Olkapääleikkaus

Mies- 87

Anteoriorinen subluksaatio,näin kerrotaan paperissa.Ymmärsin että että labrum=rustorengas on vaurioitunut ja näin minulla muljahtelee oikea olkapää tästä syystä vähän väliä kun tietyihin asentoihin yritän,menee vissiin "osittain" pois paikoilta.Kyselen että kannattaako korjauttaa?En ole huippu urheilija eikä haittaa jokapäiväistä elämää merkittävästi,esim punteilla tehtäessä tiettyjä rajoituksia,ei pysty esim vipunostoja sivulle tekemään,rusahtaa ilkeästi.Voiko mennä huonommaksi helposti ja millainen toipumisaika täyteen kuntoon olisi edessä?

6

530

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuollein käy

      Voimaharjoitus todenäköistä on olkapääsi putoaa vielä kokonaan paikaltaan.Voimaharjoittelu ei suinkaan paranna olkapään paikallaan pysyvyyttä.

    • olkapää kunnossa...

      Suosittelen, että jätät puntit siksi aikaa kunnes olet selvittänyt vikasi kunnolla. Eli mene asiantuntijalle. Minulla kävi niin, että "olkapää tipahti paikoiltaan". Voit uskoa, että oli kipeä. Nyt se on leikattua ja on kunnossa. En minäkään mikään huippu-urheilija ole ja ikääkin vähän enemmän kuin sinulla.

      • Tuollein käy

        Kyllähän olkapää pysyy yleensä paikoillaan leikkauksen jälkeen.Katsot röngenkuvia leikatusta olkapäästä siitä näkee ettei olkapää entisellään ole.Leikatussa olkapäässä kulumisen ja kestävyyden riski on erittäin suuri.


      • olkapää kunnossa...
        Tuollein käy kirjoitti:

        Kyllähän olkapää pysyy yleensä paikoillaan leikkauksen jälkeen.Katsot röngenkuvia leikatusta olkapäästä siitä näkee ettei olkapää entisellään ole.Leikatussa olkapäässä kulumisen ja kestävyyden riski on erittäin suuri.

        Olkapääni on kunnossa. Sen leikkasi alan huippu, todellinen asiantuntija. Ei leikkaus kuluta olkapäätä, eikä sen kestävyydessä sen kummempia riskejä ole. Ennen leikkausta olkapääni oli löysä, ahdas, jänteet ohentuneet jne. Nyt ok. Liikun ja nautin siitä.


      • Tuollein käy
        olkapää kunnossa... kirjoitti:

        Olkapääni on kunnossa. Sen leikkasi alan huippu, todellinen asiantuntija. Ei leikkaus kuluta olkapäätä, eikä sen kestävyydessä sen kummempia riskejä ole. Ennen leikkausta olkapääni oli löysä, ahdas, jänteet ohentuneet jne. Nyt ok. Liikun ja nautin siitä.

        Olkapään muljahtelua ilman "ankkureita" saa pois jotain olkapäähän on laitettava ei se pyhällähengellä pysy paikollaan.Sitten olkapää ei enää olekkaan entisensä.


      • olkapää kunnossa...
        Tuollein käy kirjoitti:

        Olkapään muljahtelua ilman "ankkureita" saa pois jotain olkapäähän on laitettava ei se pyhällähengellä pysy paikollaan.Sitten olkapää ei enää olekkaan entisensä.

        Olkani ei pelkästään muljahdellut vaan oli ihan kunnolla löysä. Ankkureita ei laitettu vaan olkapääni mm ommeltiin kasaan. Eli mitään metallia ei tarvittu. Operaatiosta on jo aikaa ja kuten sanoin, kaikki ok. Onneksi valitsin olkapääspesialistin, joka osasi hoitaa homman. Kysyin häneltä, että tuleeko olakapäästäni entisenlainen ja haittaako se, että sitä on leikattu aikaisemminkin. Vastaus tuli heti ja varmuudella, "olkapää saadaan kuntoon, eikä ongelmia pitäisi olla". Ei kai se olkani ihan entisensä ole mutta en ole huomannut leikkauksen jälkeen mitään vaivoja/ongelmia. Oletkos lääkärivastainen?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      125
      1298
    2. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      289
      956
    3. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      43
      845
    4. Milloin näit kaivattusi viimeksi?

      Mitä olisit halunnut tehdä tai sanoa hänelle?
      Ikävä
      33
      631
    5. Tappio Rydmanille

      Ei pystynyt Wille saamaan tahtonsa läpi. https://www.hs.fi/politiikka/art-2000012093775.html
      Perussuomalaiset
      145
      623
    6. Missä tapasit kaivattusi

      ensimmäisen kerran?
      Ikävä
      38
      587
    7. 52
      551
    8. Sometähti villisika-Seppo on kuollut

      Suomussalmella lemmikki­eläimeksi virallisesti hyväksytty villisika Seppo on kuollut. https://yle.fi/a/74-20232445
      Suomussalmi
      28
      518
    9. Tiesitkös rakas

      Mun taivas on pilvinen ja synkkä. Päivät värittömiä ja harmaita. Missä olet, aurinkoni? 💔
      Ikävä
      44
      501
    10. Aattelin nainen

      Jos oppisin puhumaan. Rehellisesti, rennosti ja hetkessä.
      Ikävä
      107
      488
    Aihe