Mikä on Kristityn vapaus ?

teuta

käännän kysymyksen toisin päin , kun noi mitä on vastattu ei oikeen riitä.

51

482

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • teuta

      jos on kovin oma vanhurskas hänellä on tietyt paineet ,, ja jos on
      ymmärtänyt lahja vanhurskauden , hän ymmätää myös vapauden .

      • teuta

        että vastattiin kuten virsi 715 . alku lauseet


    • Kristityn vapaus on suurinpiirtein samanlaista kuin on pienen vauvan vapaus.
      Hän ei tee työtä elääkseen, mutta elää oppiakseen kaikenlaista.
      Hän kiljuu estottomasti, jos joku asia ei ole kohdallaan.
      Hän sotkee vaippansa estottomasti ja tykkää, kun joku puhdistaa.
      Hän palkitsee huoltotoimet sydämeenkäyvällä hampaattomalla hymyllä, eikä häpeä itseään missään suhteessa.

      • paha pois keskelt

        Sinulla ei ole mitään annettavaa Jumalan omille.


      • fd-sa.w
        paha pois keskelt kirjoitti:

        Sinulla ei ole mitään annettavaa Jumalan omille.

        yritätkö sinä väittää, että Jumalan Omia ovat omia uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla tappameen rikollisjärjestön uskovaiset?
        Oletko ymmärtänyt, että yrität syyttää Jumalaa rikollisen kristinuskon, luterilaisuudenkin rikoksista mm. omien uskovaisten murhaamisista! Keneltä olet syyttäjän oikeudet saanut?

        Muista, että väärän todistuksen antaminen on rikos ja että älä tapa käskykin on voimassa!
        Mielestäni olette katekismuksen herraa epäjumalana palvelevia!

        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA, tuossa herra Luther tekee itse itsestään herra (epä)jumalan.

        "Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida
        "sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
        "Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

        ---

        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.


      • teuta
        fd-sa.w kirjoitti:

        yritätkö sinä väittää, että Jumalan Omia ovat omia uskovaisia, pikku lapsiakin noitarovioilla tappameen rikollisjärjestön uskovaiset?
        Oletko ymmärtänyt, että yrität syyttää Jumalaa rikollisen kristinuskon, luterilaisuudenkin rikoksista mm. omien uskovaisten murhaamisista! Keneltä olet syyttäjän oikeudet saanut?

        Muista, että väärän todistuksen antaminen on rikos ja että älä tapa käskykin on voimassa!
        Mielestäni olette katekismuksen herraa epäjumalana palvelevia!

        herra Luder/Lutherin katekismus; epäjumalan ensimmäinen käsky:
        "Minä olen Herra, sinun Jumalasi. Sinulla ei saa olla muita jumalia."
        HUOMAA, tuossa herra Luther tekee itse itsestään herra (epä)jumalan.

        "Minä olen Herra," = herra Luther jota pitää jumaloida
        "sinun Jumalasi" = sinulle itse itsensä herra epäjumalaksi nimitys!!!!
        "Sinulla ei saa olla muita jumalia" = siis herra epäjumalan käskystä et saa palvella Jumalaa ja Jeesusta!

        ---

        Jumalan Moosekselle antama ja Jeesuksen vahvistamana tieto on näin:
        (Suomen kielellä - Raamattu 1933/38)
        3 Älä pidä muita jumalia minun rinnallani.

        tuo lapsi tapatuma tarkoittaa , ja mitä kumpikaan kuuluu tähä . Yritä selittää. Tai lopeta.


      • teuta

        Mutta olen joskus omitanyt kirjan , joka kertoo Krityn Vaelluksesta . sekin on hävinnyt jonkun
        lainan myötä . mutta luulin että sellainen voi olla useammalla .?


      • tre.w-k
        teuta kirjoitti:

        tuo lapsi tapatuma tarkoittaa , ja mitä kumpikaan kuuluu tähä . Yritä selittää. Tai lopeta.

        ei katekismusta lukemalla pääse selville muuta kuin miten rikollisuuden herra epäjumalaa jumaloidaan!


      • teuta
        tre.w-k kirjoitti:

        ei katekismusta lukemalla pääse selville muuta kuin miten rikollisuuden herra epäjumalaa jumaloidaan!

        Luulen että se tulisi raskaaksi , eikö ?


      • h.g-fds
        teuta kirjoitti:

        Luulen että se tulisi raskaaksi , eikö ?

        enemmän sinä hauhat Mooseksesta kuin minä!

        Rikollisen kristinuskonkaan tekemät murhat eivät vanhene koskaan joten olet ja pysyt omasta tahdostasi perkeleen perisyntisenä!


      • teuta
        h.g-fds kirjoitti:

        enemmän sinä hauhat Mooseksesta kuin minä!

        Rikollisen kristinuskonkaan tekemät murhat eivät vanhene koskaan joten olet ja pysyt omasta tahdostasi perkeleen perisyntisenä!

        enkä ole minkäänlaisen lahkon pää henkilö , ainoa vastuu on kristityn vastuu
        ja se ei ole likaa raskaskannettava , ja jos olisi niin kristus antaa voimaa.


        Mutta tu0 koski minua , miten sinä olet ajatellut , jos humenna on sinun
        loppuelämäsi ennsimmäinen päivä kuinka ajattelet ne viettää.?


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Mutta olen joskus omitanyt kirjan , joka kertoo Krityn Vaelluksesta . sekin on hävinnyt jonkun
        lainan myötä . mutta luulin että sellainen voi olla useammalla .?

        Olisihan joiltakin voinut asia pulpahtaa esiin ja, oikea kirjoitus samalla mielenkiintoista .


      • savon ukko
        paha pois keskelt kirjoitti:

        Sinulla ei ole mitään annettavaa Jumalan omille.

        Tarvitaanko siihen joku omistustodiste. Muuten yksi "Jumalan oma"tuomitaan torstaina, ikäänkuin kiirastostaina. Paha pois keskeltämme. Niinhän?


      • teu.

        josta lakkaamatta jaksat höpistä , MITÄ NE ON TÄNÄNÄ PÄIVÄNÄ.


      • teu.
        savon ukko kirjoitti:

        Tarvitaanko siihen joku omistustodiste. Muuten yksi "Jumalan oma"tuomitaan torstaina, ikäänkuin kiirastostaina. Paha pois keskeltämme. Niinhän?

        valaise.


      • top tykkänään
        teu. kirjoitti:

        josta lakkaamatta jaksat höpistä , MITÄ NE ON TÄNÄNÄ PÄIVÄNÄ.

