e-pillerien lopetus/akne

eienää

olen 29v. n. 8 vuoden syönnin jälkeen lopetin e-pillerit 2,5 kuukautta sitten (joko pidän taukoa tai yritämme vöhitellen lasta, aika näyttää).
ennen pillereitä mulla oli akne, joihin söin roaccutan-kuurinkin teinivuosina ja kaikki ihmeaineet kokeilin.
ihoni parani vähitellen aloitettuani pillerit.
kysynkin, JOS mulle tulee akne takaisin, kuinka pian? ja onko Mitään, jolla voisin sitä ennaltaehkäistä? pesen ihoni normaalisti unohtamatta naamioita sekä kuorinta-aineita kerran viikossa, en liian kuivattavilla aineilla ja kasvovoiteena käytän eucerinin karbamed-voidetta joka sisältää ureaa.
en todellakaan halua sitä aikaa takaisin jolloin koko t-alue oli täynnä kipeitä finnejä, myös ihonalaisia.

5

557

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1980JV

Mä oon pohtinut juuri samaa asiaa... Olen 30-vuotias. Mulla ei ole ollut koskaan aknea. Olen syönyt jonkin aikaa pillereitä, Diane Novaa, muihin vaivoihin. Yritin noin puoli vuotta sitten lopettaa pillereitä, mutta jo parin kuukauden päästä oli pakko alottaa uudestaan. Mulle tuli ihan hirveitä finnejä suun ympärille. Ei ne ollu mitään pikkunäppyjä vaan ällöjä mätäpaiseita. Tilanne rauhottui, kun alotin pillerit uudestaan. Muistona kivoja arpia. Haluaisin lisää lapsia jossain vaiheessa. Onkohan olemassa mitään "finnien estolääkitystä", kun lopettaa pilsut?

• .

ennustaa tuleeko acne takaisin ja jos tulee niin milloin.
      Ei ole olemassa mitään estolääkkeitä

• acnevanhus

Joo-o, olen 32-v ja lopetin e-pillerit pari kuukautta sitten, koska olen sinkku. Söin pillereitä useamman vuoden vain sen takia, että ne pitivät ihoni todella hyvässä kunnossa ja edellisellä kerralla, kun lopetin, iski akne suunnilleen heti. Nyt on samat merkit taas näkyvissä, t-alue ja rintakehä rasvoittuu nopeasti ja rintakehään ilmestyi pieniä näppylöitä ja naamassa ihme kyllä vain yksi iso finni ja pari pienempää (plus päänahassa jotainkin, mut ne on onneks piilossa). Ei ole kiva olla kolmekymppisenä taas finninaama... Jos kasvoihin ilmestyy enemmän finnejä, aloitan kai taas e-pillerit...

• Pauliina L.

Mulla on kolmekymmentä täytetyäni käynyt kahdesti niin, että pillereiden jälkeen tuli akne. Ensimmäisellä kerralla kärvistelin pari vuotta, mutta sitten aloitin pillerit uudestaan iho-ongelmien takia. Meni pari vuotta ja lopetin pillerit naimisiin menon jälkeen lapsentekotarkoituksissa. No, pari vuotta on mennyt, ei lasta mutta sen sijaan taas akne. Olen taas kärvistellyt, mutta hiljattain aloin käyttää Bactosania, sekä kapseleita että voidetta, ja iho tuntuu rauhoittuneen.

Toisessa ketjussa keskustellaan kovasti sekä Bactosanin puolesta että vastaan. Eiköhän se ole jokaisella yksilöllistä, miten keho reagoi ko. tuotteeseen. Kannattaa ainakin kokeilla.

• Teini-iho taas

Eienää,

Itselläni on suunnilleen sama tausta kuin sinulla. Söin pillereitä 7v. ja olen 28v. Lopetin pillerit vajaa 4 kuukautta sitten. Ekat pari kuukautta menivät ilman finnejä (melkein jo uskalsin hihkaista, että selvisin finni-peloittelusta), mutta sitten naama räjähti. Aluksi tuli finnejä leukaan, tosin nyt leuassa on vähemmän, mutta vähitellen koko otsa on täyyttynyt pienistä nnäppylöistä ä ja osa niistä on isompia kipeitä "valkopäitä". Iho on todella rasvainen ja tekee mieli pyyhkiä rasvaa pois useasti päivän aikana. Ja myös yläselkä täynnä finnejä...

Olen kuullut ystävien kokemuksista, että iho on joko rauhoittunut vuoden (!) sisään tai sitten ei vielä yli vuoteenkaan. Ajattelin vielä kestää tilannetta hetken aikaa, mutta inhottavaahan tämä on. Aloitin nimittäin aikoinani pillerit juuri tämän iho-ongelman takia ja kärsittyäni huonosta ihosta useita vuosia nuoruudessa, on ihoni myös hyvin arpinen otsasta ja leuasta. Nyt sitten tulee arpia lisää (koska en pysty pitämään näppejäni erossa kipeistä valkopäistä).

Tässä siis oma horror-kertomukseni, toivottavasti itse et joudu finnien valtaan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naisella tisulit, kuin lehemän utarehet

Oli kyllä isot tisulit naisella, kuin lehemän utarehet, vaikka paita oli päällä, niin tisulit erottui.
      Sinkut
      55
      5978
    2. Oliko pakko olla taas tyly?

Miksi oot niin tyly mua kohtaan nykyään? Ei edes tunneta kunnolla. Katseita vaihdettu ja varmasti tunteet molemmin puoli
      Ikävä
      65
      2723
    3. Kemijärven festarit 2025

Onpas taas niin laimea meininki. Eikö tosiaan saada parempia artisteja? ☹️
      Kemijärvi
      18
      1844
    4. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      146
      1806
    5. Johanna Tukiainen hakkasi miehen sairaalaan!

Viime päivien tiktok-keskusteluissa on tullut esiin, että Johanna Tukiainen on jatkanut väkivaltaista käytöstään. Hän h
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1692
    6. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      18
      1650
    7. Tekikö mieli laittaa viesti?

Miten on? 😌
      Ikävä
      102
      1457
    8. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      28
      1450
    9. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1186
    10. Kalateltta ja Siipiteltta

Siipiteltasta ei saa ruokaa ollenkaan ja ovatko työntekijät ihan selvin päin siellä. Kalateltassa taas lojuu käytetyt la
      Kuhmo
      14
      1163
    Aihe