Mitä mieltä olette, tarvitseeko Jehovan todistajan pelätä kuolemaa?
Kuoleman pelko
40
671
Vastaukset
- pelottelu
Monet kuitenkin pelkäävät.
- pullea
miksei se kuolema aina pelottava ole, vaikka todistajilla onkin ylösnousemus toivo/usko.
Muistaakseni oli jossain joskus vähän puhetta siitä, kuinka Jeesustakin pelotti, ennen kun se viimenen härdelli alkoi.- geeneissä.....vikaa
oli paha stressi.
Oli TÄYDELLINEN ihminen.Raamatussa Kuolemaa sanotaan VIHOLLISEKSI, joka viimeisenä kukistetaan.
Eikös vihollista pitäisikin pelätä?
Ja laatia semmonen pelastusstrategia ,niinku.... ;)
Kuolemahan on täysin LUONNOTON ilmiö ihmisen kohdalla, koska ihminen luotiin elämään ikuisesti.
Kroppa tietää sen ja panee hanttiin viimeseen asti.... geeneissä.....vikaa kirjoitti:
oli paha stressi.
Oli TÄYDELLINEN ihminen.Raamatussa Kuolemaa sanotaan VIHOLLISEKSI, joka viimeisenä kukistetaan.
Eikös vihollista pitäisikin pelätä?
Ja laatia semmonen pelastusstrategia ,niinku.... ;)
Kuolemahan on täysin LUONNOTON ilmiö ihmisen kohdalla, koska ihminen luotiin elämään ikuisesti.
Kroppa tietää sen ja panee hanttiin viimeseen asti....>>Kuolemahan on täysin LUONNOTON ilmiö ihmisen kohdalla, koska ihminen luotiin elämään ikuisesti.
Ihmisessä ei ole ainuttakaan elintä, osaa tai solua, joka on tarkoitettu ikuiseksi. Kaikki organismit, ihminen mukaanlukien, koostuvat hiilen orgaanisista yhdisteistä, joille aineenvaihdunta, syntymä, kuolema ja kyky lisääntyä ovat ominaisia. Kuvitelmat ihmisen kuolemattomasta alkuperästä ovat tietyllä tavalla toki ymmärrettäviä, mutta mitään faktaan perustuvaa pohjaa niille ei ole.
http://fi.wikipedia.org/wiki/EliöEikä sinua pelottaisi jos tietäisit, että kohta saattaa kapsahtaa omalle kohdalle roomalaisten yleisesti langettama rangaistus?
Olisitko edes uskaltanut alun alkaen koko hommaan ryhtyä?t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Kuolemahan on täysin LUONNOTON ilmiö ihmisen kohdalla, koska ihminen luotiin elämään ikuisesti.
Ihmisessä ei ole ainuttakaan elintä, osaa tai solua, joka on tarkoitettu ikuiseksi. Kaikki organismit, ihminen mukaanlukien, koostuvat hiilen orgaanisista yhdisteistä, joille aineenvaihdunta, syntymä, kuolema ja kyky lisääntyä ovat ominaisia. Kuvitelmat ihmisen kuolemattomasta alkuperästä ovat tietyllä tavalla toki ymmärrettäviä, mutta mitään faktaan perustuvaa pohjaa niille ei ole.
http://fi.wikipedia.org/wiki/EliöIhmisen solu ei ole samalla tavalla mekaaninen laite kuin esim. hissi tai jarrupalat, jonka materiaali väsyy ja kuluu käytössä.
Menee arvailun puolelle, mutta kantasolujen aktivoinnistahan on puhuttu jo kauan luu- ja hermovaurioiden hoidossa. Samoin on puhuttu näistä telomeraasijutuista.
"Lääketieteen ja fysiologian Nobelin palkinto 2009 telomeerien ja telomeraasin löytämisestä
Ihmisen biologinen kello tikittää kromosomien päissä
..
Telomeerit muodostavat sekä fyysisen esteen että biologisen kellon: ne eivät mittaa tunteja ja sekunteja vaan solun jakautumisia, jolloin ajan mittayksikkönä ovat jokaisessa jakautumisessa lyhenevät telomeerit. Lyhentyneet telomeerit laukaisevat solun vanhenemisen - ilmiön, jossa solu ei kykene enää jakautumaan.
..
Soluissa, jotka eivät ilmennä telomeraasia, telomeerit lyhenevät aina solun jakautuessa. Telomeerien eroosio aiheuttaa kromosomien fuusioitumista ja DNA:n uudelleenjärjestymisiä ja normaaleissa soluissa pysäyttää solujen jakautumisen tai johtaa solujen kuolemaan.
.."
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/uusinnumero?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo98416&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero
Sinun halusi esittää kuolema luonnollisena asiana sotii monien ajatuksia vastaan. Ihminen ei koe kuolemaa luonnollisena, eikä kuolema käy luonnollista tietä nopeasti.
Se että ajatuksesi sotii monien ajatuksia vastaan ei myöskään ole todiste siitä, että olet oikeassa ja muut väärässä.- lukutaitoinen ;)
helel kirjoitti:
Ihmisen solu ei ole samalla tavalla mekaaninen laite kuin esim. hissi tai jarrupalat, jonka materiaali väsyy ja kuluu käytössä.
