin tai romanssin etsiminen
• Vaikeuksia olla yksin tai suoranainen mahdottomuus kohdata itseä
• Itselleen sopimattomien kumppaneiden toistuva valinta
• Seksin käyttö tai viettely kumppanin "sitomiseen" tai pitämiseen itsellä
• Seksin tai romanssin käyttö epämiellyttävien tunteiden ja kokemusten lievittäjänä ja vastuusta pakenemisena
• Tärkeidenkin perhe- tai työtilanteiden laistaminen romanttisen tapaamisen tai odotettavissa olevan seksuaalisen nautinnon takia
• Suhteessa ollessaan addikti on usein onneton tai etäinen ja suhteen loputtua masentunut ja yksinäinen
• Seksin ja ihmissuhteiden välttäminen "ongelman ratkaisemiskeinona"
• Kyvyttömyys lopettaa epäterveet suhteet jatkuvista lupauksista huolimatta
• Sopimattomaan tai tuskalliseen suhteeseen palaaminen huolimatta lupauksista itselle tai muille
• Seksuaalisten kokemusten, flirtin ja romantiikan sekoittaminen rakkauden tunteeseen
http://saasuomi.ning.com/page/mitae-on-seksiriippuvuus
Rakkausriippuvuus
22
2236
Vastaukset
Jaa... en tiedä onko "kumppanini" narsisti, mutta täyttänee kaltoinkohtelevan suhteen määritteet.
• Jatkuva uuden partnerin, seksikumppanin tai romanssin etsiminen
- NOUP. Olen yliuskollinen tähän suhteeseen enkä edes kiinnostu muista.
• Vaikeuksia olla yksin tai suoranainen mahdottomuus kohdata itseä
- viihdyn liian hyvin yksin ja harrastan epätoivoista itsetutkiskelua. Totta kuitenkin on, että en osaa kohdata itseäni vaan "järkeistän" kaikki tunteet pois.
• Itselleen sopimattomien kumppaneiden toistuva valinta
- Jep. Potentiaalinen kaltoinkohtelu lienee vallitseva kriteerini ;)
• Seksin käyttö tai viettely kumppanin "sitomiseen" tai pitämiseen itsellä
- Jaa... vaikea sano ylittääkö normirajat. Hauskaa on kuitenkin ollut ;)
• Seksin tai romanssin käyttö epämiellyttävien tunteiden ja kokemusten lievittäjänä ja vastuusta pakenemisena
- Seksin kohdalla kyllä.
• Tärkeidenkin perhe- tai työtilanteiden laistaminen romanttisen tapaamisen tai odotettavissa olevan seksuaalisen nautinnon takia
- Jep.
• Suhteessa ollessaan addikti on usein onneton tai etäinen ja suhteen loputtua masentunut ja yksinäinen
- Jep.
• Seksin ja ihmissuhteiden välttäminen "ongelman ratkaisemiskeinona"
- Jep.
• Kyvyttömyys lopettaa epäterveet suhteet jatkuvista lupauksista huolimatta
- JEP JEP
• Sopimattomaan tai tuskalliseen suhteeseen palaaminen huolimatta lupauksista itselle tai muille
- JEP JEP JEP
• Seksuaalisten kokemusten, flirtin ja romantiikan sekoittaminen rakkauden tunteeseen
- En tiedä, ehkä.
Olen tutustunut tuohon sivustoon ja asiaan liittyviin muihin artikkeleihin todella paljon. Rakastan tätä riippuvuuden näkökantaa.- itserakkaus
Niin, aika vähän on tästä aiheesta täällä puhuttu, vaikka käsittääkseni narsistin ykköskoukku on juurikin seksi. Toisaalta mitä se kertoo uhrin ajatusmaailmasta jos hän rakastuu johonkin mitä ei ole olemassakaan? Muuten, oikeastaan seksi narsistin kanssa on todella huonoa ;)
Tuli (jostain syystä...hmm...hmmm) mieleeni vielä tuosta narsistin koukuttamisesta... kait se narsisti koukuttaa sillä, minkä katsoo "uhriinsa" parhaiten toimivan. Toisille se on lupauksia tulevaisuudesta, toiselle seksi. Yhdelle "läheisyys" tai huolenpito. What ever. Pääasia hänelle on vain se, että sillä saadaan täytettyä jokin "uhrin" huutava tarve. Mitä useampi keino, sen parempi koukku.