        Mikä ihmeen oikeassa olemisen mania sinua oikein vaivaa?

        Näethän sinä teksteistä, millaisesta ihmisestä on kysymys, harhaoppisesta.
        Sellaisten kanssa ei Raamatun mukaan saa jatkaa keskusteluja ollenkaan.
        Sinä teet hallaa Jumalan sanalle, seurustelemalla päivästä toiseen paskanjauhajan kanssa


      • teu.
        top tykkänään kirjoitti:

        Mikä ihmeen oikeassa olemisen mania sinua oikein vaivaa?

        Näethän sinä teksteistä, millaisesta ihmisestä on kysymys, harhaoppisesta.
        Sellaisten kanssa ei Raamatun mukaan saa jatkaa keskusteluja ollenkaan.
        Sinä teet hallaa Jumalan sanalle, seurustelemalla päivästä toiseen paskanjauhajan kanssa

        muttasyy voi olla toinen , jos kerran täällä on kaikilla lupa tulla , mikä minä olen pois ajamaan
        tämä hän se oli sefun mieli . kaippa me ollaan väärällä palstalla , seuraillaan.


      • teuta

        Eli se on suurta vapautta , kun ei tarvitse seurata sielun
        viholliswen kaikkia metkuja , joilla se orjiansa rasittaa,
        pakottaa ja kuljettaa saatanan kadotusta kohti , kaikki
        pääprkeleen rengit tekevät työtä sen päälle, että nuo
        saatanan orjat eivät voin pääsisi irti kahleistaan . Koreuden,
        kunnian, juoppouden, huoruuden ja valheen henki ; kaikki ne
        palvelevat saatanan tarkoitusperiä ,

        Mutta niille jotka KRISTUS on vapauttanut näistä kahleista
        joilla he olivat sidotut sielunvihollisen orjuuteen. Paavali
        sanoo: Galattalaiskirjeessa, on antanut neuvoksi . Tämän
        vapauteen KRISTUS vapautti meidät . Älkää siis enää
        antako itseänne orjuuden ikeeseen .

        sinne vanhemmalle puolelle oli tullut toinen parempi
        mutta se hävinnyt .?


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        enkä ole minkäänlaisen lahkon pää henkilö , ainoa vastuu on kristityn vastuu
        ja se ei ole likaa raskaskannettava , ja jos olisi niin kristus antaa voimaa.


        Mutta tu0 koski minua , miten sinä olet ajatellut , jos humenna on sinun
        loppuelämäsi ennsimmäinen päivä kuinka ajattelet ne viettää.?

        Ei tuokaan pidä paikkansa kun läden kotoa käyn WC:ssä
        sitten kävelen n.200 m olen rukkarilla, meillä on kahvi ensin
        sitten seurat , sitten sama matka kotia , ja menen "WC"
        porukka on jo hävinnyt...


      • teuta
        h.g-fds kirjoitti:

        enemmän sinä hauhat Mooseksesta kuin minä!

        Rikollisen kristinuskonkaan tekemät murhat eivät vanhene koskaan joten olet ja pysyt omasta tahdostasi perkeleen perisyntisenä!

        Niin kuuluukin tapahtua, Mooses kirjoitti viisi kirjaa ja
        millaisissa olosuhteissa, Mutta Hän oli JUMALAN opissa
        örvelö ei ole kirjoittanut yhtäkään kirjaa , ja vaikka olisi
        en ostaisi ,
        Mooses oli JUMALAN mies , kyllä häntä kelpaa kunnioittaa
        ja hänen sanansa oli jämtit ei koskaan sanonut vastaan .
        Vain kerran löi vuoresta vettä omiin nimiinsä , siksi ei saanut
        mennä luvattuun maahan , mutta on ollut jo 2000 vuotta
        Jumalan luona.


      • teuta
        top tykkänään kirjoitti:

        Mikä ihmeen oikeassa olemisen mania sinua oikein vaivaa?

        Näethän sinä teksteistä, millaisesta ihmisestä on kysymys, harhaoppisesta.
        Sellaisten kanssa ei Raamatun mukaan saa jatkaa keskusteluja ollenkaan.
        Sinä teet hallaa Jumalan sanalle, seurustelemalla päivästä toiseen paskanjauhajan kanssa

        Kuule täällä KESKUSTELLAAN KRISTITYN VAPAUDESTA
        Mutta sinulla ei olekaan siitä tietoa . Lutherilla oli kun löytäs.


      • teuta
        tre.w-k kirjoitti:

        ei katekismusta lukemalla pääse selville muuta kuin miten rikollisuuden herra epäjumalaa jumaloidaan!

        Ei pidä pikkamnsa , esimerkisi vuodessa on 8760 h/jos 3 kulutan katekismukseen jää Raamattuun vielä 8757. - ne
        jotka nukun .

        Tuokin sanomasi on nykäsen perseestä , kyllä meillä
        tutkitaan Raamattuja n.2500 kertaa enemmän .

        Ja sen huomaakin jos viitsii ottaa asioista selvää
        lueppa ketjua , Kuka on kirjoittanut Raamatun.


      • teuta

        Vihne . tuoesimerkki lapsesta on aika hyvä , siinä
        tulee esille moni todellinen asia . MUTTA Lutherin
        kirjoittama Kristityn Vapaus , kirja on aika paljon
        vanhemmille kirjoitettu . minulla oli se kerran n. 39
        vuotta sitten lainasin sen eräälle kristitylle joka nyt on
        meidän naapuri , Hän kertoi lainanneensa sen ystävälle
        joka ei koskaan palauttanut , ja siellä on.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Luulen että se tulisi raskaaksi , eikö ?

        Sinä tulet vielä ottamaan köniin , ei sinun asias ole
        tuomita ketään , varsinkaan kun ne on menneet väärin .


      • teuta
        h.g-fds kirjoitti:

        enemmän sinä hauhat Mooseksesta kuin minä!

        Rikollisen kristinuskonkaan tekemät murhat eivät vanhene koskaan joten olet ja pysyt omasta tahdostasi perkeleen perisyntisenä!

        En usko saatana jakaa töitä hyvät ja syntiset , mutta jos
        niin on rukoilen että Jeesus Kristus tunnistaa ne minulle
        ja että en menis sinun halpaan koskaan , miten kristin uskon tapot , voi olla minun pahaa tekoa . Paremminkin luulis että
        sinun syntejä , koska sinä olet niin páljon vihannut meitä
        uskovaisia . ja sinä olet meitä kiroskellut kaikkiaan
        asiat menee myttyyn ,ja sinä perässä.


