SUOMEN PASKIN VARTIOINTIFIRMA ??

kuukkelinmuna

Mikä on Suomessa tällä hetkellä paskin firma vartiointialalla ?
Aiemmin olisin sanonut ilman epäilyksen häivää että Turvatiimi on paskin, mutta kyllä nyt näyttää siltä, että sekä ISS ja Securitas ovat jo ajaneet ohi !!??

Mitä mieltä olet tilanteesta näin lakkoaallon keskellä ?

7

920

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin...

      Securitaksella ainakin osataan varsinkin nykyisin jättää maksamatta palkat, polkea työaikoihin perustuvia oikeuksia, painostaa ja uhkailla lakkoon ryhtyneitä työntekijöitä sekä savustaa työvoimaa suoraan sanottuna laittomin keinoin ulos firmasta kun eivät enää tarvitse heitä. Työaika, työsopimus ja työturvallisuuslakeja poljetaan ajoittain kyseisessä firmassa täysin surutta. Työsuojeluvälineitäkään ei hankita koska ne maksavat liikaa ja kun ei hankita työsuojeluvälineitä niin omistajille ja johtajille saadaan annettua isommat bonukset. Sama koskee työntekijöiden palkkojen varastamista, turhaan sitä työntekijälle maksetaan TES-palkkaa kun voidaan maksaa paljon vähemmänkin.

      Ei tule heti mieleen Suomessa toimivaa vartiointiliikettä jossa asiat hoidettaisiin lakien ja asetusten mukaan ja työntekijöiden olisi oikeasti mukava olla (tai saisivat edes reilua kohtelua). Toivottavasti tällaisiakin on.

      Securitaksen henkilöstöpäällikkö Vesa Perkiö taas vaihteeksi osoitti työntekijöiden uhkailullaan ja lakkoon ryhtyneiden kuulusteluilla sekä uhkailuilla, että mitkä työntekijöiden oikeudet ovat heidän yrityksesssään. Rehellisyys, valppaus ja mitäs ne muut kyseisen yrityksen arvot olivatkaan?... tosin yrityksen omat arvot eivät koske yrityksen johtoa.

      • Stadin kingi?

        Olen todella pettynyt Turvatiimin viime aikaiseen kehitykseen. Kehuin joskus hälkkäriäkin, mutta en kehu enää. Sieltä ei saa mitään vitun apua jos et itse rupea sitä tivaamaan. Mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti vaan väännön jälkeen, ja sen jälkeen sehän on sun oma vikas kun rupeat kyselemään liikaa.

        Hetken oli valoa, nyt näyttää siltä että Tiimin lopullinen luisu on alkanut. Oikeudenmukaisuutta saat sieltä etsiä ja ruskeimman kielen omaava pärjää parhaiten. Siinäpä sulle Pekka hommaa kerrakseen.

        ISS ja Secu on yhtä paskoja. Ei ole helppoa olla ammattilaisena tänä päivänä vartiointialallla töissä.


      • ihmettelenpävaan
        Stadin kingi? kirjoitti:

        Olen todella pettynyt Turvatiimin viime aikaiseen kehitykseen. Kehuin joskus hälkkäriäkin, mutta en kehu enää. Sieltä ei saa mitään vitun apua jos et itse rupea sitä tivaamaan. Mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti vaan väännön jälkeen, ja sen jälkeen sehän on sun oma vikas kun rupeat kyselemään liikaa.

        Hetken oli valoa, nyt näyttää siltä että Tiimin lopullinen luisu on alkanut. Oikeudenmukaisuutta saat sieltä etsiä ja ruskeimman kielen omaava pärjää parhaiten. Siinäpä sulle Pekka hommaa kerrakseen.

        ISS ja Secu on yhtä paskoja. Ei ole helppoa olla ammattilaisena tänä päivänä vartiointialallla töissä.