Menee arvailun puolelle, mutta kantasolujen aktivoinnistahan on puhuttu jo kauan luu- ja hermovaurioiden hoidossa. Samoin on puhuttu näistä telomeraasijutuista.
"Lääketieteen ja fysiologian Nobelin palkinto 2009 telomeerien ja telomeraasin löytämisestä
Ihmisen biologinen kello tikittää kromosomien päissä
..
Telomeerit muodostavat sekä fyysisen esteen että biologisen kellon: ne eivät mittaa tunteja ja sekunteja vaan solun jakautumisia, jolloin ajan mittayksikkönä ovat jokaisessa jakautumisessa lyhenevät telomeerit. Lyhentyneet telomeerit laukaisevat solun vanhenemisen - ilmiön, jossa solu ei kykene enää jakautumaan.
..
Soluissa, jotka eivät ilmennä telomeraasia, telomeerit lyhenevät aina solun jakautuessa. Telomeerien eroosio aiheuttaa kromosomien fuusioitumista ja DNA:n uudelleenjärjestymisiä ja normaaleissa soluissa pysäyttää solujen jakautumisen tai johtaa solujen kuolemaan.
.."
http://www.duodecimlehti.fi/web/guest/uusinnumero?p_p_id=dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku&p_p_action=1&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku__spage=/portlet_action/dlehtihakuartikkeli/viewarticle/action&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_tunnus=duo98416&_dlehtihaku_view_article_WAR_dlehtihaku_p_frompage=uusinnumero
Sinun halusi esittää kuolema luonnollisena asiana sotii monien ajatuksia vastaan. Ihminen ei koe kuolemaa luonnollisena, eikä kuolema käy luonnollista tietä nopeasti.
Se että ajatuksesi sotii monien ajatuksia vastaan ei myöskään ole todiste siitä, että olet oikeassa ja muut väärässä.ja sanovat että on mahdollista pidentää elinikää huomattavastikin....
Mielenkiintoista.
Mielestäni tiede tukee Raamattu-juttuja monella alalla...
Tutkimalla tieteellisiä julkaisuja tekee mielenkiintoisia huomioita.
- exexex
Ei tarvitse. Kuolema korjaa täältä jokaisen. Hoitaa asiansa ja jälkipolvensa asiat kuntoon ennen loppua, silloin voikin tehdä tilaa nuoremmille.
- tilaa nuoremmille!
iäkkäitä, tuottamattomia yhteiskunnan jäseniä.
Kiviriippoja ovat.....
Kuolinpillereitä on jo ehdoteltukin vanhuksille...
vanhukset pois kuleksimasta nuorten jaloista! - ei eläkkeitä!
minimoida ...
Tulisi "tilaa nuoremmille"
Minkä ikäiset pitäs listiä?
- ViikateMiesElää
Kuolema tulee ja siihen tämä lysti loppuu.
Kuolema tulee huolimatta siitä, pelkääkö sitä vai ei.
Turha haaveilla paratiiseistä ym. saduista.
Kuolema on -THE END-. - ajattelen samoin
***Sopivatko kuolema ja evoluutioteoria yhteen Vai onko asia paremmin ymmärrettävissä Raamatun näkökulmasta?
Tiedetään että kuolema on ohjelmoitu jo geeneihin.
Solumme jakaantuvat vain noin 50 kertaa, minkä jälkeen ne kuolevat.
Jos tätä yritetään selittää evoluutiolla, selitykseksi ei mielestäni kelpaa, että luonnon tasapaino vaatii sitä, koska älytön ja aivoton evoluutio ei voi suunnitelmallisesti pyrkiä mihinkään.
Evoluutioteorian mukaan kukin eliö vain pyrkii jatkamaan omaa lajiaan, muista välittämättä. Tähän 'tavoitteeseen' kuolema ei lainkaan sovi.
Pyrkimys lisääntyä pitää tietysti paikkansa, ja siinä tarkoituksessa eri lajien geeneihin on jo ennalta ohjelmoitu tämä taipumus.
Niihin on ohjelmoitu myös kuoleminen. Ja tämä kaikki osana älykästä suunnittelua, minkä tarkoitus on pitää yllä luonnon tasapainoa. Ihmisen kuolema sen sijaan on seurausta Jumalan määräämästä rangaistuksesta. "Sinä päivänä, kun te siitä syötte, pitää teidän kuolemalla kuoleman."
Aikanaan Jumala kuitenkin luo uuden Maan, missä kuolemaa ei lopulta enää ole.
Luultavasti ihmiset eivät silloin enää lisäänny, ainakaan sen jälkeen kun heitä on tarpeeksi. (Matt. 22:30) Voi myös olla, että ylösnousseita on niin paljon, että he 'täyttävät maan' heti ylösnousemuksen jälkeen. Jesajan mukaan "nuorin kuolee satavuotiaana ja vasta satavuotiaana synnintekijä joutuu kiroukseen." ( Jes 65:20).
