Sebring 05 2.7L vikakoodi P0700

sebringvika

Moro

Tänään syttyi aamulla heti käynnistyksen jälkeen moottorin oranssi häiriövalo palamaan ja keydancella antoi vikakoodin P0700 (Transmission Control System Malfunction). Mitään erikoista en ajaessa huomannut ja lämpimänä varsinkin toimi hyvin tavanomaisesti. Pitäisi käydä kai luetuttamassa tuo vikakoodi huoltoliikkeessä, koska P0700 on vain yleiskoodi ja tarkempaa vikakoodia ei saa itse esiin. Auto oli lohkolämmityksessä n. 3 tuntia. Muilla tullut sama koodi?

36

5329

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ....................

      Tänään sama koodi meikäläisen -03 2.0L Sebringiin, pakkasta oli 26 astetta, joka varmaan osasyyllinen. Auto kuitenkin toimi moitteettomasti lämpiämisen jälkeen..

    • frangröbbä

      osta oma vikaluji tai sitten otat akusta miinusjohdon tunniksi pois

      • sebringvika

        pimeneekö auton elektroniikka??

        Siis toimiiko tuon jälkeen kaikki normaalisti kun kytken akun takaisin?


    • sebringvika

      ykköstä suurempaa. Kun vedin autostickille niin näytössä D:n ympäriltä nelio katosi, mutta ei siirtynyt ykköselle. Manuaalivaihtaminen ei myöskään konkreettisesti reagoinut mihinkään, joten ajelin ykkösellä n. 20 min työpaikalle, jossa sammutin auton ja keydancella antoi edelleen P0700. Kun käynnistin uudestaan niin vaihteisto toimi normaalisti koeajon jälkeen.

      • sebringvika

        ...


    • vikavilles

      täällä heitti kanssa mootorin varoitusvalon palamaan tänään, pari tuntia lämmityksessä, auto käyntiin noin 20 asteen pakkasessa ja 50 metriä ajoa niin syttyi valo palamaan, palaa yhtäjaksoisesti eikä vilku siis. Mikä toi keydance on millä saa vikakoodia ulos vermeestä?? eilen ajellessa automaatti vaihtaessaan kolmoselle vaihtoi jotenkin vaikeasti vaihdetta, mutta ei se valo silloin loistanut...

      • vikavilles

        jatkoa edelliseen, pikaisen keydancegoogletuksen jälkeen sain koneesta vikakoodin P0700 ulos, näköjään sama kuin muillakin..
        Onko siis sebringit lahoamassa vaihteistojen osalta pakkasessa, vai mitä mitä mitä..
        Itse siis tosiaan eilen ajellessani huomasin että kakkoselta kolmoselle vaihtuessa, vaihto meni jotenkin raskaasti ja nytkäytti autoa normaalia voimakkaammin, ja heitti siihen vielä jonkinlaisen nykäisyn joka tuntui erittäin lyhyenä kiihdytyksenä, ennenkuin palautui kierrokset normaaliksi. Kai tuosta nyt vaihteisto lahoaa.. 1-2, 3-4 vaihdot sujuivat ihan normaalisti, ilman nykimistä tai kierrosten nousua, mutta tuo 2 vaihteelta kolmoselle ei ollut normaalin tuntoinen, minkä kuvittelin menevän ihan pakkasen piikkiin.. no nyt loistaa häiriövalo ja vikakoodin sain luettua ja auto on varmaan vietävä pajalle, vai auttaiskohan ilmaston lämpeneminen... ei tuolla varmaan ajaa tohdi..
        mites muilla ongelma etenee?


      • eisiinmitääolevikana

        Johtuu varmaan pakkasesta, aja auto lämpimään talliin kuivamaan parix päiväksi.