      • lk.jh-g
        teuta kirjoitti:

        Kuule täällä KESKUSTELLAAN KRISTITYN VAPAUDESTA
        Mutta sinulla ei olekaan siitä tietoa . Lutherilla oli kun löytäs.

        teuta kirjoitti:
        #Kuule täällä KESKUSTELLAAN KRISTITYN VAPAUDESTA
        Mutta sinulla ei olekaan siitä tietoa . Lutherilla oli kun löytäs. #


        Olet löytänyt epäjumalas, herra lutherin tietoa!!
        Omin sanoin olet toiminut herrasi tahtoa noudattaen. kieltänyt Jumalan ja Jeesuksen Lain ja samalla kieltänyt Heidät!
        Olet pilkannut Jumalaa ja Jeesusta sekä Pyhää Hengeä lukemattomia kertoja täällä kuten sinulle on osoitettu!
        Näin lutheri sinulta vaati synnin tekijäksi:
        Luder/Lutherin kirje 1.8.1521

        "Ole syntinen ja tee syntiä rohkeasti, mutta usko vielä rohkeammin. Synti ei erota meitä Hänestä, vaikka sortuisimme haureuteen tai murhaan tuhansia ja tuhansia kertoja päivässä."


        "Ei ole Jeesus vahvistanut

        teuta 8.8.2010 12:12

        Mooseksen lakia , muuta kiun 10 käskyä kaiken lainen muu mooseksen laki hylättiin 30 jKr.

        Sinä et ymmärrä

        http://keskustelu.suomi24.fi/node/9696119 oikeastaan mitään. Miksi räävit poskeasi jatkuvasti ."

        -

        http://keskustelu.suomi24.fi/listmessage/9461899/46725910

        "Kiva kun olit tarkkana

        teuta 13.11.2010 14:18

        Tuo yks joka hilluu nyt suuna päänä , ei ole löytänyt tuotakaan oikesta kirjasta

        Mä hain vanhan Rippikoulu katekismuksen , ja siinä se on aivan oikein ."

        jne...

        kyllä teuta on herra epäjumalansa antamaa tietoa mutta yrittää näytellä tekopyhyyttään!!!


    • Kristus pääl puettu

      Jos saan neuvoa, niin alä koko ajan arvioi muita. Älä myöskään kopio teologien selityksiä omina viesteinäsi. Kerro sen sijaan omasta suhteestasi Jeesukseen. Millä tavoin Jeesuksen sovintokuolema koskettaa sinun sydäntäsi, ja mitä Jeesus on vaikuttanut sinun elämässäsi?

      Mehän olemme Jumalan lapsina Herramme Jeesuksen todistajia, emme mitään luennoitsijoita, spekuloijia ja Jumalan sanan kanssa viisastelijoita.

      Me olemme uskovaisia emme tietäväisiä. Usko Kristukseen vanhurskauttaa. Tietäminen saattaa joskus johtaa pahastikin harhateille, kuten kristikunnan historia osoittaa.

      Pysymällä kaksi käsin kiinni Kristuksen sanassa ja Kristuksen opissa, me pääsemme perille. Jeesus on tie.

      • teuta

        tutkia sitä , ja päättäää vasta siten miksi minä sanoin noin kuin sanoin
        mutta jos et löydä ,älä tule sitten minua arvostelemaan , niin kuin nyt

        Sillä jos sen olisit kohta etsinyt et arvostelisi yhtään .


      • teu.

        Tässä ketjussa ei sanoin toiseen ketjuun en tähän ketjuun niin kuin sinä aloit tekekstaamaan.


      • vastausta odotellen
        teuta kirjoitti:

        tutkia sitä , ja päättäää vasta siten miksi minä sanoin noin kuin sanoin
        mutta jos et löydä ,älä tule sitten minua arvostelemaan , niin kuin nyt

        Sillä jos sen olisit kohta etsinyt et arvostelisi yhtään .

        Minä kysyn uskosi perusteita nyt, en arvostele. Ellei vastausta tule, niin se kai tarkoittaa sitten sitä, ettei elävää uskoa Kristuksen ole? Jokainen Kristukseen uskova nimittäin todistaa iloiten vapahjastaan ja syntiensä sovittajasta.

        Vaikka ihan päivittän voin todistaa uskostani Kristukseen täällä, jos paskanjauhaat poistetaan valideilla tunnuksilla ensin. Päärlyjä kun on kielletty Raamatussa heittelemästä sikojen eteen.


      • typeryys väsyttää
        teu. kirjoitti:

        Tässä ketjussa ei sanoin toiseen ketjuun en tähän ketjuun niin kuin sinä aloit tekekstaamaan.

        Jo kolme vuotta, suurin osa viesteistäsi yhtä tyhjän kanssa. Älä sinä muiden viesteistä huolehdi, sinusta ei ole siihen tehtävään.

        Keskity sen sijaan omaan todistukseesi, että se olisi kelvollinen kuulla, yhtä sinun uskosi kanssa.


      • rivik.
        vastausta odotellen kirjoitti:

        Minä kysyn uskosi perusteita nyt, en arvostele. Ellei vastausta tule, niin se kai tarkoittaa sitten sitä, ettei elävää uskoa Kristuksen ole? Jokainen Kristukseen uskova nimittäin todistaa iloiten vapahjastaan ja syntiensä sovittajasta.

        Vaikka ihan päivittän voin todistaa uskostani Kristukseen täällä, jos paskanjauhaat poistetaan valideilla tunnuksilla ensin. Päärlyjä kun on kielletty Raamatussa heittelemästä sikojen eteen.

        olet ruvennut.
        Kyselet toisten uskon perustuksia ja kehut kuinka päivittäin voit uskoasi tunnustaa.

        Vastaisit ensin sinulle tehtyihin kysymyksiin etkä samoja kysymyksiä muille esitä.

        Milloin olet uudestisyntynyt, missä ja miten se on vaikuttanut elämääsi?


      • teu.

        Ennen vihneen viestiä . Ja senkin tarkoitin vanhaan ketjuun .
        kerro mikä poliisi sinä olet , minä kirjoitin minkä kirjoitin .
        loput on sitten siellä isossa kirjassa , ja sitä sinä tuomitse.


      • Autuus Kristuksessa
        rivik. kirjoitti:

        olet ruvennut.
        Kyselet toisten uskon perustuksia ja kehut kuinka päivittäin voit uskoasi tunnustaa.

