Daewoo Suomen

suoloissa?

Mitenkähän Daewoo kestää Suomen suolakelit. Uuden esittelyauton moottorinkoppa oli jo valmiiksi hapettunut!
Onkohan jarrutkin tehty kuiviin maihin. Lyökö eka suolatalvi jumiin?
Vaikutelma oli sisältä, kuin modernissa ladassa. Kuminkin penkillä istuessa jotenkin, vaan Lada tuli mieleen!

24

4832

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nubira

      On se minun mielestäni tosi pitkä aika, jos takuuajan pitää samaa autoa vaihtamatta sitä taas uuteen. Ei ole vielä onnistunut tähän asti.

      • Onnellinen

        Ruostumattomuus takuu.Minulla ittelläni on nubira ja siinä ei tule ollenkaan lada mieleen,olen todella tyytyväinen omaani.


      • suoloissa
        Onnellinen kirjoitti:

        Ruostumattomuus takuu.Minulla ittelläni on nubira ja siinä ei tule ollenkaan lada mieleen,olen todella tyytyväinen omaani.

        Miten se on talvesta selvinnyt? Onko jarrut juminu?


      • Nubira
        Onnellinen kirjoitti:

        Ruostumattomuus takuu.Minulla ittelläni on nubira ja siinä ei tule ollenkaan lada mieleen,olen todella tyytyväinen omaani.

        Ostettiin hyvät autot. Täällä provoillaan jatkuvasti Daewoon ruostumisesta. Tuttuni suojaa autoja ammatikseen, ja sanoi, että missään autossa ei kunnollista ruostesuojausta tänä päivänä ole, koska se massaus hoidetaan tehtaan mukaan sillä sinkityksellä. Eihän se mikään suoja kyllä ole irtokiviä vastaan.

        Olen tykännyt kovasti Nubirasta, eikä ole minkäänlaisia ongelmia ollut. Se on totta, että 6 vuoden koritakuu, ja jos ei kauemmin pidä, ei kannata rahaa polttaa sen massaukseen. Onhan se jo luonnollinen ikä viimeistään auto uusia. Itse vaihdan 1-2 vuoden välein.


      • suloissa
        Nubira kirjoitti:

        Ostettiin hyvät autot. Täällä provoillaan jatkuvasti Daewoon ruostumisesta. Tuttuni suojaa autoja ammatikseen, ja sanoi, että missään autossa ei kunnollista ruostesuojausta tänä päivänä ole, koska se massaus hoidetaan tehtaan mukaan sillä sinkityksellä. Eihän se mikään suoja kyllä ole irtokiviä vastaan.

        Olen tykännyt kovasti Nubirasta, eikä ole minkäänlaisia ongelmia ollut. Se on totta, että 6 vuoden koritakuu, ja jos ei kauemmin pidä, ei kannata rahaa polttaa sen massaukseen. Onhan se jo luonnollinen ikä viimeistään auto uusia. Itse vaihdan 1-2 vuoden välein.

        Korinhan pystyy suojaamaan. Miten jarrut selviää suomalisessa suolakylvyssä? Ja miten sähkölaiteet ja moottoritila?


      • Nubira
        suloissa kirjoitti:

        Korinhan pystyy suojaamaan. Miten jarrut selviää suomalisessa suolakylvyssä? Ja miten sähkölaiteet ja moottoritila?

        Levyjarrut Boschin Abs:llä. Ei käytä ainoastaan Daewoo. Sähköliittimet samanlaiset kuin muissakin merkeissä.


      • suoloissa
        Nubira kirjoitti:

        Levyjarrut Boschin Abs:llä. Ei käytä ainoastaan Daewoo. Sähköliittimet samanlaiset kuin muissakin merkeissä.

        Bossin kama oli ennen jumalallista. Ei enää. Olisko sillä joku halpasolu? Kerro ihmeessä jarruista.Näyttivät silleen, että miten suoloja kestää?


      • Onnellinen
        suoloissa kirjoitti:

        Bossin kama oli ennen jumalallista. Ei enää. Olisko sillä joku halpasolu? Kerro ihmeessä jarruista.Näyttivät silleen, että miten suoloja kestää?