      • vikavilles
        eisiinmitääolevikana kirjoitti:

        Johtuu varmaan pakkasesta, aja auto lämpimään talliin kuivamaan parix päiväksi.

        toivottavasti on seonnut näistä pakkasista vain hetkellisesti, kyllä on ollut ratin ja penkin välissä aina hauska räjäyttää autoa käyntiin kun 33 parhaimmillaan pakkanen, ja vaikka huudattaa lämmittimessä pari kolme tuntia niin onhan se autolle kylmää kyytiä, ja ajatus on hiipinyt jo sinne osastolle että kohta nousee savu jostain päin autoa kun on kylmä kuin siperiassa. mistähän tähän hätään lämmin autotalli löytyisi..


      • sebringvika
        vikavilles kirjoitti:

        toivottavasti on seonnut näistä pakkasista vain hetkellisesti, kyllä on ollut ratin ja penkin välissä aina hauska räjäyttää autoa käyntiin kun 33 parhaimmillaan pakkanen, ja vaikka huudattaa lämmittimessä pari kolme tuntia niin onhan se autolle kylmää kyytiä, ja ajatus on hiipinyt jo sinne osastolle että kohta nousee savu jostain päin autoa kun on kylmä kuin siperiassa. mistähän tähän hätään lämmin autotalli löytyisi..

        Otan akusta miinusjohdon tunniksi irti ja katsotaan palaako moottorin häiriövalo enää.

        Kylmän automaattilootan nykiminen on ihan normaalia. Samoin se, että ei vaihda suuremmalle vaan antaa ensin vaihteistoöljyn lämmetä. Tämä siis automatiikkaa, jonka tarkoituksena on suojella vaihteistoa. Itse ei kannata autostickillä pakottaa suurempaa vaihdetta siis.

        Pitäis antaa vähintään 5 minuuttia käydä aamuisin ennen kuin lähtee liikkeelle. Sitä ennen kolme tuntia lohkossa. Kyllä jo 30 astetta pakkasta on ihan vitusti ja tervejärkinen ihminen koittaa välttää auton kylmäkäynnistystä viimeiseen asti.


      • 18
        sebringvika kirjoitti:

        Otan akusta miinusjohdon tunniksi irti ja katsotaan palaako moottorin häiriövalo enää.

        Kylmän automaattilootan nykiminen on ihan normaalia. Samoin se, että ei vaihda suuremmalle vaan antaa ensin vaihteistoöljyn lämmetä. Tämä siis automatiikkaa, jonka tarkoituksena on suojella vaihteistoa. Itse ei kannata autostickillä pakottaa suurempaa vaihdetta siis.

        Pitäis antaa vähintään 5 minuuttia käydä aamuisin ennen kuin lähtee liikkeelle. Sitä ennen kolme tuntia lohkossa. Kyllä jo 30 astetta pakkasta on ihan vitusti ja tervejärkinen ihminen koittaa välttää auton kylmäkäynnistystä viimeiseen asti.

        Tuo on ihan normaalia, että kovalla pakkasella saattaa tulla vaihteistosta tuo vikakoodi. Kannattaa pari minuuttia antaa käydä tyhjäkäyntia, että lootaöljyt vähän nöyrtyy ennen liikkeelle lähtöä. Enimmillään kannattaa miettiä milloin öljyt on viimeksi vaihdettu lootaan. Jos on kilometrit kohta täynnä tai yli 2 vuotta vaihdosta kannattaa suunnitella vaihdattamista. Tuo koodin nollaus auttaa tietysti, ettei pala enää valo turhaan.


      • vikavilles
        18 kirjoitti:

        Tuo on ihan normaalia, että kovalla pakkasella saattaa tulla vaihteistosta tuo vikakoodi. Kannattaa pari minuuttia antaa käydä tyhjäkäyntia, että lootaöljyt vähän nöyrtyy ennen liikkeelle lähtöä. Enimmillään kannattaa miettiä milloin öljyt on viimeksi vaihdettu lootaan. Jos on kilometrit kohta täynnä tai yli 2 vuotta vaihdosta kannattaa suunnitella vaihdattamista. Tuo koodin nollaus auttaa tietysti, ettei pala enää valo turhaan.

        seuraavaan huoltoon on vajaat 5tkm, joten sitten vaihtuu lootan öljyt. Palaako tuo häiriövalo kojelaudassa niin kauan kun menee huoltoon, jos ei itse ala sorkkimaan akusta piuhoja irti sun muuta millä sen saisi sammumaan?


