Onko täällä ketään kuka USKOO mua?

mkopjid

Onko täällä oikeesti ketään kuka uskois ettei täää oo sitä "murrosiän angsti-vaihetta" vaan oikeesti jotain ihan muuta...en kyllä itekkää tiiä mitä, mutta ei missään mua uskota...

siis pari vuotta sitten aloin tuntee masennusta....johtu kavereista ja koulusta...en selitä tarkemmin (?)
-Nii, mulla on melkein kaikki masennuksen oireet, mutta ruokahalu on kasvanut...tai siis syön suruun toisin sanoen... sitten mulla on kauheet tunnon tuskat mun ulkonäöstä koska oon läski mielestäni ja mikään ei muuta näkökantaani tästä. Koko ajan joku ruipelo valittaa kun on niin läski ja pitäs laihduttaa, ja sitten ne vertaa painojaan, että "joo siis apua mä painan 16 kg!!! ääk!" sitten ku mä painan 10 kertaa mitä ne =/ joo, lihas painaa mutta kyllä sen eron ulkootaki näkee...yks on mun reidet.....jokapuolelle minne katson, nään reisiä...katutolppa....hmm...tossa olis kivan kokoset jalat, jos ton auton renkaasta ottais yks kolmas osa pois ni tollaset reidet ois ihanat ym. hullua...mulla on myös kauhee kammo olla ihmisten lähellä...siis kaupungille en uskalla mennä, koulussakin menee tiukoille..kaikki kattoo ja arvostelee ja laihat ja nätit on siellä seassa, ja mä en haluu olla keskellä enkä puhua mitään vaan vajota pois. Musta on tullu myös kauheen ujo. Ennen olin melkeinpä ylisosiaalinen, mutta nyt kauhean ujo.
Kaikki masentaa ja pelottaa ja mä en jaksa enää tätä oloa.
Kotonaki vaa haukutaa laiskaks, ja veltoks paskaks ja käsketää ottaa itteeän vaa niskasta kiinni ni kyllä se siitä ku käy vähä ulkona....se sattuu...Ja sitte ku ne väittää et se on murrosikäjuttuja, joo oon 14 mutta ei se silti sitä tarkota....tai siis, kyllä mä sen erotan... on kuulemma ihmisillä asiat pahemminki, mutta kyllä mä sen tiiän muttei se mun oloa paranna...mut en myöskään viitti väittää vastaa mihinkää ku en voi selittää niille...pelkään et mä petän mun vanhemmat jos ne saa tietää...kaikki vaa saa mut suuttumaa ja oon kauhee ihminen...tietäisittepä vaa kaikki mut en jaks kirjottaa enää...
mua vaa väsyttää ja oon epätoivone...voiku tää joskus lähtis pois...-huoh

7

694

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SsssSa

      Mutta miltä elämäsi mahtaakaan näyttää viiden vuoden kuluttua? Kyllä nuo nykyiset ahdistavat kuviot avartuvat, olet aikuinen- ja kenties, toivottavasti itsetunto kohentunut, kavereiden ja muiden ihmisten mielipide ei ole kaikki kaikessa ja sinulla on tiedossa oma ammatti, asunto, uudet ystävät ym. Menepä rohkeasti jonkun ammattiauttajan juttusille-koulukuraattorin tms, johon luotat.

    • rilla-milla

      Tuli mieleen, että ehkä sinun kannattaisi istahtaa ihan alas ja miettiä, mitä haluat elämältä , mitkä ovat tavoitteesi ?
      Jokainen on pitkässä juoksussa oman onnensa seppä . Toisaalta jos kovasti mariset kotona, töissä käyvät vanhempasikin ovat väsyneitä jo vanhuuttaan ja eivät aina jaksa harkita sanojaan , ymmärrä heitäkin .
      Ota pieniä tavoitteita siihen suuntaan, mitä elämältä haluat.
      Onko se opiskelumenestystä , parempia arvosanoja , enemmän kavereita .
      Ainut mikä ainakin kannattaa on riittävä liikkuminen ja ulkoilu . Ruokahalu on sellainen, että mitä enemmän ja suurempia annoksia syö , vatsa venyy ja on aina nälkä ja väsynyt olo, koska voimat on vatsassa sulattamassa
      ruokaa kaiken aikaa . Opettele selkeä ruokailurytmi ja jos on ylipainoa , vähennä pienin erin annoksia , vatsa ja mieli tottuvat . Ylipainosta päästyä energiataso nousee ja olo paranee, sitä myöden itsetunto yms.