        En ymmärrä sun kysymystä,miksi jarruissa pitäis olla jotain ongelmia,ei ainakaa mun autossa talven jälkeen.Helvetti minkälaisia idootteja näillä palstoilla oikein on.Luulette mukamas tietävänne autoista jotakin,samoja autojahan tehdään japanissa ja esim.passatissa on ollu niin helskutissa vikoja mutta nubirassa ei.
        Käykää kokeilemassa ennekuin annatte tähän jotain kommenteja.


      • suoloissa
        Onnellinen kirjoitti:

        En ymmärrä sun kysymystä,miksi jarruissa pitäis olla jotain ongelmia,ei ainakaa mun autossa talven jälkeen.Helvetti minkälaisia idootteja näillä palstoilla oikein on.Luulette mukamas tietävänne autoista jotakin,samoja autojahan tehdään japanissa ja esim.passatissa on ollu niin helskutissa vikoja mutta nubirassa ei.
        Käykää kokeilemassa ennekuin annatte tähän jotain kommenteja.

        Kuka antaisi talveksi koekäyttöön?


      • Lefa
        Onnellinen kirjoitti:

        En ymmärrä sun kysymystä,miksi jarruissa pitäis olla jotain ongelmia,ei ainakaa mun autossa talven jälkeen.Helvetti minkälaisia idootteja näillä palstoilla oikein on.Luulette mukamas tietävänne autoista jotakin,samoja autojahan tehdään japanissa ja esim.passatissa on ollu niin helskutissa vikoja mutta nubirassa ei.
        Käykää kokeilemassa ennekuin annatte tähän jotain kommenteja.

        "Helvetti minkälaisia idootteja näillä palstoilla oikein on"

        No pakkoko sitä on kaikille sitten vastailla? Jättäkää idioottien kirjoitukset omaan arvoonsa.


      • suloissa
        Lefa kirjoitti:

        "Helvetti minkälaisia idootteja näillä palstoilla oikein on"

        No pakkoko sitä on kaikille sitten vastailla? Jättäkää idioottien kirjoitukset omaan arvoonsa.

        Kun käämit palaa, ei pussisa ole puhtaat jauhot. Onko tehty vika ostopäätös. Sit tullaan sen takia kysyjien iholle!
        Haetaan selvyyttä kyseisen auton talviselviytymisestä.
        Taidettiin mennä tosi aralle alueelle?


      • Lefa
        suloissa kirjoitti:

        Kun käämit palaa, ei pussisa ole puhtaat jauhot. Onko tehty vika ostopäätös. Sit tullaan sen takia kysyjien iholle!
        Haetaan selvyyttä kyseisen auton talviselviytymisestä.
        Taidettiin mennä tosi aralle alueelle?

        On se ihme jos ihmisillä alkaa hermot kiristyä kun jankutat uudestaan ja uudestaan niistä jarruista perustelematta kertaakaan miksi niissä olisi (talvi)ongelmia.

        Ihan tunnettu väittelytaktiikkahan tuo kyllä on. Samaa virttä niin kauan että vastapuoli hermostuu ja sitten todetaan, että "kun käämit palaa, ei pussissa ole puhtaat jauhot." Ikään kuin se todistaisi jotain itse aiheesta.

        Ja vielä: minulla ei ole Daewoota, enkä ole hankkimassakaan.


      • suoloissa
        Lefa kirjoitti:

        On se ihme jos ihmisillä alkaa hermot kiristyä kun jankutat uudestaan ja uudestaan niistä jarruista perustelematta kertaakaan miksi niissä olisi (talvi)ongelmia.

        Ihan tunnettu väittelytaktiikkahan tuo kyllä on. Samaa virttä niin kauan että vastapuoli hermostuu ja sitten todetaan, että "kun käämit palaa, ei pussissa ole puhtaat jauhot." Ikään kuin se todistaisi jotain itse aiheesta.

        Ja vielä: minulla ei ole Daewoota, enkä ole hankkimassakaan.

