Buster X vai Buster lx?

´Buster mies´

Terve! Onko kokemusta Buster X veneestä 80 tai 70 nelari Jammulla. Onko kasikymppinen liian painava kyseisen veneen perään? Kulkeeko kasikymppisellä keula ylhäällä hitaasti ajaessa, roikottaako perää, kun ajetaan hiljaa plaanissa (n.15-20 solmua), onko laukkaamistaipumusta? Seittämänkymppinen olis paljon kevyempi, mutta riittääkö vääntö, kun ajetaan täysi mälli päällä? Buster lx olis tietysti toinen vaihtoehto. Jaksaako kulkea kuusikymppisellä, kun on viisi 90 kiloista ukkoa kyydissä? Kysymyksiä kerrakseen.

20

13906

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 2tahtia2tahtia

      Laita vaan 70 Yammu tai jos aitoa vääääääääntöööööääää haluat samoilla kiloilla niin E-Tec 65.

    • Vene = Pusteri

      Kannattaiskohan harkita jotain muuta venettä, jos on viisi melkein aikuisen kokoista ukkoa kyydissä. Parempiakin alumiiniveneitä tuolle kuormitukselle löytyy.

      • Skipper25

        Miksi buster? Parempiakin alumiiniveneitä on edullisemmin. Buster on ylihintainen ja sen käyttäytyminen ei ole hintaansa nähden kohdallaan...


      • Skipper25
        Skipper25 kirjoitti:

        Miksi buster? Parempiakin alumiiniveneitä on edullisemmin. Buster on ylihintainen ja sen käyttäytyminen ei ole hintaansa nähden kohdallaan...

        Jos tuntuu että laukkaa niin kone on trimmattu päin persettä tai liikaa tavaraa takana. Jos menee keula pystyssä niin liikaa painoa takana, kone taas trimmattu päin persettä tai liikaa kuormaa. Tietty veneeseen saa aina asennettua trimmilevyt jotka on isoilla kuormilla hyvät olla jo veneen suoristuksenkin vuoksi...


      • ´Buster mies´
        Skipper25 kirjoitti:

        Jos tuntuu että laukkaa niin kone on trimmattu päin persettä tai liikaa tavaraa takana. Jos menee keula pystyssä niin liikaa painoa takana, kone taas trimmattu päin persettä tai liikaa kuormaa. Tietty veneeseen saa aina asennettua trimmilevyt jotka on isoilla kuormilla hyvät olla jo veneen suoristuksenkin vuoksi...

        Niinpä! Kysymys kuuluikin onko kasikymppinen nelari Jammu liian painava Buster X:n perään, eli onko liikaa tavaraa tai painoa takana. Kyllä mä sen trimmaamisen osaan, mutta olis kiva kuulla onko täällä jollain kokemusta kyseisestä yhdistelmästä? Ainakin vääntöä löytyy kasikymppisestä. Sen tiedän.


      • ´Buster mies´

        Mikä alumiinivene kestää paremmin kuormaa samassa kokoluokassa?


      • ´Buster mies´
        Skipper25 kirjoitti:

        Miksi buster? Parempiakin alumiiniveneitä on edullisemmin. Buster on ylihintainen ja sen käyttäytyminen ei ole hintaansa nähden kohdallaan...

        Mitkä on parempia alumiiniveneitä edullisemmin? Ainakaan Silveriä en haluu. Siihen on sotkettu liikaa muovia.


      • kolmekymmentäyksi
        ´Buster mies´ kirjoitti:

        Mitkä on parempia alumiiniveneitä edullisemmin? Ainakaan Silveriä en haluu. Siihen on sotkettu liikaa muovia.

        Fasteri on aika vahva vaihtoehto Busterille, jos ajo-ominaisuudet kiinnostaa pätkääkään. Ja onko pusterissa mukamas alumiinia nykyään siinäkään muualla kuin pohjassa? Jotain ämpärimuovia on pulpetit, jotka lähtee repimällä irti.


      • Trooli
        ´Buster mies´ kirjoitti:

        Mikä alumiinivene kestää paremmin kuormaa samassa kokoluokassa?

        Lx on X:ää 70kg kevyempi (ainakin esitteessä) ja kiintotankkikin on kuulemma X:ää edempänä ja poikittain. Tällaista messuilla kuulin kun kyselin eroja. Jos äijät ja kaljat istutetaan kuomun alle suojaan niin veikkaisin, että noista on Lx se joka lähtee ensin liukuun samantehoisella koneella. Pitäisi päästä kyllä koittamaan ihan itte ennekuin varmaksi väitän. Vähän samanlaista osvittaa antaa nuo nopeuskäyrät kun niitä vertailee, löytyvät :

        http://www.buster.fi/fi/lx/tekniset-tiedot
        http://www.buster.fi/fi/x/tekniset-tiedot


      • `Buster mies´
        Trooli kirjoitti:

        Lx on X:ää 70kg kevyempi (ainakin esitteessä) ja kiintotankkikin on kuulemma X:ää edempänä ja poikittain. Tällaista messuilla kuulin kun kyselin eroja. Jos äijät ja kaljat istutetaan kuomun alle suojaan niin veikkaisin, että noista on Lx se joka lähtee ensin liukuun samantehoisella koneella. Pitäisi päästä kyllä koittamaan ihan itte ennekuin varmaksi väitän. Vähän samanlaista osvittaa antaa nuo nopeuskäyrät kun niitä vertailee, löytyvät :

        http://www.buster.fi/fi/lx/tekniset-tiedot
        http://www.buster.fi/fi/x/tekniset-tiedot

        Niinpä, pitäis päästä testaamaan. LX:stä sais hyvän, jos pulpetit ja penkit olis edenpänä, niin painopiste olis kans vähän edenpänä ja taakse jäis enemmän tilaa jaloille.


