Anteoriorinen subluksaatio,näin kerrotaan paperissa.Ymmärsin että että labrum=rustorengas on vaurioitunut ja näin minulla muljahtelee oikea olkapää tästä syystä vähän väliä kun tietyihin asentoihin yritän,menee vissiin "osittain" pois paikoilta.Kyselen että kannattaako korjauttaa?En ole huippu urheilija eikä haittaa jokapäiväistä elämää merkittävästi,esim punteilla tehtäessä tiettyjä rajoituksia,ei pysty esim vipunostoja sivulle tekemään,rusahtaa ilkeästi.Voiko mennä huonommaksi helposti ja millainen toipumisaika täyteen kuntoon olisi edessä?
Olkapääleikkaus
6
530
Vastaukset
- Tuollein käy
Voimaharjoitus todenäköistä on olkapääsi putoaa vielä kokonaan paikaltaan.Voimaharjoittelu ei suinkaan paranna olkapään paikallaan pysyvyyttä.
- olkapää kunnossa...
Suosittelen, että jätät puntit siksi aikaa kunnes olet selvittänyt vikasi kunnolla. Eli mene asiantuntijalle. Minulla kävi niin, että "olkapää tipahti paikoiltaan". Voit uskoa, että oli kipeä. Nyt se on leikattua ja on kunnossa. En minäkään mikään huippu-urheilija ole ja ikääkin vähän enemmän kuin sinulla.
- Tuollein käy
Kyllähän olkapää pysyy yleensä paikoillaan leikkauksen jälkeen.Katsot röngenkuvia leikatusta olkapäästä siitä näkee ettei olkapää entisellään ole.Leikatussa olkapäässä kulumisen ja kestävyyden riski on erittäin suuri.
- olkapää kunnossa...
Tuollein käy kirjoitti:
Kyllähän olkapää pysyy yleensä paikoillaan leikkauksen jälkeen.Katsot röngenkuvia leikatusta olkapäästä siitä näkee ettei olkapää entisellään ole.Leikatussa olkapäässä kulumisen ja kestävyyden riski on erittäin suuri.
Olkapääni on kunnossa. Sen leikkasi alan huippu, todellinen asiantuntija. Ei leikkaus kuluta olkapäätä, eikä sen kestävyydessä sen kummempia riskejä ole. Ennen leikkausta olkapääni oli löysä, ahdas, jänteet ohentuneet jne. Nyt ok. Liikun ja nautin siitä.
- Tuollein käy
olkapää kunnossa... kirjoitti:
Olkapääni on kunnossa. Sen leikkasi alan huippu, todellinen asiantuntija. Ei leikkaus kuluta olkapäätä, eikä sen kestävyydessä sen kummempia riskejä ole. Ennen leikkausta olkapääni oli löysä, ahdas, jänteet ohentuneet jne. Nyt ok. Liikun ja nautin siitä.
Olkapään muljahtelua ilman "ankkureita" saa pois jotain olkapäähän on laitettava ei se pyhällähengellä pysy paikollaan.Sitten olkapää ei enää olekkaan entisensä.
- olkapää kunnossa...
Tuollein käy kirjoitti:
Olkapään muljahtelua ilman "ankkureita" saa pois jotain olkapäähän on laitettava ei se pyhällähengellä pysy paikollaan.Sitten olkapää ei enää olekkaan entisensä.
Olkani ei pelkästään muljahdellut vaan oli ihan kunnolla löysä. Ankkureita ei laitettu vaan olkapääni mm ommeltiin kasaan. Eli mitään metallia ei tarvittu. Operaatiosta on jo aikaa ja kuten sanoin, kaikki ok. Onneksi valitsin olkapääspesialistin, joka osasi hoitaa homman. Kysyin häneltä, että tuleeko olakapäästäni entisenlainen ja haittaako se, että sitä on leikattu aikaisemminkin. Vastaus tuli heti ja varmuudella, "olkapää saadaan kuntoon, eikä ongelmia pitäisi olla". Ei kai se olkani ihan entisensä ole mutta en ole huomannut leikkauksen jälkeen mitään vaivoja/ongelmia. Oletkos lääkärivastainen?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251298
Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä
Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa289956- 43845
- 33631
Tappio Rydmanille
Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html145623- 38587
- 52551
Sometähti villisika-Seppo on kuollut
Suomussalmella lemmikkieläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-2023244528518Tiesitkös rakas
Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔44501- 107488