zeldox-lääkkeen lopettaminen

aurinko_83

Onko kellään kokemuksia zeldox-lääkkeen lopettamisesta? Olen nyt käyttänyt sitä n. 1,5 vuotta eikä sivuvaikutuksia ole. Eipä paljon hyötyäkään, viime kesänä tuli psykoosi, vaikka käytin lääkettä ja annos nostettiin maksimiin 80 x 80 mg. Minua kuitenkin huolestuttaa lääkkeen lopettaminen, koska olen muutaman kerran unohtanut ottaa lääkkeen ja vieroitusoireet ovat olleet kamalia: voimakasta hikoilua, ahdistusta...
Haluasin alkaa vähentämään annostusta, mutta mietityttää miten se onnistuu.

5

1164

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eräs skitso

Nostettiinko lääkeannos psykoosin tultua? Saattaa varmaan olla riski psykoosin uusiutumisesta, jos noin vain vähennät lääkitystä. Kannattaisi kysyä lääkärin neuvoja lopettamiseen. Täältä tuskin lääkärin ohjeita saa, vaikka jotkut välillä yrittävät esiintyä psykiatreina ym. asiantuntijoina.

• aurinko_83

Kiitos vastauksesta. Kyllä lääkeannosta nostettiin psykoosin tultua. Se oli jo 4 psykoosi, joka minulle on tullut, toistuneet vuoden välein.

Ei ole tarkoituskaan omin päin alkaa vähentämään lääkettä, eikä se olisi edes mahdollista, sillä kapseleita ei voi puolittaa ja vieroitusoireet ovat kamalia, kuten kerroin. Haluaisin vaan kuulla kokemuksia minkälaista oli vieroittautua zeldoxista. Lääkkeen vähentäminen ei viellä ole ajankohtaista minulle, mutta ehkäpä ensi syksynä jos ja kun kesä menee hyvin.

• khgdcyjgfyujr

Moi! Itselläni zeldox meni reilu puoli vuotta ja vähentämällä lopetettiin. Sain siis väärän "diagnoosin" ja turhaan edes söin noita (ei lääkäreiden suhteen kannata liian sinisilmäinen olla). Eka päivä ilman lääkettä meni paniikkikohtauksineen ja ahdistuksineen. Ja kummallista voimattomuutta ja unettomuutta ollut. Olen nyt siis ollut viikon ilman ko. lääkettä. Olisi kiva kuulla tosiaan enemmän ihmisten kokemuksista..

• viekkkarriii

tuskanhiki,kylmähiki,sydämen nopeelyöntisyys ja tykyttely, näköhäiriöt, pupillien suuruus, tärinä, päänsärky, pahoinvointi ja oksentelu, unettomuus ja kun unta saa niin tosi levottomat ja todentuntuiset unet/valveunet.

• Anonyymi

Nosto

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenta ihana

Kauniskasvoinen ihanuus 😘 saan sut vielä
      Ikävä
      46
      7505
    2. Hei rakas...

Miten on työpäivä sujunut? Rakastan sinua 💗
      Ikävä
      33
      4133
    3. Ei tämä etene ikinä

Kun kumpikaan ei enää ota yhteyttä. Mä en ainakaan uskalla.
      Ikävä
      57
      3655
    4. Edelleen sitä on vaikea uskoa

Että olisit oikeasti rakastunut muhun
      Ikävä
      50
      3160
    5. Vitsi mihin menit. Heti takasin.

Mä näin sut tuu takasin! Oli kiire, niin en ehtiny sin perään!
      Ikävä
      17
      2836
    6. Voi ei! Jari Sillanpää heitti keikan Helsingissä - Hämmästyttävä hetki lavalla...

Ex-tangokuningas on parhaillaan konserttikiertueella. Hän esiintyi Savoy teatterissa äitienpäivänä. Sillanpää jakoi kons
      Suomalaiset julkkikset
      53
      2409
    7. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      54
      2348
    8. Toiveikas vai toivoton

torstai? Ajatuksia?
      Ikävä
      40