onkohan lähitaksi tehtäviensä tasalla kun kokoajan tulee jos jonkin näköistä uutta laitetta käyttöön, muutama vuosi
sitten tuli gps laitteet kaikki toimi hyvin kunnes joku keksi hankkia kokonais edulliset saakelit.
Nyt taistellaan saakelin kanssa ja ollaan ottamassa uudet semelin
paskahärvelit eli tulevaisuus ei näytä helpottuvan, sitte vielä tuodaan uusia
taksikortteja mitähän vielä ne keksii? Onkohan tarkotus vain aiheuttaa
harmia alan toimijoille? Tulee vain mieleen että välitys pitäisi
toimia erikseen mittarit ja kortinlukijat erikseen näin autoilijat
voisivat hankkia laitteet jossa paras hinta/laatu ja pankit ym alan toimijat
voisivat hoitaa kortit . lähitaksin tulisi vain hoitaa tilausten välitys
tällä konseptilla autoilijoilla ja muilla alalla toimijoilla on varmasti helpompaa
eikä olisi paha jos alalle tulisi enemmän toimijoita nimenomaan
tilausten välitykseen.
lähitaksi
57
2053
Vastaukset
- ltauto
Se uusien laitteiden tulo on kestänyt kohta kaksi vuotta. Autoilijoita pidetty epätietoisuudessa ja aina annettu vähän lisäaikaa,
Saakelit ei ole pelannu koko aikana vaikka olivatkin markkinoiden ylivoimaisesti kalleimmat.
Samaa mieltä kanssasi että keskittyköön lähitaksi ajovälitykseen ja antakoon autoilijoiden hankkia laitteet ja korttipalvelut mistä haluaa.
Enemmän toimijoita kaivataan tilausvälitykseen koska lähitaksi sössinyt natsitouhullaan edellisen tj;n aikana koko homman. - taximus
Ei ole olemassa muita maksupäätteitä ja taksilaitteita kuin ne mitä Semeliltä mahdollisesti saadaan ostettua jos oikein nöyrästi pyydetään ja anellaan.
Ja usko vaan että kaikki korttitilitykset tulee vaikkakaan et sitä pysty tarkistamaan.- tbirdi
jos semelissä ja lähitaksissa on alan tulevaisuus niin eipä ole
paljon luvassa jos vanhat merkit paikkansa pitää, lähitaksin pitäisi
ajaa autoilijoiden etua eikä kusta niide kengille kokoajan mennään huonompaan suuntaan - ruik ruik
tbirdi kirjoitti:
jos semelissä ja lähitaksissa on alan tulevaisuus niin eipä ole
paljon luvassa jos vanhat merkit paikkansa pitää, lähitaksin pitäisi
ajaa autoilijoiden etua eikä kusta niide kengille kokoajan mennään huonompaan suuntaanNo kerroppas vaihtoehdot ja perustele ne, kerro myös paljonko olet valmis invetoimaan niihin? Niin ja muista, ettei kenenkään ole pakko kuulua mihinkään keskukseen ja kuka tahansa kriteerit täyttävä on saanut perustaa oman keskuksen jo vuosia.
- autoilija since-9?
ruik ruik kirjoitti:
No kerroppas vaihtoehdot ja perustele ne, kerro myös paljonko olet valmis invetoimaan niihin? Niin ja muista, ettei kenenkään ole pakko kuulua mihinkään keskukseen ja kuka tahansa kriteerit täyttävä on saanut perustaa oman keskuksen jo vuosia.
Luulen että maailmalta ja jopa Suomesta löytyy toimivampia ratkaisuja mitä Semel tarjoaa. Toisaalta Semel ei ole vielä tarjonnut yhtään toimivaa ratkaisua joten tämäkin keskustelu on täysin turha.
Joten eiköhän ole Lähitaksin päättäjien aika alkaa keksiä miten mennään eteenpäin vai jatketaan kiipeämistä puuhun perse edellä.
Lähitaksin tehtävä ei ole ajaa autoilijoiden etua, edunvalvonta kuuluu taksiliitolle ja paikallisyhdistyksille.
Taksiliitto, paikallisyhdistykset ja lähitaksi ovat niin kytköksissä toisiinsa hallinnon henkilöiden kautta (samat naamat) että tuskin alkaa Liitto ja yhdistykset ajamaan autoiljoiden etua.
Kysymys kuuluukin kuka ajaa autoilijoiden etua ?
Paras edunajaja alalla on Destian aurauskalusto.
