Kuin usein oksennat?

fighto!

Bulimian yksi kriteeri kai on vähintään 2x/vk kolmen kuukauden ajan. Itse yritän kovasti saada oksentelukerrat alle tuon kriteerin, ja joskus loppumaan ihan kokonaan. Nykyään kyllä näyttää aika pahalta, tällä viikolla tullut oksennettua jo neljästi ja nyt on perjantai. Viime viikolla viidesti, sitä edellisellä kahdesti. Kuinka usein TE oksennatte?

(pidän kalenteria, johon merkkaan X aina kun on tullut oksennettua, että tiedän milloin menee pieleen)

14

2894

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -

Ööh musta toi 2x/ vk juttu on se, et kuinka usein saat ahmimiskohtauksen... ;X
      Mut oksennan noin 4-5 kertaa päiväs... Nyt oon koittanu päästä eroon, ku pelottaa et en joku aamu enää harääkkään. Oon ollu bulimikko vasta pari viikkoo, ja pääs mopo vähän handyistä heti sairauden alkuvaiheil. Nykyään, vaan pari viikkoo siitä kun aloin oksentaa, pystyn oksentaa jo ihan automaattisesti, ilman sormia tai mtn.. Meen vaan vessaan ja sit sit vaan tulee...

• Väsynyt.....

Yli vuoden tultu oksenneltua 1-3 kertaan per päivä ja AINA vannonu,että tämä kerta on viimeinen ihan niinku äskenki ku tyhjentelin taas vatsalaukun sisältöä pönttöön.Välillä toki ollu joku viikko pari kun oon onnistunu syömään todella niukasti(alta 600kcal) ja olemaan oksentamatta.

Huoh kumpa tää vaan loppus ei jaksa enää.Kellekkään en kehtaa kertoa enkä apua hakea ku hävettää niin pirusti.Miten voikin aikuinen ihminen olla näin saatanan tyhmä!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• sdfghjklökjhgfythb

Mä oksennan 3-5 kertaa viikossa, joskus yhden omenan, joskus jääkaapillisen.

• tahdon lopettaa

Mä oon oksentanu nyt about vuoden ajan pari kertaa päivässä.
      Perseestä.

• Koukussa loukussa

Jokainen oksennuskerta on liikaa. Itse aloitin viattoman laihduttamisen 17-vuotiaana. Nyt olen 21-vuotias ja olen oksennellut 17-vuotiaasta saakka. Välillä on tullut jopa usean kuukauden paussi mutta aina palaan lähtöruutuun. Olen kirjoittanut päiväkirjaa ja yrittänyt pitää sen "normaalina". Kuitenkin viimeistään kahden päivän jälkeen alan kirjoittelemaan kaloreista ja muusta ruokaan liittyvästä. Nyt olen oksentanut päivittäin...päätin taas etten oksenna enää mutta sanon minun sanoneen, ei se onnistu :/

• ikuinen bulimikko

bulimia ei todellakaan ole leikin asia.itse jäin koukkuun oksentamiseen 20-vuotiaana.olin ollut hoikka ja kun aloin saada naisellisia muotoja,koin itseni liian lihavaksi,pituus 168,paino nousi 58 kilosta 65 kiloon.ja kun muutama sukulaiseni huomautti vielä pyöristyneestä vartalostani,se oli sitten siinä..

koskaan en ole ahminut,vaan oksentanut normaalin syönnin jälkeen.jos voisin mennä ajassa taaksepäin,en olisi sormia kurkkuun työntänyt..nyt olen 40v ja hampaat on jostain kohdin ns.murentuneet monen vuoden oksentelusta,hammaskiille vaurioitunut,ääni muuttui käheämmäksi ja möreämmäksi jo vuosia sitten..
        bulimia on vahvasti läsnä vieläkin.olen ollut psykiatrilla ja syön masennuslääkkeitä,mutta bulimiasta en ole koskaan päässyt eroon.välillä oksennan useamman kerran päivässä,välillä voi olla kuukausi paussia..

hoitakaa itsenne kuntoon ettette joudu kärsimään koko loppuikäänne vaurioista,joita bulimia tekee..

• hihhhhuli

Oksennan 2-10 kertaa päivässä, puolitoista vuotta sitten alkoi tämä vaihe. Sitä ennen oksensin noin 10 kertaa viikossa, en kuitenkaan ehkä joka päivä. Varmaan kuolen kohta.

• .

Oksennan jotain 5-7 kertaa viikkoon...eli melkein joka päivä. Varmaan oksentaisin useamminkin, mutta en uskalla kun pelottaa että porukat rupee epäilemään jotain tai että ne kuulee. Oikeastaan ihan hyvä vaan. Jos mä asuisin itekseni niin olis varmaan ryöstäytyny jo käsistä koko homma. Aloitin 15-vuotiaana ja nyt olen 17...ja vaikka joka kerta päätän että nyt loppu niin seuraavana päivänä kuitenkin ahdan aina jääkaapillisen ruokaa kurkusta alas eikä enää oikein jää muuta vaihtoehtoa ku oksentaa.

• tautiatautia

oksennan 1-3 kertaa päivässä. sairastanut 15 vuotta eikä loppua näy.