Tämä viittaisi siihen, että myös Uudessa maassa on synnintekijöitä, jotka joutuvat kohtaamaan kuoleman. Heitä löytyy ilmeisesti niistä 'vääristä', jotka myös saavat ylösnousemuksen. (Apt. 24:15)quote
http://www.netikka.net/mpeltonen/tekstit.htm>> 'vääristä', jotka myös saavat ylösnousemuksen. (Apt. 24:15)
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
33 Ja hän asettaa lampaat oikealle puolelleen, mutta vuohet vasemmalle.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."- 14+9
Rintti kirjoitti:
>> 'vääristä', jotka myös saavat ylösnousemuksen. (Apt. 24:15)
31 Mutta kun Ihmisen Poika tulee kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu kirkkautensa valtaistuimelle.
32 Ja hänen eteensä kootaan kaikki kansat, ja hän erottaa toiset toisista, niinkuin paimen erottaa lampaat vuohista.
34 Silloin Kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: 'Tulkaa, minun Isäni siunatut, ja omistakaa se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun oli nälkä, ja te annoitte minulle syödä; minun oli jano, ja te annoitte minulle juoda; minä olin outo, ja te otitte minut huoneeseenne;
36 minä olin alaston, ja te vaatetitte minut; minä sairastin, ja te kävitte minua katsomassa; minä olin vankeudessa, ja te tulitte minun tyköni.'
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juoda?
38 Ja milloin me näimme sinut outona ja otimme sinut huoneeseemme, tai alastonna ja vaatetimme sinut?
39 Ja milloin me näimme sinun sairastavan tai olevan vankeudessa ja tulimme sinun tykösi?'
40 Niin Kuningas vastaa ja sanoo heille: 'Totisesti minä sanon teille: kaikki, mitä olette tehneet yhdelle näistä minun vähimmistä veljistäni, sen te olette tehneet minulle'.
41 Sitten hän myös sanoo vasemmalla puolellaan oleville: 'Menkää pois minun tyköäni, te kirotut, siihen iankaikkiseen tuleen, joka on valmistettu perkeleelle ja hänen enkeleillensä.
42 Sillä minun oli nälkä, ja te ette antaneet minulle syödä; minun oli jano, ja te ette antaneet minulle juoda;
43 minä olin outo, ja te ette ottaneet minua huoneeseenne; minä olin alaston, ja te ette vaatettaneet minua; sairaana ja vankeudessa, ja te ette käyneet minua katsomassa.'
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: 'Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai outona tai alastonna tai sairaana tai vankeudessa, emmekä sinua palvelleet?'
45 Silloin hän vastaa heille ja sanoo: 'Totisesti minä sanon teille: kaiken, minkä olette jättäneet tekemättä yhdelle näistä vähimmistä, sen te olette jättäneet tekemättä minulle'.
46 Ja nämä menevät pois iankaikkiseen rangaistukseen, mutta vanhurskaat iankaikkiseen elämään."31 Kun Ihmisen Poika saapuu kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu loistoisalle valtaistuimelleen.
32 Ja kaikki kansakunnat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa, te Isäni siunaamat, perikää se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun tuli nälkä, ja te annoitte minulle syötävää; minun tuli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Olin vieras ihminen, ja te otitte minut vieraanvaraisesti vastaan,
36 alaston, ja te vaatetitte minut. Minä sairastuin, ja te huolehditte minusta. Olin vankilassa, ja te tulitte luokseni.’
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: ’Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juotavaa?
38 Milloin näimme sinut vieraana ihmisenä ja otimme sinut vieraanvaraisesti vastaan, tai alastomana ja vaatetimme sinut?
39 Milloin näimme sinut sairaana tai vankilassa ja tulimme luoksesi?’
40 Ja kuningas sanoo heille vastaukseksi: ’Totisesti minä sanon teille: sen, mitä teitte yhdelle vähäisimmistä näistä minun veljistäni, sen te teitte minulle.’
41 Sitten hän sanoo vuorostaan vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää tiehenne minun luotani, te kirotut, siihen ikuiseen tuleen, joka on valmistettu Panettelijalle ja hänen enkeleilleen.
42 Sillä minun tuli nälkä, mutta te ette antaneet minulle syötävää, ja minun tuli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
43 Olin vieras ihminen, mutta te ette ottaneet minua vieraanvaraisesti vastaan, alaston, mutta te ette vaatettaneet minua, sairas ja vankilassa, mutta te ette huolehtineet minusta.’
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: ’Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai vieraana ihmisenä tai alastomana tai sairaana tai vankilassa emmekä palvelleet sinua?’
45 Silloin hän vastaa heille sanoen: ’Totisesti minä sanon teille: sitä, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä, sitä te ette tehneet minulle.’
46 Ja nämä menevät ikuiseen pois karsiintumiseen, mutta vanhurskaat ikuiseen elämään.” - Rintti.
14+9 kirjoitti:
31 Kun Ihmisen Poika saapuu kirkkaudessaan ja kaikki enkelit hänen kanssaan, silloin hän istuu loistoisalle valtaistuimelleen.
32 Ja kaikki kansakunnat kootaan hänen eteensä, ja hän erottaa ihmiset toisistaan niin kuin paimen erottaa lampaat vuohista.
34 Sitten kuningas sanoo oikealla puolellaan oleville: ’Tulkaa, te Isäni siunaamat, perikää se valtakunta, joka on ollut teille valmistettuna maailman perustamisesta asti.