      • Veho 300c
        vikavilles kirjoitti:

        seuraavaan huoltoon on vajaat 5tkm, joten sitten vaihtuu lootan öljyt. Palaako tuo häiriövalo kojelaudassa niin kauan kun menee huoltoon, jos ei itse ala sorkkimaan akusta piuhoja irti sun muuta millä sen saisi sammumaan?

        Itselläni aikaisemmin sebring,ja ongelmana on lohkolämmittimessä pitäminen pakkasella.Anturit haistelevat käynnistyksen yhteydessä lämpötiloja konehuoneessa ja pakoputkistossa,isoja lämpötila eroja,jolloin tietyt raja-arvot saatavat ylittyä,ja häiriö valo syttyy. Ei pitäisi olla vaarallinen ja kuittaantuu pois kun tulee tietty määrä auton käynnistymiskertoja.Itelläni nyt 300c ja webastolla,ja pari päivää sitten ilmeni sama ongelma auton käynnistämisen jälkeen,eli keltainen moottorivalo syttyi.Ja autohan toimii muuten aivan normaalisti.Tässä nyt ootellaan että se kuittaantuisi jossain vaiheessa.Tai sitten ei hermo kestä ootella!


      • 17
        Veho 300c kirjoitti:

        Itselläni aikaisemmin sebring,ja ongelmana on lohkolämmittimessä pitäminen pakkasella.Anturit haistelevat käynnistyksen yhteydessä lämpötiloja konehuoneessa ja pakoputkistossa,isoja lämpötila eroja,jolloin tietyt raja-arvot saatavat ylittyä,ja häiriö valo syttyy. Ei pitäisi olla vaarallinen ja kuittaantuu pois kun tulee tietty määrä auton käynnistymiskertoja.Itelläni nyt 300c ja webastolla,ja pari päivää sitten ilmeni sama ongelma auton käynnistämisen jälkeen,eli keltainen moottorivalo syttyi.Ja autohan toimii muuten aivan normaalisti.Tässä nyt ootellaan että se kuittaantuisi jossain vaiheessa.Tai sitten ei hermo kestä ootella!

        On se normaalia, että kovalla pakkasella saattaa tulla vikakoodeja, kun loota ei toimi kylmänä oikein. Tuolla lohkolämppärillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, kas kun se ei lämmitä laatikkoa. Siitä tulee ihan erilaiset ongelmat. Eikä kuittaannu tuo vaihteistokoodi, kuin pitämällä akkua irti (tästä ei omaa kokemusta) tai testerillä huollossa (tästä on kokemus, kun nollattiin koodi ja ei syty enää). Tai tarkemmin ajatellen voihan tuo koodi tietysti poistua, kun ei vika ole enää päällä ja on ollut kunnossa tarpeeksi kauan esim 50 käynnistystä (tästäkään ei ole kokemusta)


      • sebringvika
        17 kirjoitti:

        On se normaalia, että kovalla pakkasella saattaa tulla vikakoodeja, kun loota ei toimi kylmänä oikein. Tuolla lohkolämppärillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, kas kun se ei lämmitä laatikkoa. Siitä tulee ihan erilaiset ongelmat. Eikä kuittaannu tuo vaihteistokoodi, kuin pitämällä akkua irti (tästä ei omaa kokemusta) tai testerillä huollossa (tästä on kokemus, kun nollattiin koodi ja ei syty enää). Tai tarkemmin ajatellen voihan tuo koodi tietysti poistua, kun ei vika ole enää päällä ja on ollut kunnossa tarpeeksi kauan esim 50 käynnistystä (tästäkään ei ole kokemusta)

        Samoin sammui moottorin häiriövalo. Olisikohan ollut jonkun reilun 10 käynnistyskerran jälkeen. Kaikki toimii normaalisti. Auto siis Sebring -05 V6.