Lähitaksi ja yhdistykset kusevat kintuille koko ajan. - ethwrj
autoilija since-9? kirjoitti:
Luulen että maailmalta ja jopa Suomesta löytyy toimivampia ratkaisuja mitä Semel tarjoaa. Toisaalta Semel ei ole vielä tarjonnut yhtään toimivaa ratkaisua joten tämäkin keskustelu on täysin turha.
Joten eiköhän ole Lähitaksin päättäjien aika alkaa keksiä miten mennään eteenpäin vai jatketaan kiipeämistä puuhun perse edellä.
Lähitaksin tehtävä ei ole ajaa autoilijoiden etua, edunvalvonta kuuluu taksiliitolle ja paikallisyhdistyksille.
Taksiliitto, paikallisyhdistykset ja lähitaksi ovat niin kytköksissä toisiinsa hallinnon henkilöiden kautta (samat naamat) että tuskin alkaa Liitto ja yhdistykset ajamaan autoiljoiden etua.
Kysymys kuuluukin kuka ajaa autoilijoiden etua ?
Paras edunajaja alalla on Destian aurauskalusto.
Lähitaksi ja yhdistykset kusevat kintuille koko ajan.Tiedän että niitä laitevalmistajia on maailmalta kyselty mm liiton toimesta. Tarkoitus oli saada kilpailevia laitevalmistajia suomen markkinoille.
Mutta jos olette ulkomailla liikkuessanne katselleet minkälaista tekniikkaa taksit muualla käyttää, niin eihän ne ole edes vaihtoehtoja. Samanlaista tekniikkaa oli Suomen takseissa 70-80 luvuilla.
Tiettävästi pari laitevalmistajan edustajaa(joiden laitteet on tältä vuosituhannelta) olisi suomessa käynyt ilmaa haistelemassa, mutta ei kai ketään voi pakotta myymään tai jättämään tarjouksia.
Saattavat vierastaa syrjäistä sijaintia joka vaikeuttaa ylläpitoa tai toteavat vain markkinan liian pieneksi ja hajanaiseksi koska keskuksia on paljon.
Ymmärrän että on hauskaa huutaa populistisia kommentteja nimettömänä netissä mutta ei tämä maailma ole niin mustavalkoinen kun se perussuomalaisten lasien läpi ehkä saattaa näyttää.
En oikein ymmärrä sitä ajattelutapaa että aina kaikki yhdistysten ja välityskeskusten hallituksen jäsenet olisivat ikään kuin autoilijoiden vastapuolella. Oletko unohtanut että autoilijat itse valitsevat äänestämällä kaikki luottamushenkilöt? - ,,,,,,,,,,,,,
autoilija since-9? kirjoitti:
Luulen että maailmalta ja jopa Suomesta löytyy toimivampia ratkaisuja mitä Semel tarjoaa. Toisaalta Semel ei ole vielä tarjonnut yhtään toimivaa ratkaisua joten tämäkin keskustelu on täysin turha.
Joten eiköhän ole Lähitaksin päättäjien aika alkaa keksiä miten mennään eteenpäin vai jatketaan kiipeämistä puuhun perse edellä.
Lähitaksin tehtävä ei ole ajaa autoilijoiden etua, edunvalvonta kuuluu taksiliitolle ja paikallisyhdistyksille.
Taksiliitto, paikallisyhdistykset ja lähitaksi ovat niin kytköksissä toisiinsa hallinnon henkilöiden kautta (samat naamat) että tuskin alkaa Liitto ja yhdistykset ajamaan autoiljoiden etua.
Kysymys kuuluukin kuka ajaa autoilijoiden etua ?
Paras edunajaja alalla on Destian aurauskalusto.
Lähitaksi ja yhdistykset kusevat kintuille koko ajan.Sulla ei taida olla kaikki palikat kohdillaan. Puhut ihan ufoja. Mistä sinä tiedät mitä ratkaisuja Semel on tarjonnut? Lähitaksi ei varmaan lähde rakentamaan koko järjestelmäänsä uudelleen autolijoiden kustannuksella yhden suolessa huuttelijan toivomuksesta, kun liki kaikki muut ovat nykyiseen tyytyväisiä. Puuteita saattaa ollaa mutta halvemmaksi tulee niiden paikkaaminen, kuin koko järjestelmän uusiminen.
Sun juttujesi perusteella arvelen, että olet yksi niistä 3, jotka saivat aikoinaan kenkää Lähitaksista, kun eivät halunneet kuulua "formaattiin", jossa asiakas voi maksaa millä tahansa maksukortilla taksimatkansa.