35 Sillä minun tuli nälkä, ja te annoitte minulle syötävää; minun tuli jano, ja te annoitte minulle juotavaa. Olin vieras ihminen, ja te otitte minut vieraanvaraisesti vastaan,
36 alaston, ja te vaatetitte minut. Minä sairastuin, ja te huolehditte minusta. Olin vankilassa, ja te tulitte luokseni.’
37 Silloin vanhurskaat vastaavat hänelle sanoen: ’Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä ja ruokimme sinua, tai janoisena ja annoimme sinulle juotavaa?
38 Milloin näimme sinut vieraana ihmisenä ja otimme sinut vieraanvaraisesti vastaan, tai alastomana ja vaatetimme sinut?
39 Milloin näimme sinut sairaana tai vankilassa ja tulimme luoksesi?’
40 Ja kuningas sanoo heille vastaukseksi: ’Totisesti minä sanon teille: sen, mitä teitte yhdelle vähäisimmistä näistä minun veljistäni, sen te teitte minulle.’
41 Sitten hän sanoo vuorostaan vasemmalla puolellaan oleville: ’Menkää tiehenne minun luotani, te kirotut, siihen ikuiseen tuleen, joka on valmistettu Panettelijalle ja hänen enkeleilleen.
42 Sillä minun tuli nälkä, mutta te ette antaneet minulle syötävää, ja minun tuli jano, mutta te ette antaneet minulle juotavaa.
43 Olin vieras ihminen, mutta te ette ottaneet minua vieraanvaraisesti vastaan, alaston, mutta te ette vaatettaneet minua, sairas ja vankilassa, mutta te ette huolehtineet minusta.’
44 Silloin hekin vastaavat sanoen: ’Herra, milloin me näimme sinut nälkäisenä tai janoisena tai vieraana ihmisenä tai alastomana tai sairaana tai vankilassa emmekä palvelleet sinua?’
45 Silloin hän vastaa heille sanoen: ’Totisesti minä sanon teille: sitä, mitä ette tehneet yhdelle näistä vähäisimmistä, sitä te ette tehneet minulle.’
46 Ja nämä menevät ikuiseen pois karsiintumiseen, mutta vanhurskaat ikuiseen elämään.”Millainen väärien ylösnousemus näiden kummankin lainauksen mukaan on?
- crab
"Solumme jakaantuvat vain noin 50 kertaa, minkä jälkeen ne kuolevat.
Jos tätä yritetään selittää evoluutiolla, selitykseksi ei mielestäni kelpaa, että luonnon tasapaino vaatii sitä, koska älytön ja aivoton evoluutio ei voi suunnitelmallisesti pyrkiä mihinkään."
Se voidaan kyllä selittää evoluutiolla siten, että eliöt, joilla on vähemmän syöpiä, tuottavat yleensä enemmän jälkeläisiä elämänsä aikana kuin eliöt, joilla on useammin syöpiä, jolloin harvemmin syöpään sairastuvien alleelit yleistyvät populaatiossa. Solujen jakautumisen rajoittuminen tiettyyn määrään jakautumiskertoja on tärkeä tekijä syövän synnyn estämisessä; syöpäsolut jakautuvat rajattomasti haitallisen mutaation seurauksena. - viina vie sitten....
crab kirjoitti:
"Solumme jakaantuvat vain noin 50 kertaa, minkä jälkeen ne kuolevat.
Jos tätä yritetään selittää evoluutiolla, selitykseksi ei mielestäni kelpaa, että luonnon tasapaino vaatii sitä, koska älytön ja aivoton evoluutio ei voi suunnitelmallisesti pyrkiä mihinkään."
Se voidaan kyllä selittää evoluutiolla siten, että eliöt, joilla on vähemmän syöpiä, tuottavat yleensä enemmän jälkeläisiä elämänsä aikana kuin eliöt, joilla on useammin syöpiä, jolloin harvemmin syöpään sairastuvien alleelit yleistyvät populaatiossa. Solujen jakautumisen rajoittuminen tiettyyn määrään jakautumiskertoja on tärkeä tekijä syövän synnyn estämisessä; syöpäsolut jakautuvat rajattomasti haitallisen mutaation seurauksena.Onko pygmeillä ja pienikasvuisilla ihmisillä(ent. kääpiöillä)
siis vähemmän syöpää?
Kasvuhormonin puute estää syövän ja diabeteksen kehittymistä
(16.02.2011 klo 22.01)
Harvinaisesta perinnöllisestä lyhytkasvuisuudesta kärsivät ecuadorilaiset eivät sairastu syöpään eivätkä diabetekseen. He eivät kuitenkaan elä sen pitempään kuin muut ecuadorilaiset, joskin heidän tavallisimmat kuolinsyynsä, alkoholin aiheuttamat sairaudet ja onnettomuudet ovat periaatteessa vältettävissä.
Laron-syndrooman nimellä tunnetun lyhytkasvuisuuden aiheuttaa geenimutaatio, jonka seurauksena elimistö ei pysty hyödyntämään kasvuhormonia. Samansuuntaisia havaintoja kasvuhormonin puutteen suojaavasta vaikutuksesta iän myötä yleistyviä sairauksia vastaan on aiemmin saatu mm. hiirillä.quote
http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/kasvuhormonin-puute-estaa-syovan-ja-diabeteksen-kehittymista - sagswg
"Evoluutioteorian mukaan kukin eliö vain pyrkii jatkamaan omaa lajiaan, muista välittämättä. Tähän 'tavoitteeseen' kuolema ei lainkaan sovi."