      • seburisti,
        sebringvika kirjoitti:

        Samoin sammui moottorin häiriövalo. Olisikohan ollut jonkun reilun 10 käynnistyskerran jälkeen. Kaikki toimii normaalisti. Auto siis Sebring -05 V6.

        Itse olen ottanut usein akunkengän irti n. 20min. lohkolämmityksestä johtuvien ongelmien takia.Pitää tietää radion koodi,koska se nollaantuu ja kysyy sitä radion avaamisen yhteydessä.
        Ja vaihtaminen on ehkä erilaista kuin ennen kunnes taas opii ajotyylin.
        Ei kannata ihmetellä jos yli 30 pakkasissa tulee vaihtamisongelmia.Kuten tuolla edellä mainittiinkin,niin käyttää muutaman minuutin ennen lähtöä.


      • 300c
        Veho 300c kirjoitti:

        Itselläni aikaisemmin sebring,ja ongelmana on lohkolämmittimessä pitäminen pakkasella.Anturit haistelevat käynnistyksen yhteydessä lämpötiloja konehuoneessa ja pakoputkistossa,isoja lämpötila eroja,jolloin tietyt raja-arvot saatavat ylittyä,ja häiriö valo syttyy. Ei pitäisi olla vaarallinen ja kuittaantuu pois kun tulee tietty määrä auton käynnistymiskertoja.Itelläni nyt 300c ja webastolla,ja pari päivää sitten ilmeni sama ongelma auton käynnistämisen jälkeen,eli keltainen moottorivalo syttyi.Ja autohan toimii muuten aivan normaalisti.Tässä nyt ootellaan että se kuittaantuisi jossain vaiheessa.Tai sitten ei hermo kestä ootella!

        No nyt se valo kuittaantu täälläkin,ja hyvin piti hermo.


      • V6
        17 kirjoitti:

        On se normaalia, että kovalla pakkasella saattaa tulla vikakoodeja, kun loota ei toimi kylmänä oikein. Tuolla lohkolämppärillä ei ole asian kanssa mitään tekemistä, kas kun se ei lämmitä laatikkoa. Siitä tulee ihan erilaiset ongelmat. Eikä kuittaannu tuo vaihteistokoodi, kuin pitämällä akkua irti (tästä ei omaa kokemusta) tai testerillä huollossa (tästä on kokemus, kun nollattiin koodi ja ei syty enää). Tai tarkemmin ajatellen voihan tuo koodi tietysti poistua, kun ei vika ole enää päällä ja on ollut kunnossa tarpeeksi kauan esim 50 käynnistystä (tästäkään ei ole kokemusta)

        Eihän näihin malleihin edes saa asentaa lohkolämmitintä, silti vaikuttas et niitä on laiteltu. Anturit haistelevat konetta ympäriinsä ja diagnostiikka luulee et jotain on vialla.


      • sebringvika
        V6 kirjoitti:

        Eihän näihin malleihin edes saa asentaa lohkolämmitintä, silti vaikuttas et niitä on laiteltu. Anturit haistelevat konetta ympäriinsä ja diagnostiikka luulee et jotain on vialla.

        Tuo anturien vikojen "haistelu" katoaa parissa minuutissa kun moottori lämpiää. Kun moottori on lämmennyt niin se lämmittää kaikki nesteetkin, koska niiden säiliöt on konetilassa luonnollisesti. Tämän vuoksi juuri olisi tärkeää käyttää autoa kovilla pakkasilla n. 5 minuuttia ennen liikkeellelähtöä.