Jos ei seksi kiinnosta narsistia, en uhrina viitsisi käyttää häneen aikaani ;)
Ja tosikoille tiedoksi, että se oli kevennys....- A
lynett kirjoitti:
Tuli (jostain syystä...hmm...hmmm) mieleeni vielä tuosta narsistin koukuttamisesta... kait se narsisti koukuttaa sillä, minkä katsoo "uhriinsa" parhaiten toimivan. Toisille se on lupauksia tulevaisuudesta, toiselle seksi. Yhdelle "läheisyys" tai huolenpito. What ever. Pääasia hänelle on vain se, että sillä saadaan täytettyä jokin "uhrin" huutava tarve. Mitä useampi keino, sen parempi koukku.
Ja tosikoille tiedoksi, että se oli kevennys....Yksi kokemus ja yksi vastaus addiktioon rakastumisen tunteelle.
http://www.sexpo.fi/?id_kys=8548&uusimmat__kysymykset A kirjoitti:
Yksi kokemus ja yksi vastaus addiktioon rakastumisen tunteelle.
http://www.sexpo.fi/?id_kys=8548&uusimmat__kysymyksetHmmm... ei kyllä natsannut omalle kohdalle ollenkaan. Tuollaisia ystäviä minulla on kyllä ollut ja sitä leikkiä on todella turhauttavaa seurata vierestä. Ikuinen tyytymättömyys / maaninen huomionhaku - kierre on itsetuhoista ja kaaosmaista.
- A
lynett kirjoitti:
Ja tosikoille tiedoksi, että se oli kevennys....> kait se narsisti koukuttaa sillä, minkä katsoo "uhriinsa" parhaiten toimivan. Toisille se on lupauksia tulevaisuudesta, toiselle seksi. Yhdelle "läheisyys" tai huolenpito. What ever. Pääasia hänelle on vain se, että sillä saadaan täytettyä jokin "uhrin" huutava tarve. Mitä useampi keino, sen parempi koukku.
Muuten hyvä mutta yleisesti huono. Ei tuota narsistia tarvita tässä ollenkaan. On tyhjiä käsitteitä kuten 'taide', jotka on käytetty loppuun ja niiden merkitys on liuennut valtamereen. Minusta 'narsisti' on juuri tällainen juuri tässä yhteydessä missä sinä juuri äsken kirjoitit.
On olemassa riippuvuuksia ja nämä riippuvuudet voidaan paikantaa esimerkiksi uhkapeliin, seksiin, "jännitykseen", kuolemaankin, rakastumiseen, mihin kenelläkin. Näitä riippuvuuksia kannattaa tutkia ja niitä oppia tietoisesti työstämään. Vetoaminen 'narsistiin' voi olla - yleisesti usein on! - mahdollisuus livetä omasta itsetutkiskelustaan ja omasta kasvustaan. Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä on käsittämättömän vähän suhteessa siihen, miten paljon heistä puhutaan. (lynett, en sanonut että sinulla olisi näin, ei varmaan olekaan.)
Minusta addikti on addiktoitunut johonkin. Voi olla myös kaksi addiktia. Tai voi olla addiktoituvaa käyttäytymistä vahvistavia käyttäytymismalleja. En oikein usko että olisi kovnkaan paljon addiktimagneetteja, joku harva voidaan sellaiseksi tulkita - ja hänkin on itse addikti.
