Kite KSP 80 HD lintukaukoputki ??

bongari

8

1271

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jahkaaja.

Ei ole testattu mutta taisi nyt kukkulan kuninkaille tulla haastaja. Harmi kun ei mistään löydy kunnon vertailuja ja testejä kaukoputkista. Alulassakin on ollut mutta siitäkin jo aikaa. Itse olen etsimässä myös laatuputkea (syksystä asti) ja nikon fieldscope ed 82 on mulla nyt tällä hetkellä ykkössijalla koska sopii vielä rimaa hipoen hintahaarukkaani. Siinä kylläkin zoomin kapea näkökenttä arveluttaa. Opticronin mallit ei jostain syystä sytytä.

• yöäääpö

Amerikkalaisella sivustolla birdwatching.com on reilu parin vuoden takaa kaukoputkitesti. testissä on kaikki nykyiset putket lukuunottamatta Zeissin uutta zoom okulaaria. Siinä testissä on ykkönen Kowa 883.
        Sivuilla on muutenkin tietoa optiikasta.

• bormisjuss

Kävin hakemassa tämän Kiten villeltä, mielestäni se on tosi hyvä.

Sain sen jalustan kanssa 2250€ eli hinta oli mielestäni ihan kohtuullinen.

Pääsin testaamaan sitä zeiss 85 putken kanssa rintarinnan.

• ccaha

Kierrä noi Nikonit kaukaa, niiden laatu on nykyisin todella huonoa.

Ainakin kaikki Nikonin kiikarit tehdään jo Kiinassa.

• kiikarillinen
        ccaha kirjoitti:

Kierrä noi Nikonit kaukaa, niiden laatu on nykyisin todella huonoa.

Ainakin kaikki Nikonin kiikarit tehdään jo Kiinassa.

Hölynpölyä! Korkeamman hintatason kiikarit valmistetaan edellen Japanissa. Ainakin omassa HGL:ssäni lukee made in Japan, ostettu maaliskuussa Suomalaisesta kaupasta.

• tteqq
      • eilottovoittaja

Mielestäni noi Nikon HGL sarjan kiikarit on silti ylihinnoiteltuja.

Jos ne tehdään japanissa niin varmasti silloin kamakuran tehtaalla.

Samassa tehtaassa tehdään mm. opticron ja kite

Olen katsellut ja vertaillut näitä kaikkia ja esimerkiksi Kite petrel ei häpeä yhtään tuolle nikon hgl kiikarille muussa kuin hinnassa. ( 10x42 nikon 1300€ ja kite 360€)

Takuu taitaa olla kummassakin sama 30 vuotta.

Tosin merkkilisä aina maksaa ja jos on rahaa niin eihän se silloin haittaa mitä ostaa.

Itse valitettavasti joudun aina vertailemaan tuotteita ja ostan sen missä hinta/laatu kohtaavat.

• lappiäijää

Pääsin testaamaan Oulun erämessuilla tuollaista Nikon ja Kite kiikaria.

Taitaa tosiaan olla, että ne tehdään samassa tehtaassa niin ainakin olin lukevinaan myyjän ilmeestä kun kysin missä nämä valmistetaan.

Kitessä se ainakin luki selkeästi, että on valmistettu Japanissa.

Eroa en vain löytänyt ja siinä samaan aikaan kiikareita vertailu noin 10 äijää jotka olivat samaa mieltä, että missä tuossa yli 1000€ kiikarissa maksetaan.

Joku tosin tokaisi siihen, että maksaahan se mersukin enemmän kuin volkkari.

Itselle jäi mukaan sellainen 8,5x50 Kitte Petrel tuolta messuilta ja aika moni kun kiikarilla on katsonut lintutornissa on sitä kehunut eli itse taisin tehdä hyvän kaupan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      94
      2523
    2. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      187
      889
    3. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      53
      723
    4. Sofia teki aika pahat oharit

Leikkiikö Sofia kansainvälistä kosmopoliittia vai menikö rehdisti pupu pöksyyn, kun perui viestillä tulonsa puoli tunti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      642
    5. Mikä on toinen nimesi?

Tiedätkö naisen?
      Ikävä
      48
      528
    6. Peräännytkö nainen vai mitä sanot

Jos sanon sulle että rakastan sua? Suututko oletko vihainen vai olisiko tunteet molemminpuolisia?
      Ikävä
      52
      484
    7. Havaintoja ihmisen ulosteesta lenkkeilypoluilla

Oletteko havainneet ihmisen ulostetta taajamaa kiertävillä lenkkeilypoluilla?
      Kuhmo
      12
      481
    8. Mies, toivotko että kaivatullasi

olisi vähän isommat rinnat? Kuinka paljon isommat olisi kivat?
      Ikävä
      48
      467
    9. Mitä nainen tekisit J-miehen kanssa?

Jos saisit juoksemalla kiinni?
      Ikävä
      54
      432
    10. Auto katolleen Huhtalantiellä

Iso poliisioperaatio Lapualla, 7 poliisipartiota ajoi rosvoja takaa,loppu tuli kun rosvot osuivat pihlajaan lentäen siit
      Lapua
      11
      430
    Aihe