        Mulla syttyi taas eilen aamulla tuo vikavalo ja p0700 lähes -30 asteisen pakkasyön jälkeen. Ei suostunut siis vaihtamaan suuremmalle ja autostick -valinta oli pois käytöstä. Sammutin n. 10 minuutin ajon jälkeen auton risteykseen ja käynnistin uudestaan. Vaihteisto toimi tämän jälkeen normaalisti eli sen pitää antaa lämmetä ensin pari minuuttia ennen liikkeellelähtöä jos on tuollaiset -30 yöllä. Lohko lämmittää vain moottoriöljyn ainakin mun tietääkseni.


      • vikavilles
        300c kirjoitti:

        No nyt se valo kuittaantu täälläkin,ja hyvin piti hermo.

        täällä lamppu loistaa edelleenkin, toki noin 10 starttia vasta alla ja parisataa kilometriä sen syttymisen jälkeen.. jokohan kohta sammuisi.


      • ------------------
        vikavilles kirjoitti:

        täällä lamppu loistaa edelleenkin, toki noin 10 starttia vasta alla ja parisataa kilometriä sen syttymisen jälkeen.. jokohan kohta sammuisi.

        Moni ei varmaan tiedä mutta Chryslerin vaihteistoissa on ohjelmoitu montakin 'suojausta' pakkas tai muita ääriolosuhteita varten. Ensimmäinen on se että kylmä kone ei päästä ylivaihdetta päälle, toinen on jos vaihteiston lämpötila on erittäin alhainen vaihteet eivät mene kakkosta pidemmälle ennenkuin öljy on lämmennyt hiukan(tässä tapauksessa saattaa myös tulla tuo koodi, koska käytännössä vaihteiston vikatilassa on sama mode käytössä). Lisäksi siellä oli vielä useita muitakin ohjelmointeja joita en nyt äkkiseltään muista.


      • -----------------
        ------------------ kirjoitti:

        Moni ei varmaan tiedä mutta Chryslerin vaihteistoissa on ohjelmoitu montakin 'suojausta' pakkas tai muita ääriolosuhteita varten. Ensimmäinen on se että kylmä kone ei päästä ylivaihdetta päälle, toinen on jos vaihteiston lämpötila on erittäin alhainen vaihteet eivät mene kakkosta pidemmälle ennenkuin öljy on lämmennyt hiukan(tässä tapauksessa saattaa myös tulla tuo koodi, koska käytännössä vaihteiston vikatilassa on sama mode käytössä). Lisäksi siellä oli vielä useita muitakin ohjelmointeja joita en nyt äkkiseltään muista.

        eli siis kannattaa rauhottua niiden Chryslereiden kanssa, koska yleensä tuollaisiin on aina joku syy eikä välttämättä ole kyse viasta vaikka monet sitä luulevat ja myös huolloissa voi olla että eivät ole asiasta perillä ja syytä etsitään turhaan. Automaattia pitäisi myös kovalla pakkasella pyörittää noin 10 minuuttia tyhjäkäyntiä ennen ajoon lähtöä tai muuten se rasittuu törkeästi.


      • V6
        vikavilles kirjoitti:

        täällä lamppu loistaa edelleenkin, toki noin 10 starttia vasta alla ja parisataa kilometriä sen syttymisen jälkeen.. jokohan kohta sammuisi.

        Kyl se sammuu ja syttyy lähipäivinä uudelleen mikäli käytät lohkolmmmitintä. Sehän sinulla on, vai mitä.


      • vikavilles
        V6 kirjoitti:

        Kyl se sammuu ja syttyy lähipäivinä uudelleen mikäli käytät lohkolmmmitintä. Sehän sinulla on, vai mitä.

        Kyllä autossa lohkolämmitin on, ja sisälämppäri kanssa. eipä ole vieläkään sammahtanut.


      • sebu,.,
        vikavilles kirjoitti:

        Kyllä autossa lohkolämmitin on, ja sisälämppäri kanssa. eipä ole vieläkään sammahtanut.