• darak

minä oon niin kyllästyny tähän saakelin sairauteen, se on pilannu mun elämän. oksennan keskimäärin kolme kertaa päivässä joskus neljästi... ja aina tulee sanottua että tää on se viimenen kerta, mutta ei! joskus on päiviä etten oksenna, mutta silloin en syö oikeastaan mitään koko päivänä, sairasta! tätä bulimiaa on jatkunu jo kohta vuoden enkä ole kertonu kellekkään, en vaan kehtaa, joskus toivosin että jäisin kiinni, ja saisin apua tähän... ennen tätä söin terveellisesti ja urheilin paljon, vaikka en sillonkaan kohdellu kroppaani kovin hyvin, vaan välillä rääkkäsin sitä aika paljon. itselläni on koko ajan lihomisen pelko, ja käyn vaaàlla aika usein, ja jos paino on noussu, tuntuu että koko maailma hajoo ja sitten taas mättöö naamaan ja oksentamaan! tästä ei oo seurannu mitään hyvää, koko ajan paska fiilis, en voi nauttia ruoasta enkä syömisestä, hiukset putoo päästä ja kaikki on ihan pielessä. sanonpa vaan että en tästä eroon pääse ilman apua.. ahdistaa tää elämä, on vaikeaa pukea sitä oikeaa pahaa olotilaa sanoiksi, se on jotain niin hirveetä ja ahdistavaa! paljon jäi tähänkin sanomatta, bulimia pitää sisällään paljon enemmän kuin tähän kirjoitin! voimia vaan kaikille muille, toivottavasti saatte rohkeutta hakea apua, itse en siihen vielä pysty!

• ana-mia

Pahimmillaan oksensin aina kun söin, eli joku 6krt päivässä, painokin laski 48kiloon ja pituutta on 175. Olen sairastanut nyt viitisen vuotta ja tällä hetkellä oon normaalipainoinen, 58kg ja inhoan itteeni. Välillä olo on ollut parempi ja voin olla kuukausia oksentelematta, mutta nyt kun siippakin asuu väliaikaisesti ulkomailla, ei mikään estä päivittäistä herkuttelua ja oksentamista.

• sasosasas

HELP EN YMMÄRRÄ MITEN OON PÄÄTYNY TÄHÄN

jouduin sairaalaan anoreksian takia. Pakotettiin syömään ja aluksi se oli ok, mutta sitten se lihominen vain jatkui ja jatkui ja pyysin läheisiä tuomaan sairaalaan mukanaan suklaata/ keksejä. ajattelin : KUN ON PAKKO LIHOA, LIHON EDES HYVÄLLÄ. ja sitten halusin aina vaan enemmän syötävää ja sitten tajusin kun kerran oksensin vähän kuin vahingossa että näin saa syödä, mutta ei liho..... ja sitten nyt monen monen kuukauden päästä olen päätynyt tähän että syön mitä vain, oksennan sen pois, tästähän on seurauksena se että laihdun. ja kohta olen taas sairaalassa! HELVETTI! ja sitten jos tiedän että en pääse oksentamaan en syö. ei saatana miten olen päätynyt tähän. tekisin MITÄ vaan että olisin niinku muut.....

• Normandian

Itse oksennan 3-10 kertaa päivässä, riippuen siitä monta kertaa syön päivän aikana. Jokaisen aterian jälkeen pakko oksentaa, minkä takia olen lopettanut koulussa syönnin ja syön vasta kotona.

Tämä tauti on yhtä helvettiä. Itse liikun kylläkin paljon, n. 2 tuntia päivässä, mutta illalla ahmin jopa 4 tuntia ihan ruokaorgasmeissa. En muista, koska olisi viimeksi ollut ilta, etten olisi ahminut tunteja...

Suosittelen, että jos ette ole vielä bulimiakoukussa, niin älkää KOSKAAN aloittako oksentamista. Itsellä hampaat huonontunu, ääni välillä käheä, itsetunto nollassa. Eikä bulimikko laihdu, ellei tosissaan oksenna tuntikausia aterioinnin jälkeen.

• öäanviemls

12 vuotiaana tungin ekan kerran sormet kurkkuun, nyt jos saisin tehdä toisin tekisin! Nyt 17 vuotiaana olen alkanut saada motivaatiota päästä tästä pikkuhiljaa eroon, sillä jo tässä viidessä vuodessa on hammaskiillevaurioita, usein kurkunpääntulehduksia, tukka lähtee päästä, veren suola-arvot on päin ******, sydänfilmissäni on näkynyt muutoksia ja välillä tulee ruuat ulos vaikken haluasikaan niin (joka on hyvinkin kiusallista, jos se tapahtuu paikassa missä on paljon ihmisiä, esim koulussa, kaupungilla...). Lisäksi rahatilanteeni alkoi mennä ihan penkinalle kun vuosi sitten muutin vanhemmiltani pois, olin tottunut ostamaan kymmenillä, joskus sadoilla euroilla ahmittavaa kun asuin kotona ja sain itse päättää mihin rahani käytän, nykyään kuitenkin pitää maksaa laskut ja vuokra yms, pakolliset niin rahaa ei ahmimiseen jää enää satasia kuussa. Ennen oksensin 5-10kertaa päivässä, riippuen siitä kuinka paljon ahmin, nykyään enää kerran/kaksi päivässä. Niin olen kyllä surrut sairastumistani kun siitä on jo aiheutunut pysyviä vaurioita kroppaani.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ja taas ammuttu kokkolassa

Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.
      Kokkola
      72
      6298
    2. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      138
      5692
    3. Helena Koivu on äiti

Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      474
      3542
    4. Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?

Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s
      Nettideittailu
      113
      1944
    5. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      39
      1331
    6. Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.

Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved
      Maailman menoa
      387
      1310
    7. Et ilmeisesti aio enää ikinä olla tekemisissä

Että näinkö se menee
      Ikävä
      68
      1118
    8. Sydämeni on sinun luona

Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun
      Ikävä
      47
      1014
    9. Trump ja Venäjä

Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja
      Maailman menoa
      110
      952
    10. Jatkuva stressitila

On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan
      Ikävä
      54
      920
    Aihe