Kun ihminen lopettaa alistumisen, addiktoituvan käyttäytymisensä, niin siitä yleensä hyvä seuraa. Jos narsisti tai vaikka sadisti saa sellaisen uhrinsa lopettamaan alistumisen, joka ei halua luopua omasta addiktiostaan, niin tulos on onnistunut. Kyseessä itsensä tarpeettomaksi tekevä ihmissuhde. (Tai ainakin itsensä onnistuessaan tarpeetomaksi tekevä käyttäytymismalli, jos kykenevät myöhemmin olemaan yhdessä muilla tavoin, vielä vaikeampaa ehkä, tavoiteltavaa kyllä.) A kirjoitti:
> kait se narsisti koukuttaa sillä, minkä katsoo "uhriinsa" parhaiten toimivan. Toisille se on lupauksia tulevaisuudesta, toiselle seksi. Yhdelle "läheisyys" tai huolenpito. What ever. Pääasia hänelle on vain se, että sillä saadaan täytettyä jokin "uhrin" huutava tarve. Mitä useampi keino, sen parempi koukku.
Muuten hyvä mutta yleisesti huono. Ei tuota narsistia tarvita tässä ollenkaan. On tyhjiä käsitteitä kuten 'taide', jotka on käytetty loppuun ja niiden merkitys on liuennut valtamereen. Minusta 'narsisti' on juuri tällainen juuri tässä yhteydessä missä sinä juuri äsken kirjoitit.
On olemassa riippuvuuksia ja nämä riippuvuudet voidaan paikantaa esimerkiksi uhkapeliin, seksiin, "jännitykseen", kuolemaankin, rakastumiseen, mihin kenelläkin. Näitä riippuvuuksia kannattaa tutkia ja niitä oppia tietoisesti työstämään. Vetoaminen 'narsistiin' voi olla - yleisesti usein on! - mahdollisuus livetä omasta itsetutkiskelustaan ja omasta kasvustaan. Narsistisesta persoonallisuushäiriöstä kärsiviä on käsittämättömän vähän suhteessa siihen, miten paljon heistä puhutaan. (lynett, en sanonut että sinulla olisi näin, ei varmaan olekaan.)
Minusta addikti on addiktoitunut johonkin. Voi olla myös kaksi addiktia. Tai voi olla addiktoituvaa käyttäytymistä vahvistavia käyttäytymismalleja. En oikein usko että olisi kovnkaan paljon addiktimagneetteja, joku harva voidaan sellaiseksi tulkita - ja hänkin on itse addikti.
Kun ihminen lopettaa alistumisen, addiktoituvan käyttäytymisensä, niin siitä yleensä hyvä seuraa. Jos narsisti tai vaikka sadisti saa sellaisen uhrinsa lopettamaan alistumisen, joka ei halua luopua omasta addiktiostaan, niin tulos on onnistunut. Kyseessä itsensä tarpeettomaksi tekevä ihmissuhde. (Tai ainakin itsensä onnistuessaan tarpeetomaksi tekevä käyttäytymismalli, jos kykenevät myöhemmin olemaan yhdessä muilla tavoin, vielä vaikeampaa ehkä, tavoiteltavaa kyllä.)Mukavoo tialokia =)
"On tyhjiä käsitteitä kuten 'taide', jotka on käytetty loppuun ja niiden merkitys on liuennut valtamereen. Minusta 'narsisti' on juuri tällainen juuri tässä yhteydessä missä sinä juuri äsken kirjoitit."
Jymmärrän mitä tarkoitat ja allekirjoitan myös. Tuli vaan esiin tuon aloituksen....hmm... nyt jäin sitten yhtäkkiä vääntämään sitä, että voidaanko yleisestikään syyttää narsistia koukutuksesta koska yhtälailla vastapuoli koukuttaa itsensä. Häh, mitä mä nyt selitän ?
Kuka koukuttaa jotakuta vai kuka koukuttuu kehenkin ja ketä ja millä ja mihin ja miksi ? Apuaaa.....
"Vetoaminen 'narsistiin' voi olla - yleisesti usein on! - mahdollisuus livetä omasta itsetutkiskelustaan ja omasta kasvustaan"
Täysin samaa mieltä ja kirjoitellutkin tästä mielipiteestäni usein. Olen pitänyt sitä omalla kohdallani eräänlaisena defenssinä ajoittain. Varsinkin silloin alkuheräämisen aikana tai ennen sitä.