        Ei lohkolämmittimen käyttö sytytä vaihteistoon liittyviä vikakoodeja.Koska on V-kone ja lohkari on toisessa veessä ja molemmissa on lämpötila anturi,niin tietsikka luulee koneessa olevan vikaa koska toinen puoli on lämpimämpi kuin toinen.Minulla jää toisinaan flektit pyörimään kunnes ottaa akunkengän irti n. puoleksi tunniksi.
        Teenkin niin,että lämmitys loppuu n. puoli tuntia ennenkuin lähden niin koneen lämmöt ehtii tasaantua eikä kone ehdi paljoa jäähtyä.


      • V6
        vikavilles kirjoitti:

        Kyllä autossa lohkolämmitin on, ja sisälämppäri kanssa. eipä ole vieläkään sammahtanut.

        Minulla oli noita vikavalo-ongelmia aikoinaan kun tyrivät merkkikorjaamolla ja asensivat lohkolämppärin, no sit ihmeteltiin niit vikakoodeja jokunen kuukausi. Säteilylämmitin paikalleen (veloituksetta) ja johan sammui vikavalot samantien... lämpöä tulee parissa minuutissa puhaltimesta samalla tavalla pakkasilla ja ei tarvi hermoilla koodien kans.


      • sebringvika
        sebu,., kirjoitti:

        Ei lohkolämmittimen käyttö sytytä vaihteistoon liittyviä vikakoodeja.Koska on V-kone ja lohkari on toisessa veessä ja molemmissa on lämpötila anturi,niin tietsikka luulee koneessa olevan vikaa koska toinen puoli on lämpimämpi kuin toinen.Minulla jää toisinaan flektit pyörimään kunnes ottaa akunkengän irti n. puoleksi tunniksi.
        Teenkin niin,että lämmitys loppuu n. puoli tuntia ennenkuin lähden niin koneen lämmöt ehtii tasaantua eikä kone ehdi paljoa jäähtyä.

        Ei lohkolämmittimen kanssa tarvii tuolla tavalla "pelailla". Käyntihän tasaantuu heti startin jälkeen about 5 sekunnissa.


      • sebu,.,
        sebringvika kirjoitti:

        Ei lohkolämmittimen kanssa tarvii tuolla tavalla "pelailla". Käyntihän tasaantuu heti startin jälkeen about 5 sekunnissa.

        Ei todellakaan tasaannu flektit pyörii niinkauan kunnes irrotan akunkengän.Eri vuosimalleissa on eroja tän asian käyttäytymiseen ja softakin vaikuttaa. Ainakin mun sebu käyttäytyy niin,että pitää ottaa kenkä irti ennenkuin lakkaa flektit pyörimästä. On kolmen vuoden kokemus asiasta. Pitäisi asentaa öljypohjasäteilylämmitin,muttei ole vielä innostanut.


      • sebringvika
        sebu,., kirjoitti:

        Ei todellakaan tasaannu flektit pyörii niinkauan kunnes irrotan akunkengän.Eri vuosimalleissa on eroja tän asian käyttäytymiseen ja softakin vaikuttaa. Ainakin mun sebu käyttäytyy niin,että pitää ottaa kenkä irti ennenkuin lakkaa flektit pyörimästä. On kolmen vuoden kokemus asiasta. Pitäisi asentaa öljypohjasäteilylämmitin,muttei ole vielä innostanut.

        nevör höörd


      • 781364
        sebu,., kirjoitti:

        Ei todellakaan tasaannu flektit pyörii niinkauan kunnes irrotan akunkengän.Eri vuosimalleissa on eroja tän asian käyttäytymiseen ja softakin vaikuttaa. Ainakin mun sebu käyttäytyy niin,että pitää ottaa kenkä irti ennenkuin lakkaa flektit pyörimästä. On kolmen vuoden kokemus asiasta. Pitäisi asentaa öljypohjasäteilylämmitin,muttei ole vielä innostanut.