        Vastaisit ensin sinulle tehtyihin kysymyksiin etkä samoja kysymyksiä muille esitä.

        Milloin olet uudestisyntynyt, missä ja miten se on vaikuttanut elämääsi?

        Oman vanhurskaden henki valpastui jälleen! Hyvää huomenta vaan ihmisopeilla saarretulle. Sääliksi käy veljeni tila. Muista vieläkin vereksinä oman ahdistukseni, kun luotin omavanhurskaisiin ihmisiin.

        Omasta uskostasi sinulla ei ole ollut toistaiseksi vielä mitään kerrottavaa meille? Mistä johtuu?
        __________

        Sitten omasta uskostani Kristukseen, kun sitä ksyt: Aivan käsittämättömän paljon Kristus vaikuttaa minun elämässäni joka päivä. Aamulla herään iloon ja Jumalan lasten vapauteen ja kiitän siitä Jeesusta. Koko päivän on iloinen ja kevyt OLO KAIKKI SYNNIT ON ANTEEKSI JEESUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ ja omatunto on putipuhdas, Jeesuksen ansiosta. Hän on iloni riemuni ja valoni. Pyhä Henki kirkastaa Jumalan sanan jokaiselle päivälle tuoreena ja ravitsevana. Jumalan sana on vapauttanut minut ahdistavien ihmisoppien orjuudesta ja sairaan ahdasmielisten omavanhurskaiden mielipiteistä. Kiitos Herralle!

        Hallelujaa kiitos Jeesus

        Sana Raamatusta

        Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
        nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,

        nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.

        Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva. Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla, minun hartaan odotukseni ja toivoni mukaan, etten ole missään häpeään joutuva, vaan että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta.

        Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

        Aamen.


      • teu.
        typeryys väsyttää kirjoitti:

        Jo kolme vuotta, suurin osa viesteistäsi yhtä tyhjän kanssa. Älä sinä muiden viesteistä huolehdi, sinusta ei ole siihen tehtävään.

        Keskity sen sijaan omaan todistukseesi, että se olisi kelvollinen kuulla, yhtä sinun uskosi kanssa.

        Minä olen yli 4.5 vutta kirjoittanut tänne , minä en ymmärrä mistä ajasta sinä puhut
        toinen asia , olen kokoaika kirjoitta´nut saman tasoisia juttuja selvitä siitä .
        Enhän minäkään aina tiedä kuka on vastassa . meillä ei ole rekisteröityjö nikkejä
        niitä rankasti lainattuvälillä , ja jostakin syystä nm, teutaa on lainattu eniten .
        voiko olla etta joskuskus haukut väärää puuta .


      • rivik.
        Autuus Kristuksessa kirjoitti:

        Oman vanhurskaden henki valpastui jälleen! Hyvää huomenta vaan ihmisopeilla saarretulle. Sääliksi käy veljeni tila. Muista vieläkin vereksinä oman ahdistukseni, kun luotin omavanhurskaisiin ihmisiin.

        Omasta uskostasi sinulla ei ole ollut toistaiseksi vielä mitään kerrottavaa meille? Mistä johtuu?
        __________

        Sitten omasta uskostani Kristukseen, kun sitä ksyt: Aivan käsittämättömän paljon Kristus vaikuttaa minun elämässäni joka päivä. Aamulla herään iloon ja Jumalan lasten vapauteen ja kiitän siitä Jeesusta. Koko päivän on iloinen ja kevyt OLO KAIKKI SYNNIT ON ANTEEKSI JEESUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ ja omatunto on putipuhdas, Jeesuksen ansiosta. Hän on iloni riemuni ja valoni. Pyhä Henki kirkastaa Jumalan sanan jokaiselle päivälle tuoreena ja ravitsevana. Jumalan sana on vapauttanut minut ahdistavien ihmisoppien orjuudesta ja sairaan ahdasmielisten omavanhurskaiden mielipiteistä. Kiitos Herralle!

        Hallelujaa kiitos Jeesus

        Sana Raamatusta

        Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
        nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,

        nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.

        Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva. Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla, minun hartaan odotukseni ja toivoni mukaan, etten ole missään häpeään joutuva, vaan että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta.

        Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

        Aamen.

        Uskostasi Kristukseen, on helppo yhtyä noihin joita toit esiin.

        Vielä olisi se yksi kysymys, missä uudestisyntymisesi tapahtui?


      • teu.
        teu. kirjoitti:

        Ennen vihneen viestiä . Ja senkin tarkoitin vanhaan ketjuun .
        kerro mikä poliisi sinä olet , minä kirjoitin minkä kirjoitin .
        loput on sitten siellä isossa kirjassa , ja sitä sinä tuomitse.

        korjaus.


      • teuta
        rivik. kirjoitti:

        Uskostasi Kristukseen, on helppo yhtyä noihin joita toit esiin.

        Vielä olisi se yksi kysymys, missä uudestisyntymisesi tapahtui?

        Ei millään pahalla , mutta kun ihminen syntyy ,saako hän samalla
        uudesti syntymisen tätä pitäsi kysyä , sen tähden että JEESUS
        asnoi , sanat , ei kukaan joka ei synny vedestä ja Hengestä .
        Olen sitä miltä että ihminen saa uudestisyntymän ,kuten Jeesus
        sanoo, mutta sen on oltava , toin kuin luonnollinen syntymä,. minusta.


      • Teuta
        Autuus Kristuksessa kirjoitti:

        Oman vanhurskaden henki valpastui jälleen! Hyvää huomenta vaan ihmisopeilla saarretulle. Sääliksi käy veljeni tila. Muista vieläkin vereksinä oman ahdistukseni, kun luotin omavanhurskaisiin ihmisiin.

        Omasta uskostasi sinulla ei ole ollut toistaiseksi vielä mitään kerrottavaa meille? Mistä johtuu?
        __________

        Sitten omasta uskostani Kristukseen, kun sitä ksyt: Aivan käsittämättömän paljon Kristus vaikuttaa minun elämässäni joka päivä. Aamulla herään iloon ja Jumalan lasten vapauteen ja kiitän siitä Jeesusta. Koko päivän on iloinen ja kevyt OLO KAIKKI SYNNIT ON ANTEEKSI JEESUKSEN NIMESSÄ JA VERESSÄ ja omatunto on putipuhdas, Jeesuksen ansiosta. Hän on iloni riemuni ja valoni. Pyhä Henki kirkastaa Jumalan sanan jokaiselle päivälle tuoreena ja ravitsevana. Jumalan sana on vapauttanut minut ahdistavien ihmisoppien orjuudesta ja sairaan ahdasmielisten omavanhurskaiden mielipiteistä. Kiitos Herralle!