      Kaikilla ympärillä olevilla ihmisilläkin on omat ongelmansa, kadehtia ei kannata ketään, kuuntele muita paljon ja peilaa heistä omaan elämääsi voimaa tai joskus voit huomata,ettei sinun asiasi ole ihan hullusti .
      Laita tästä lähtien kalenteriisi joka päivä edes yksi hyvä asia , mikä kuluneessa päivässä oli , niitä varmaan löytyy .
      Vähitellen olosi paranee, pienin askelin ... mutta rupea ottamaan niitä itse ...

    • Jaakkie

      Paska tilanne. Toivottavasti olosi helpottuu. Osa voi mennä murrosiän piikkiin, mutta kyllä sulla varmaan on masennustakin. Onko ketään aikuista, jolle voisit puhua olostasi? Sanot, ettet halua puhua vanhemmillesi, etteivät he pety. He ovat kuitenkin aikuisia, joiden (periaatteessa) pitää kestää omien lasten paha olo. Ei munkaan vanhemmat ois tajunnut, joten en heille mitään puhunutkaan. Ois pitäny! Kyllä ne ois kuunnellu, jos ois tajunnu, miten paha olo mulla oli. Koita siis puhua vanhemmillesi, jankuta vaikka, et menee jakeluun.

      Ei nyt lohduta sua yhtään, mutta asiat paranee kyllä.

    • Äippäliini4

      Moi. Varmaan osa menee murrosiän piikkiin,mutta asiassa voi olla muutakin.
      Tottakai ruokahalu kasvaa jossakin vaiheessa murrosikää,mutta...
      Minun yhdellä tuttavalla oli samoja oireita,mutta toisinpäin eli laihtui,ei syönyt,mutta muuten samaa rataa kuin sinulla. Hänellä todettiin kilpirauhasen toiminnassa häikkää. Sehän voi olla joko liikatoimintaa tai vajaatoimintaa. Verikokeella se selviää ja sit lääkityksellä oireet pysyy kurissa.
      Senhän vois otattaa.. se myös väsyttää,masentaa,mikään ei tunnu miltään jne. Eihän vara venettä kaada. Nyt otat itseäsi niskasta kiinni ja alat hoitaa itseäsi,jos ei kukaan kotona kuuntele niin esim.kouluterv.hoitaja tmv.
      Tsemppiä kevääseesi kuitenkin.

    • Kuulostaa tutulta

      Tällainen on myös tyttäreni tilanne,hain apua ehkä liian myöhään. Koulusi kuraattori on yksi mahdollisuus,hänelle kannattaa kertoa ja pyytää apua,mihin voisi ottaa yhteyttä.
      Yritä jaksaa ja kerro myös vanhemmillesi,että tarvitset todella apua. Voimia.

    • juukyllä

      sua ei oikeasti masenna masentunut ihminen ei jaksa välittää ulkonäköasioista.

      sulla murrosikä. sekin on joillakin vaikea.kunhan ikää tulee huomaat,että ei ulkonäkö ole este elämälle.viisastut ja laitat asiat oikeaan tärkeysjärjestykseen.

      joskus elämä tuntuu kitumiselta.mutta avaa silmäs niin huomaat että ehkä sulla on sttenkin asiat aika hyvin.on perhe, ruokaa ,pystyt ajattelemaan ,se on kaikkein tärkeintä.
      paras ja helpoin keino laihduttaa on lähteä pienelle lenkille vaikka aluksi 10 minuuttia kevyttä juoksua.sitten pikkuhiljaa lenkit pitenee,se on ihanaa happihoitoa.ja sitten luot itsellesi ajatuksen ,että olet sittenkin onnellinen ihminen,siis onnellinen,alat tykkäämään itsestäsi ja muista. ennenkaikkea lopetat itsesi arvostelun,hymyilet peilin ääressä ja sanot isellesi hyvää päivää . kivaa on moi moi..

    • cantunderst.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      54
      5369
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3457
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1582
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      195
      1503
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1066
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      25
      1013
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      897
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      826
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      789
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      788
    Aihe