307

pösoläinen

EI puhalla kylmää eikä lämmintä ilmaa!! mikä voisi olla,ja mistä kohtaa autosta pääsen käsiksi ongelmkohtaan. oiskos hiilet??

18

7436

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pösön omistaja

      etuvastus puhaltimesta rikki ei pyöri ollenkaan tyyppivika.

      • ei kaikki tyyppivika

        kummempi "tyyppivika", eipä ole vielä yhdessäkään Pösössä ollut tähän mennessä tuota. Toki etuvastus voi joskus mennä rikkikin. Palaahan noita lamppujakin ja puhkeaa renkaita siis tyyppivikoja.


    • 307 Feline

      Siis tarkoitatko, että puhallin on rikki vai että lämpöä ei voi säätää. Läppien rattaat ovat muovisia ja jos kovalla pakkasella vääntää lämpöä lisää ennen kuin lämmintä ilmaa oikeasti tulee, voi ratas hajota, jolloin lämmönsäätö ei toimi.
      Ainakin omassamme, missä säätimet ovat erilliset molemmille puolille, niin osat olivat halvat. Eli toinen vain
      oli rikki. On kuulemma tyyppivika 307:ssa ja myös 407:ssa. 307:ssa vain paljon helpompi vaihtaa.
      Meillä tosin meni takuuseen eli en tiedä työn hintaa, mutta alle 30min vaihto kestää ja osa oli muistaakseni
      n.40€.

      • kuulema..

        että se ei ole tyypivika 307:ssa. Sen sijaan 407:ssa jokin säätimen muoviakseli saattaa mennä rikki. Siihen on olemassa kuulema korjausosa nykyään. Se saatta jo olla ns. tyyppivika.


      • 307 Feline
        kuulema.. kirjoitti:

        että se ei ole tyypivika 307:ssa. Sen sijaan 407:ssa jokin säätimen muoviakseli saattaa mennä rikki. Siihen on olemassa kuulema korjausosa nykyään. Se saatta jo olla ns. tyyppivika.

        Joo kyllä on yleisempi vika 407:ssa. Olisiko tuossa 407:ssa yleisemmin molemmille puolille oma säädin.
        Tyyppiviasta sukulaismies puhui (on töissä Pösön huollossa).
        Huomasinkin nyt, että alkuperäinen puhui hiilistä, siis ongelma on puhaltimen moottorissa.
        Voipi olla tuo etuvastus tai sitten ei. Parasta vain mitata mihin asti moottorille tulee virtaa, niin ja tietysti tarkistaa ensiksi sulakkeet ;-)


      • pösön omistaja
        307 Feline kirjoitti:

        Joo kyllä on yleisempi vika 407:ssa. Olisiko tuossa 407:ssa yleisemmin molemmille puolille oma säädin.
        Tyyppiviasta sukulaismies puhui (on töissä Pösön huollossa).
        Huomasinkin nyt, että alkuperäinen puhui hiilistä, siis ongelma on puhaltimen moottorissa.
        Voipi olla tuo etuvastus tai sitten ei. Parasta vain mitata mihin asti moottorille tulee virtaa, niin ja tietysti tarkistaa ensiksi sulakkeet ;-)

        tunnen pari pösön omistajaa oma auto joihin vaihdettu etuvastus 307 pösöön


      • pösöläinen
        307 Feline kirjoitti:

        Joo kyllä on yleisempi vika 407:ssa. Olisiko tuossa 407:ssa yleisemmin molemmille puolille oma säädin.
        Tyyppiviasta sukulaismies puhui (on töissä Pösön huollossa).
        Huomasinkin nyt, että alkuperäinen puhui hiilistä, siis ongelma on puhaltimen moottorissa.
        Voipi olla tuo etuvastus tai sitten ei. Parasta vain mitata mihin asti moottorille tulee virtaa, niin ja tietysti tarkistaa ensiksi sulakkeet ;-)

        KIITOS että vastasitte!. ostin uuden puhaltimen moottorin,ei puhltanut ilmaa!! Onko helppo laittaa itse toi etuvastus ja missä kohtaa se on?? ja minkä hintainen etuvastus on?


      • pösön omistaja
        pösöläinen kirjoitti:

        KIITOS että vastasitte!. ostin uuden puhaltimen moottorin,ei puhltanut ilmaa!! Onko helppo laittaa itse toi etuvastus ja missä kohtaa se on?? ja minkä hintainen etuvastus on?

        muistaakseni vaihto maksoi automaassa noin 100-200 euroa se on kuulemma jossain
        pahassa paikassa joutuu purkamaan jonkun verran kojelautaa matkustajan puolelta
        mulle uusittiin myös etuvastuksen liitin.oli sulanut
        tämä tapahtui viime talvena pakkasta -20


    • emmanuellii

      Kehu kehu?

    • Anonyymi

      307:n puhaltimen moottori sijaitsee korkealla radion etupuolella. Sen irroitus ja uuden asentaminen onnistuu kuljettajan jalkatilan kautta. On tosin ahdas ja vaikea, mutta mahdollinen. Keskikonsolia tai apukuskin jalkatilaa ei tarvitse purkaa lainkaan. Puhallinmoottori irtoaa sähköjohdon irroituksen jälkeen kiertämällä myötäpäivään ja pudottamalla polkimien kautta lattialle.

      • Anonyymi

        Kiitos vinkistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos vinkistä.

        Etuvastus on todellakin jonkinlainen tyyppivika, juotokset irtovat ajan mittaan. Etuvastus sijaitsee matkustajan puoleisen lämpöputken sisällä, löytää kun kstsoo mihin johdot menenät. Helppo tinata kuntoon.


    • Anonyymi

      Puhaltimen moottori, etuvastus sekä liitin etuvastukseen on vaihdettu. Puhallin ei toimi vieläkään. Tosin hetken toimi ja sitten taas lakkasi. Missä vika?

      • Anonyymi

        Tuleeko moottorille jännite releen kautta jonka kärjet on huonot?


      • Anonyymi

        missä etuvastus 307, ei vaan löydy


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        missä etuvastus 307, ei vaan löydy

        Vetäsen nyt ulkomuistista.

        Noissa on kahden eri valmistajan lämmityslaitetta, Behr ja joku toinen.
        Toisessa on ulkoinen etuvastus, toisessa se vastus on puhaltimen moottorin sisällä.
        Oletettavasti sinulla on se malli, jossa vastus on moottorin sisällä.


    • Anonyymi

      Puhaltimen moottorin liittimelle tulee virta, kun laittaa auton käyntiin. Samoin puhaltimen säätö vivun liittimelle.

    • Anonyymi00019

      vaihdoin 307 puhaltimen kun 300 tkm tuli täyteen ja lopetti puhallin toimimisen ja vikisi.
      myös kontaktori oli yli millin kulunut akselista mihin hiilet ottaa.
      sen merkki oli denso mutta kun kuoret irtoitti niin luki bosch moottorissa.
      uusi oli magneti marelli 119€ hintainen ja kuukauden kuluttua rupesi tästäkin puhaltimen laakerit vinkumaan,lupasivat uuden veloituksetta tilalle

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      199
      2094
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1168
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1063
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      21
      815
    5. 58
      796
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      741
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      557
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      9
      532
    Aihe