mutta sellaista kyselen, että kuinka vanhaksi haluaisitte elää ja onko elossa pysyminen hinnalla millä hyvänsä päämääränne, vai voisitteko ajatella, että olisi parempi kuolla vielä kun ei ole petipotilaana monen hengen huoneessa kuorsauskuorossa?
Olen uusi palstalla
117
2587
Vastaukset
että matkijoita tulee.
Vastaahan nyt ensin itse.
H.- Milli*
En mitä ketään matki, vaan esitin kysymyksen. Itse en todellakaan haluaisi kuolla sairaalassa tai vanhainkodissa sängyssä kuolemaa odottaen.
Milli* kirjoitti:
En mitä ketään matki, vaan esitin kysymyksen. Itse en todellakaan haluaisi kuolla sairaalassa tai vanhainkodissa sängyssä kuolemaa odottaen.
nyt huomaat mitä tarkoitin.
Minä haluan kuolla selväjärkisenä sekä suht hyvässä kunnossa olevana, suorilta jaloilta
olis kiva lähteä, keikahtaa työnsä ääreen.
Ei ikinä vuosia kintut kippurassa maanneena pöpinä.- ????
Anceli kirjoitti:
Minä haluan kuolla selväjärkisenä sekä suht hyvässä kunnossa olevana, suorilta jaloilta
Ei ikinä vuosia kintut kippurassa maanneena pöpinä.näkymättömällä musteella, kun minä en ainakaan näe?
- Milli*
Anceli kirjoitti:
Ei ikinä vuosia kintut kippurassa maanneena pöpinä.taannoisen kohun Kaari Utrion lausunnosta, jossa hn ehdotti kuolinpillereitä ihmisille, jotka eivät halua kuolla avutoomina sairaalassa hoidon puutteeseen. Olen ihan samaa mieltä kuin Utrio.
???? kirjoitti:
näkymättömällä musteella, kun minä en ainakaan näe?
sillä minä SANOIN, en KIRJOITTANUT, niillä on hieman eroa.
:)Milli* kirjoitti:
taannoisen kohun Kaari Utrion lausunnosta, jossa hn ehdotti kuolinpillereitä ihmisille, jotka eivät halua kuolla avutoomina sairaalassa hoidon puutteeseen. Olen ihan samaa mieltä kuin Utrio.
ja onhan tästä aiheesta keskusteltu ennenkin, siellä sekä täällä.
Tuo pillerien jako ei vaan ole niin yksinkertaista, jotain perusteluja kuitenkin vaaditaan. Ei riitä pelkkä
elämään kyllästyminen ja yleinen v******s siihen, että napin saa haltuunsa.- päivändäse
Anceli kirjoitti:
Ei ikinä vuosia kintut kippurassa maanneena pöpinä.on sun vanha tuttus ja nyt paljastit valepuvun.
Että jaksatte, vanhat ihmiset kuurupiiloa. päivändäse kirjoitti:
on sun vanha tuttus ja nyt paljastit valepuvun.
Että jaksatte, vanhat ihmiset kuurupiiloa.tällä palstalla hän on uusi, mitäs kuurupiiloa siinä sitten on. On minulla tuttuja myös livessä ja voi olla että joku heistä haluaa kirjoitella tänne.
Eikä edes valepukua yllään.
Enkä ole vanha.- Milli*
Anceli kirjoitti:
tällä palstalla hän on uusi, mitäs kuurupiiloa siinä sitten on. On minulla tuttuja myös livessä ja voi olla että joku heistä haluaa kirjoitella tänne.
Eikä edes valepukua yllään.
Enkä ole vanha.Eikö tänne saa tulla uutena kirjoittamaan, vai mitä tuo kiukkuaminen on?
"Enkä ole vanha". Et niin. Vanhuus on mielentila. Milli* kirjoitti:
Eikö tänne saa tulla uutena kirjoittamaan, vai mitä tuo kiukkuaminen on?
"Enkä ole vanha". Et niin. Vanhuus on mielentila.tulla, mut alotuksia saa tehdä vain herra Hunksz!
:DD- jatkakaa vaan
Milli* kirjoitti:
"Enkä ole vanha". Et niin. Vanhuus on mielentila.älkää te nuoremmat välittäkö. Tääl on pal kiukkusii vanhuksia.
- vanhuksia kaikki :D
Milli* kirjoitti:
"Enkä ole vanha". Et niin. Vanhuus on mielentila.tottamaar
- pieleen meni
vanhuksia kaikki :D kirjoitti:
tottamaar
yritä uudelleen.
- :/\:
pieleen meni kirjoitti:
yritä uudelleen.
Mitä ketun väliä sillä on, onko jo ollut se vai tämä, ja tuleeko olemaan tuo vai tuo.
- aeto savolaenen
:/\: kirjoitti:
Mitä ketun väliä sillä on, onko jo ollut se vai tämä, ja tuleeko olemaan tuo vai tuo.
mitä suotta näitä pohtimaan ja aikoo siihen käättämään, kaik mahtuuvat mukkaan, tänne vuan.
Milli* kirjoitti:
"Enkä ole vanha". Et niin. Vanhuus on mielentila.arvailuja esiintyy paljon.
Eihän me olla vanhoja eikä meistä tavallaan tulekaan vaikka elettäisiin kuinka vanhoiksi.
Ainakin toivon niin, yritetään pitää mieli avoimena ja nuorekkaana.- Milli*
Anceli kirjoitti:
arvailuja esiintyy paljon.
Eihän me olla vanhoja eikä meistä tavallaan tulekaan vaikka elettäisiin kuinka vanhoiksi.
Ainakin toivon niin, yritetään pitää mieli avoimena ja nuorekkaana.siihen ei voi vaikuttaa, mutta aktiviteetteihin voi. Kunhan tulee lämpimämmät ilmat, niin alan ulkoilla enemmän ja tietysti pitää kesällä mennä lavatansseihin.
minttupuu kirjoitti:
tulla, mut alotuksia saa tehdä vain herra Hunksz!
:DDja kiukutellakin...
:)
H.Milli* kirjoitti:
siihen ei voi vaikuttaa, mutta aktiviteetteihin voi. Kunhan tulee lämpimämmät ilmat, niin alan ulkoilla enemmän ja tietysti pitää kesällä mennä lavatansseihin.
hän aikoo, sitten ei ole köyhä eikä kipeä. :)
Me käytiin lenkillä, kuten joka päivä, hitsin kylmä tuuli puhalsi, varpaita alkoi palelemaan. Olisi pitänyt olla
jotkut lämpöiset alpakkavillasukat jaloissa.