        Hallelujaa kiitos Jeesus

        Sana Raamatusta

        Muutamat tosin julistavat Kristusta kateudestakin ja riidan halusta, mutta toiset hyvässä tarkoituksessa:
        nämä tekevät sitä rakkaudesta, koska tietävät, että minut on pantu evankeliumia puolustamaan,

        nuo toiset taas julistavat Kristusta itsekkyydestä, epäpuhtaalla mielellä, luullen tuottavansa minulle murhetta kahleissani.

        Vaan mitäpä tuosta, kunhan Kristusta vain tavalla tai toisella julistetaan, joko näön vuoksi tai totuudessa! Ja siitä minä iloitsen, ja olen vastakin iloitseva. Sillä minä tiedän, että tämä on päättyvä minulle pelastukseksi teidän rukoustenne kautta ja Jeesuksen Kristuksen Hengen avulla, minun hartaan odotukseni ja toivoni mukaan, etten ole missään häpeään joutuva, vaan että Kristus nytkin, niinkuin aina, on tuleva ylistetyksi minun ruumiissani kaikella rohkeudella, joko elämän tai kuoleman kautta.

        Sillä elämä on minulle Kristus, ja kuolema on voitto.

        Aamen.

        Kuinka 1 pv. vanhana voi uudestisyntyä , olen odottanut selvitystä mutta kun ei ole kuulunut KYSYN NYT MIKÄ
        ON OIKEIN . ja koska sinä UUDESTI SYNNYIT. ?


      • voi maailmaa
        Teuta kirjoitti:

        Kuinka 1 pv. vanhana voi uudestisyntyä , olen odottanut selvitystä mutta kun ei ole kuulunut KYSYN NYT MIKÄ
        ON OIKEIN . ja koska sinä UUDESTI SYNNYIT. ?

        Mikä näistä on oikea teuta ja mikä on pseudoteuta? Vai mitä tämä teutasekoilu tarkoittaa?

        Yksi kyselee päivittän uudetisyntymisen tapahtumaa toisilta, kertomatta koskaan sanaakaan omasta uudestisyntymisestään.
        Eikä tämä juuri paljasta sen mistä tämän henkilön tapauksessa on kysymys?

        Martti Luther kirjoittaa:

        Eksyttäjät

        Hurmahenget kieltävät ensimmäisen uskonkappaleen
        Mitäpä puuttuu meidän hurmahengiltämme ja sakramenttien halveksijoilta kuin se, etteivät.he tiedä eivätkä tahdo tietää mitään meidän lapsenuskostamme: "Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan.

        " Mitä on vesi?, he sanovat. Vesi on vesi, kuinka on mahdollista, että se voisi pestä pois synnin ja pelastaa meidät kuolemasta?

        He eivät usko Jumalaa olevan, sillä he kieltävät hänen tyonsä. He kuulevat kyllä korvillaan ja sanovat suullaan: "Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen", mutta sydämessään he eivät sitä usko.

        -Sillä kun hän itse sanoo: "Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi, mutta joka ei usko, se kadotetaan", ja kun kaikki on mahdollista hänelle, joka on kaikki luonut, miksi sitten ei olisi mahdollista, että vesi samassa puhdistaa ihmisen ja tekee hänet autuaaksi?

        Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, sanoo enkeli Gabriel Marialle.


      • teuta
        voi maailmaa kirjoitti:

        Mikä näistä on oikea teuta ja mikä on pseudoteuta? Vai mitä tämä teutasekoilu tarkoittaa?

        Yksi kyselee päivittän uudetisyntymisen tapahtumaa toisilta, kertomatta koskaan sanaakaan omasta uudestisyntymisestään.
        Eikä tämä juuri paljasta sen mistä tämän henkilön tapauksessa on kysymys?

        Martti Luther kirjoittaa:

        Eksyttäjät

        Hurmahenget kieltävät ensimmäisen uskonkappaleen
        Mitäpä puuttuu meidän hurmahengiltämme ja sakramenttien halveksijoilta kuin se, etteivät.he tiedä eivätkä tahdo tietää mitään meidän lapsenuskostamme: "Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen, taivaan ja maan Luojaan.

        " Mitä on vesi?, he sanovat. Vesi on vesi, kuinka on mahdollista, että se voisi pestä pois synnin ja pelastaa meidät kuolemasta?

        He eivät usko Jumalaa olevan, sillä he kieltävät hänen tyonsä. He kuulevat kyllä korvillaan ja sanovat suullaan: "Minä uskon Jumalaan, Isään kaikkivaltiaaseen", mutta sydämessään he eivät sitä usko.

        -Sillä kun hän itse sanoo: "Joka uskoo ja kastetaan, se tulee autuaaksi, mutta joka ei usko, se kadotetaan", ja kun kaikki on mahdollista hänelle, joka on kaikki luonut, miksi sitten ei olisi mahdollista, että vesi samassa puhdistaa ihmisen ja tekee hänet autuaaksi?

        Jumalalle ei mikään ole mahdotonta, sanoo enkeli Gabriel Marialle.

        Kysyi jo 3 kerran , näiten vajaa 5 vuoden aikana uudestisyntymää, minä olen kertonut että 1962/3 .
        se tapahtui , niinkuin olen kertonut , minä olen
        syntynyt 1945. ja uudestisyntymiseni tuli henkilö
        kohtaiseksi tuona talvena .

        Muistan kuulleeni / lukeneeni sinun omaa kirjoitusta
        jossa luki että omavanhurskaus oli potkinut 40 vuotta
        päähän , noin kuvannollisesti , kun sen havaitsit ja korjasit
        eikö tullut pienintäkään uudensyntymisen paikkaa selville.


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Kysyi jo 3 kerran , näiten vajaa 5 vuoden aikana uudestisyntymää, minä olen kertonut että 1962/3 .
        se tapahtui , niinkuin olen kertonut , minä olen
        syntynyt 1945. ja uudestisyntymiseni tuli henkilö
        kohtaiseksi tuona talvena .

        Muistan kuulleeni / lukeneeni sinun omaa kirjoitusta
        jossa luki että omavanhurskaus oli potkinut 40 vuotta
        päähän , noin kuvannollisesti , kun sen havaitsit ja korjasit
        eikö tullut pienintäkään uudensyntymisen paikkaa selville.