Niin ja Lähitaksin tehtävä on välittää kyytejä asiakkaille ja ajaa autoilijoidensa etua. Autoilijoiden edun ajaminen vaatii mm. laitteistoja ja ohjelmistoja, jotka mahdollistavat kaikien asiakkaiden maksutapojen käytön. Lähitaksissa ei voi olla autoja joihin käy maksukortti X muttei Y, autoihin on kelvattava kaikki kortit ja se onnistuu valitettavasti vain Semelin Sagemila. Pointilla voit heittää vesilintua Lähitaksi Oy:n autoilijana. - niks verstanden
,,,,,,,,,,,,, kirjoitti:
Sulla ei taida olla kaikki palikat kohdillaan. Puhut ihan ufoja. Mistä sinä tiedät mitä ratkaisuja Semel on tarjonnut? Lähitaksi ei varmaan lähde rakentamaan koko järjestelmäänsä uudelleen autolijoiden kustannuksella yhden suolessa huuttelijan toivomuksesta, kun liki kaikki muut ovat nykyiseen tyytyväisiä. Puuteita saattaa ollaa mutta halvemmaksi tulee niiden paikkaaminen, kuin koko järjestelmän uusiminen.
Sun juttujesi perusteella arvelen, että olet yksi niistä 3, jotka saivat aikoinaan kenkää Lähitaksista, kun eivät halunneet kuulua "formaattiin", jossa asiakas voi maksaa millä tahansa maksukortilla taksimatkansa.
Niin ja Lähitaksin tehtävä on välittää kyytejä asiakkaille ja ajaa autoilijoidensa etua. Autoilijoiden edun ajaminen vaatii mm. laitteistoja ja ohjelmistoja, jotka mahdollistavat kaikien asiakkaiden maksutapojen käytön. Lähitaksissa ei voi olla autoja joihin käy maksukortti X muttei Y, autoihin on kelvattava kaikki kortit ja se onnistuu valitettavasti vain Semelin Sagemila. Pointilla voit heittää vesilintua Lähitaksi Oy:n autoilijana.Onko lähitaksi alkanut antamaan kenkää autoilijoille jos ei kortit toimi?
Silloinhan minäkin saisin kenkää joka toinen viikko vähintään kun ei toi sagem toimi.
Yksi esimerkki taas siitä kuinka lähitaksi kusee jaloille vaikka pitäisi olla autoilijoiden puolella.
Aika yllättävää toi korttihomma sillain ku lähitaksista varmasti pitää löytyä autoja joille käy koirat kyydille ja osalle ei käy kuitenkaan, osalle käy kela-kyydit ja osalle ei. Miten joku korttimaksaminen jos ei käy jokin kortti voi vaikuttaa noin paljon että saivat kenkää.
Huomena tulee varmaan kenkää kun en osaa puhua saksaa, sen osaaminen kun kuuluu lähitaksin "formaattiin".... - since-9?
ethwrj kirjoitti:
Tiedän että niitä laitevalmistajia on maailmalta kyselty mm liiton toimesta. Tarkoitus oli saada kilpailevia laitevalmistajia suomen markkinoille.
Mutta jos olette ulkomailla liikkuessanne katselleet minkälaista tekniikkaa taksit muualla käyttää, niin eihän ne ole edes vaihtoehtoja. Samanlaista tekniikkaa oli Suomen takseissa 70-80 luvuilla.
Tiettävästi pari laitevalmistajan edustajaa(joiden laitteet on tältä vuosituhannelta) olisi suomessa käynyt ilmaa haistelemassa, mutta ei kai ketään voi pakotta myymään tai jättämään tarjouksia.
Saattavat vierastaa syrjäistä sijaintia joka vaikeuttaa ylläpitoa tai toteavat vain markkinan liian pieneksi ja hajanaiseksi koska keskuksia on paljon.
Ymmärrän että on hauskaa huutaa populistisia kommentteja nimettömänä netissä mutta ei tämä maailma ole niin mustavalkoinen kun se perussuomalaisten lasien läpi ehkä saattaa näyttää.
En oikein ymmärrä sitä ajattelutapaa että aina kaikki yhdistysten ja välityskeskusten hallituksen jäsenet olisivat ikään kuin autoilijoiden vastapuolella. Oletko unohtanut että autoilijat itse valitsevat äänestämällä kaikki luottamushenkilöt?"Tiedän että niitä laitevalmistajia on maailmalta kyselty mm liiton toimesta. Tarkoitus oli saada kilpailevia laitevalmistajia suomen markkinoille."