En minä osaisi elääkään ilman ulkoilua ja liikuntaa, kyllä se piristää mieltäkin. Tämmöinen masentumaan taipuvainen ihminen kun olen. =))))))- 1943
Anceli kirjoitti:
Me käytiin lenkillä, kuten joka päivä, hitsin kylmä tuuli puhalsi, varpaita alkoi palelemaan. Olisi pitänyt olla
En minä osaisi elääkään ilman ulkoilua ja liikuntaa, kyllä se piristää mieltäkin. Tämmöinen masentumaan taipuvainen ihminen kun olen. =))))))odotellessa voi käydä hiihtämässä. Eilen oli siedettävät pakkaslukemat ja uskaltauduin jopa järven jäälle. Joku oli tehnyt ladun, ei ollut vettä jäällä. Olen tosi onnellinen, kun selkä ei vahingoittunut kaaduttuani tässä taannoin. Hiihto sujuu ja se tanssin sujuminen tuli testattua jo vajaan viikon kuluttua kaatumisesta. Nyt on jo alle 10 pakkasta, aurinko paistaa ja latu kutsuu.
- Milli*
Anceli kirjoitti:
En minä osaisi elääkään ilman ulkoilua ja liikuntaa, kyllä se piristää mieltäkin. Tämmöinen masentumaan taipuvainen ihminen kun olen. =))))))Ei siellä ole pakko jiveä reuhtoa, voi sitä mennä ihan asiallisesti ja rauhallisesti valssiakin. Vaikka tällaista.
http://www.youtube.com/watch?v=sw5t3_eEqMg 1943 kirjoitti:
odotellessa voi käydä hiihtämässä. Eilen oli siedettävät pakkaslukemat ja uskaltauduin jopa järven jäälle. Joku oli tehnyt ladun, ei ollut vettä jäällä. Olen tosi onnellinen, kun selkä ei vahingoittunut kaaduttuani tässä taannoin. Hiihto sujuu ja se tanssin sujuminen tuli testattua jo vajaan viikon kuluttua kaatumisesta. Nyt on jo alle 10 pakkasta, aurinko paistaa ja latu kutsuu.
on suunnitelmissa heti, kun säät vähän lämpenevät.
Täytyy vaan tehdä latu, kun täällä ei valmiita ole. Hanki upottaa jonkun verran, jäällä en ole käynyt, ennen hiihtelin tuntikausia jäällä, kun naapuri oli ajanut moottorikelkalla hyvät jäljet.
Mutta ei tämäkään talvi hiihtämättä mene, se on varmaa.
Mukavia hiihtoretkiä sinulle.Milli* kirjoitti:
Ei siellä ole pakko jiveä reuhtoa, voi sitä mennä ihan asiallisesti ja rauhallisesti valssiakin. Vaikka tällaista.
http://www.youtube.com/watch?v=sw5t3_eEqMgminulla on iskias-vaivaa. Rauhallisesti se on mentävä ja nimeomaan asiallisesti, tässä iässä. =))
Lähes kolme vuotta sitten, kun tulin palstoille, joku :) laittoi minulle tämän laulun.
http://www.youtube.com/watch?v=9KpvVepzjtg- Milli*
Anceli kirjoitti:
minulla on iskias-vaivaa. Rauhallisesti se on mentävä ja nimeomaan asiallisesti, tässä iässä. =))
Lähes kolme vuotta sitten, kun tulin palstoille, joku :) laittoi minulle tämän laulun.
http://www.youtube.com/watch?v=9KpvVepzjtgsanoi jossain haastattelussa, että tuo oli Lailan lempilaulu. Todella koskettavan kaunis.
- Milli*
Anceli kirjoitti:
minulla on iskias-vaivaa. Rauhallisesti se on mentävä ja nimeomaan asiallisesti, tässä iässä. =))
http://www.youtube.com/watch?v=9KpvVepzjtg Milli* kirjoitti:
ja tässä laulu eräälle ystävälle. :)
http://www.youtube.com/watch?v=yDm033dVGDg- Milli*
Anceli kirjoitti:
ja tässä laulu eräälle ystävälle. :)
http://www.youtube.com/watch?v=yDm033dVGDgTulee ihan nostalginen olo.
http://www.youtube.com/watch?v=_u9T2-uk0tc&NR=1 Milli* kirjoitti:
Tulee ihan nostalginen olo.
http://www.youtube.com/watch?v=_u9T2-uk0tc&NR=1ja sitten menen saunan lämmitykseen. :)
http://www.youtube.com/watch?v=VBdSqk78nHw
Terkkuja M:ltä soitteli äsken.- 1943
Anceli kirjoitti:
on suunnitelmissa heti, kun säät vähän lämpenevät.
Täytyy vaan tehdä latu, kun täällä ei valmiita ole. Hanki upottaa jonkun verran, jäällä en ole käynyt, ennen hiihtelin tuntikausia jäällä, kun naapuri oli ajanut moottorikelkalla hyvät jäljet.
Mutta ei tämäkään talvi hiihtämättä mene, se on varmaa.
Mukavia hiihtoretkiä sinulle.olo on tehdyn lenkin jälkeen. Aurinko paistoi, ei tuullut. Kukaan ei mennyt ohi, ei tullut vastaan. En kaatunut kertaakaan. Olen osittain tehnyt ladun itse, mutta nyt joku toinenkin on alkanut hiihdellä ja hiihdän myös hänen tekemällään.
Anceli kirjoitti:
ja sitten menen saunan lämmitykseen. :)
Terkkuja M:ltä soitteli äsken.Mutta tässä kuuntelin lauluja nautinnollisena.
H.hunksz kirjoitti:
Mutta tässä kuuntelin lauluja nautinnollisena.
H.että suuttuu, kiva kun sinäkin tykkäsit.
:)- Milli*
Anceli kirjoitti:
ja sitten menen saunan lämmitykseen. :)
Terkkuja M:ltä soitteli äsken.Tämä on parempi Tomppa mielestäni. Ei ihan poikanen enää tuossa.
http://www.youtube.com/watch?v=l1AiypRfTfc Milli* kirjoitti:
Tämä on parempi Tomppa mielestäni. Ei ihan poikanen enää tuossa.
http://www.youtube.com/watch?v=l1AiypRfTfclupaan tehdä videon, kunhan saan kasattua rahaa kasaantuneeseen naamaani.
H.1943 kirjoitti:
olo on tehdyn lenkin jälkeen. Aurinko paistoi, ei tuullut. Kukaan ei mennyt ohi, ei tullut vastaan. En kaatunut kertaakaan. Olen osittain tehnyt ladun itse, mutta nyt joku toinenkin on alkanut hiihdellä ja hiihdän myös hänen tekemällään.
on ihan ihanaa kun on sisällä lämmintä.
Vuosien aikana kasattu viihdekeskukseni antaa minun lasketella kaikenlaisia liukkaita.
Areenan videoilta on mukavaa katsella ja kuunnella kun suksi eksyy väärille laduille.
H.hunksz kirjoitti:
lupaan tehdä videon, kunhan saan kasattua rahaa kasaantuneeseen naamaani.
H.kuuntelemme Topi Sorsakoskea, kyllä sä tästäkin varmasti pidät.