        Olisi pitänyt muistaa heti , Gal. 2:20 . Ja minä elän , en enää
        minä, vaan KRISTUS ELÄÄ MINUSSA; JA MINKÄ NYT ELÄN LIHASSA , SEN MINÄ ELÄN Jumalan Poijan USKOSSA HÄNEN , JOKA ON RAKASTANUT , Minua ja abtanut itsensa minun edestäni .


      • teuta

        Niin siksi kun alussa oli vasta minun vastauksia , joten olisin
        aika omahyvainen jos ilmoittaisin , että ne oli hyviä. Mitä ne
        ei kyllä olleet .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        tutkia sitä , ja päättäää vasta siten miksi minä sanoin noin kuin sanoin
        mutta jos et löydä ,älä tule sitten minua arvostelemaan , niin kuin nyt

        Sillä jos sen olisit kohta etsinyt et arvostelisi yhtään .

        Se johtui siitä että vastaukset oli 1 vaille minun ,siksi

        Ei tuokaan pidä paikkansa kyllä saa arvostella , mutta
        ei tärvii haukkua , sulla on myös tipumus liioitteluun .
        jos tahdot olla joustava se lähtee toisen laiseta teosta
        kuin haukkuminen ,,se on siveyttä .


    • teuta

      Siitä ajasta jota minä olen täällä kirjoittanut , tulee nyt kuluneeksi 56 kk.
      Ja juhannuksen jälkeisellä viikolla 5 v. eli 60 kk .

      Mutta örvelön aika on se n.3v. laske siitä .

      Ja sitten se toinen asia joka ei meinaa mennä millään kohdilleen , koska
      me kaikki joudumme joskus tuomiolle , siihen jossa tuomion luvut eri.
      kiejoissa , niihin ei pääse käsiksi yksikään ihminen , ei meistä kukaan .

    • teuta

      Kattelin tuossa tyttärni pojan murosakista tullutta lelua
      muistuttaa hirvittöävästi -70-80 lukujen avaruus olioita
      EI KAI VOI NIITÄ IHAILLESSA TODETA VAPAUTTA
      No ei se kristitty tietenkään ole, eihän lelu ole mutta kun
      seuraa tuollaisia niin kristityn vapaus alkaa horjumaan
      meiltä ihmisistä . Jotka omistamme myös kuolemattoman
      osan , ja olemme vastuussa siitä Kristukselle.

      • teuta

        Paavalin taistellessa sekä juutalaishenkistä, että lakihurskautta
        ja siveellisesti arveluttavaa hurmoksellista ja Gnostisspekulatiivista uskonnollisuutta vastaan Paavali on
        ensimmäisenä esittänyt "opit" Kristuksen historian se on
        Hänen kuolemansa , ylösnousemuksensa, ja tulemisensa ,
        merkityksestä ihmiskunnalle ja yksityisille ihmisille .

        Samoin kuin kirkosta Kristuksen ruumiin , kasteesta Kristus-
        yhteytenä , uskosta, joka vaikuttaa Rakkauden kautta , ja
        kaikkea seurakunta elämää ohjaavasta Hengestä UT:n
        kaanonin historia osoittaa , että vaaratilanteissa Paavalin kirjeet samoin kuin muut hänen perintönsä säilyttäneet
        kirjeet ovat auttaneet alkukirkkoa torjumaan eksyttäviä
        harhasuuntia .

        Paavalin myöhä syntyisistä oppilaista on mainittava ennen
        muita Augustinus , Martti LUTHER MUISTOPÄIVÄT
        kirkollisissa kalentereissa .
        Ilman Paavalia tuskin olisi käsitystä KRISTITYN VAPAUS
        KOSKAAN MYÖHEMMINKÄÄN KIRJOITETTU .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Paavalin taistellessa sekä juutalaishenkistä, että lakihurskautta
        ja siveellisesti arveluttavaa hurmoksellista ja Gnostisspekulatiivista uskonnollisuutta vastaan Paavali on
        ensimmäisenä esittänyt "opit" Kristuksen historian se on
        Hänen kuolemansa , ylösnousemuksensa, ja tulemisensa ,
        merkityksestä ihmiskunnalle ja yksityisille ihmisille .

        Samoin kuin kirkosta Kristuksen ruumiin , kasteesta Kristus-
        yhteytenä , uskosta, joka vaikuttaa Rakkauden kautta , ja
        kaikkea seurakunta elämää ohjaavasta Hengestä UT:n
        kaanonin historia osoittaa , että vaaratilanteissa Paavalin kirjeet samoin kuin muut hänen perintönsä säilyttäneet
        kirjeet ovat auttaneet alkukirkkoa torjumaan eksyttäviä
        harhasuuntia .

        Paavalin myöhä syntyisistä oppilaista on mainittava ennen
        muita Augustinus , Martti LUTHER MUISTOPÄIVÄT
        kirkollisissa kalentereissa .
        Ilman Paavalia tuskin olisi käsitystä KRISTITYN VAPAUS
        KOSKAAN MYÖHEMMINKÄÄN KIRJOITETTU .

        MURROKSEN jälkeen , JUMALAN vanhurskaus , ei Lutherille enää merkinnytvaatimusta , Vaan lahjaa . Ihminen ei tule van-
        hurskaaksi lain töistä , so. ei minkään omansa varassa,vaan
        USKOSTA , so. näyrästi ja luottavasti turvautumalla JUMALAN
        KRISTUKSESSA osoittamaan käsittämättömään laupeuteen.

        tässäst'älainausta 1642 raamatusta

        MITÄ ARMON JA LAHJAN EROITUS ON.
        Armo ja lahja näin erotetaa, . Armo on oikein JUMALAN suosio
        ja hyvä tahto cuin meihin on hänellä itselläs josta Hän itse on
        valmis meille antamaan KRISTUKSEN , ja vuodattamaan
        meihin Hänen Hengensä lahjoinensa , niinkuin 15:selitetään ,
        sanoittais: Armo ja lahja KRISTUKSES etc.