Ja samaa mieltä siinäkin, että ilmiönä narsismi tuntuu tulevan jo korvien ja peräsuolen kautta ulos. Itse keskustelenkin "kumppanistani" usein narsistisesti käyttäytyvänä, mutta kun se on niin pirun pitkä sana. Toisaalla moni muukin diagnoosi istuisi häneen ihan yhtälailla. Sitten taas voisi todeta, että mitä helkutin väliä sillä on, mikä häntä vaivaa, tulokset ratkaisee.
Narsismia koskevat sivut olivat vain ensimmäiset jotka silmäni avasivat, oli sitten kyse mistä oli.
"Jos narsisti tai vaikka sadisti saa sellaisen uhrinsa lopettamaan alistumisen, joka ei halua luopua omasta addiktiostaan, niin tulos on onnistunut."
Tämän vuoksi olenkin monesti lähestynyt asiaa tarpeellisuuden kannalta. Ehkä on hyvä, että minunlaiseni ihmiset saavat vähän kyytiä - hyvää se vain loppujen lopuksi tekee jos sen oikein vain saa oivallettua. Ehkä jokaiselle tekisi hyvää pieni pyöritys ;)
Tämä pakottaa katsomaan omaa addiktiivista elämäntapaansa väkisinkin. Sieltä löytyy kaikkea jännää. Addiktio on liennytyskeinona tai oireena tehokas, mutta lopulta kantajansa tuhoava voima.Ihan samalla tavalla kuin narsistisen ihmisen kanssa elämisessä, addiktioiden hyvän olon/pahan olon - syklit vaan tihenevät kunnes "käyttäjä" totaalisesti uupuu. Sitten saa mahdollisuuden muutokseen.
Addiktio on vain niin houkuttelevaa välillä. Sen taakse on hyvä piiloutua omaan kurjuuteensa.- A
lynett kirjoitti:
Mukavoo tialokia =)
"On tyhjiä käsitteitä kuten 'taide', jotka on käytetty loppuun ja niiden merkitys on liuennut valtamereen. Minusta 'narsisti' on juuri tällainen juuri tässä yhteydessä missä sinä juuri äsken kirjoitit."
Jymmärrän mitä tarkoitat ja allekirjoitan myös. Tuli vaan esiin tuon aloituksen....hmm... nyt jäin sitten yhtäkkiä vääntämään sitä, että voidaanko yleisestikään syyttää narsistia koukutuksesta koska yhtälailla vastapuoli koukuttaa itsensä. Häh, mitä mä nyt selitän ?
Kuka koukuttaa jotakuta vai kuka koukuttuu kehenkin ja ketä ja millä ja mihin ja miksi ? Apuaaa.....
"Vetoaminen 'narsistiin' voi olla - yleisesti usein on! - mahdollisuus livetä omasta itsetutkiskelustaan ja omasta kasvustaan"
Täysin samaa mieltä ja kirjoitellutkin tästä mielipiteestäni usein. Olen pitänyt sitä omalla kohdallani eräänlaisena defenssinä ajoittain. Varsinkin silloin alkuheräämisen aikana tai ennen sitä.
Ja samaa mieltä siinäkin, että ilmiönä narsismi tuntuu tulevan jo korvien ja peräsuolen kautta ulos. Itse keskustelenkin "kumppanistani" usein narsistisesti käyttäytyvänä, mutta kun se on niin pirun pitkä sana. Toisaalla moni muukin diagnoosi istuisi häneen ihan yhtälailla. Sitten taas voisi todeta, että mitä helkutin väliä sillä on, mikä häntä vaivaa, tulokset ratkaisee.
Narsismia koskevat sivut olivat vain ensimmäiset jotka silmäni avasivat, oli sitten kyse mistä oli.
"Jos narsisti tai vaikka sadisti saa sellaisen uhrinsa lopettamaan alistumisen, joka ei halua luopua omasta addiktiostaan, niin tulos on onnistunut."