      • Kuminaama
        `Buster mies´ kirjoitti:

        Niinpä, pitäis päästä testaamaan. LX:stä sais hyvän, jos pulpetit ja penkit olis edenpänä, niin painopiste olis kans vähän edenpänä ja taakse jäis enemmän tilaa jaloille.

        Omaa kokemusta on yhdistelmästä X ja 75 Honda nelari. Kuljettelin paljon rakennusmatskuja saareen yhden kesän ja hyvin pelitti vaikka välillä oli kuormaa enemmän kuin lääkäri määräsi. Tehoa riitti joka tarpeeseen ja puski menemään vaikka kyydissä mitä. Kokoisekseen veneeksi tasapainoinen ja toimiva. Kulkee uudella 70 Jammulla hyvin (nopein samalla koneella ajetuista veneistä ruotsalaisessa lehdessä). Sinuna ottaisin 70 koneen mutta niin kuin jossakin aiemmassa viestissä oli, evari ei ole huono vaihtoehto jos on ok 2-tahtisen kanssa.


      • venemiäs.
        kolmekymmentäyksi kirjoitti:

        Fasteri on aika vahva vaihtoehto Busterille, jos ajo-ominaisuudet kiinnostaa pätkääkään. Ja onko pusterissa mukamas alumiinia nykyään siinäkään muualla kuin pohjassa? Jotain ämpärimuovia on pulpetit, jotka lähtee repimällä irti.

        Jaa, samaa "ämpärimuovia" ne siinä fasterissakin on. Fasteria ei saa kuin hondalle esiasennettuna. Itseasiassa Buster on ainoa näistä jota ei ole sidottu mihinkään moottorimerkkiin.


    • Kari_pekka

      Buster X ei täytä nykyveneille asetettuja vaatimuksia

      Venemestarin numerossa 4/2013 oli Buster X testissä. Ei vaikuta Buster X olevan nykypäivää. Buster oli testissä selvästi heikoin vene. Moitteita tuli eniten ajo-ominaisuuksista ja ääritilannekäytöksestä. Väistökokeessa Buster X hörppää vettä laidan yli:

      http://i.imgur.com/GtqzuAO.jpg

      • Kdkdkdkdkdkdkdkdk

        Mulla on buster x ja evinrude e-tec 75 paketti. Teho riittää tuossa paketissa neljän aikuisen kuljettamiseen. Enempää ei ole kyydissä olut. En ota kantaa ajettavuuteen muuta kuin, että tyytyväinen olen ollut pakettiin.


      • Hidas sytytys

        Venemestarin testissä oli vuosimallin 2006 Buster X. Siitähän esiteltiin aivan uusi versio vielä samana kesänä. Avoveneet kehittyy nopeasti joten on tuossa ajassa tapahtunut paljon. Kuituveneissä on hitaampaa. Muotteja ei tehdä kovin usein uusiksi vaan käytetään samaa vanhaa.

        Mutta siitä alkuperäisestä kysymyksestä. Lx on kuudelle hidas lähtijä liukuun. Pari äijää pitää siirtää keulaan. Äksä on uusi vene. Seitsemänkymppisellä kulkee jo hyvin.


    • odotin enemmän

      kävin ähtärissä 2012 testaamassa lx. 60 hv jammulla ja 5 hengen kuormalla (1 lapsi). istuttiin kaikki takana ja käänsin kaasun täysille, mutta oli pettymys kun jäi jurraamaan eikä noussu plaaniin, yhden piti mennä eteen että nousi. olin hiukan pettynyt, kun ei edes 4 aikuisen ja 1 lapsen kuormalla noussu plaaniin.

      • XSR

        Täysin sama kokemus '12 kesältä Ähtäristä, hengetön paketti.


    • buster x

      buster x kolmatta kesää!! hyvin riittä jammun f 60 potkurina11 3/8x12 ei ole kuormasta tai viidestä aikusesta moksikaan. yksin 56 km/h 5 aikuista 49km/h

    • Kokemusta on

      Tutuilla on Buster X, 70hv Yamahalla. Itsellä hiukan isompi Yamarin, Yamahan 80hv koneella.

      Oma mielipide se, että 70hv on juuri täsmälleen oikea kone tuohon Buster X:ään. Kuormankesto hyvä, eikä liukukynnystä juurikaan ole kevyen koneen ansiosta. Ei mikään raketti, mutta ajaa asiansa hyvin. 70hv:n nuotti ei minun korvaani kuulosta yhtä hyvältä kuin 80hv, mutta kyllä siihenkin varmaan tottuu.

      • busteristi

        Buster x ollut jo viisi vuotta, joista kolme ekaa 60 heppasella jammulla. Sitten harrastuksiin tuli vesihiihto ja kone vaihtui jammun kasikymppiseen.Lisäpaino pelotti, mutta onneksi turhaan. Veneen leveä perä kantaa hyvin ja oikeistaan kaikki ajettavuuden osa-alueet parani


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

      Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1558
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

      Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

      Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      26
      1099
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

      Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1064
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

      Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

      Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

      Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      855
    8. Olet mielessäni

      viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

      Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe