AC/DC:n levynmyynti Suomessa

The Rocker

Tuolla Musiikkituottajien sivustolla löytyy virallinen tilasto Suomessa myönnetyistä kulta- ja platinalevyistä ja AC/DC:n osalta tilanne näyttää tältä: http://www.ifpi.fi/tilastot/artistit/ac%2Fdc

Noiden tilastojen mukaan "The Razor´s Edge" (1990: myyty maailmalla yli 12 miljoonaa ja Suomessa noin 64000 kpl, platinalevy) ja "Black Ice" (2008; myyty maailmalla yli 8 miljoonaa ja Suomessa noin 50000 kpl, tuplaplatinalevy) olisivat ne AC/DC:n myydyimmät levyt Suomessa.

Nuo luvut ovat siinä mielessä epäilyttävät että "Back in Black" (1980; myyty maailmalla yli 49 miljoonaa), "Highway to Hell (1979; myyty maailmalla yli 15 miljoonaa) ja "For Those about to Rock - We Salute You" (1981; myyty maailmalla yli 7 miljoonaa) eivät noiden virallisten tilastojen mukaan olisi edes saavuttaneet kultalevyn rajaa Suomessa! Sitä vastoin vuonna 1988 ilmestynyttä ja muuten heikommin menestynyttä "Blow up Your Video" albumia olisi myyty Suomessa noin 38000 kpl, mikä oikeutti aikoinaan kultalevyyn.

Eiköhän noista virallisista luvuista huolimatta esimerkiksi "Back in Black" albumi ole Suomessakin mm. "The Razor´s Edge" albumia myydyimpi kun ottaa vielä huomioon sen miten paljon LP- ja CD-levyinä sitä on myyty vuosien 1980-2011 välisenä aikana? Yhdysvaltain levynmyynnissä noita tilastoja ainakin päivitetään säännöllisesti vuosittain.

1

339

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • .. tuonne musiikkituottajille. Ja kerro sit tännekin vastaus

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sähköpotkulautaonnettomuus

      Nyt sitten sattui ja pahasti! Uutisen mukaan 3 alle 15-vuotiasta olisi ollut samalla sähköpotkulaudalla liikkeellä. T
      Vantaa
      282
      3766
    2. Nainen, viime yönä ajattelin sinua ja itkin

      On vain niin ikävä, enkä tunteilleni mitään voi. Olisit minun iloni, olisit minun päiväni ja aurinkoni, mutta nyt olet p
      Ikävä
      74
      2479
    3. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      88
      1730
    4. No nainen...

      Mitkä on fiilikset nykyään?
      Ikävä
      114
      1650
    5. Skuuttikakarat itse syypäitä onnettomuuteen - Yle syytti autolijaa

      Tulokulma uutisissa oli se että – vaikkakin peitellysti – autoilija olisi ollut jotenkin yksin syypää tapahtuneeseen onn
      Maailman menoa
      332
      1585
    6. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      408
      1426
    7. Mitä asiaa tai ominaisuutta kaipaat eniten

      Ikäväsi kohteessa?
      Ikävä
      67
      1383
    8. Mitä et sietäisi kumppaniltasi

      Onko jokin asia tai asioita joista et haluaisi joustaa tai riita tulee eli haluat tehdä sen itse tai omia
      Sinkut
      78
      1320
    9. ABC Kuinka monta samaa kirjainta yhteensä

      ..yhteensä teillä on etu ja sukunimissänne? Uskallatko laittaa ne kirjaimet? Hyvä aika tunnistaa ja tavata se oma kaiva
      Ikävä
      99
      1289
    10. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      89
      1228
    Aihe