:))
http://www.youtube.com/watch?v=LX6JiTHzqe8&feature=related1943 kirjoitti:
olo on tehdyn lenkin jälkeen. Aurinko paistoi, ei tuullut. Kukaan ei mennyt ohi, ei tullut vastaan. En kaatunut kertaakaan. Olen osittain tehnyt ladun itse, mutta nyt joku toinenkin on alkanut hiihdellä ja hiihdän myös hänen tekemällään.
voisiko paremmin enää mennäkään, kun et edes kaatunut.
Huomenna mie kokeilen hiihtämistä, raportoin sitten mikäli jotain erikoista sattuu. Tulee vaikka
joku vastaan (ihme) tai kaadun (ei niin iso ihme). :)Anceli kirjoitti:
kuuntelemme Topi Sorsakoskea, kyllä sä tästäkin varmasti pidät.
:))
http://www.youtube.com/watch?v=LX6JiTHzqe8&feature=relatedkunhan milli saa lohduttomalta itkultaan vastattua.
H.- kaunisleski ejk
hunksz kirjoitti:
Mutta tässä kuuntelin lauluja nautinnollisena.
H.kuunneltavaksihan ne laitetaan.
- teretulemas!:))
uskaltautuu joukkoomme, tervetuloa! :))
Itse asiaan, tätä on mietitty monesti. En jaksa enää. Enkä halua, että palstasta tulee kuoleman ja eutanasian odotushuone.
Silti, jatketaan harjoituksia, kaikesta huolimatta!- Milli*
en ole ennen käynyt. En minä vielä ikäloppu ole, mutta en sellaiseksi halua tullakaan. Ainakaan, jos loppuajat olisivat tuskaa ja höperehtimistä.
Sen verran voin valottaa itsestäni, että olen erittäin kiinnostunut kirjallisuudesta, varsinkin tietokirjallisuudesta ja myös runoudesta. Dekkareita luen myös mielelläni ja kuuntelen musiikkia.
Ikävä kyllä elämä on rajallinen ja kaikkeen ei ole aikaa eikä rahaakaan, mutta sen ajan jonka täällä vietän, aion ainakin yrittää oppia joka päivä jotain uutta. Jää se sitten päähän tai ei. - teretulemas:)
Milli* kirjoitti:
en ole ennen käynyt. En minä vielä ikäloppu ole, mutta en sellaiseksi halua tullakaan. Ainakaan, jos loppuajat olisivat tuskaa ja höperehtimistä.
Sen verran voin valottaa itsestäni, että olen erittäin kiinnostunut kirjallisuudesta, varsinkin tietokirjallisuudesta ja myös runoudesta. Dekkareita luen myös mielelläni ja kuuntelen musiikkia.
Ikävä kyllä elämä on rajallinen ja kaikkeen ei ole aikaa eikä rahaakaan, mutta sen ajan jonka täällä vietän, aion ainakin yrittää oppia joka päivä jotain uutta. Jää se sitten päähän tai ei.läheltä niin monta kuolemaa, että tiedän sen tulevan, kiirehtimättäkin.
Äitini kuoli syopään, ilman tuskia, saman ikäisenä, kuin minä nyt, eli 59 vuotiaana.
Isäni hiipui pois, ilman tuskia, hänkin.
Eutanasian hyväksyn äärimmäisissä tapauksissa. Mitä nekin sitten loppujen lopuksi lienevät, ken tiennee.
Itse yritän pitää yllä uuden oppimista, ja synnynnäistä uteliaisuuttani kaikkeen mahdollisuuteen, niin kauan, kuin jaksan.
Kirjallisuus on aina ollut intohimoni. - Milli*
teretulemas:) kirjoitti:
läheltä niin monta kuolemaa, että tiedän sen tulevan, kiirehtimättäkin.
Äitini kuoli syopään, ilman tuskia, saman ikäisenä, kuin minä nyt, eli 59 vuotiaana.
Isäni hiipui pois, ilman tuskia, hänkin.
Eutanasian hyväksyn äärimmäisissä tapauksissa. Mitä nekin sitten loppujen lopuksi lienevät, ken tiennee.
Itse yritän pitää yllä uuden oppimista, ja synnynnäistä uteliaisuuttani kaikkeen mahdollisuuteen, niin kauan, kuin jaksan.
Kirjallisuus on aina ollut intohimoni.Isäni alla kuuskymppisenä, äitini yli kahdeksankymppisenä. Kaikilla se on edessä, sille ei mitään voi, mutta en kestä ajatusta, että kuolisin sairaalassa viikkokausien makoilun jälkeen.
Jokaisella ihmisellä pitää olla oikeus päättää kuolemastaan, on sitten sairaalassa tai kotonaan. Milli* kirjoitti:
Isäni alla kuuskymppisenä, äitini yli kahdeksankymppisenä. Kaikilla se on edessä, sille ei mitään voi, mutta en kestä ajatusta, että kuolisin sairaalassa viikkokausien makoilun jälkeen.
Jokaisella ihmisellä pitää olla oikeus päättää kuolemastaan, on sitten sairaalassa tai kotonaan.oli asiasta kauhean pitkä valitusketju.
Euthanasiastakin oli toivomuksia, ei kylläkään omasta.
Tai saattoi olla joku rehellinen, en ihan muista.
H.- teretulemas:)
Milli* kirjoitti:
Isäni alla kuuskymppisenä, äitini yli kahdeksankymppisenä. Kaikilla se on edessä, sille ei mitään voi, mutta en kestä ajatusta, että kuolisin sairaalassa viikkokausien makoilun jälkeen.
Jokaisella ihmisellä pitää olla oikeus päättää kuolemastaan, on sitten sairaalassa tai kotonaan.makaavat vuosikausia kroonikkosairaalassa.
En hyväksy eutanasiaa käytettävksi mitenkään noin vain.
Miksei maailmaa ja sairaaloita kehitetä paremmiksi, jotta ihminen jaksaisi elää loppuun asti?
Kun pirulle annetaan pikkusormi, se pian vie koko käden, eli, kohta alettaisiin likvitoida yhteiskunnallle "turhia" yksilöitä.
Suht'koht terveenä on helppo tehdä jonnekin tietämättömään tulevaisuuteen kuuluvia kuvitelmia.
Ja, täälläkin on monesti toistettu. Ihmisen kaikkein tärkein ja perimmäisin vietti on elämänhalu. hunksz kirjoitti:
oli asiasta kauhean pitkä valitusketju.
Euthanasiastakin oli toivomuksia, ei kylläkään omasta.
Tai saattoi olla joku rehellinen, en ihan muista.
H.tääl ois jonain vuonna ollut aloitus räkättirastaan paskasta, muistat sen taatusti!
- ,..,
minttupuu kirjoitti:
tääl ois jonain vuonna ollut aloitus räkättirastaan paskasta, muistat sen taatusti!
arkistoiko hän joka ainoan tekstin alkusanojen, aiheen vai hajun perusteella?
