Paypal kurssimuutos tietoa?

selvät neuvot kiitos

Ongelma on se kun maksan jotain Paypalin kautta ja tuote on hinnoitelty Usd valuutassa,Suomessa pankkitililläni veloitus näkyy liian suurena.Paypal ilmeisesti tekee itse kurssimuutoksen,mutta miksi minun paypal tilillä ei ole vaihtoehtoa että pankki tekee itse muutoksen?

Mastercard Debit kortti on rekisteröity paypaliin.Mistä voin valita että kurssimuutos tehdään pankin kurssilla?

Financial Information sarakkeen alla on vain

Credit/Debit Cards
Bank Accounts
Currency Balances
Gifts and Discounts
My preapproved payments
My Checkout Settings



Paypal oma laskuri näyttää 1 Euro = 1,33 USD (joka on väärä kurssi)
1 Euro = 1,36 Pankkien kurssit tänään


Kysyin Paypalilta jä tälläinen vastaus tuli Englanniksi,mistä ei selviä minulle mitään.

We always provide currency exchange rate information on transactions
> that include a currency conversion.
>
> You can choose the currency in which to send a payment by using the
> drop-down menu on the 'Send Money' page. The drop-down will default to
> your primary currency but you may choose to send the payment in any of
> the currencies listed.
>
> The sender and the recipient do not need to hold a PayPal balance (or
> any financial information) in the currency of the payment.
>
> * If your PayPal balance(s) do not cover the full amount of your
> payment, and you hold a credit card denominated in the currency of the
> payment, that credit card will be charged for the remainder of the
> payment
> * If your PayPal balance(s) do not cover the full amount of your
> payment, and you do not hold a credit card denominated in the currency
> of the payment, but you do hold a credit card denominated in one of the
> currencies supported by the Multiple Currencies feature, your credit
> card will be charged in that currency
> * If your PayPal balance(s) do not cover the full amount of your
> payment, and you neither hold a credit card denominated in the currency
> of the payment nor in any of the currencies supported by the Multiple
> Currencies feature, your credit card will be charged in the currency of
> your payment
>
> To view the PayPal supported currencies and learn more about Multiple
> Currencies, click https://www.paypal.com/multicurrency.
>
> Please note that when your transaction involves a currency conversion,
> PayPal provides you with a choice of whether PayPal does the currency
> conversion or the credit card associations' do the currency conversion
> for your transactions.
>
> * If PayPal performs your currency conversion, we disclose the
> conversion rate to you at the time of the transaction. If you choose not
> to use the MasterCard and Visa currency conversion process, you will
> have no recourse against MasterCard and Visa with respect to any matter
> related to the conversion
>
> * If you choose to use the credit card association's currency
> conversion procedures, PayPal is not able to disclose the conversion to
> you. Your card issuer will determine the foreign exchange rate to apply
> to the transaction, and you will not be informed of the foreign exchange
> rate or any additional foreign exchange fees applied until you are
> billed by your card issuer



Jos sinulla on Paypal tili ja Debit kortti mastercard tai Visa rekisteröity,onko sinulla mahdollisuus valita kuka tekee muutoksen?

8

5925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Omalta PayPal-tililtäni en löytänyt tuota muutosmahdollisuutta, mutta jossain välissä olen sen tehnyt, koska esim. Ebay-ostokseni (puntina ja dollareina) ovat veloitettu ostovaluutalla ja vasta pankki on valuuttamuutokset tehnyt.

      Sivustolta http://www.maksukamu.com löytyi tällainen ohje:
      "Mene Paypal tilillesi ja klikkaile My Account -> Profile -> Recurring Payments -> Edit Funding Options -> Conversion Options. Valitse vaihtoehto “Bill me in the currency listed on the seller’s invoice.” ja klikkaa Submit. Tästä eteenpäin saat Paypal kuitit alkuperäisellä valuutalla ja maksut menevät tililtäsi euromääräisenä kuten ennenkin mutta valuuttamuunnoksen hoitaa nyt pankki sinulle suotuisammalla kurssilla.

      Olen saanut muutamia palautteita että “Conversion Options”-linkkiä ei omalta sivulta löydy. Paypalin mukaan tämä johtuu siitä että heidän järjestelmänsä eivät tunnista kortin oletusvaluuttaa. Ota tässä tapauksessa yhteyttä Paypal-asiakaspalveluun."

      Joten omalla kohdallani veikkaisin, että kyse on siitä, ettei PayPal ei tunnista oman Visa Classicin (Sampo Pankki) oletusvaluuttaa, mutta itselläni oli jokin aika sitten PayPal-tiliini liitettynä myös Mastercard Debit (Sampo Pankki), joten ehkä PayPal tunnisti siihen liitetyn oletusvaluutan ja siksi oli antanut asetuksen muutta (milloin sitten sen olinkin tehnyt). Tai sitten tämä juontaa juurensa jo siihen aikaan (n. vuosi sitten), kun käytössäni oli vielä Luottokunnan myöntämä Visa.

      • aloittaja..

        Jos tulee maksu esim dollareissa niin kurssi menee aina paypalin mukaan kun siirrät ne Suomen tilille.Ei mahda mitään

        Tänään siirsin.