        Vaikka lahja ja Henki meissä päivä päivältä lisääntyisivät
        niin ei ole ne vielä täydelliset . sillä paha himo ja synti jäävät
        meihin vielä allens, ja sotivat Henkeä vastaan , niin cuin hän
        7:luvus sanoo: ja Galattalaisten 5 ja GEN.3:15 ET ON
        Riita pitää oleman Vaimon ja vaimon siemenen , ja käärmeen
        ja käärmeen siemenen välillä niin kuitenkin ARMOa niin paljo
        tekee ja saatte että me peräti JUMALAN edes vanhurskaaksi
        luetaan : Sillä ei Hänen Armons eroita eikä hajoita itsiäns
        niin kuinlahjat tekevät, vaan ottaa meidän peräti JUMALAN
        SUOSIOHON KRISTUKSEN Tähden , joka on meidän Edesvastaajam, Sovittajam ja Välimiehem niin myös sentähden
        että ne lahjat ovat jo meissä alkaneet .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        MURROKSEN jälkeen , JUMALAN vanhurskaus , ei Lutherille enää merkinnytvaatimusta , Vaan lahjaa . Ihminen ei tule van-
        hurskaaksi lain töistä , so. ei minkään omansa varassa,vaan
        USKOSTA , so. näyrästi ja luottavasti turvautumalla JUMALAN
        KRISTUKSESSA osoittamaan käsittämättömään laupeuteen.

        tässäst'älainausta 1642 raamatusta

        MITÄ ARMON JA LAHJAN EROITUS ON.
        Armo ja lahja näin erotetaa, . Armo on oikein JUMALAN suosio
        ja hyvä tahto cuin meihin on hänellä itselläs josta Hän itse on
        valmis meille antamaan KRISTUKSEN , ja vuodattamaan
        meihin Hänen Hengensä lahjoinensa , niinkuin 15:selitetään ,
        sanoittais: Armo ja lahja KRISTUKSES etc.

        Vaikka lahja ja Henki meissä päivä päivältä lisääntyisivät
        niin ei ole ne vielä täydelliset . sillä paha himo ja synti jäävät
        meihin vielä allens, ja sotivat Henkeä vastaan , niin cuin hän
        7:luvus sanoo: ja Galattalaisten 5 ja GEN.3:15 ET ON
        Riita pitää oleman Vaimon ja vaimon siemenen , ja käärmeen
        ja käärmeen siemenen välillä niin kuitenkin ARMOa niin paljo
        tekee ja saatte että me peräti JUMALAN edes vanhurskaaksi
        luetaan : Sillä ei Hänen Armons eroita eikä hajoita itsiäns
        niin kuinlahjat tekevät, vaan ottaa meidän peräti JUMALAN
        SUOSIOHON KRISTUKSEN Tähden , joka on meidän Edesvastaajam, Sovittajam ja Välimiehem niin myös sentähden
        että ne lahjat ovat jo meissä alkaneet .

        Jatkuu : Näin sinä siis ymmärrät, jossa ,Paavali vielä idse
        hänenkin syntiset laittaa, ja sanoo Kuitenkin 8:ssa luvussa ,
        ettei niissä ,kuin Kristuksessa ovat ,ja mitään duomittavat .
        Vaan lihan tähden, joka ei vielä ole kuoletettu, olemme me
        vielä syntiset, , mutta että me uskomme, Kreistuksen päälle,
        ja meillä on Hengen uutiset, on Jumala meille niin leppynyt ja armollinen , ettei hän senkaltaisia syntejä huomioitse eikä tottele, mutta tekee meidän kanssamme uskon jälkeen
        Kristuksen päälle , siihen asti kuin synti peräti peräti kuoletetaan .
        MITÄ USKON ? Usko ei ole joku inhimmillinen luulo , jonka
        muutamat sen uskoksi sanomvat, ja kuin he näkevät ettei yhtään elämän parannusta , eikä hyvää työtä usko noydata
        ja kuitenkin paljon uskosta kuulevat ja puhuvat ;lamnkeavat
        he siihen erheghetykseen , että he sanovat ; ei uskossa kyllä ole , ihmisien pitää töitäkin tekemän, jos hän vapaaksi
        ja autuaaksi tulla tahtoo. Siitä tulee, koska evankeliumin kuulevat , rupevat he tekemään he tekemään ajatuksen omasta voimastansa heidän sydämmessäns joka sanoo : mina uskon .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Jatkuu : Näin sinä siis ymmärrät, jossa ,Paavali vielä idse
        hänenkin syntiset laittaa, ja sanoo Kuitenkin 8:ssa luvussa ,
        ettei niissä ,kuin Kristuksessa ovat ,ja mitään duomittavat .
        Vaan lihan tähden, joka ei vielä ole kuoletettu, olemme me
        vielä syntiset, , mutta että me uskomme, Kreistuksen päälle,
        ja meillä on Hengen uutiset, on Jumala meille niin leppynyt ja armollinen , ettei hän senkaltaisia syntejä huomioitse eikä tottele, mutta tekee meidän kanssamme uskon jälkeen
        Kristuksen päälle , siihen asti kuin synti peräti peräti kuoletetaan .
        MITÄ USKON ? Usko ei ole joku inhimmillinen luulo , jonka
        muutamat sen uskoksi sanomvat, ja kuin he näkevät ettei yhtään elämän parannusta , eikä hyvää työtä usko noydata
        ja kuitenkin paljon uskosta kuulevat ja puhuvat ;lamnkeavat
        he siihen erheghetykseen , että he sanovat ; ei uskossa kyllä ole , ihmisien pitää töitäkin tekemän, jos hän vapaaksi
        ja autuaaksi tulla tahtoo. Siitä tulee, koska evankeliumin kuulevat , rupevat he tekemään he tekemään ajatuksen omasta voimastansa heidän sydämmessäns joka sanoo : mina uskon .

        Paavalista , Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme , teitä vastaan ottamaan JUMALAN ARMON NIIN, ETTEI
        se jää turhaksi . Sillä hän sanoo:"Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut ". Katso , nyt on otollinen aika , Katso , nyt on pelastuksen päivä. Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen , ettei
        virkaamme moitittaisi , vaan kaikessa me osoittaudumme
        JUMALAN palvelijoiksi suuressa kärsivällisyydessä, vaivossa
        hädässä , ahdistuksessa, ruoskittaessa , vankeudessa , metelissä , vaivannäössä , valvomisessa , paastoissa ;puhtaudessa , ystävällisyydessä , Pyhässä Hengessä , vilpittömässä Rakkaudessa , totuuden sanassa
        JUMALAN voimassa , vanhurskauden sota- aseet oikkeassa kädessä ja vasemmassa ; kunniassa ja häpeässä pahassa
        maineessa ja hyvässä , villitsijöiden ja kuitenkin totta puhuvina , tuntemattomana ja kuitenkin hyvin tunnettuina ;
        kuolemaisillamme , ja katso , me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapetteuina , murheellisena , mutta aina iloisina , köyhinä , mutta kuitenkin monia Rikkaiksi tekevinä ,
        mitään omistamatta , mutta kuitenkin omistaen kaiken .