- Minttu*
teretulemas:) kirjoitti:
makaavat vuosikausia kroonikkosairaalassa.
En hyväksy eutanasiaa käytettävksi mitenkään noin vain.
Miksei maailmaa ja sairaaloita kehitetä paremmiksi, jotta ihminen jaksaisi elää loppuun asti?
Kun pirulle annetaan pikkusormi, se pian vie koko käden, eli, kohta alettaisiin likvitoida yhteiskunnallle "turhia" yksilöitä.
Suht'koht terveenä on helppo tehdä jonnekin tietämättömään tulevaisuuteen kuuluvia kuvitelmia.
Ja, täälläkin on monesti toistettu. Ihmisen kaikkein tärkein ja perimmäisin vietti on elämänhalu."En hyväksy eutanasiaa käytettävksi mitenkään noin vain.
Miksei maailmaa ja sairaaloita kehitetä paremmiksi, jotta ihminen jaksaisi elää loppuun asti?"
Eutanasia tarkoittaa juuri sitä, että ihminen itse haluaa itselleen kuolinapua. - teretulemas:)
Minttu* kirjoitti:
"En hyväksy eutanasiaa käytettävksi mitenkään noin vain.
Miksei maailmaa ja sairaaloita kehitetä paremmiksi, jotta ihminen jaksaisi elää loppuun asti?"
Eutanasia tarkoittaa juuri sitä, että ihminen itse haluaa itselleen kuolinapua.mitä eutanasia tarkoittaa.
Kun sitä ollaan vaatimassa, vaikkapa syövän tuskien takia, eikö kivunhoitoa pitäisi ennemminkin kehittää?
Pian kai halutaan kuolinpiikki flunssaan, kun ei jakseta aivastella. teretulemas:) kirjoitti:
mitä eutanasia tarkoittaa.
Kun sitä ollaan vaatimassa, vaikkapa syövän tuskien takia, eikö kivunhoitoa pitäisi ennemminkin kehittää?
Pian kai halutaan kuolinpiikki flunssaan, kun ei jakseta aivastella.*Minttu en sit ollut minä.
Latojan huom.
:Dminttupuu kirjoitti:
tääl ois jonain vuonna ollut aloitus räkättirastaan paskasta, muistat sen taatusti!
kaikki mielenkiintoinen jää mieleen ja väkisin muistaa edellisen kerran kirjoitettuja juttuja.
Ei siitä tarvitse pillastua.
H.
- Juurikasvua
Nimimerkkisi viittaa siihen,että olen kiinnostunut tuosa pippelin paksuntamiskeskustelusta.
Millix10 =sentti- Milli*
Milli on mittayksikkö ja se on myös kansanomainen sana rahayksiköstä, jonka minä toivon joskus lotossa voittavani, jotta voisin muuttaa jonnekin lämpimään täältä pakkasten kurimuksesta.
Milli* kirjoitti:
Milli on mittayksikkö ja se on myös kansanomainen sana rahayksiköstä, jonka minä toivon joskus lotossa voittavani, jotta voisin muuttaa jonnekin lämpimään täältä pakkasten kurimuksesta.
Milli ei ole mittayksikkö, vaan SI-järjestelmän kerrannaisyksikön etuliite pienempään suuntaan. Desi, sentti, milli, mikro jne. Miljoona (eli sama kuin mega) on kerrannainen suurempaan. Kilo, mega, giga, tera. Megaeurojen lottovoitto minäkin toivoisin.
Tervetuloa palstalle minunkin puolestani, uudet tuulet ovat toivotut. Itse olen täällä uusivanha. Olen palstalla käynyt jo vuosia, mutta vasta tämän vuoden puolella rekisteröitynyt.
Mutta aiheeseen. Itse haluaisin kuolla "saappaat jalassa", enkä nyt tarkoita ansiotyötä. Olisi vaikeaa jäädä toisten armoille, varsinkin jos järki vielä pelaisi.
vaan tääl vierailemassa toista kertaa, mut vastaan silti:)))
Vaikee sanoo kuin vanhaksi haluisin elää,kyllähän sitä terveenä ja kotikuntosena haluaisi nähdä niitä lapsenlapsiakin:))) Suorilta jaloiltani haluisin lähteä.:))- Milli*
Suorilta jaloilta. Kituminen olisi kauheaa.
sopusuhtainen ja kaunis olento on luojan tavoite, ja siksi elää kauemmin.
Geenit ovat ojennuksessa.
Armaani on ihan huoleti vaan.
H.
Kuolla terveenä?
Tuskin kukaan mitään vuosimääräisiä tavoitteita asettaa.
Elämäntilanteisiin tai -vaiheisiin kylläkin.
Oma periaatteeni on: Mieluummin päivä leijonana kuin vuosi hiirenä.
Jossain vaiheessa, nyt keskenään sovussa elevät täydennystestot ja eturauhaseni, riitaantuvat keskenään.
Turha sitäkään on murehtia etukäteen.- Pirre*
kuoleman tahtoisin, tapahtui se koska- tai kuinka tahansa..ei pillereitä, muttei turhaa tehohoitoakaan sitku jne.
P.s. Tervetuloa palstalle :)- missä myydään lisää
Poislähtö kun ihmiselle tulee, ei ole väliä, onko rutiköyhä vai upporikas! Silti ihmiset laskee rahojaan koko lyhyen elämänsä ajan. Miksiköhän?
- Jänöjussin mäenlasku
missä myydään lisää kirjoitti:
Poislähtö kun ihmiselle tulee, ei ole väliä, onko rutiköyhä vai upporikas! Silti ihmiset laskee rahojaan koko lyhyen elämänsä ajan. Miksiköhän?
rahat jälkeenjääville. Joillekin se on tärkeää?
Ketkä laskee, ketkä ei. - Milli*
kitumista en halua.
- ....
Milli* kirjoitti:
kitumista en halua.
kuuluu sairauskin.
missä myydään lisää kirjoitti:
tässä iässä se alkaa tuntua hölmöltä :)
- Niinpä.
.... kirjoitti:
kuuluu sairauskin.
Ei aina voi valita. Tuon minä haluan itselleni tuon en....Hyväksyä myös täytyy. Ja oppia elämään asioiden kanssa. Kyllä kait jokainen haluaisi sen mahdollisimman kivuttoman ja ihanan tavan elää sitten loppu-elämän...Mut elämässä asiat eivät aina mee niin..ja se on täysin normaalia kuitenkin.
Tsau:Friidu
- 1943
jos voisin toivoa, haluaisin vain nukkua pois hyvissä ajoin. Toistaiseksi olen terve ja kiitollinen jokaisesta hetkestä. Mutta asiahan ei ole omissa käsissä.
hää täältä hakoo, oi ja heti maanantaina kuolon kelloi soittaa ; (( uusi hää on joten ymmärrän!
