Arvon kanssakärsijät..
Syön akneen tetralysalia 150mg, tauti on lievä.
Sain ristiriitaista tietoa lääkäriltä ja farmaseutilta. Toinen sanoi, ettei vaikuta kalsiumin imeytymiseen ja aurinkokestävyyteen ja toinen sanoi päinvastaista. Kumpaa sitten pitäisi uskoa, farmaseuttia vai lääkäriä? Tällä hetkellä uskon farmaseuttia ja käytän maitotuotteita yli kaksi tuntia lääkkeenotosta.
Otan lääkkeen tunnin ennen tai kaksi tuntia jälkeen aterian. Tuossa ennenottamisessa on vaan se ongelma, että tulee helvetillinen päänsärky ja pahoinvointi. Onko tuo ruokakielto ehdoton, että pilleriä ei saa ottaa aterian kanssa? Jos otan lääkkeen tyhjään mahaan, niin olo on todella huono jonkun puolen tunnin päästä ja paha olo häviää parissa tunnissa sen jälkeen kun olen syönyt - eli voin pahoin noin kuusi tuntia päivästä. En ehkä jaksaisi kolmea kuukautta sitä, että on monta tuntia päivässä paha olo.
Otan lääkkeen kahdesti päivässä, aamukahdeksalta ja iltakahdeksalta. Maitohappobakteeria syön iltapäivällä.
Syksyllä ei tullut Oricyclinin kanssa näin kehno olo. Lääkäri sanoi, että tätä annetaan yleensä keväällä auringon määrän lisääntyessä ja Oricycliniä syksyllä kun auringolle herkistyminen ei ole niin vakavaa..
Tetralysalista
5
1654
Vastaukset
- farm.33
‹" TETRALYSAL 150 MG KOVA KAPSELI 100 fol
TETRALYSAL 150 MG KOVA KAPSELI 100 fol
* Lue pakkausseloste
TETRALYSAL 150 MG KOVA KAPSELI 100 fol
Normaalihinta 21,73 € (0,22 €/kpl)
Reseptilääke
Korvattavuus
Lääke on peruskorvattava.
Myyntiluvan haltija/markkinoija
Galderma
Lääkeopas
Lääkemuoto
Kapseli, jossa on vaikuttavaa ainetta 150 tai 300 milligrammaa.
Vaikuttava aine
Lymesykliini, joka on tetrasykliineihin kuuluva antibiootti.
Käyttötarkoitus
Lymesykliiniä käytetään monenlaisiin bakteerien aiheuttamiin tulehduksiin. Tavallisesti näitä esiintyy poskionteloissa, keuhkoputkissa tai muualla hengitysteissä sekä virtsateissä tai sukupuolielimissä. Lääkettä ei anneta alle 8-vuotiaille, ja 8-12-vuotiaille sitä määrätään vain poikkeustapauksissa. Hoidettaessa sukupuolitautia tulisi kummankin sukupuolikumppanin saada antibioottilääkitys.
Vaikutustapa
Lymesykliini estää bakteereiden lisääntymistä ja auttaa siten elimistöä selviytymään haitallisen mikrobin aiheuttamasta tulehduksesta. Lääke vaikuttaa parhaiten, kun sitä on elimistössä tarpeeksi suuria pitoisuuksia ja riittävän pitkään. Tämän vuoksi kuuri kannattaa ottaa loppuun ja noudattaa annostusohjetta muutoinkin tarkkaan.
Annostus
Lääkärin ohjeen mukaan.
Lääkkeen ottaminen
Kapselit otetaan kokonaisina runsaan nesteen kera vähintään tuntia ennen tai 2 tuntia ruoan ja/tai maidon nauttimisen jälkeen. Heti lääkkeen ottamisen jälkeen ei saa asettua makuulle, ettei kapseli takertuisi ruokatorveen. Rautalääkkeet sekä mahahapon neutralointiin käytettävät lääkkeet eli antasidit voivat heikentää lymesykliinin imeytymistä, eli ottamisvälin on oltava vähintään 1-2 tuntia.
Haittavaikutukset
Lymesykliini voi aiheuttaa pahoinvointia, vatsakipua, ripulia tai päänsärkyä. Muut haittavaikutukset ovat harvinaisia.
Raskaus ja imetys
Lymesykliini haittaa kasvavan luun ja hampaan kehitystä. Tämän vuoksi sitä ei tule käyttää raskauden aikana. Lääkityksen aikana ei saa imettää.
Säilytys
Huoneenlämmössä, alle 30 asteessa. Kelpoisuusaika pakkauksessa.
Päivitetty
3.10.2008
Lääkeoppaan tiedot: ©Lääketietokeskus"
Ei siellä pakkauksessa sitä ohjetta turhaan ole,- hjelppinkivä
Tarvitseeko todella olla noin töykeä? Mistä päättelit etten selostetta ole lukenut?
Kysyin muiden tapaa toimia siksi, että joskus lääkäri määrää annostuksen jne eri tavalla ja saatuani ristiriitaista tietoa kysyin muilta.
Kuule, jos on noin paha olla että pitää muille lähteä vittuilemaan niin suosittelen lämpimästi ammattiauttajalle puhumista. Sillä voi päästä noista nimettömyyden aiheuttamista töykeysvuodoista nopeasti. Myös tauko Internetin käyttämisessä voi auttaa.
olen itse syönyt saman kuurin. en ymmärrä ongelmaasi. lääkettä ei saa ottaa yhtä aikaa maitotuotteiden kanssa. vältin vain niitä tuotteita ruuan yhteydessä. lue lääkkepakkauksen ohjeet jos ett tiedä ketä uskoa.
aurinkoa vältin. olen kerran saanut pahan lääkereaktion ja siks en viitsi leikkiä tulella.- hjelppinkivä
Sama vastaus kuin yllä.
Lisään vielä, että kysyn muilta siksi, että jos näkyy paljon eri vaihtoehtoja, niin otan yhteyttä lääkäriini.
Jos aknea sairastavat ovat noin töykeitä niin täytyy vain toivoa, ettei omani pahene ja samalla luonne muutu. hjelppinkivä kirjoitti:
Sama vastaus kuin yllä.
Lisään vielä, että kysyn muilta siksi, että jos näkyy paljon eri vaihtoehtoja, niin otan yhteyttä lääkäriini.
Jos aknea sairastavat ovat noin töykeitä niin täytyy vain toivoa, ettei omani pahene ja samalla luonne muutu.paljon anteeksi! en todellakaan ole aikonut olla ilkeä. luin vain kysymyksesi ja en huomannut kuin jälkeenpäin että mukana oli lääkepakkauksen ohjeet.
yksi asia rupes ihmetyttään minua kun sen luin. muistin nääs itse että otin aina lääkkeen ruuan kanssa mutta ei maitotuotteita. asun ulkomailla. tarkistin samaisen lääkkeen ohjeet täällä uudestaan jos olin itse käyttänyt niitä väärin. mutta ei olin oikeassa! lukee vain voi ottaa ruuan kanssa tai ilman. aika kummaa. tarkistin tarkkaan mitä lääke sisälti että oliko samat aine osat. kyllä. ja voin vain sanoa että kuuri autto. mut parin kk. jälkeen kaikki alko uudestaan. ihme vain miten ohjeet voi olla erit eri maissa?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 551206
Toivotko koskaan mies...
Että nähtäis ja aloitettais alusta, puhtaalta pöydältä tutustuminen. Olit oikeassa ei me kunnolla tunnettu. Olin hölmö.911189Tämän päivän puukotusuutinen
Epäillyn tuntomerkit? Nisti vai matu? Laittaisin betsit jälkimmäiselle.171040- 17888
Olisin valmis salaisiin tapaamisiin
Juuri sinun kanssasi mies. Olet saanut minun pääni pyörälle ja ajatukseni pyörimään ympärilläsi. Hittoon velvollisuudet45793Kyllä näin 45 vuotiaana miehenä pitää sanoo, että 40-50v naiset näyttää vanhoilta
Niin väsynyttä, silmäryppyä, harmaata hiusta jne jne112778Olisit voinut olla...
....ihan tavallinen ihminen, terve mieleltään ja kropaltaan, hyvä seuraihminen ja luotettava kumppani. Mutta ei, olit n64732- 12707
- 38619
YT skoda Transtech
Noin 200 saa potkut. Saksikäsipetturi ajoi suomen konkkaan ja tarkkikselle. Totaalinen Petosjytky..72603