Tämän vuoksi olenkin monesti lähestynyt asiaa tarpeellisuuden kannalta. Ehkä on hyvä, että minunlaiseni ihmiset saavat vähän kyytiä - hyvää se vain loppujen lopuksi tekee jos sen oikein vain saa oivallettua. Ehkä jokaiselle tekisi hyvää pieni pyöritys ;)
Tämä pakottaa katsomaan omaa addiktiivista elämäntapaansa väkisinkin. Sieltä löytyy kaikkea jännää. Addiktio on liennytyskeinona tai oireena tehokas, mutta lopulta kantajansa tuhoava voima.Ihan samalla tavalla kuin narsistisen ihmisen kanssa elämisessä, addiktioiden hyvän olon/pahan olon - syklit vaan tihenevät kunnes "käyttäjä" totaalisesti uupuu. Sitten saa mahdollisuuden muutokseen.
Addiktio on vain niin houkuttelevaa välillä. Sen taakse on hyvä piiloutua omaan kurjuuteensa.Niin. Meidän dialogimme päätyi ymmärrykseen, ellei jopa yhteisymmärrykseen. Nyt vai toteuttamaan tätä sopusointuisesti oikeassa elämässään. ;)
> Ehkä jokaiselle tekisi hyvää pieni pyöritys ;)
Tekisi se. Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että parisuhteessa tämän tulisi olla vastavuoroista, muutoin ihmiset vain ennen pitkää toistavat omia jäykkiä käyttäytymismallejaan.
*Switch!* A kirjoitti:
Niin. Meidän dialogimme päätyi ymmärrykseen, ellei jopa yhteisymmärrykseen. Nyt vai toteuttamaan tätä sopusointuisesti oikeassa elämässään. ;)
> Ehkä jokaiselle tekisi hyvää pieni pyöritys ;)
Tekisi se. Mutta olen ehdottomasti sitä mieltä, että parisuhteessa tämän tulisi olla vastavuoroista, muutoin ihmiset vain ennen pitkää toistavat omia jäykkiä käyttäytymismallejaan.
*Switch!*Näääh... en mie taijja jaksaa. Kaikkia ei voi pelastaa tai auttaa =)
En edes kontrollifriikki minä ;)- A
lynett kirjoitti:
Näääh... en mie taijja jaksaa. Kaikkia ei voi pelastaa tai auttaa =)
En edes kontrollifriikki minä ;)Kontrollifriikkien pelastaminen vasta vaativaa onkin. Pitkä tovi menee jo siihen, että auttaja asettautuu eri rooliin kuin on tulevaisuudessa tarkoitus. Vastavuoroisuus edellyttää myös hitautta. Ja onnistunut päivärytmin muutos edellyttää tukevaksi pohjaksi vuosirytmin muutosta. Kolhujen osuessa kohdalle on jatkettava hellittämättä.
http://www.youtube.com/watch?v=o6_IdnUhSCw&feature=channel A kirjoitti:
Kontrollifriikkien pelastaminen vasta vaativaa onkin. Pitkä tovi menee jo siihen, että auttaja asettautuu eri rooliin kuin on tulevaisuudessa tarkoitus. Vastavuoroisuus edellyttää myös hitautta. Ja onnistunut päivärytmin muutos edellyttää tukevaksi pohjaksi vuosirytmin muutosta. Kolhujen osuessa kohdalle on jatkettava hellittämättä.
http://www.youtube.com/watch?v=o6_IdnUhSCw&feature=channelMutta eikös se juuri ilmennä kaikkivoipaisuuden tunnetta tai kontrolloinnin tarvetta, jos luulen kykeneväni auttamaan jo keski-iän ylittänyttä patologisesti häiriintynyttä ihmistä?
Enhän tietenkään ole mikään osaava terapeutti, mutta pitkämielisinkin hoivaaja saattanee väsyä ajan saatossa. Onko se yleensäkään esim. minun tehtäväni, koettaa pelastaa ihmistä, joka ei edes koe siihen tarvetta ja pitää sitä lähinnä sodanjulistuksena ? Siellä vihollislinjojen takana sitten saa kyyristellä luotiliivit päällä poteroissaan. Auts.
Mää taidan yrittää edelleen pitää oman pelastusveneeni ja uiskennella ulapalle.- Niiinpäs
A kirjoitti:
Yksi kokemus ja yksi vastaus addiktioon rakastumisen tunteelle.
http://www.sexpo.fi/?id_kys=8548&uusimmat__kysymyksetjoka on rakastaa rakastumisen tunnetta, ihmiset ovat hänelle vain välineitä ja mahdollistajia.