        Silti otat voimakkaasti kantaa. Kysymys, kun on kestääkö jarrut Suomen talvessa. ? Onko ymmärtimisessä jotakin vikaa sinulla?
        Haetaan faktoja, eikä mitään tunnepurkauksia!


      • Lefa
        suoloissa kirjoitti:

        Silti otat voimakkaasti kantaa. Kysymys, kun on kestääkö jarrut Suomen talvessa. ? Onko ymmärtimisessä jotakin vikaa sinulla?
        Haetaan faktoja, eikä mitään tunnepurkauksia!

        "Silti otat voimakkaasti kantaa."

        En ole ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin keskustelutyyliisi (esität epäilyjä jarruista Suomen oloissa kertomatta lainkaan mihin epäilysi perustuu).

        Ja kyllä, minulla ei ole Daewoota, usko tai älä. En pidä kyseistä tuotetta niin kilpailukykyisenä, että se olisi minulle varteenotettava vaihtoehto. Olen tutustunut malleihin Kalos ja Nubira.


      • suoloissa
        Lefa kirjoitti:

        "Silti otat voimakkaasti kantaa."

        En ole ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin keskustelutyyliisi (esität epäilyjä jarruista Suomen oloissa kertomatta lainkaan mihin epäilysi perustuu).

        Ja kyllä, minulla ei ole Daewoota, usko tai älä. En pidä kyseistä tuotetta niin kilpailukykyisenä, että se olisi minulle varteenotettava vaihtoehto. Olen tutustunut malleihin Kalos ja Nubira.

        "En ole ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin keskustelutyyliisi (esität epäilyjä jarruista Suomen oloissa kertomatta lainkaan mihin epäilysi perustuu"
        Kuulehan, en pätkään ole kiinnostunut, pidätkö lärvitäni vai et!
        Minua kiinnostaa jarrujen talvisuola kesto. Perustuen enakkoluuloihin ja katselmuksiin esitelyautoista.
        Kummalista! Sinulla ei ole autosta kokemusta, mutta tuputat faktoja!


      • Lefa
        suoloissa kirjoitti:

        "En ole ottanut kantaa mihinkään muuhun kuin keskustelutyyliisi (esität epäilyjä jarruista Suomen oloissa kertomatta lainkaan mihin epäilysi perustuu"
        Kuulehan, en pätkään ole kiinnostunut, pidätkö lärvitäni vai et!
        Minua kiinnostaa jarrujen talvisuola kesto. Perustuen enakkoluuloihin ja katselmuksiin esitelyautoista.
        Kummalista! Sinulla ei ole autosta kokemusta, mutta tuputat faktoja!

        Pitkään onnistuit minua vedättämään, luulin oikeasti että olet tosissasi. Respect!


    • KJS

      Uusissa autoissa missään ei ole kunnon ruostesuojausta. Esim. Toyota Land Cruiserin alusta on tehtaan jäljiltä ihan paljas.

      • Janne

        Ei se Land Cruiser kaikkia uusia autoja edusta. Käy tutkimassa vaikka uuden Vectran alustaa ja tarkasta mielipidettäsi. Juu, A-Vectra oli surkeasti suojattu, mutta maailma muuttuu ja autot myös.


      • KJS
        Janne kirjoitti:

        Ei se Land Cruiser kaikkia uusia autoja edusta. Käy tutkimassa vaikka uuden Vectran alustaa ja tarkasta mielipidettäsi. Juu, A-Vectra oli surkeasti suojattu, mutta maailma muuttuu ja autot myös.

        Suppea on tuo sinunkin kommenttisi, ei se Vectrakaan kaikkia uusia edusta. Nykyään kun Suomessa ei enää edellytetä alustan suojausta maahantuojan toimesta, niin siinä yleisesti ottaen säästetään. Osassa on jonkinlainen suojaus, osassa ei mitään, mutta tuskin oikein kunnon ruosteenestoa on missään. Niin ja Daewoo ja Opelhan ovat saman konsernin autoja....