        Conversion from:
        -$223.00 USD
        Conversion to:
        €157.00 EUR
        Exchange rate:
        1 U.S. Dollar = 0.704071 Euros

        En ymmärrä miksi eivät voi käyttää oikeata kurssia.


    • Paffiaivo

      Kyllä tuo kurssi on ihan oikea. Kaikki maksujen välittäjät, MC, Visa, Amex, Paypal, pankit yms käyttävät valuuttamarkkinoiden arvoja ja niiden jonkin hetken keskiarvoa. Näinollen riippuen kuka ja etenkin millä hetkellä sen käännöksen tekee, noteerattujen valuuttapörssien arvoista voi saada hienoisesti eroavia arvoja.

      Tilanne on vähän sama kuin vertailet eri kauppojen hintoja esim Juhla Mokka -kahville. Jos aina yrität juosta sen 20 sentin säästön perässä, verenpaine vain nousee.

      Toki valuuttakännöksen eroilla on merkitystä, jos mennään suuruusluokkaan tuhannet dollarit / eurot.

      • 1213

        Ainakin itse löydän joka kerta mahdollisuuden vaihtaa muunnoksen tekijäksi Paypalin. Oletukseksi ole vaihtanut Visan/oman pankin. Tuossa olisi mahdollisuus katsoa, mitä Paypal tarjoaa maksuhetkellä euromääräiseksi veloitukseksi ja vaihtaa sitten Visan/oman pankin muunnokseen. Lopullisen veloituksen näkee sitten muutaman päivän viiveellä verkkopankin Visa-tiliotteesta tai paperilaskusta.

        En ole itse tehnyt noita vertailuja, mutta kaikkialla, mistä asiasta kerrotaan, on tieto, että Paypalin kautta olisi vähän kalliimpaa. Joka tapauksessa on kysymys joistakin kymmennysosaprosenteista koko kaupppasummasta. Paypalin muunnoksessa on tietysti se etu, että tietää heti, mitä veloitus on euroina.

        Samanlaista palvelua tarjoavat jotkut nettikaupatkin, esimerkiksi Amazon. Voit maksaa joko alkuperäisvaluutalla tai euroina. On itse osattava päätellä, kumpi on edullisempaa. Eroa syntyy vielä Amazonilla siinä, että se veloittaa korttia vasta lähettäessään tavaran. Tähän voi mennä joitakin päiviä, jona aikana kurssit voivat muuttua.

        Joissakin nettikaupoissa on niin selvä ero eri valuutoilla maksamisen edullisuudessa, että tuntuu, että kurssitieto on näille jäänyt jostakin historian pimennoista. Kannattaa vertailla eri valuuttojen edullisuutta!


    • Paljon ostava

      Osaltaanhan se ero selittyy silläkin, että tuo valuuttojen muuntaminen on Paypalin bisnestä.

      Eihän mikään muukaan rahanvaihtofirma tarjoa palveluitaan viimeisimmällä tarkalla kurssilla. Niillä on kaikilla oma marginaalinsa jolla ne sen voittonsa tekevät ja toimintansa mahdollistavat.

      Paypal saattaa ottaa pienen prosentin myös kauppiaalta, mutta osa tulee juurikin tuosta kurssien erosta.

      Itse tykkään Paypalilla maksaa, vaikka se onkin hieman "kalliimpaa". Ei tarvitsre joka kerta näpytellä kortin tietoja yms, vaan riittää kun laittaa oman käyttäjänimen ja salasanan.

      • hmmmmm3

        Paypal ei itseasiassa tule asiakkaalle kalliimmaksi, mutta jos valitsee joka ostokseen nimenomaan valuuttamuunnoksen Paypalin kautta, niin tuolloin ottaa takkiin ja paljon vuosittain.

        Kannattaa aina antaa oman pankin tehdä se valuuttamuunnos. Tuolloin saat aina kilpailukykyisimmän vaihtokurssin. Tappio asiakkaalle voi olla Paypalin valuuttamuunnosta käytettäessä voi olla jopa useita euroja, ellei jopa kymppejä vuosittain. Jos ostaa paljon, niin sitäkin enemmän.

        Aina ostosta tehtäessä kannattaa vaihtaa se valuutta siinä maksusivulla alkuperäiseksi valuutaksi, jolloin valuuttamuunnoksen tekee aina oma pankki.

        Kaupat voivat ihan oman päätöksensä mukaan hyväksyä vierasta valuuttaa ja näinhän siis tekee vaikka Ruotsin Lapissa kaupat, joissa voi maksaa euroissa. Muunnoksissa vain vedetään kotiinpäin. Se on kaupankäyntiä se.


    • teefaeses

      Avainsana on BUSINESs tässä. Se on yritys, jolla tehdään Voittoa. VOITTOA. TIiättätteXXXTe?

    • Anonyymi

      Paypal vetää kyllä aina rahaa välistä vähän perkeleesti. Esim tänään tuli itselle 69$ siirto paypal tilille joka oli heidän mielestään 58€, no virallisen olis pitänyt olla 61€ eli sellainen 4,5% häviää aina rahaa kun heidän kautta siirtää rahaa

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8326
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2539
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe