Antifouling maalin ruiskuttaminen

Epätietoinen-.,-.,.-

Onko kokemuksia Antifouling-maalien ruiskuttamisesta?
Ajatuksena olisi ruiskuttaa Hempel hard racing pohjaan ,että saa sileämmän pinnan.
Kuulemma "ruiskutuskielto" on vain sen vuoksi, että porukka ei sumuttelisi myrkkyjä ilmaan sataman lähettyvillä...

11

872

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 24

Muutaman litran turauttamiseen maksaako vaivaa osta sähköruiskua. Kun jälki telalla on ihan riittävä ja tyynyllä voi villeä asian hoitaa jos intoa riittää.

• heheheheheeee

No entä sitten, mikäli itseltä löytyy kaikki ruiskuttamiseen tarvittavat laitteet?

• Interspeed?
        heheheheheeee kirjoitti:

No entä sitten, mikäli itseltä löytyy kaikki ruiskuttamiseen tarvittavat laitteet?

eli jos maali ei sellaisenaan tule ruiskusta ulos, nin unohda. Myrkkyjä ei pidä ohentaa, koska menettävät lopunkin heikon tehonsa eliöiden estoon. Internationalilla on ainakin maali joka tekee pinnasta liukkaan ja tasaisen.Tarkoitettu todella nopeaan menoon.Nimeä en muista, mutta netistä löytynee

• onnistua...

Telalla tuota on tullut leviteltyä ja sillon se ainakin kuivuu pohjaan niin äkkiä, että epäilen helposti kuivuvan ruiskun suuttimeen. Ksyleeniohenteisen maalit on vähän samanlaisia, kuivuvat pirun äkkiä, eivät ehdi tasottua riittävästi ja ruiskun suutin rähmöttyy.

Jos haluaa sileää pintaa niin itse vetelisin telalla useamman varvin ja sitten vesihiontaa käsin tukikapulan kanssa. Arvatenkin joku kevyt liippari kyseessä kun viimesiä solmuja haetaan, niin sehän riittää kun hioo metrin matkalta perästä, loppu veneestähän on ajaessa ilmassa.

Jos taas kyseessä on joku isompi ja hitaampi paatti niin aivan turhaa hifistelyä.

• 10

Minä ruiskutin viime kaudeksi valkoisen Hard Racingin ohennettuna veneen pohjaan. Ruiskussa taisi olla tavallista suuremmat 2mm suuttimet. Omasta mielestä tuli hyvä ja tasainen pinta ja se kesti kauden. Pohja oli hiottu tasaiseksi ennen maalausta. Jos oikein muistan, niin melko lailla jatkuvalla syötöllä sai maalata: kun pohja oli kertaalleen maalattu, niin vanhimmasta päästä alkaen sai alkaa maalaamaan seuraavaa kerrosta.

• Kysywä-.,-..,.-,-
        10 kirjoitti:

Minä ruiskutin viime kaudeksi valkoisen Hard Racingin ohennettuna veneen pohjaan. Ruiskussa taisi olla tavallista suuremmat 2mm suuttimet. Omasta mielestä tuli hyvä ja tasainen pinta ja se kesti kauden. Pohja oli hiottu tasaiseksi ennen maalausta. Jos oikein muistan, niin melko lailla jatkuvalla syötöllä sai maalata: kun pohja oli kertaalleen maalattu, niin vanhimmasta päästä alkaen sai alkaa maalaamaan seuraavaa kerrosta.

Kerrotko vielä:

Veditkö primerin tuon antifoulingin alle?
        Kestikö pestä antifoulingia painepesurilla, ilman että irtosi?
        Jäikö hyvin kiinni pohjaan?
        Mitä maalia käytit, kova, kiillottuva, tuotenimi?

Kiitoksia!

• kysywä-.,-.,.--,
        Kysywä-.,-..,.-,- kirjoitti:

Kerrotko vielä:

Veditkö primerin tuon antifoulingin alle?
        Kestikö pestä antifoulingia painepesurilla, ilman että irtosi?
        Jäikö hyvin kiinni pohjaan?
        Mitä maalia käytit, kova, kiillottuva, tuotenimi?

Kiitoksia!

Lähtikö palasina irti vai kuluiko tasaisesti pois?
        Kiinnostaa siksi, koska useimmissa ohjeissa sanotaan, että antifouling pitää vetää nihkeän primerin päälle.

• 10
        kysywä-.,-.,.--, kirjoitti:

Lähtikö palasina irti vai kuluiko tasaisesti pois?
        Kiinnostaa siksi, koska useimmissa ohjeissa sanotaan, että antifouling pitää vetää nihkeän primerin päälle.

Olin pari-kolme kautta aiemmin tehnyt kunnon pohjarempan, jossa olin telannut myrkystä puhtaalle pohjalle kolme kerrosta Hempelin Light Primeriä, märän light primerin päälle telasin kaksi kerrosta punaista Hempelin Hard Racingia ja sen jälkeen kaksi sinistä kerrosta. Syksyllä painepesu ja keväällä vesihionta. Kahden kesän jälkeen punainen alkoi paistaa läpi, joten maalasin uutta Hempelin Hard Racingia päälle (ilman primereitä). Tällä kertaa siis valkoisena. Maali ei ole lohkeillut eikä hilseillyt.

• ,.-.,-.-.-.,-..--.,.
        10 kirjoitti:

Olin pari-kolme kautta aiemmin tehnyt kunnon pohjarempan, jossa olin telannut myrkystä puhtaalle pohjalle kolme kerrosta Hempelin Light Primeriä, märän light primerin päälle telasin kaksi kerrosta punaista Hempelin Hard Racingia ja sen jälkeen kaksi sinistä kerrosta. Syksyllä painepesu ja keväällä vesihionta. Kahden kesän jälkeen punainen alkoi paistaa läpi, joten maalasin uutta Hempelin Hard Racingia päälle (ilman primereitä). Tällä kertaa siis valkoisena. Maali ei ole lohkeillut eikä hilseillyt.

kiitti kun vastasit

• Kysywä .-,-.,-.-.,-.
        10 kirjoitti:

paljonko ohensit tuota antifoulingia?

• Että näin

Vastaan itse itselleni: 1/4 ohenninta!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      461
      2805
    2. Kaksi vuotta

Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek
      Ikävä
      15
      2645
    3. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      269
      1582
    4. Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?

En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.
      Ikävä
      84
      1184
    5. Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden

"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia
      Hindulaisuus
      440
      1121
    6. Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?

Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel
      Tv-sarjat
      63
      1098
    7. Tekisin mitä vaan että

Pääsisin eroon susta.
      Ikävä
      156
      960
    8. Rakennetaanko yhdessä?

Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä
      Ikävä
      41
      928
    9. Onko hän elämäsi rakkaus?

Itse olen sitä mieltä että kyllä se näin taitaa nyt olla
      Ikävä
      56
      889
    10. Mies haluaisin sinun kanssa

Rakkauslapsen. Hänestä tulisi tosi söpö ja fiksu.
      Ikävä
      79
      875
    Aihe