Sanoisin et päivän lapsen jälkeen.
kun kerroin sinulle kirjasta jonka entinen Kehitysvammaisten Tukiliiton puheenjohtaja kirjoitti kehitysvammaisesta lapsestaan.
Sen nimi oli "Eläisinpä päivän pitempään kuin lapseni" tai jotain siihen suuntaan, en muista ihan
tarkasti.
Niinhän minäkin silloin sanoin, että meiltä jäisi monta surua, huolta ja tulevaisuuden miettimistä pois jos noin kävisi.
- hullu maailma
Sopii toivoa, että poistun täysipäisenä suorilta jaloilta.
Jos olet seurannut uutisia viime aikoina, olet varmaan huomannut, että tulevaisuuden tavoite on lakkauttaa kroonikko osastot ja vanhainkodit. Vanhukset sijoitetaan palvelutaloihin ja sairaat hoidetaan kotona. Ihmettelen vaan kuka kotona hoitaa jos siellä ei ole ketään ja missä kodissa.
Kotihoidon resurssit ovat täysin riittämättömiä jo tänä päivänä ja koti viedään kun rahat loppuu.- ..
miten asiat hoidetaan muuallakin kuin Suomessa.
Ei Suomen malli ole inhimillinen.
Älä valita, ota selvää!
Tervetuloa palstoille:))
Laitan monikossa, koska ainakaan minulle ei ole yksi vain riittänyt olen käyskennellyt siellä sun täällä.
Kuten olet huomannut ja varmaan kuullutkin täällä on kaikenlaisia epäilyjä, yleensä jo heti saa kimppuunsa mitä ihmeellisimpiä juttuja.
Mutta aiheeseesi. Toivoisin että saisin lähteä tästä maailmasta niinkuin veljeni eli nukkuessa. Illalla vielä suunnitteli vaimonsa kanssa tulevaa kesää ja yöllä oli sydän pettänyt, vaimo heräsi hiljaisuuteen vierellä. Hänelle ei mikään hyvä kokemus mutta luulen että veljeni ei siitä paljon tiennyt.
Mutta koskaan en halua jäädä mihinkään sänkyyn enkä laitoksiin. En letkuihin tms.
Sitä kuinka vanhaksi sitten, no vaikka kuinka vanhaksi jos hyvä elämä on. Kun kukaan ei ole kuitenkaan tänne jäänyt todella pitkäksi aikaa.- Milli*
Kuoleminen on siitä kinkkinen asia, että sen kokee vain kerran ja tietysti sitä sitten tulee joskus pohdittuakin. Kituminen olisi kauheinta mitä tiedän. En tosiaankaan haluaisi kitua sairaalassa varmana siitä, että kuolen sinne. Eräs ystäväni teki juuri niin, että ei suostunut sairaalaan jäämään ja kuoli kotonaan. Hän tosin eli syöpädiagnoosin jälkeen vielä viisi vuotta ja hänet vuosikausia tunteneena ajattelen, että ihan kiukun voimalla eli. En ole koskaan tavannut päättäväisempää ihmistä. Painoi kuollessaan kuulemma nelisenkymmentä kiloa.
- Ihminen päättää...
Milli* kirjoitti:
Kuoleminen on siitä kinkkinen asia, että sen kokee vain kerran ja tietysti sitä sitten tulee joskus pohdittuakin. Kituminen olisi kauheinta mitä tiedän. En tosiaankaan haluaisi kitua sairaalassa varmana siitä, että kuolen sinne. Eräs ystäväni teki juuri niin, että ei suostunut sairaalaan jäämään ja kuoli kotonaan. Hän tosin eli syöpädiagnoosin jälkeen vielä viisi vuotta ja hänet vuosikausia tunteneena ajattelen, että ihan kiukun voimalla eli. En ole koskaan tavannut päättäväisempää ihmistä. Painoi kuollessaan kuulemma nelisenkymmentä kiloa.
Toivoa aina voi, mutta harvoinpa elämä menee kuten toivoo.
Sitä on kuoltava niinkuin luoja suo.
Eutanasia saattaa tulla lailliseksi, se estää turhan kitumisen. - ....
Ihminen päättää... kirjoitti:
Toivoa aina voi, mutta harvoinpa elämä menee kuten toivoo.
Sitä on kuoltava niinkuin luoja suo.
Eutanasia saattaa tulla lailliseksi, se estää turhan kitumisen.turha kituminen?
On ihmisiä, jotka syntyvät sairaina.
Kituvatko he koko elämänsä?
Minusta elämää pitää ja saa kunnioittaa. ei kaikille ole annettu parasta paikkaa.
Kituminen, puhutaan kuin eläimestä. - 62SID
.... kirjoitti:
turha kituminen?
Minusta elämää pitää ja saa kunnioittaa. ei kaikille ole annettu parasta paikkaa.
Kituminen, puhutaan kuin eläimestä.AINAINEN KELJUILU TOISILLENNE...HÄPEÄN TEITÄ.
- .
62SID kirjoitti:
AINAINEN KELJUILU TOISILLENNE...HÄPEÄN TEITÄ.
tuo kuvasi demokratiasta?
Hyväksytkö vain yhden totuuden?
ÄLÄ HUUDA! - äitemuori*
.... kirjoitti:
turha kituminen?
Kituminen, puhutaan kuin eläimestä.tuota kitumista. Tunnen joitakin tosi sairaina syntyneitä ja siihen he eivät ole voineet itse vaikuttaa. Hoidot on järjestetty mahd. hyvin. En nyt ala listaamaan sairaustyyppejä tässä.
Vähän outo aloitus, miten vanhaksi tahdot elää yms. Vai jäikö ajattelu hiukan kesken, tiedä häntä. Noh, se eläminen saattaa loppua koska tahansa, jopa nuoreltakin ja kituuttamatta. Eipä sitä itse tiedä elonpäiviensä lukumäärää. Tahtoi tai ei. - seuraileva......
. kirjoitti:
tuo kuvasi demokratiasta?
Hyväksytkö vain yhden totuuden?
ÄLÄ HUUDA!Sinä käyt vuoronperään jokaisen kirjoituksissa jättämässä kuin varmuudeksi eriävän mielipiteesi :D
Mahtaa olla synkkää sinun elämäsi? - ??
seuraileva...... kirjoitti:
Sinä käyt vuoronperään jokaisen kirjoituksissa jättämässä kuin varmuudeksi eriävän mielipiteesi :D
Mahtaa olla synkkää sinun elämäsi?luulottelijoita tällä palstalla.
Kaikki OK? - Milli*
äitemuori* kirjoitti:
tuota kitumista. Tunnen joitakin tosi sairaina syntyneitä ja siihen he eivät ole voineet itse vaikuttaa. Hoidot on järjestetty mahd. hyvin. En nyt ala listaamaan sairaustyyppejä tässä.