Kuten tuosta artikkelista voi nähdä.
Tästä on tehty tutkimuksiakin, esim Lapin yliopiston prof. K. Määttä tuki vuosia rakkausjuttuja ja tämä oli yksi piirre jonka hän mm.havannoi.. - A
lynett kirjoitti:
Mutta eikös se juuri ilmennä kaikkivoipaisuuden tunnetta tai kontrolloinnin tarvetta, jos luulen kykeneväni auttamaan jo keski-iän ylittänyttä patologisesti häiriintynyttä ihmistä?
Enhän tietenkään ole mikään osaava terapeutti, mutta pitkämielisinkin hoivaaja saattanee väsyä ajan saatossa. Onko se yleensäkään esim. minun tehtäväni, koettaa pelastaa ihmistä, joka ei edes koe siihen tarvetta ja pitää sitä lähinnä sodanjulistuksena ? Siellä vihollislinjojen takana sitten saa kyyristellä luotiliivit päällä poteroissaan. Auts.
Mää taidan yrittää edelleen pitää oman pelastusveneeni ja uiskennella ulapalle.> Onko se yleensäkään esim. minun tehtäväni, koettaa pelastaa ihmistä, joka ei edes koe siihen tarvetta ja pitää sitä lähinnä sodanjulistuksena ?
Minulle tämä on moraalinen ja eettinen dilemma: Jonkunhan se on tehtävä.
Oman roolinsa voi huoltaja myös suhteuttaa pääroolin ja ulosmarssin väliselle vyöhykkeelle, ja yleensä kannattaakin, väliaikaisesti tai pysyvästikin. Estradilla ja pukuhuoneessa on aina tilaa toimia luotettuna ystävänä ja ohjata samalla vaivihkaa kun auttaa valitsemaan uusia alusvaatteita. Diivan tosiasiallinen huoltaja on usein joku muu läheinen kuin sulho/morsian. Vanhempiaan tämä olisi halunnut ja yhä haluaisi rakastaa. ;) - Totta/Tarua
itserakkaus kirjoitti:
Niin, aika vähän on tästä aiheesta täällä puhuttu, vaikka käsittääkseni narsistin ykköskoukku on juurikin seksi. Toisaalta mitä se kertoo uhrin ajatusmaailmasta jos hän rakastuu johonkin mitä ei ole olemassakaan? Muuten, oikeastaan seksi narsistin kanssa on todella huonoa ;)
Olemmeko saaneet uuden menetelmän tunnistaa vedenpitävästi narsisteja? ;)
- itserakkaus
lynett kirjoitti:
Mutta eikös se juuri ilmennä kaikkivoipaisuuden tunnetta tai kontrolloinnin tarvetta, jos luulen kykeneväni auttamaan jo keski-iän ylittänyttä patologisesti häiriintynyttä ihmistä?
Mää taidan yrittää edelleen pitää oman pelastusveneeni ja uiskennella ulapalle.MUN mielestä maailmanparantaminen tulee aina aloittaa itsestä. Yritykset muuttaa toista / toisia on loputonta soutamista ja huopaamista, kun muuttaa itseään, on ympäristönkin reagoitava siihen jotenkin. Näitä asioita on muuten jännä seurata ympärillään kun koskaan ei voi tietää mihin suuntaan se muutos vie.
Varmaan niitä koukkuja on tosiaan useita, mutta seksi on käsittääkseni aika yleinen. Tietty molemmat voi koukuttaa toisiaan niin kauan kuin siitä on molemmille jotain hyötyä tai kunnes toinen päättää lopettaa leikin. itserakkaus kirjoitti:
MUN mielestä maailmanparantaminen tulee aina aloittaa itsestä. Yritykset muuttaa toista / toisia on loputonta soutamista ja huopaamista, kun muuttaa itseään, on ympäristönkin reagoitava siihen jotenkin. Näitä asioita on muuten jännä seurata ympärillään kun koskaan ei voi tietää mihin suuntaan se muutos vie.