        Eikös hiljattain Turvasanomissa viitattu erään yrityksen kohdalla puna-armeija meininkiin. Jos vartijat on suossa, mutta järjestyksenvalvojat ovat joukkohaudassa. Ei todella tule minullekaan heti mieleen Suomessa toimivaa vartiointiliikettä jossa asiat hoidettaisiin lakien ja asetusten mukaan ja työntekijöiden olisi oikeasti mukava olla. Tilanne ei ainakaan parane niin kauan kun jatkuvasti yhdet ja samat ihmiset suostuvat kieli ruskeana kouluttautumaan omalla ajalla, sietävät työhönsä tympääntyneen esimiehen mielenpurkauksia, tekevät 15 tuntisia työpäiviä ja leveilevät saamillaan keikoilla (kun mua oikein pyydetttin keikalle, ai eikö teitä pyydetty= mulla on heikko itsetunto enkä saa oman alani töitä).


      • ihmettelenpävaan kirjoitti:

        Eikös hiljattain Turvasanomissa viitattu erään yrityksen kohdalla puna-armeija meininkiin. Jos vartijat on suossa, mutta järjestyksenvalvojat ovat joukkohaudassa. Ei todella tule minullekaan heti mieleen Suomessa toimivaa vartiointiliikettä jossa asiat hoidettaisiin lakien ja asetusten mukaan ja työntekijöiden olisi oikeasti mukava olla. Tilanne ei ainakaan parane niin kauan kun jatkuvasti yhdet ja samat ihmiset suostuvat kieli ruskeana kouluttautumaan omalla ajalla, sietävät työhönsä tympääntyneen esimiehen mielenpurkauksia, tekevät 15 tuntisia työpäiviä ja leveilevät saamillaan keikoilla (kun mua oikein pyydetttin keikalle, ai eikö teitä pyydetty= mulla on heikko itsetunto enkä saa oman alani töitä).

        Pakko puuttua tähän "kouluttautumaan omalla ajallaan".

        Omituinen juttu. Pääosa ihmisistä kouluttautuu omalla ajallaan jopa useita vuosia käyttäen siihen omaa rahaansa.

        Jotkut vartijat käyvät vartijakurssin 40 h omalla ajallaan ja omalla rahalla. Sen jälkeen pääosin koulutus toteutetaan työnantajan varoilla ja työajalla.

        Mitä taas tule 15 tuntisiin työpäiviin, niin siitä pääsääntöisesti seuraa myös pitkä vapaa. Ei voi tehdä 8 tunnin työpäiviä, saada pitkiä vapaita ja samalla 112h45min /3vkoa.

        Tuon työhön tulo pyyntöön voi suhtautua noinkin. Joissain tapauksissa sen voi lukea myös niin, että asianomainen esimies luottaa tähän alaiseen ja haluaa saada juuri hänet tekemään kyseinen homma. Kyse ei ole ruskeakielisyydestä, vaan voi olla kyse vain siitä, että esimies luottaa alaiseen. Toki käytettävyys voi olla yksi mittari.

        Kysymys voi myös olla: Kuinka monta hyvää vartijaa on olemassa:?


    • klondyke

      Jos kysytään,että mikä paskin,niin tietysti se,mikä on lähin;)

      Vois myöskin kysyä,että on edes yhtään "hyvää" vartiointifirmaa?

      BTW,hyviä huomioita firmojen surkeudesta:surkeat liksat,omakustanteinen koulutus,uusien välineiden saanti hankalaa yms...

    • kunnallinen

      Palmia on parhain, palkat ajallaa ja työ vuorolistat kohdallaan.

      • joujouähäh

        Onko Palmialla pitkät vuorot---> pitkät vapaat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      75
      1306
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1185
    3. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      138
      896
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      52
      874
    5. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      74
      789
    6. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      29
      752
    7. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      60
      740
    8. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      58
      737
    9. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      157
      734
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      665
    Aihe