Vähän outo aloitus, miten vanhaksi tahdot elää yms. Vai jäikö ajattelu hiukan kesken, tiedä häntä. Noh, se eläminen saattaa loppua koska tahansa, jopa nuoreltakin ja kituuttamatta. Eipä sitä itse tiedä elonpäiviensä lukumäärää. Tahtoi tai ei.Ei mielestäni. Eikä jäänyt ajatuskaan kesken, jos vaivauduit ketjua lukemaan.
- 1943
äitemuori* kirjoitti:
tuota kitumista. Tunnen joitakin tosi sairaina syntyneitä ja siihen he eivät ole voineet itse vaikuttaa. Hoidot on järjestetty mahd. hyvin. En nyt ala listaamaan sairaustyyppejä tässä.
Vähän outo aloitus, miten vanhaksi tahdot elää yms. Vai jäikö ajattelu hiukan kesken, tiedä häntä. Noh, se eläminen saattaa loppua koska tahansa, jopa nuoreltakin ja kituuttamatta. Eipä sitä itse tiedä elonpäiviensä lukumäärää. Tahtoi tai ei.kaikesta. Sana voi tarkoittaa toiselle eri asiaa kuin itselle. Jokainen aloittakoon tyylillään, kyllä nämä ketjut pikkuhiljaa loppuvat ja uusia alkaa. Sain entiseltä naapuriltani suuren tukun vanhoja sanomalehtiä, jotka selailen läpi vähän niin kun linkkinä entiseen elämääni. Yhdessä jutussa kerrottiin pariskunnasta, joka lähestyy rautahääpäivää (70 v yhteistä taivalta). Harvalle moinen suodaan, elelivät omassa kodissaan. Noin pitkän yhteisen taipaleen jälkeen tuntuu varmaan oudolta, kun toista yhtäkkiä ei olekaan.
- ....
äitemuori* kirjoitti:
Vähän outo aloitus, miten vanhaksi tahdot elää yms. Vai jäikö ajattelu hiukan kesken, tiedä häntä. Noh, se eläminen saattaa loppua koska tahansa, jopa nuoreltakin ja kituuttamatta. Eipä sitä itse tiedä elonpäiviensä lukumäärää. Tahtoi tai ei.tekevät itse itsestään itselleen jumalia, saadakseen päättää kaikesta. Silti, koskaan elämä ei kulje kenenkään kuvitelmien ja suunnitelmien perusteella.
Kuinka olisikin ihastuttavaa, kun kaikki olisimme syntyessämme priimoja, saisimme elää elämämme terveinä, pötkähtää lopulta silmänräpäyksessä pois.
Mutta, mutta, kun se elämä ei ole ihan niin yksinkertaista.
Siihen kuuluvat jopa sairaudet, joista huolimatta, ja joiden kanssa on yritettävä tulla toimeen, jo läheistenkin takia.
Miksei vanhusten-, ja sairaanhoitoon satsata enemmän varoja, vaan aletaan luomaan jo maatakattava mielipide, että pitää lähtea, kun pahalta tuntuu.
Sehän on vain meistä kiinni, meistä veronmaksajista.
Ja tuolle urputtajalle, älä lue, jos ottaa noin hermoon. - demeter
.... kirjoitti:
tekevät itse itsestään itselleen jumalia, saadakseen päättää kaikesta. Silti, koskaan elämä ei kulje kenenkään kuvitelmien ja suunnitelmien perusteella.
Kuinka olisikin ihastuttavaa, kun kaikki olisimme syntyessämme priimoja, saisimme elää elämämme terveinä, pötkähtää lopulta silmänräpäyksessä pois.
Mutta, mutta, kun se elämä ei ole ihan niin yksinkertaista.
Siihen kuuluvat jopa sairaudet, joista huolimatta, ja joiden kanssa on yritettävä tulla toimeen, jo läheistenkin takia.
Miksei vanhusten-, ja sairaanhoitoon satsata enemmän varoja, vaan aletaan luomaan jo maatakattava mielipide, että pitää lähtea, kun pahalta tuntuu.
Sehän on vain meistä kiinni, meistä veronmaksajista.
Ja tuolle urputtajalle, älä lue, jos ottaa noin hermoon.Milli*. Hyvä tuota kysymystä on tietenkin pohtia, vaikka kovin vähän siihen pystyy itse vaikuttamaan, tiettävästi. Ranskalainen elokuvaohjaaja Claude Chaprol sanoi jotakin
siihen tyyliin, ettei elämä ole koskaan niin kurjaa (tai ihanaa) kuin me kuvittelemme.
Ainahan me kustakin tilanteesta luomme oman mielikuvamme, emmekä lopulta voi tietää,
mitä se todella on kenenkin kohdalla. Harvoin me edes sitä toisilta kysymme, teemme
vain omat tulkintamme.
Kenenkään kärsimystä ei tietenkään sovi väheksyä, mutta ehkä sitä ei pidä höystääkään. - elämä on elämää
.... kirjoitti:
turha kituminen?
Kituminen, puhutaan kuin eläimestä.Tarkoitin sitä että ihminen on täysin muistamaton ja ei tiedosta edes elävänsä. Makaa sängynpohjalla, syötetään, juotetaan ja vaihdetaan vapat, jopa vuosikausia.
Olen nähnyt tuollaisia enemmän kuin tarpeeksi. Kyllä ihmisen pitää saada kuolla kun sen aika tulee.
En itse pystyisi avustamaan kenenkään kuolemassa vaikka toivoisinkin että itseäni joku avustaisi, jos koen sellaisen kohtalon mistä alussa kirjoitin. Ennen aikaan ihminen sai kuolla ilman että elämää tarpeettomasti pitkitettiin. - 1943
elämä on elämää kirjoitti:
Tarkoitin sitä että ihminen on täysin muistamaton ja ei tiedosta edes elävänsä. Makaa sängynpohjalla, syötetään, juotetaan ja vaihdetaan vapat, jopa vuosikausia.
Olen nähnyt tuollaisia enemmän kuin tarpeeksi. Kyllä ihmisen pitää saada kuolla kun sen aika tulee.
En itse pystyisi avustamaan kenenkään kuolemassa vaikka toivoisinkin että itseäni joku avustaisi, jos koen sellaisen kohtalon mistä alussa kirjoitin. Ennen aikaan ihminen sai kuolla ilman että elämää tarpeettomasti pitkitettiin.läheltä seurannut monen viimeisiä elonpäiviä. Ruokahalu katoaa täysin, ei ole janokaan. Pitääkö syöttää ja juottaa? Tehtiinkö ennenkin niin, kun vanhukset asuivat omaisten keskuudessa?
- demeter
elämä on elämää kirjoitti:
Tarkoitin sitä että ihminen on täysin muistamaton ja ei tiedosta edes elävänsä. Makaa sängynpohjalla, syötetään, juotetaan ja vaihdetaan vapat, jopa vuosikausia.
En itse pystyisi avustamaan kenenkään kuolemassa vaikka toivoisinkin että itseäni joku avustaisi, jos koen sellaisen kohtalon mistä alussa kirjoitin. Ennen aikaan ihminen sai kuolla ilman että elämää tarpeettomasti pitkitettiin.jossa ihminen on jo "elävä kuollut" tulee kyllä mieleen, että kuolinapu olisi todellinen rakkauden teko. Mutta silti, jos joku kuolinapua antaa, hän antaa sitä taas oman (tai ilmeisesti moniammatillisen työryhmän) tulkinnan/harkinnan pohjalta - niin että me emme tiedä...
Täytyy toivoa, että parantumattomasti sairaat saisivat sen "armollisen" keuhkokuumeen ja nukkuisivat siihen... - äitemuori*
Milli* kirjoitti:
Ei mielestäni. Eikä jäänyt ajatuskaan kesken, jos vaivauduit ketjua lukemaan.
arvasin, ettet ymmärtänyt vastaustani vaikken sulle vastannutkaan. Se siitä.
Mutta jokaisella tähän maailmaan syntyneellä on oikeus elää, oli sitten syntynyt sairaana tai terveenä. Kumpa osaisi tulkita sairaan lapsen tuntoja, kituuko hän vai ei, aina se ei näy ulospäin.
Mennään päivä kerrallaan. Kitumisen korvaisin sanoilla: kärsii/tuntee olonsa tuskalliseksi.
Kaunista päivää, nyt ulos ottamaan D-vitamiinia:)))
ja eniten minua alkoi ihmetyttämään että pitääkö nyt kitumisellekin löytää joku uusiosana?
Onko kituminen kielletty?
Jostain syystä ei minusta ole tullut, ainakaan näkyvästi, vammaista.
Mutta jos olisi tullut, niin olisi miinun helppoa sanoa että yhtä kituuttamistahan tämä elämä on ollut.
Vaikka kuinka olisin saanut apua ja myötätuntoa.
Melkein löisin vetoa että täälläkin kirjoittaa aviopareja, ainakin toinen puolisko, jonka on helppoa todeta avioliittonsa (elämänsä) olevan yhtä kituuttamista (kidutusta), kidutettava kituu.
Ja jos oikein vanhaksi elää ja raihnaistuu, on loppuelämä yhtä kitumista vaikka voikin kirjoitella ummet ja lammet.
H.- demeter
on kai meidän kaikkien elämässä monta väriä ? Myös niiden, jotka noin hätäisesti leimaat elämässä "kituuttajiksi"
Hyvää mieltä ja huumoria voi löytyä vielä saattohoitokodissa, usko pois. - ?
sanoja, jolloin niistä tulee merkityksettömiä, sinulle?
demeter kirjoitti:
on kai meidän kaikkien elämässä monta väriä ? Myös niiden, jotka noin hätäisesti leimaat elämässä "kituuttajiksi"
Hyvää mieltä ja huumoria voi löytyä vielä saattohoitokodissa, usko pois.Minua kiukutti se että joku ei hyväksynyt sanaa Kidutus/Kituuttaminen.
Karvani nousivat heti, osittain, pystyyn kun epäilin taas jonkun haluavan muuttaa kaunista Suomenkieltämme, vaihtamalla Suomalaisen sanan johonkin korvikkeeseen.
Hintti/Sateenkaarirautuinen , lesbo/ylinaisellinen , FHRA/Anjaniina , Sasus/ihananihana , Kauravelli/Demeter
ja niin edelleen.
Ystäväsi
H.- -,m-
hunksz kirjoitti:
Minua kiukutti se että joku ei hyväksynyt sanaa Kidutus/Kituuttaminen.
Karvani nousivat heti, osittain, pystyyn kun epäilin taas jonkun haluavan muuttaa kaunista Suomenkieltämme, vaihtamalla Suomalaisen sanan johonkin korvikkeeseen.
Hintti/Sateenkaarirautuinen , lesbo/ylinaisellinen , FHRA/Anjaniina , Sasus/ihananihana , Kauravelli/Demeter
ja niin edelleen.
Ystäväsi
H.on toisen elävän tarkoituksellista pahoinpitelyä. Mitä se tähän kuuluu?
Vai haaveillaanko pääsystä vaivaistaloon, kuin silloin ennen? ? kirjoitti:
sanoja, jolloin niistä tulee merkityksettömiä, sinulle?
jo kuluneet, 61v. kun olen.
Enemmän taidan puolustaa Suomensanojen hiutumista (Nailonhousujen takamus/ikäloput kalsarit)
Sviddu! Osaan minä senkin kirjoittaa oikein, naisen synnytyselin se on, eikä mikään kännipäisten hedelmä.
H.-,m- kirjoitti:
on toisen elävän tarkoituksellista pahoinpitelyä. Mitä se tähän kuuluu?
Vai haaveillaanko pääsystä vaivaistaloon, kuin silloin ennen?toinen ulkoasu on kituutus. SIllä pahoinpitelee elämä joitakin meistä.
Eli se ei ole ihmisen keksintöä.
H.- ?
hunksz kirjoitti:
jo kuluneet, 61v. kun olen.
Enemmän taidan puolustaa Suomensanojen hiutumista (Nailonhousujen takamus/ikäloput kalsarit)
Sviddu! Osaan minä senkin kirjoittaa oikein, naisen synnytyselin se on, eikä mikään kännipäisten hedelmä.
H.mutta aika moni meistä osaa ainakin yhtä monta suomen kielen sanaa, kuin sinäkin. :))
? kirjoitti:
mutta aika moni meistä osaa ainakin yhtä monta suomen kielen sanaa, kuin sinäkin. :))
väitettäsi.
H.- Elämä =aivoissa
demeter kirjoitti:
Hyvää mieltä ja huumoria voi löytyä vielä saattohoitokodissa, usko pois.Voi löytyä saattokodissa jos on järki tallella.
Olen ollut omaiseni kanssa saattokodissa. Siellä on lämmin tunnelma, vaikka viimeinen suora on menossa monet ovat hyvinkin positiivisia, ei todella uskoisi.
Itse kirjoitin kitumisesta vuosikausia dementiaosastolla, siinä ei juuri positiivisuutta ole, ylityöllistetyt hoitajat hoitavat juuri pakolliset, on makuuhaavoja ja vaippaihottumia. Sanon sitä kitumiseksi.
Tätäkin olen köyhän kunnan asukkaana joutunut näkemään. - Liekkiperse
hunksz kirjoitti:
ja niin edelleen.
Ystäväsi
H.mutta mieluinen
- demeter
hunksz kirjoitti:
ja niin edelleen.
Ystäväsi
H.että mun aivokapasiteetti ei aina riitä sun tekstiesi tulkintaan. Ai kauravelli,ei edes makaronivelli enää ?
- Liekkipe*
hunksz kirjoitti:
toinen toistaan kultaisempia.
H.imee vaan poskiaan.