Riippuu eliön lisääntymisstrategiasta. On eliöitä, jotka lisääntyvät yhden kerran tuottaen runsaan määrän jälkeläisiä kerralla ja sen jälkeen kuolevat pois. Esim. monet Tyynenmeren lohet. Kuollessaan ne jättävät lisäksi runsaan määrän ravinteita jokeen, mikä edesauttaa jälkeläisten kehittymistä (hajottajat hajottavat kuolleiden lohien ruumiit ravinteiksi, jotka palaavat kiertoon). - crab
viina vie sitten.... kirjoitti:
Onko pygmeillä ja pienikasvuisilla ihmisillä(ent. kääpiöillä)
siis vähemmän syöpää?
Kasvuhormonin puute estää syövän ja diabeteksen kehittymistä
(16.02.2011 klo 22.01)
Harvinaisesta perinnöllisestä lyhytkasvuisuudesta kärsivät ecuadorilaiset eivät sairastu syöpään eivätkä diabetekseen. He eivät kuitenkaan elä sen pitempään kuin muut ecuadorilaiset, joskin heidän tavallisimmat kuolinsyynsä, alkoholin aiheuttamat sairaudet ja onnettomuudet ovat periaatteessa vältettävissä.
Laron-syndrooman nimellä tunnetun lyhytkasvuisuuden aiheuttaa geenimutaatio, jonka seurauksena elimistö ei pysty hyödyntämään kasvuhormonia. Samansuuntaisia havaintoja kasvuhormonin puutteen suojaavasta vaikutuksesta iän myötä yleistyviä sairauksia vastaan on aiemmin saatu mm. hiirillä.quote
http://ohjelmaopas.yle.fi/artikkelit/tiede/tiedeuutiset/kasvuhormonin-puute-estaa-syovan-ja-diabeteksen-kehittymistaKasvuhormonilla ja solujen loputonta jakautumista rajoittavilla tekijöillä tässä yhteydessä (kromosomien lyheneminen) ei tietääkseni ole yhteyttä toisiinsa.
Tässä ei ole kysymys pieni- tai suurikasvuisuudesta. - Vanha Väsy
sagswg kirjoitti:
"Evoluutioteorian mukaan kukin eliö vain pyrkii jatkamaan omaa lajiaan, muista välittämättä. Tähän 'tavoitteeseen' kuolema ei lainkaan sovi."
Riippuu eliön lisääntymisstrategiasta. On eliöitä, jotka lisääntyvät yhden kerran tuottaen runsaan määrän jälkeläisiä kerralla ja sen jälkeen kuolevat pois. Esim. monet Tyynenmeren lohet. Kuollessaan ne jättävät lisäksi runsaan määrän ravinteita jokeen, mikä edesauttaa jälkeläisten kehittymistä (hajottajat hajottavat kuolleiden lohien ruumiit ravinteiksi, jotka palaavat kiertoon).Mulle riittäs kans kun ei tarvis lisääntyy kuin kerran ja sit pääsis pois.
Ihmispenskoista ei pääse eroon kuin itse kuolemalla.
Ei viittis eläkeläisenä niitä enää hyysätä :((((
- wo8 1/5
Eräs kuolevia potilaita hoitava lääkäri selittää, että totuuden salailu ”vie voimia tärkeämmästä prosessista, nimittäin tilanteen käsittelemisestä yhdessä ja sairauden kohtaamisesta”. Potilaan pitäisi siis halutessaan saada puhua tilastaan ja mahdollisesta kuolemastaan avoimesti.
Muinaiset Jumalan palvelijat eivät epäröineet puhua peloistaan Jehova Jumalalle, kun he joutuivat silmätysten kuoleman kanssa. Esimerkiksi 39-vuotias kuningas Hiskia puki epätoivonsa sanoiksi saatuaan tietää kuolevansa (Jesaja 38:9–12, 18–20).
Parantumattomasti sairaiden täytyy yhtä lailla saada ilmaista surunsa siitä, että heidän elämänsä päättyy ennenaikaisesti.
He saattavat olla turhautuneita, koska jotkin tavoitteet – kuten matkustaminen, perheen perustaminen, lastenlasten kasvun näkeminen tai Jumalan palveleminen täysipainoisemmin – ovat nyt heidän saavuttamattomissaan.
He saattavat pelätä, että ystävät ja omaiset ottavat etäisyyttä, koska nämä eivät tiedä, miten suhtautua (Job 19:16–18). Heidän mieltään voi painaa myös pelko siitä, etteivät he enää pysty hallitsemaan ruumiintoimintojaan tai että he joutuvat kärsimään tai kuolevat yksin.- w08 1/5
Olosuhteet saattavat ymmärrettävästikin estää sinua olemasta läheisesi kanssa sairaalassa tai kotona hänen viimeisinä tunteinaan.
Jos se kuitenkin on mahdollista, yritä pitää häntä kädestä loppuun saakka.