    • Repa

      Tutkin Daewoon korinvalmistustekniikkaa ja tasan varmasti ruostuu. Ovien rakenne on mallia 70-luku. Oven alaosan pellit on prässätty päällekäin kun Laadassa aikanaan. Samoin on helmat ja ennen kaikkea takalokasuojan kaaret. Lokasuojan kaarissa pellit päällekäin pistehitsillä kiinnitettynä, eikä mitään joustavaa massasaumaa välissä. Daewoon omistajat! Marinoikaa ovien sisäosat, helmat ja lokasuojan kaaret kotelonsuoja-aineella joka pesun jälkeen. Noista jarruista on turha veivata. Kaikki vehkeet, joissa on laikkajarrut takana ne suolakylvyssä jumittuu, ellei niitä pura ja putsaa säännöllisesti esim. renkaan vaihtojen yhteydessä.

      • Onnellinen

        Niipä tietysti.Taas yksi asiantuntija.Katso toyotoide tai sanotaan kaaikki merkkit niin kaikkihan on ruosteissa kuuden vuoden autoissa.En nytt Nubiran omistajana ole oikein jäävi tässä jutussa mutta täytyy sanoa että se joka ostaa uuden auton varmasti myöskin vaihtaa uuteen taas noin neljän vuoden kuluttua.Joten jos autossa on 3v takuu ja 6v ruostumatomuustakuu niin luulettekos jos on hyvä auto kaikinpuoli niin välintäkös jos se ruostuu ja hajoaa minun jälkeen.
        Kaikissa autoissa on sekä hyviä että huonoja puolia joten eiköhän jokainen ostaa mitä haluaa ,se on jokaisen henkilökohtainen makuasia vai mitä.Ostaisin Rollsin jos olisi varaa mutta tällähetkellä olen tyytyväinen Nubiraan jarruihin(yli talven ajannut),moottoriin,kaikkiin.
        Takuu voimassa viellä 3v.Miten on esim. VW omistajat.
        Kiitos ja toivottavasti en tarvitse palata näihin ruoste sekä jarru juttuhin koska ne on maailman parhaita Nubirassa


      • miten
        Onnellinen kirjoitti:

        Niipä tietysti.Taas yksi asiantuntija.Katso toyotoide tai sanotaan kaaikki merkkit niin kaikkihan on ruosteissa kuuden vuoden autoissa.En nytt Nubiran omistajana ole oikein jäävi tässä jutussa mutta täytyy sanoa että se joka ostaa uuden auton varmasti myöskin vaihtaa uuteen taas noin neljän vuoden kuluttua.Joten jos autossa on 3v takuu ja 6v ruostumatomuustakuu niin luulettekos jos on hyvä auto kaikinpuoli niin välintäkös jos se ruostuu ja hajoaa minun jälkeen.
        Kaikissa autoissa on sekä hyviä että huonoja puolia joten eiköhän jokainen ostaa mitä haluaa ,se on jokaisen henkilökohtainen makuasia vai mitä.Ostaisin Rollsin jos olisi varaa mutta tällähetkellä olen tyytyväinen Nubiraan jarruihin(yli talven ajannut),moottoriin,kaikkiin.
        Takuu voimassa viellä 3v.Miten on esim. VW omistajat.
        Kiitos ja toivottavasti en tarvitse palata näihin ruoste sekä jarru juttuhin koska ne on maailman parhaita Nubirassa

        Kummallinen paatos. Jarruja on monenlaisia.
        Ajatellaan, että takuun jälkeen huolletan vasta, kun ei toimi.Silloin jossain vaihetaan koko systeemi. Siinä se ero!


      • ...
        miten kirjoitti:

        Kummallinen paatos. Jarruja on monenlaisia.
        Ajatellaan, että takuun jälkeen huolletan vasta, kun ei toimi.Silloin jossain vaihetaan koko systeemi. Siinä se ero!

        Kyselet sellaisia asioita, että ei ole autoilun kanssa mitään tekemistä. Ota Samariinia, siinä on suoloja.


    • 652

      DAEWOON MYYNTI NOUSEE JA EPÄILEN ETTÄ DAEWOO NOUSE HYUNDAIN KILPAILIJAKSI.,

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1275
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1125
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      811
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      349
      625
    Aihe