Sinineontetraparvi 128l

ZZZZzz1

Eli laittaisin akvaarioon pari monnista ja niiden lisäksi sinineoneja.
Kuinka monta sinineonia 128l kannattaa ottaa ? Ja minkälaisia kasveja ? Lämpötila ? Vesiarvot ?
Kiitos jos vastaatte (:

6

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • (akva)

joo, kiva, kun et heti ole änkemässä niitä isompia fisuja noin "pieneen". parikin lajia tosiaan riittää, kunhan niitä lajitovereita on paljon, on "fisulandiasi" upea :D

en nyt äkkiseltään ulkoa muista muuta, kuin että tetroilla on sillä tavalla, että mitä suurempi parvi, sen parempi. tuohon litramäärään sopisi ehkä yli 3 tusinaa tetraa, ehkä 50? vaikuttaa kyllä aika pieneltä määrältä, noin isoon joka on miltei sinineonien lajiakvaario. . . kyllä sinne mahtuu aika paljon. . . montakos monnista? mitä lajia/lajeja? kaikki monnisethan ovat parvikaloja, tuohon litramäärään tasan tusina?

• ZZZZzz1

Täplämonnisia. Niitä minulla on nyt 7.

• (akva)
        ZZZZzz1 kirjoitti:

Täplämonnisia. Niitä minulla on nyt 7.

voi, nehän ovat söpöjä (niinkuin kaikki muutkin monniset) ;D katsoin kuvahausta

sinineontetroista ei muuten ole ollenkaan tietoa faunatar.fi:ssä :C mutta onkos niillä muuta eroa neontetrojen kanssa kuin väritys ... no anyway, pistin linkin neontetran kohdalta :I
        http://www.faunatar.fi/fin/index.php?page_id=309
        jos ei nyt tullut sillai hienosti toi linkki, niin vaa kopio-liitä XD

• Mikä on akvaariosi lämpötila? Entä ph-arvo?

• boraras.

Sinineontetran vaatimat vesiarvot Markku Varjon akvaariokalat -kirjan mukaan

pH 5,5-7
      kovuus alle 10
      lämpötila 24-28 astetta

Pitää kasvitiheiköistä, mutta hyvä olisi olla myös vapaata uimatilaa.

Täplämonnisten lämpötilahaarukka on varjon mukaan 18-26, joten eiköhän 25 astetta olisi noille molemmille ihan hyvä.

Mä laittaisin 128 litraan 30 sinineonia ja paljon kasveja.

Kasveja nyt voisi olla vaikka mitä. Jaavansaniaista, jaavansammalta, konnanputkea, vallisneriaa, rusolehteä yms.

Kannattaa laittaa altaaseen muutama mangrovekanto, sillä ne alentavat pH:ta hieman ja ovat "turvallisempia" kuin pH:n alennusaineet. Sinineoneille ei siis normi hanavesi ihan sellaisenaan mene, sillä sen pH on yleensä yli seiskan, joskus jopa yli 8.

• ZZZZzz1

PH on se 5-6
        lämpötila tällä hetkellä 24
        mangrovekantoja pari
        kasveja suht paljon

Kiitos avusta !

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      54
      2908
    2. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      61
      2751
    3. SDP:n lyhyt selviytymisopas

1. Komitea on vastaus, oli kysymys mikä tahansa Jos maailma on muuttumassa tai jossain palaa, demari ei hätiköi. Ensin p
      Maailman menoa
      41
      2284
    4. Kiva kun SDP alkaa hallitsemaan Suomea

Vanhat hyvät ajat taas palaavat ja kansa vaurastuu. Muistatteko vielä Sorsan aikakauden? Silloin Suomessa tehtiin jopa
      Maailman menoa
      40
      2072
    5. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      63
      2047
    6. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      55
      1995
    7. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      41
      975
    8. Toivoisitko

Toivoisitko, että kaivattusi olisi introvertimpi tai extrovertimpi? Itsenäinen tai tarvitsisi enemmän apua/sinua? Osoit
      Ikävä
      113
      904
    9. Nanna Karalahti :Paljastus bisneksistä Jere Karalahden kanssa!

Ottanut yhteyttä seiskalehden toimittajaan ja kertonut totuuden yhteisestä Herotreeni-nimisestä verkkovalmenuksesta.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      123
      869
    10. Sotekeskus

Aloite on hyvä, kiitokset siitä. Mutta jos olette yhtään seuranneet hyvinvointialueen kokouksia niin sehän on jo nuijit
      Ähtäri
      37
      854
    Aihe