Varmaan niitä koukkuja on tosiaan useita, mutta seksi on käsittääkseni aika yleinen. Tietty molemmat voi koukuttaa toisiaan niin kauan kuin siitä on molemmille jotain hyötyä tai kunnes toinen päättää lopettaa leikin.Niin, mielenkiintoinen aihe.
Vakninhan on sitä mieltä, että narsistit voidaan äkkipäätä jakaa ruumiillisiin ja älyllisiin. Tiedä siitä sitten, mutta kuulostaa järkevältä.
"Tietty molemmat voi koukuttaa toisiaan niin kauan kuin siitä on molemmille jotain hyötyä tai kunnes toinen päättää lopettaa leikin. "
Kyllä, näin käy helposti. Itse selittelin itselleni tekeväni niin, siis käyttäväni häntä yhtälailla hyväkseni, mutta ei normaalimmalla tunne-elämällä (tai mahdollisuudella tuntea) varustettu ihminen pysty siihen leikkiin niin keveästi kovin pitkään.
Tai pystyy kun tekee vain,mutta henkisesti siinä jää tappiolle toisen mennessä ihan omia raiteitaan...
- määbää
2 osumaa.
Se saa opiskelijan unohtamaan läksynsä, työntekijän haaveilemaan sorvinsa ääressä, urheilijan lopettamaan uransa, soturin laskemaan miekkansa...
Maapallonen rakastuneita ihmisiä..ei ei, sussiunakkoon.. ;-P
http://www.youtube.com/watch?v=sTF_wJW7N4g (All You Need Is Love)- itserakkaus
Puhutaan, mitä puhutaan, mutta on sitä sellaistakin rakkautta,
joka kestää kaikki koetukset. Uskollista, järkkymätöntä,
läpi elämän jatkuvaa. Se on itserakkautta.
http://www.saunalahti.fi/~riti11/aforrak.htm- itserakkaus
Sorry, ihan pakko laittaa tää..
Häämietelause: Ei v***u vihkimällä parane :D - määbää
itserakkaus kirjoitti:
Sorry, ihan pakko laittaa tää..
Häämietelause: Ei v***u vihkimällä parane :D:DD Niin, eihän se tietenkään siittä parane mikskään..
Mutta sitoutumisessa on kieltämättä paljon kaunista. Mutta niin on kyllä niin monessa muussakin asiassa..
- Anonyymi
Tässä on ote Tanja Moringin artikkelista: https://www.mielipalvelut.fi/artikkelit/rakkausriippuvuus-eli-rakkausaddiktio-pakonomainen-tarve-rakastaa-ja-tulla-rakastetuksi/
"Toimimattomasta ja/tai väkivaltaisesta parisuhteesta irrottautuminen ilman ammattilaisen apua, voi olla hyvin vaikeaa. Kumppani saattaa olla myöskin riippuvainen ja varmistaakseen uhrien pysymisen suhteessa, hän on saattanut korostaa, että puoliso ei tulisi pärjäämän ilman häntä. Kun tätä riittävän kauan toistetaan, uhri alkaa uskoa tähän tarinaan."
Eli rakkausriippuvaiset ovat erinomaisia uhreja narsisteille... toivottavasti rakkausriippuvaiset onnistuisivat vapautumaan näistä vääristyneistä parisuhteista.
"Riippuvaisella on jatkuva tarve tulla hyväksytyksi ja hän saattaa kärsiä erilaisista itsetunto-ongelmista. Hänen mieleensä on saattanut juurtua jo lapsuudessa ajatus, että täydellinen parisuhde ja puoliso pelastavat elämän haasteilta ja vaikeuksilta. Usein riippuvainen idealisoi kumppaniansa ja uskoo tämän paikkaavan hänenkin itsetuntonsa. Rakkausriippuvainen uskoo ja toivoo, että joku muu voi tehdä hänestä onnellisen ja kokonaisen, ratkaista hänen kaikki ongelmansa ja pitää huolta hänestä."
HOX! Rakkausriippuvaiset! Lukekaa tuo artikkeli ja käykää tilanteenne ajatuksella läpi..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik113445MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681868Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5411566Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin801178Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja61992Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s33958Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt209872- 170823
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59816Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3768