Oisko kellään tietoa, että voiko kihomtotartunnan saanut lapsi, joka on jo saanut ensimmäisen satsin lääkettä, vielä tartuttaa sinä kahden viikon aikana, kunnes seuraava annos lääkettä otetaan? Lapsen peppua on pesty todella monta kertaa päivässä, että luulisi niiden madon munien jo sieltä irronneen?
Kihomadoista
4
4756
Vastaukset
- kyllä ne lähtee
Voi vielä mutta epätodennäköistä jos peppua ja KÄSIÄ pestään ahkerasti. Munat ovat varmaan viemärissä joo mutta suolistossa on jäljellä vielä munia (eri kehitysasteissa) joiden sisältä kuorituu taas uusi mato munimaan. Lääkehän tehoaa vain aikusiin matoihin. Ehdottomasti uusi kuuri kahden viikon päästä (ja miksei kolmaskin). Vinkiksi antaisin vielä: laita sinkkivoidetta lapsen peräaukolle niin eivät pääse munimaan sinne ja ehkäisee siten kulkeutumista sieltä käsiin ja suuhun.
- rthrökxöl
peräaukon ympärille riittää.
Ne madon pe***leet kun kulkevat pitkiä matkoja keholla. Sitä en tiedä muniiko vain ja ainoastaan peräaukon ympärille vai käykö mikä tahansa ihoalue. - #äippyli#
Saattaahan tuo sinkkivoide tehotakin, meillä on ollut tapana ihan säännöllisesti käyttää sinkkivoidetta peppurasvana. Madot eivät nimittäin ole tarttuneet muille meidän perheenjäsenille ja ihmettelinkin sitä suuresti, kun monesti olen lukenut niiden tarttuvan todella herkästi. Tosin meillä peppua ja käsiä pestään aina ahkerasti ja imuroidaankin useita kertoja viikossa.
- Anonyymi
pyrvin ei tehoa niin hyvin matoihin koska se vain lamauttaa madot eikä tee mitään toukille ja munille...vermox taas tappaa madot sekä toukat sentakia on vermoxilla helpompi päästä madoista eroon. kihomadoilla ei ole mitään koukkuja tms.lapamadolla kylläkin - https://euhealth24.com/fi/drug/vermox
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Järkyttävä tieto Purrasta
Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.2425646Näin asia on
Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k304094Taas varoitusta lumesta ja jäästä
Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,192394Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan
Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E2952220Aavistan tai oikeastaan
tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast481451Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?
Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?1611309Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.
https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin1321202Örebro kuolleet lisääntyy.
Nyt n, 10. Mitähän vielä. Haavoittuneet?. Kuka on ampuja, salaisuus.1311190- 35984
- 169895