Muistutit vanhasta nimimerkistäni. :D
Täytyykin katsoa arkistosta, onko mitään jäljellä. demeter kirjoitti:
että mun aivokapasiteetti ei aina riitä sun tekstiesi tulkintaan. Ai kauravelli,ei edes makaronivelli enää ?
ole kaiken kasvavan jumalatar, niin minun kuin Kaurankin?
H.
- 150
Jos edes tällaisessa kunnossa pysyisin (huom, kunto on jo nyt huono) niin tässäkin kunnossa haluaisin elää ainakin 150 vuotiaaksi. Elämä on mukavaa, mielenkiintoista.
- pierrettepierette
En ole luovuttajatyyppi, elän, jos ei muuten, niin piruuttani.
Pitäähän täällä jonkun kituakin, että muilla olisi mukavaa.
- lejanna
telkkarista tänään, kun tuli ohjelma Hilja Pikkaraisesta, 107 vuotiaasta.
Kun täällä joistakin on vanhuus samaa, kuin kituminen, niin eipä hän vaikuttanut mitenkään kärsivältä.
Liköörikarkkeja, konjakkinapsu, savukkeet, niitä en kyllä nähnyt, vaan hän laittoi jotain tupakan näköistä suuhunsa, ja tyytyväisenä nassutti sitä.
Puhtautta ja hyvännäköistä ravintoa, lämmin omahoitaja, ainakin minusta Hiljan asiat näyttivät olevan ihan OK.
Hyvin vielä virren veisuu sujui, heleällä äänellä.
Mietin vain mielessäni, jos hänen ikäisekseen eläisi, olisi melkein puolet vielä elämää elämättä.
Mietin myös sitä, että meitä vanhemmat eivät onneksi tienneet, saati halunneet, vielä haaveilla eutanasiasta. Paljon muuten, kai, olisi ollut mummottomia ja papattomia ihmisiä.
.- Pirre*
purutupakkaa mummo pisti poskeensa ja sai konjamiini paukut syvänlääkkeeksi, - liköörikarkit oli Hilja -mummolle kova juttu he..
Hyvältä näytti mummon elämä, ei yhtään kituvalta :)) mutta vanhukset jotka makaavat vuosikausia vuoteessa, ehkä tietämättä tästä maailmasta mitään, heitä ei käy kateeksi.
Eutanasian pitäisikin koskea tilanteita joissa ei ole enää mitään tehtävissä, on kovia kipuja, kuolema hyvin lähellä. Sellaisessa tilanteessa ei ihmisen pitäisi enää turhaan kärsiä, mikäli hän itse on valmis elämänsä
päättämään. Jos pystyy enää siitäkään päättämään, että haluaa jo pois.
Ei heistä enää lastenlapsille pitkään iloa ja seuraa olisi.- lejanna
Pirre* kirjoitti:
purutupakkaa mummo pisti poskeensa ja sai konjamiini paukut syvänlääkkeeksi, - liköörikarkit oli Hilja -mummolle kova juttu he..
Hyvältä näytti mummon elämä, ei yhtään kituvalta :))yhtäaikaa, kun isännän kanssa oikein änskästä ohjelmaa katsottiin.
Tuli mieleen, että olisivatpa kaikki vanhukset yhtä hyvin hoidettuja, ja tyytyväisen oloisia, ainakin.
Hiuksetkin harjattiin, ja letitettiin.
Sitä purutupakkaa en tajunnut. :))
Olikohan hän sokea, vai eikö viitsinyt katsella kaikkea??
. - lejanna
Anceli kirjoitti:
mutta vanhukset jotka makaavat vuosikausia vuoteessa, ehkä tietämättä tästä maailmasta mitään, heitä ei käy kateeksi.
Eutanasian pitäisikin koskea tilanteita joissa ei ole enää mitään tehtävissä, on kovia kipuja, kuolema hyvin lähellä. Sellaisessa tilanteessa ei ihmisen pitäisi enää turhaan kärsiä, mikäli hän itse on valmis elämänsä
päättämään. Jos pystyy enää siitäkään päättämään, että haluaa jo pois.
Ei heistä enää lastenlapsille pitkään iloa ja seuraa olisi.että loppua looratessa ei enää yritetä väen vängällä ihmisen elintoimintoja ylläpitää.
Suoranaisen eutanasian jakaminen, jos siihen aletaan, pitäisi olla aivan äärimmäinen toimenpide.
Ei jokin siitä vain-temppu, kun ei enää huvita elää. Tuo oli turhaa, mutta sanonpa vaan.
Ja sanon senkin, että lopulta elämänhalu on niitä viimeisiä viettejä, jotka pitävät.
Kuka alkaa kuolemanenkeliksi, jakamaan eutanasiatabuja, pistämään piikkejä?
Miten on heidän mielenterveytensä, pitemmän päälle?
. - 16
lejanna kirjoitti:
yhtäaikaa, kun isännän kanssa oikein änskästä ohjelmaa katsottiin.
Tuli mieleen, että olisivatpa kaikki vanhukset yhtä hyvin hoidettuja, ja tyytyväisen oloisia, ainakin.
Hiuksetkin harjattiin, ja letitettiin.
Sitä purutupakkaa en tajunnut. :))
Olikohan hän sokea, vai eikö viitsinyt katsella kaikkea??
.Olin kuulevinani että Hilja veisasi virttä, siinä vaiheessa se pappi siirtyi lähemmäs Hiljaa.
- Tilauksessa
elää kivuitta ja selväjärkisenä 80- vuotiaaksi, syödä hyvän päivällisen rakkaitteni seurassa ja sen jälkeen kuolla nukkuessani.
- Milli*
kuoli nukkuessaan ihan rauhallisesti ja kuulemma hymy huulilla. Asui kotona loppuun asti ja kävi kalassa ja hoiti puutarhaansa. Ikää taisi olla liki kahdeksankymmentä.
- 31
80v kivuton ja selväjärkinen ei ole mikään vanha ja kuolemaan joutava!
Jotkut menee vielä 80 vihille. - kaunisleski
31 kirjoitti:
80v kivuton ja selväjärkinen ei ole mikään vanha ja kuolemaan joutava!
Jotkut menee vielä 80 vihille.ihan 107v niinkuin televisiossa näkyi yksi naishenkilö. Liekkö syömänsä piipputupakan ansiosta.....
- Näin uskon
Mieluiten kuolisin saappaat jalassa,mutta itsehän en voi sitä päättää.
Enkä myöskään sitä miten sairaana kuolen.
Eläminen ja kuoleminen on korkeimman kädessä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400006171024124h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102478Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy2181985Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja231803- 721090
Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.491064Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?75895Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57882En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.43852Tuo yksi tampio vielä ilmeisesti kuvittelee
Että joku itkee peräänsä täällä vinkuen jotain utopistista kadonnutta rakkauttaan kaksoisliekit silmissä leiskuen. Pyhä88833