        Varmaan ohjelmisto päivittämällä tuollainen pikkuvika hoituu. Minkähän vuosimallin auto ja millä koneella?


      • as92139042093
        sebu,., kirjoitti:

        Ei lohkolämmittimen käyttö sytytä vaihteistoon liittyviä vikakoodeja.Koska on V-kone ja lohkari on toisessa veessä ja molemmissa on lämpötila anturi,niin tietsikka luulee koneessa olevan vikaa koska toinen puoli on lämpimämpi kuin toinen.Minulla jää toisinaan flektit pyörimään kunnes ottaa akunkengän irti n. puoleksi tunniksi.
        Teenkin niin,että lämmitys loppuu n. puoli tuntia ennenkuin lähden niin koneen lämmöt ehtii tasaantua eikä kone ehdi paljoa jäähtyä.

        Eikös sillä ratkea?


      • vikavilles
        vikavilles kirjoitti:

        jatkoa edelliseen, pikaisen keydancegoogletuksen jälkeen sain koneesta vikakoodin P0700 ulos, näköjään sama kuin muillakin..
        Onko siis sebringit lahoamassa vaihteistojen osalta pakkasessa, vai mitä mitä mitä..
        Itse siis tosiaan eilen ajellessani huomasin että kakkoselta kolmoselle vaihtuessa, vaihto meni jotenkin raskaasti ja nytkäytti autoa normaalia voimakkaammin, ja heitti siihen vielä jonkinlaisen nykäisyn joka tuntui erittäin lyhyenä kiihdytyksenä, ennenkuin palautui kierrokset normaaliksi. Kai tuosta nyt vaihteisto lahoaa.. 1-2, 3-4 vaihdot sujuivat ihan normaalisti, ilman nykimistä tai kierrosten nousua, mutta tuo 2 vaihteelta kolmoselle ei ollut normaalin tuntoinen, minkä kuvittelin menevän ihan pakkasen piikkiin.. no nyt loistaa häiriövalo ja vikakoodin sain luettua ja auto on varmaan vietävä pajalle, vai auttaiskohan ilmaston lämpeneminen... ei tuolla varmaan ajaa tohdi..
        mites muilla ongelma etenee?

        tänään meni pakkanen ensimmäistä kertaa nollaan pitkästä aikaa, ja auton käytös palautui normaaliksi tuon kuvailemani 3. vaihteen nykäisyn osalta, vaihtuu vaihde taas kuin unelma, ei mitään nykimistä, mutta vaihteistokoodiherjaa säilyy ja merkkivalo loistaa kojelaudassa.. ilmeisesti seuraavaan huoltoon saakka.
        Mikä lie riivannut kolmosvaihdetta, mutta vaikeasti se sitä vaihtoi tuossa viikon päivät..


      • Arska66
        vikavilles kirjoitti:

        jatkoa edelliseen, pikaisen keydancegoogletuksen jälkeen sain koneesta vikakoodin P0700 ulos, näköjään sama kuin muillakin..
        Onko siis sebringit lahoamassa vaihteistojen osalta pakkasessa, vai mitä mitä mitä..
        Itse siis tosiaan eilen ajellessani huomasin että kakkoselta kolmoselle vaihtuessa, vaihto meni jotenkin raskaasti ja nytkäytti autoa normaalia voimakkaammin, ja heitti siihen vielä jonkinlaisen nykäisyn joka tuntui erittäin lyhyenä kiihdytyksenä, ennenkuin palautui kierrokset normaaliksi. Kai tuosta nyt vaihteisto lahoaa.. 1-2, 3-4 vaihdot sujuivat ihan normaalisti, ilman nykimistä tai kierrosten nousua, mutta tuo 2 vaihteelta kolmoselle ei ollut normaalin tuntoinen, minkä kuvittelin menevän ihan pakkasen piikkiin.. no nyt loistaa häiriövalo ja vikakoodin sain luettua ja auto on varmaan vietävä pajalle, vai auttaiskohan ilmaston lämpeneminen... ei tuolla varmaan ajaa tohdi..
        mites muilla ongelma etenee?