Nämä viimeiset hetket antavat sinulle tilaisuuden kertoa tunteistasi, joita olet ehkä harvoin pukenut sanoiksi. Vaikka läheisesi ei enää reagoisikaan, hyvästele hänet ja kerro hänelle, että rakastat häntä ja toivot näkeväsi hänet uudelleen ylösnousemuksessa (Job 14:14, 15; Apostolien teot 24:15).
Jos käytät nämä viimeiset hetket hyvin, et todennäköisesti joudu myöhemmin katumaan.
Noiden tunteikkaiden hetkien muisteleminen voi jopa tuoda sinulle lohtua, koska olet osoittautunut ”tosi toveriksi” ahdingon aikana (Sananlaskut 17:17).
Asiat kunnossa jeesusen kanssa ei tarvitse pelätä se on siirtymistä parempaan elämään en ole jehovat todistaja kuulun evl.kansalähetykseen uusesti syntyä ylhäätä. Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: joka ei synny uudesti, ylhäältä, se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa". löytyy joh. 3:3
- w08 1/1 ;D
. Jumalan valtakunta poistaa sodat, sairaudet, nälänhädän ja jopa kuoleman.
Jännittävät Raamatun profetiat paljastavat, mitä Jumalan valtakunta saa aikaan täällä maan päällä.
Tuo hallitus tekee jotakin sellaista, mitä mitkään ihmisten hallitukset tai järjestelmät eivät ole koskaan toteuttaneet eivätkä tule toteuttamaan.
Kaikki sota-aseet tuhotaan ikuisiksi ajoiksi! ”Hän lopettaa sodat maan ääreen saakka.” (Psalmit 46:9.)
Enää ei tarvita lääkäreitä eikä sairaaloita, sillä sairauksia ei ole. ”Yksikään siellä asuva ei sano: ’Minä olen sairas.’” (Jesaja 33:24.)
Enää ei ole nälänhätää, elintarvikepulaa, vajaaravitsemusta eikä nälkäkuolemaa.
”Maassa tulee olemaan yltäkylläisesti viljaa.” (Psalmit 72:16.)
Enää ei ole hautajaisia, ruumiinvalvojaisia, hautausmaita, ruumishuoneita eikä niihin liittyvää surua ja murhetta. Viimeinkin kukistetaan säälimätön vihollisemme kuolema. Jumala ”nielee kuoleman iäksi, ja Suvereeni Herra Jehova pyyhkii kyyneleet kaikilta kasvoilta”. (Jesaja 25:8.) - pyhä pyllistys
w08 1/1 ;D kirjoitti:
Jännittävät Raamatun profetiat paljastavat, mitä Jumalan valtakunta saa aikaan täällä maan päällä.
Tuo hallitus tekee jotakin sellaista, mitä mitkään ihmisten hallitukset tai järjestelmät eivät ole koskaan toteuttaneet eivätkä tule toteuttamaan.
Kaikki sota-aseet tuhotaan ikuisiksi ajoiksi! ”Hän lopettaa sodat maan ääreen saakka.” (Psalmit 46:9.)
Enää ei tarvita lääkäreitä eikä sairaaloita, sillä sairauksia ei ole. ”Yksikään siellä asuva ei sano: ’Minä olen sairas.’” (Jesaja 33:24.)
Enää ei ole hautajaisia, ruumiinvalvojaisia, hautausmaita, ruumishuoneita eikä niihin liittyvää surua ja murhetta. Viimeinkin kukistetaan säälimätön vihollisemme kuolema. Jumala ”nielee kuoleman iäksi, ja Suvereeni Herra Jehova pyyhkii kyyneleet kaikilta kasvoilta”. (Jesaja 25:8.)On se vaan ihmeellinen tuo vartitorniseura. ja jt kumartaa.
w08 1/1 ;D kirjoitti:
Enää ei ole hautajaisia, ruumiinvalvojaisia, hautausmaita, ruumishuoneita eikä niihin liittyvää surua ja murhetta. Viimeinkin kukistetaan säälimätön vihollisemme kuolema. Jumala ”nielee kuoleman iäksi, ja Suvereeni Herra Jehova pyyhkii kyyneleet kaikilta kasvoilta”. (Jesaja 25:8.)Se on sisäiseti uskovissa,heissä on jumalan valtakunta,niin kauvankun maailma on täällä on murhetta karitsan häiden jälkee se valtakunta joka tulee ei ole kuolemaa eikä muutakaan surua.
- Raamattu opettaa/8.
kuulija1 kirjoitti:
Se on sisäiseti uskovissa,heissä on jumalan valtakunta,niin kauvankun maailma on täällä on murhetta karitsan häiden jälkee se valtakunta joka tulee ei ole kuolemaa eikä muutakaan surua.
lainaus
"Jumalan valtakunta on hallitus, jonka on perustanut Jehova Jumala ja jolla on hänen valitsemansa Kuningas. Kuka tuo Kuningas on? Jeesus Kristus.
Jeesus on Kuninkaana suurempi kuin kukaan ihmishallitsija, ja häntä sanotaan ”kuninkaina hallitsevien Kuninkaaksi ja herroina hallitsevien Herraksi” (1. Timoteukselle 6:15). Hänellä on valta tehdä paljon enemmän hyvää kuin yksikään ihmishallitsija, parhainkaan heistä, voisi tehdä.