      • teuta
        teuta kirjoitti:

        Paavalista , Hänen työtovereinaan me myös kehoitamme , teitä vastaan ottamaan JUMALAN ARMON NIIN, ETTEI
        se jää turhaksi . Sillä hän sanoo:"Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut ". Katso , nyt on otollinen aika , Katso , nyt on pelastuksen päivä. Me emme missään kohden anna aihetta pahennukseen , ettei
        virkaamme moitittaisi , vaan kaikessa me osoittaudumme
        JUMALAN palvelijoiksi suuressa kärsivällisyydessä, vaivossa
        hädässä , ahdistuksessa, ruoskittaessa , vankeudessa , metelissä , vaivannäössä , valvomisessa , paastoissa ;puhtaudessa , ystävällisyydessä , Pyhässä Hengessä , vilpittömässä Rakkaudessa , totuuden sanassa
        JUMALAN voimassa , vanhurskauden sota- aseet oikkeassa kädessä ja vasemmassa ; kunniassa ja häpeässä pahassa
        maineessa ja hyvässä , villitsijöiden ja kuitenkin totta puhuvina , tuntemattomana ja kuitenkin hyvin tunnettuina ;
        kuolemaisillamme , ja katso , me elämme, kuritettuina emmekä kuitenkaan tapetteuina , murheellisena , mutta aina iloisina , köyhinä , mutta kuitenkin monia Rikkaiksi tekevinä ,
        mitään omistamatta , mutta kuitenkin omistaen kaiken .

        Galattalaisille 4:13-31.

        Tässä kirjoitetaan kristitynvapaudesta . sanassa sanotaan
        että Paavalilla oli jokin Ruumiillinen hiekkous , tutkijat eivät ole
        saaneet tietoonsa "ruumiillinen heikkous " jonka johdosta Paavali oli joutunut viipymään niillä Galatian maakunnan alueilla Joiden kridtityille hän kirjoitti tämän kirjeen Apt. ei mainitse sitä . Sanat alttiudedta antamaan Paavalille vaikkapa silmät
        päästä ovat johtaneet jotkut arvelemaan , että kysymys väli-
        aikaisesta silmä sairaudesta .
        4:16.
        On varsin tavallista , että ihmiset torjuvat heidän lihalliselle
        mielelleen epämieluisat totuudet ryhtymällä vihamaan
        niiden esittäjää . "Totuudenpuhuja ei saa yösijaa " Tämä
        oli pääsyy siihen , juutalaiset paikassa toisensä jälkeen
        vihastuivat Paavaliin ja vainosivat häntä -- kuten he olivat
        tehneet JEESUKSELLE . Tämä jatkuu meidän aikanamme ,
        olivat sitten kysymyksessä juutalaiset tai muut.
        4:17-18. Uskonnollisen puolueen / lahkon johtajien pyrkimys tavalla tai toisella (korostamalla voimakkaasti omaa erikois-
        oppiaan ) eristää kannattajansa muista kirstityistä , että he
        kodistaisivat intonsa vain heidan hyväkseen.
        4:19.
        Galatian kristittyjen olisi pitänyt uskoon tultuaan kasvaa
        Kristuksen kaltaisuutta kohti . Toisenlaiseen evankeliumiin
        eksyessään he olivat sensijaan langenneet pois armosta
        ja joutuneet pois Kristuksesta (5:4). Hetarvitsivat siksi uutta
        parannuksen ja uskon kautta , tapahtuvaa uudestisyntymistä
        Että' Pyhä Henki olisi päässyt uudelleen alkamaan heissä
        Kristuksen muotoon , muuttavan työnsä.
        4: 21-31.
        Saara ja Haagar , Iisak ja Ismael, Jerusalem ja siinai
        ovat tässä Lain ja evankeliumin , pelastusteiden vertaus kuvia , tyyppejä (sana Allegoroumena tarkoittaa tässä sitä. )
        Erehdys johtui lain väärinkäsittämisetä ja -käyttämisestä .
        JUMALA ei antanut lakia johtamaan ihmisiä omanvanhurskauden rakentamiseen ja armonvanhurskauden
        hylkäämiseen . Setarkoitus oli .
        1. JUMALAN tahdon ilmoittaminen synneissä Häneen ja
        toisiin ihmisiiin sekä
        2. Synnintunnon vaikuttaminen , että ihmiset etsivät armoa
        ja ottaisivat sen vastaan lupauksen sanasta --
        Lain ja omanvahurskauden harhaan joutuneet ihmiset saattavat olla niin varmoja oman uskonnollisuutensa oikeasta laadusta
        ettäå käyvät vainoamaan evankeliumin synnyttämiä Jumalan
        armolapsia . Tälläista on paljon nykyisenkin kristikunan
        piirissä .

        Lue raamatusta seraten .


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      14
      2324
    2. Mikä tekee kaivatustasi

      haluttavan?
      Ikävä
      109
      2073
    3. Naisten pitäisi lähestyä miehiä enemmän.

      Milloin viimeksi lähestyit miestä ja pyysit kahville tai treffeille?
      Sinkut
      146
      1951
    4. Jos Harris saa naiset liikkeelle,niin kenties.....

      Myöskin Nikki Haleyn tukijat lupasivat Harrikselle tukensa.Harris vain 2-3% jäljessä vaikka ei ole edes viellä ehdokas.
      Maailman menoa
      166
      1524
    5. Luulin olevani ainoa... Mutta jättääkö muutkin tosiaan lääkärikäynnit sivuun?

      Lueskelin netistä uutisia ja iltalehdessä oli juttua, että ihmiset eivät hakeudu hoitoihin. Luulin olevani ainoa, joka t
      Maailman menoa
      106
      1512
    6. Joonas Rask viettänyt omasta

      mielestään kivaa iltaa hyvässä hengessä.. https://www.is.fi/sm-liiga/art-2000010582941.html
      Maailman menoa
      2
      1461
    7. Olit kiinnostunut mutta

      varovaisesti. Elämä koetellut sua mies? 😔
      Ikävä
      76
      1184
    8. Yksi syy miksi kaipaan sua

      On se että luulen sun ymmärtävän mua hyvin. Ollaan jokseenkin samanlaisia vaikka hyvin erilaisia.
      Ikävä
      66
      1070
    9. Olet hyvin

      rakastettava ja kaipaan sinua.
      Ikävä
      42
      1006
    10. No oletko miten paljon miettinyt

      Sitä että mentäiskö me naimisiin? Mieheltä
      Ikävä
      68
      998
    Aihe