SUOMEN PASKIN VARTIOINTIFIRMA ??

kuukkelinmuna

Mikä on Suomessa tällä hetkellä paskin firma vartiointialalla ?
Aiemmin olisin sanonut ilman epäilyksen häivää että Turvatiimi on paskin, mutta kyllä nyt näyttää siltä, että sekä ISS ja Securitas ovat jo ajaneet ohi !!??

Mitä mieltä olet tilanteesta näin lakkoaallon keskellä ?

7

1197

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • niin...

      Securitaksella ainakin osataan varsinkin nykyisin jättää maksamatta palkat, polkea työaikoihin perustuvia oikeuksia, painostaa ja uhkailla lakkoon ryhtyneitä työntekijöitä sekä savustaa työvoimaa suoraan sanottuna laittomin keinoin ulos firmasta kun eivät enää tarvitse heitä. Työaika, työsopimus ja työturvallisuuslakeja poljetaan ajoittain kyseisessä firmassa täysin surutta. Työsuojeluvälineitäkään ei hankita koska ne maksavat liikaa ja kun ei hankita työsuojeluvälineitä niin omistajille ja johtajille saadaan annettua isommat bonukset. Sama koskee työntekijöiden palkkojen varastamista, turhaan sitä työntekijälle maksetaan TES-palkkaa kun voidaan maksaa paljon vähemmänkin.

      Ei tule heti mieleen Suomessa toimivaa vartiointiliikettä jossa asiat hoidettaisiin lakien ja asetusten mukaan ja työntekijöiden olisi oikeasti mukava olla (tai saisivat edes reilua kohtelua). Toivottavasti tällaisiakin on.

      Securitaksen henkilöstöpäällikkö Vesa Perkiö taas vaihteeksi osoitti työntekijöiden uhkailullaan ja lakkoon ryhtyneiden kuulusteluilla sekä uhkailuilla, että mitkä työntekijöiden oikeudet ovat heidän yrityksesssään. Rehellisyys, valppaus ja mitäs ne muut kyseisen yrityksen arvot olivatkaan?... tosin yrityksen omat arvot eivät koske yrityksen johtoa.

      • Stadin kingi?

        Olen todella pettynyt Turvatiimin viime aikaiseen kehitykseen. Kehuin joskus hälkkäriäkin, mutta en kehu enää. Sieltä ei saa mitään vitun apua jos et itse rupea sitä tivaamaan. Mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti vaan väännön jälkeen, ja sen jälkeen sehän on sun oma vikas kun rupeat kyselemään liikaa.

        Hetken oli valoa, nyt näyttää siltä että Tiimin lopullinen luisu on alkanut. Oikeudenmukaisuutta saat sieltä etsiä ja ruskeimman kielen omaava pärjää parhaiten. Siinäpä sulle Pekka hommaa kerrakseen.

        ISS ja Secu on yhtä paskoja. Ei ole helppoa olla ammattilaisena tänä päivänä vartiointialallla töissä.


      • ihmettelenpävaan
        Stadin kingi? kirjoitti:

        Olen todella pettynyt Turvatiimin viime aikaiseen kehitykseen. Kehuin joskus hälkkäriäkin, mutta en kehu enää. Sieltä ei saa mitään vitun apua jos et itse rupea sitä tivaamaan. Mitään ei tapahdu oma-aloitteisesti vaan väännön jälkeen, ja sen jälkeen sehän on sun oma vikas kun rupeat kyselemään liikaa.

        Hetken oli valoa, nyt näyttää siltä että Tiimin lopullinen luisu on alkanut. Oikeudenmukaisuutta saat sieltä etsiä ja ruskeimman kielen omaava pärjää parhaiten. Siinäpä sulle Pekka hommaa kerrakseen.

        ISS ja Secu on yhtä paskoja. Ei ole helppoa olla ammattilaisena tänä päivänä vartiointialallla töissä.

        Eikös hiljattain Turvasanomissa viitattu erään yrityksen kohdalla puna-armeija meininkiin. Jos vartijat on suossa, mutta järjestyksenvalvojat ovat joukkohaudassa. Ei todella tule minullekaan heti mieleen Suomessa toimivaa vartiointiliikettä jossa asiat hoidettaisiin lakien ja asetusten mukaan ja työntekijöiden olisi oikeasti mukava olla. Tilanne ei ainakaan parane niin kauan kun jatkuvasti yhdet ja samat ihmiset suostuvat kieli ruskeana kouluttautumaan omalla ajalla, sietävät työhönsä tympääntyneen esimiehen mielenpurkauksia, tekevät 15 tuntisia työpäiviä ja leveilevät saamillaan keikoilla (kun mua oikein pyydetttin keikalle, ai eikö teitä pyydetty= mulla on heikko itsetunto enkä saa oman alani töitä).