5 Mistä käsin Jumalan valtakunta hallitsee? Mietihän, missä Jeesus on. Hänhän kuoli kidutuspaalussa, ja sitten hänet herätettiin kuolleista. Pian tämän jälkeen hän nousi taivaaseen (Apostolien teot 2:33). Jumalan valtakunta on siis siellä – taivaassa. Siksi Raamattu sanoo sitä ”taivaalliseksi valtakunnaksi” (2. Timoteukselle 4:18). Vaikka se on taivaassa, se hallitsee maata (Ilmestys 11:15).lainaus päättyy
http://www.watchtower.org/fi/bh/article_08.htm
- Elämä on iloja
Pelko oli, jos satttuu kuolemaan ennen paratiisia, eikä pääse suoraan alkavaan tuhatvuotisvaltakuntaan ilman kuolemaa. Kuolemahan ennen paratiisia merkitsi munattomana ylösnousemista jälleenrakentamaan maata harmagedonin jäljiltä.
Onneksi aivopesusta huolimatta löysin totuuden ja erosin jt. Nyt kuolemaa ei tarvitse pelätä se on tosi asia ja sitä ei kukaan muuksi muuta. Elämä on nuy tosi kivaa.- tsiisus sun juttujas
munattomana. ;D
Olipa sulla huolenaiheet..hehee.
Nyt on elämä tosikivaa maailmassa,toki-toki...... - tosiystäviä....
tiiä milloin "kaverit "auttaa kohti kuolemaa?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9678934 - voi tokkiinsa
tsiisus sun juttujas kirjoitti:
munattomana. ;D
Nyt on elämä tosikivaa maailmassa,toki-toki......Elämässä harhat ei tee onnelliseksi. On hienoa kun pystyy katsomaan tosiasioita "silmiin".
Nyt on tosiaankin oma elämä ja vt harhataakka pois sydämeltä.
ps. Kuhnurin osa ei houkuttele edelleenkään :-)) - valitsen kaverini
tosiystäviä.... kirjoitti:
tiiä milloin "kaverit "auttaa kohti kuolemaa?
http://keskustelu.suomi24.fi/node/9678934Jt veljen löysivät poliisit ojanpohjalta kännikoomassa. Onneksi veivät terkkariin olis putkassa todennäköisesti kuollut.
Ps menneiden talvien lumilta. - kivisydämet
valitsen kaverini kirjoitti:
Jt veljen löysivät poliisit ojanpohjalta kännikoomassa. Onneksi veivät terkkariin olis putkassa todennäköisesti kuollut.
Ps menneiden talvien lumilta.ulos pakkaseen?
Kuten tämä, joka yritti puhelimellakin apua itselleen,mutta menehtyi pakkaseen ? - Munalla vai ilman
tsiisus sun juttujas kirjoitti:
munattomana. ;D
Nyt on elämä tosikivaa maailmassa,toki-toki......Vai munattomana?
- Pullon Henki
kivisydämet kirjoitti:
ulos pakkaseen?
Kuten tämä, joka yritti puhelimellakin apua itselleen,mutta menehtyi pakkaseen ?Ei kerro ennen ojaa tapahtumaa.
- tosikko p-pää
Pullon Henki kirjoitti:
Ei kerro ennen ojaa tapahtumaa.
kalaksi?
Diabeetikon henki haisee asetaldehydille, poliisit vie putkaan.
On niitä silleen kuollutkin.
Jos ei tietoa ennen ojaa tapahtumista, miksi juoruta tänne et oli Jt kännissä ? - Pullon henki
tosikko p-pää kirjoitti:
kalaksi?
Diabeetikon henki haisee asetaldehydille, poliisit vie putkaan.
On niitä silleen kuollutkin.
Jos ei tietoa ennen ojaa tapahtumista, miksi juoruta tänne et oli Jt kännissä ?Oli jt tosi hyvä tuuri, etteivät vieneet kännin takia putkaan kun koomasta ei olis putkassa herännyt.
Tunnen/tunsin monia jt miehiä joilla oli suuri ongelma mieltää alkoholi/diabetes/verenpaine/kolestroli ym jutut elämässään. Mistä johtunee? Kumpi on diabeetikolle alkoholi vai savukkeet? En tunne yhtäkään jt diabeetikkoa jolla olis ollut tupakka ongelma, mutta niitä kylläkin joille viina ja ruoka (lihavia) maistui hyvinkin reippaasti.
>>Mitä mieltä olette, tarvitseeko Jehovan todistajan pelätä kuolemaa?>>
Jehovan todistajan tulisi varautua kuolemaan kuten kaikkien ihmisten tulee siihen varautua. Mikään ei viittaa siihen, että Jt-oppi varaisi yhtään paremmat valmiudet sivuuttaa tämä luonnonjärjestykseen kuuluva vaihe kuin mikään muukaan uskonnollinen oppi.
Ne ihmiset, joilla kuoleman pelko on korostunut, ovat luonnollisestikin helpompaa riistaa erilaisille lahkoille. Satojen lahkojen tavoin myös Jt-lahko on hyödyntänyt tätä ihmisten ominaisuutta valjastaakseen jäsentensä ajan, voimat - ja itse asiassa koko elämän - omien tarkoitustensa edistämiseen.
