Sinineontetraparvi 128l

ZZZZzz1

Eli laittaisin akvaarioon pari monnista ja niiden lisäksi sinineoneja.
Kuinka monta sinineonia 128l kannattaa ottaa ? Ja minkälaisia kasveja ? Lämpötila ? Vesiarvot ?
Kiitos jos vastaatte (:

6

240

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (akva)

joo, kiva, kun et heti ole änkemässä niitä isompia fisuja noin "pieneen". parikin lajia tosiaan riittää, kunhan niitä lajitovereita on paljon, on "fisulandiasi" upea :D

en nyt äkkiseltään ulkoa muista muuta, kuin että tetroilla on sillä tavalla, että mitä suurempi parvi, sen parempi. tuohon litramäärään sopisi ehkä yli 3 tusinaa tetraa, ehkä 50? vaikuttaa kyllä aika pieneltä määrältä, noin isoon joka on miltei sinineonien lajiakvaario. . . kyllä sinne mahtuu aika paljon. . . montakos monnista? mitä lajia/lajeja? kaikki monnisethan ovat parvikaloja, tuohon litramäärään tasan tusina?

• ZZZZzz1

Täplämonnisia. Niitä minulla on nyt 7.

• (akva)
        ZZZZzz1 kirjoitti:

Täplämonnisia. Niitä minulla on nyt 7.

voi, nehän ovat söpöjä (niinkuin kaikki muutkin monniset) ;D katsoin kuvahausta

sinineontetroista ei muuten ole ollenkaan tietoa faunatar.fi:ssä :C mutta onkos niillä muuta eroa neontetrojen kanssa kuin väritys ... no anyway, pistin linkin neontetran kohdalta :I
        http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=309
        jos ei nyt tullut sillai hienosti toi linkki, niin vaa kopio-liitä XD

• Mikä on akvaariosi lämpötila? Entä ph-arvo?

• boraras.

Sinineontetran vaatimat vesiarvot Markku Varjon akvaariokalat -kirjan mukaan

pH 5,5-7
      kovuus alle 10
      lämpötila 24-28 astetta

Pitää kasvitiheiköistä, mutta hyvä olisi olla myös vapaata uimatilaa.

Täplämonnisten lämpötilahaarukka on varjon mukaan 18-26, joten eiköhän 25 astetta olisi noille molemmille ihan hyvä.

Mä laittaisin 128 litraan 30 sinineonia ja paljon kasveja.

Kasveja nyt voisi olla vaikka mitä. Jaavansaniaista, jaavansammalta, konnanputkea, vallisneriaa, rusolehteä yms.

Kannattaa laittaa altaaseen muutama mangrovekanto, sillä ne alentavat pH:ta hieman ja ovat "turvallisempia" kuin pH:n alennusaineet. Sinineoneille ei siis normi hanavesi ihan sellaisenaan mene, sillä sen pH on yleensä yli seiskan, joskus jopa yli 8.

• ZZZZzz1

PH on se 5-6
        lämpötila tällä hetkellä 24
        mangrovekantoja pari
        kasveja suht paljon

Kiitos avusta !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka oli töllöntyön tekijä?

Ketä on nyt pidätetty? Oliko syy mustasukkaisuus tyttöystävästä tai oliko muita lieventäviä seikkoja? Katuuko tekijä nyt
      Pieksämäki
      50
      5167
    2. Kotikasvatus siitä se lähtee eli missä meni vikaan että lapsesta tuli puukottaja

Ottakaa muut oppia, normaali kotielämä. Ei liikaa edes hengellisyyttä.
      Pieksämäki
      67
      2945
    3. Vihamielisyys naisia kohtaan on jo yllättävän suuri ongelma

Esiintyy laajemmassa mittakaavassa, mitä vain tällä palstalla. Mistä tuo ilmiö nyt oikein johtuu, ja saa alkuvoimansa?
      Sinkut
      287
      1466
    4. Odotan sitä hetkeä

kun nähdään taas. Tiedän, että sinäkin odotat. Kun se päivä koittaa, katseesi hakee minua. Ehkä arkailemme toisiamme väh
      Ikävä
      72
      1143
    5. Jenkkilahkojen kastekaava

Jenkkilahkojen yhteinen kastekaava on kirjoitettuna Mormonin Kirjaan, Moroni, luku-8 Pienten lapsien vanhempia uhataan
      Kaste
      139
      1114
    6. Olen melko vakuuttunut

etten tule olemaan koskaan täysin onnellinen ilman sinua. En uskonut, että näin kävisi kenenkään kanssa. Kunnes sain kok
      Ikävä
      78
      1106
    7. Pasi Turunen: Ensimmäisenä Helluntaina ei kastettu sylivauvoja!

Tänään 31.5.2026 Pasi Turunen noin vastasi soittajan kysymykseen! Raamattu EI KERRO ketä kastettiin
      Kaste
      161
      1085
    8. Leijonat Maailmanmestareita!

Ihanaa Leijonat, ihanaa!!!
      Maailman menoa
      129
      1072
    9. Mitä ajatuksia miehet, jos..?

Nainen on 40v eikä ole omia lapsia?
      Ikävä
      171