      • ihmettelenpävaan kirjoitti:

        Eikös hiljattain Turvasanomissa viitattu erään yrityksen kohdalla puna-armeija meininkiin. Jos vartijat on suossa, mutta järjestyksenvalvojat ovat joukkohaudassa. Ei todella tule minullekaan heti mieleen Suomessa toimivaa vartiointiliikettä jossa asiat hoidettaisiin lakien ja asetusten mukaan ja työntekijöiden olisi oikeasti mukava olla. Tilanne ei ainakaan parane niin kauan kun jatkuvasti yhdet ja samat ihmiset suostuvat kieli ruskeana kouluttautumaan omalla ajalla, sietävät työhönsä tympääntyneen esimiehen mielenpurkauksia, tekevät 15 tuntisia työpäiviä ja leveilevät saamillaan keikoilla (kun mua oikein pyydetttin keikalle, ai eikö teitä pyydetty= mulla on heikko itsetunto enkä saa oman alani töitä).

        Pakko puuttua tähän "kouluttautumaan omalla ajallaan".

        Omituinen juttu. Pääosa ihmisistä kouluttautuu omalla ajallaan jopa useita vuosia käyttäen siihen omaa rahaansa.

        Jotkut vartijat käyvät vartijakurssin 40 h omalla ajallaan ja omalla rahalla. Sen jälkeen pääosin koulutus toteutetaan työnantajan varoilla ja työajalla.

        Mitä taas tule 15 tuntisiin työpäiviin, niin siitä pääsääntöisesti seuraa myös pitkä vapaa. Ei voi tehdä 8 tunnin työpäiviä, saada pitkiä vapaita ja samalla 112h45min /3vkoa.

        Tuon työhön tulo pyyntöön voi suhtautua noinkin. Joissain tapauksissa sen voi lukea myös niin, että asianomainen esimies luottaa tähän alaiseen ja haluaa saada juuri hänet tekemään kyseinen homma. Kyse ei ole ruskeakielisyydestä, vaan voi olla kyse vain siitä, että esimies luottaa alaiseen. Toki käytettävyys voi olla yksi mittari.

        Kysymys voi myös olla: Kuinka monta hyvää vartijaa on olemassa:?


    • klondyke

      Jos kysytään,että mikä paskin,niin tietysti se,mikä on lähin;)

      Vois myöskin kysyä,että on edes yhtään "hyvää" vartiointifirmaa?

      BTW,hyviä huomioita firmojen surkeudesta:surkeat liksat,omakustanteinen koulutus,uusien välineiden saanti hankalaa yms...

    • kunnallinen

      Palmia on parhain, palkat ajallaa ja työ vuorolistat kohdallaan.

      • joujouähäh

        Onko Palmialla pitkät vuorot---> pitkät vapaat?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      135
      1208
    2. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      781
    3. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    4. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      14
      570
    5. Miksi Lapset kiusaa yöllä

      Miksi Lapset kiusaa yöllä ihmisiä? Miksi vanhemmat antaa tämän tapahtua? Eikö ne huomaa ettei lapset ole kotona vai eivä
      Kauhava
      23
      512
    6. Ajatteletko ollenkaan minua

      Naiselle, jonka kanssa vahva tunne yhteydestä. Jota kipeästi kaipaan, mutta jota ei juuri näe. Onko siitä jo kolme vuott
      Ikävä
      29
      496
    7. Viimeinen lankafest

      Käykää viimeisessä lanka festissä. Ensivuonna sitä ei enää ole. Rahat on loppu. Harmi .
      Puolanka
      14
      462
    8. Sama ransetti taas!

      Keikkui tällä kertaa Honkavaaran tien varressa muutaman sadan metrin päässä Louhenkoskelta.. Otin rekisterin ylös ja ver
      Hyrynsalmi
      14
      451
    9. Hän on tosi

      hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      20
      436
    10. Haluan sinut, kuuletko minua.

      Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      18
      435
    Aihe