Jo pitkälle yli sadan vuoden ajan on Vartiotorni-seuran jäsenille annettu Jumalan suulla ehdottoman varmoja lupauksia maailman loppumisesta ja valittujen (lue: vartiotornilaisten) pelastumisesta uuteen maailmaan. Nämä kaikki lupaukset ovat osoittautuneet pettymyksiksi. Nykyään Vartiotorni-uskonnon määrittelemä "sukupolvi" venyy näinkin säälittäviin selityksiin:
"Veli Barr teki selväksi, että kokoaminen ei jatkuisi loputtomiin. Hän viittasi Matteuksen 24:34:ään, jossa sanotaan: "Tämä sukupolvi ei missään tapauksessa katoa, ennen kuin kaikki nämä tapahtuvat." Veli Barr sanoi kahdesti: "Jeesus ilmeisesti tarkoitti sitä, että jotkut voidelluista, jotka näkivät tunnusmerkin alkavan tulla ilmeiseksi vuonna 1914, eläisivät osittain samanaikaisesti sellaisten voideltujen kanssa, jotka näkisivät suuren ahdistuksen alun." Me emme tiedä tarkasti "tämän sukupolven" pituutta, mutta siihen kuuluvat nuo kaksi ihmisryhmää, jotka elävät osittain samanaikaisesti. - - On hyvin lohduttavaa tietää, että nuoremmat voidellut, jotka ovat eläneet samanaikaisesti niiden iäkkäämpien voideltujen kanssa, jotka näkivät tunnusmerkin alkavan tulla ilmeiseksi vuonna 1914, eivät kaikki kuole ennen suuren ahdistuksen alkua." (Vartiotorni 15. kesäkuuta 2010 s. 5)
Erityisesti ne Jehovan todistajat, joilla on voimakas kuoleman pelko, haluavat tarrautua näihin lupauksiin vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen kuin hukkuva oljenkorteen. Omasta mielestäni parempi vaihtoehto olisi opetella itse uimaan kuin hukkua näihin ainaisiin tyhjiin lupauksiin.- Apt.. 24:13-16 UM
. 14 Mutta tämän sinulle tunnustan,
että sen tien mukaan, jota sanotaan ’lahkoksi’, minä tällä tavoin suoritan pyhää palvelusta esi-isieni Jumalalle,
koska uskon kaiken, mikä on esitetty Laissa ja kirjoitettu Profeettoihin,
15 ja minulla on Jumalaan kohdistuva toivo, joka näilläkin miehillä on, että tulee olemaan ylösnousemus, sekä vanhurskaiden että epävanhurskaiden.
16 Tässä suhteessa harjaannutankin itseäni jatkuvasti, jotta minulla olisi tietoisuus siitä, etten ole mitenkään rikkonut Jumalaa enkä ihmisiä vastaan.
Luukas 23:43
Ja hän sanoi hänelle: ”Totisesti minä sanon sinulle tänään: sinä tulet olemaan minun kanssani paratiisissa.”
Epävanhurskas pääsee valtakuntaan,koska Jeesus sen hälle lupasi ? - Ilm. 20:4-6 UM
4 Ja minä näin valtaistuimia, ja oli niitä, jotka istuivat niille, ja heille annettiin tuomiovalta.
Niin, minä näin niiden sielut, jotka oli teloitettu kirveellä Jeesuksesta todistamisen
ja Jumalasta puhumisen vuoksi, ja niiden, jotka eivät olleet palvoneet petoa eivätkä sen kuvaa eivätkä ottaneet merkkiä otsaansa ja käteensä.
Ja he saivat elämän ja hallitsivat kuninkaina Kristuksen kanssa tuhat vuotta.
5 (Muut kuolleet eivät saaneet elämää, ennen kuin ne tuhat vuotta olivat päättyneet.) Tämä on ensimmäinen ylösnousemus.
6 Onnellinen ja pyhä on se, jolla on osa ensimmäisessä ylösnousemuksessa; heihin ei toisella kuolemalla ole valtaa, vaan he tulevat olemaan Jumalan ja Kristuksen pappeja ja tulevat hallitsemaan kuninkaina hänen kanssaan ne tuhat vuotta.**************************
********************Toinen kuolema ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 833338
Nainen olet minun
Olen ominut sinut itselleni, täysin itsekkäistä syistä. Haluan rakastella sinua nainen, toivottavasti sinäkin minua. Oli442787Sille ei voi enää mitään
Miten kaikki meni aiemmin. Oon aivan lukossa 🔒 Tuskin uskallat enää mitää tehdä. Ehkä pitää luovuttaa vaan.742326- 612288
Harmi jos ei enään nähdä
Ehkä se on parempi näin kuitenkin. Ehkä jotain uutta löytyy. Uskon ja toivon että olet onnellinen. Sinussa on kaikki512221Miten suhtauisitte jos kaivattunne sanoisi, ettei hänestä ole seurusteluun
mutta seksi, hellyys ja yhdessäolo kelpaa kyllä??1162216Vau miten upea nainen!
Näytit todella tyrmäävältä. 🤩😍 En meinannut saada katsettani irti sinusta.202017Kunpa minä tietäisin
Olisipa minulla tietoa, siitä oletko sinä nainen kiinnostunut minusta, miehestä joka tätäkirjoittaa, vai olenko minä aiv212003- 621944
- 991818