        Ei muuta kun kunnon synteettiset öljyt laatikkoon. Itselläni käyttäytyy pikkuisen tahmeasti ja aion vaihtaa öljyt pikaisesti. On auttanut ainakin muissa automaateissa. Jos laatikossa on alkuperäiset öljyt, niin onhan ne melkoisen jäykät pakkasella ja siitä syystä hydrauliikka toimii kankeasti. Voihan auton viedä talliin lämpiämään, mutta ei se perusongelmaa poista. Kannattaa automaattiaskiin vaihtaa öljyt max 100t välein joka tapauksessa.


      • sebulx
        sebu,., kirjoitti:

        Ei todellakaan tasaannu flektit pyörii niinkauan kunnes irrotan akunkengän.Eri vuosimalleissa on eroja tän asian käyttäytymiseen ja softakin vaikuttaa. Ainakin mun sebu käyttäytyy niin,että pitää ottaa kenkä irti ennenkuin lakkaa flektit pyörimästä. On kolmen vuoden kokemus asiasta. Pitäisi asentaa öljypohjasäteilylämmitin,muttei ole vielä innostanut.

        Terve, vanha ketju mutta tästä oli suuri apu itselle! Täällä oli -32 astetta pakkasta ja vikavalo syttyi itselläkin koodilla p0700.

        Auto tietysti koko ajan lohkolämmityksessä ja ihmettelin miksi tulipalopakkasilla flektit huutaa jatkuvasti!
        Myöskin laatikko alkoi vaihtamaan nykien ja autostck ei enää toiminut laisinkaan.

        Akunkenkä irti 20 minuutiksi ja kaikki toimi taas aivan normaalisti.

        Auto on 2.7 LX -04, onko siis niin, että näihin ei olisi saanut asentaa lohkolämmitintä ja kaikki sekoilu johtuu tästä?


    • Rankatolosuhteet

      No kyllä ja ei. Eli lohkolämmitin on voitu asentaa, ja sitten olis pitäny tehdä jonkinlainen ohjelmointi auton tietokoneboxissa. Osaan noista se on tehty ja osaan ei. Jos taas on asennettu säteilylämmitin niin ei pitäisi olla ongelmia. Tosin säteilylämmitintä saa pitää yli 15 asteen pakkasilla ainakin 3 tuntia päällä ja kovemmilla pakkasilla enemmän. No ehtiihän siinä sitten sisälämppäri lämmittää sisätilatkin lämpöiseksi.

      Tuo lohkolämppärijuttuhan taas ei vaikuta tuon p0700 vaihteistokoodin syttymiseen mitenkään, kun ei sitä lootaa lämmitetä. Tuossa auttaa, kun käyttää tyhjäkäyntia sen 5min ennen kuin kytkee vaihteita. Myös ne lootaöljyt kannatttaa pitää hyvät. Ainakin ohjekirjan 60tkm väli pitäisi laittaa 30-40tkm ja vaihtoväli 2 vuotta jos ei kilometrit täyty. Myös oikeaa MoPar atf 4 öljyä kannattaa käyttää. Hintaero muihin on kuitenkin marginaalinen. Toinen sebringi menossa meidän perheessä ja ei ole tuollaisia murheita ollut, kun pitää auton kunnossa noilla menetelmilä.

    • Anonyymi

      Just sama gooti minullakin

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

      Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      75
      4406
    2. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3095
    3. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      133
      3075
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      396
      2152
    5. Purra hermostui A-studiossa

      Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      217
      1269
    6. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

      Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      11
      1203
    7. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      74
      1186
    8. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

      Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      29
      1055
    9. Miten meinasit

      Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      63
      1045
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

      Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      111
      973
    Aihe