Mitä ne laitteet liitolle kuuluu?
Millä laitteilla Suomessa muualla pelataan ja mitkä tulossa esim HTD;n käytöön?
"Oletko unohtanut että autoilijat itse valitsevat äänestämällä kaikki luottamushenkilöt? "
Äänestettiinkö viimeksi Vantaan autoilijayhdistyksen kokouksessa johtokunnan kokoonpanosta?
Ei. Taisivat jatkaa samat....
Jäseniä paikalla kourallinen, mistä johtuu innottomuus yhteisiin asioihin? Sitä voi kukin miettiä tykönänsä, mutta kun kuulosteleen juttuja näytäisi siltä että todella koetaan vastapuoleksi, ja syystäkin.
Hauska huutaa netissä, kerro jokin muu paikka. - pöllö autoilija
ethwrj kirjoitti:
Tiedän että niitä laitevalmistajia on maailmalta kyselty mm liiton toimesta. Tarkoitus oli saada kilpailevia laitevalmistajia suomen markkinoille.
Mutta jos olette ulkomailla liikkuessanne katselleet minkälaista tekniikkaa taksit muualla käyttää, niin eihän ne ole edes vaihtoehtoja. Samanlaista tekniikkaa oli Suomen takseissa 70-80 luvuilla.
Tiettävästi pari laitevalmistajan edustajaa(joiden laitteet on tältä vuosituhannelta) olisi suomessa käynyt ilmaa haistelemassa, mutta ei kai ketään voi pakotta myymään tai jättämään tarjouksia.
Saattavat vierastaa syrjäistä sijaintia joka vaikeuttaa ylläpitoa tai toteavat vain markkinan liian pieneksi ja hajanaiseksi koska keskuksia on paljon.
Ymmärrän että on hauskaa huutaa populistisia kommentteja nimettömänä netissä mutta ei tämä maailma ole niin mustavalkoinen kun se perussuomalaisten lasien läpi ehkä saattaa näyttää.
En oikein ymmärrä sitä ajattelutapaa että aina kaikki yhdistysten ja välityskeskusten hallituksen jäsenet olisivat ikään kuin autoilijoiden vastapuolella. Oletko unohtanut että autoilijat itse valitsevat äänestämällä kaikki luottamushenkilöt?on taas jäsenmaksuilla käyty maailmalla katsomassa laitteita autoilijoiden piikkiin.
siis hallitusten jäsenet ja luottamushenkilöt.
Hienoa.... - srjety
pöllö autoilija kirjoitti:
on taas jäsenmaksuilla käyty maailmalla katsomassa laitteita autoilijoiden piikkiin.
siis hallitusten jäsenet ja luottamushenkilöt.
Hienoa....Tekee niin tai näin niin aina väärin päin......
- rgy
since-9? kirjoitti:
"Tiedän että niitä laitevalmistajia on maailmalta kyselty mm liiton toimesta. Tarkoitus oli saada kilpailevia laitevalmistajia suomen markkinoille."
Mitä ne laitteet liitolle kuuluu?
Millä laitteilla Suomessa muualla pelataan ja mitkä tulossa esim HTD;n käytöön?
"Oletko unohtanut että autoilijat itse valitsevat äänestämällä kaikki luottamushenkilöt? "
Äänestettiinkö viimeksi Vantaan autoilijayhdistyksen kokouksessa johtokunnan kokoonpanosta?
Ei. Taisivat jatkaa samat....
Jäseniä paikalla kourallinen, mistä johtuu innottomuus yhteisiin asioihin? Sitä voi kukin miettiä tykönänsä, mutta kun kuulosteleen juttuja näytäisi siltä että todella koetaan vastapuoleksi, ja syystäkin.
Hauska huutaa netissä, kerro jokin muu paikka.No totta helvetissä äänestettiin. Vaaliokous on joka vuosi ja puheenjohtajien pestit on joka vuosi katkolla.
Jos vantaalaiset on niin tyhmiä että eivät käy kokouksissa niin syyttäkää itseänne urpot.
Totta vitussa se liitolle kuuluu koska se olisi jäsenistön etu jos laitetoimittajossa olisi vaihtoehtoja. Mikä helvetti teille urpoille vantaalaisille olisi hyvä? Huudatte täällä kuorossa että liitto ei tee mitään ja lähitaksi ei aja autoilijoiden etua. Sitten kun liitto ajaa autoilijoiden etua niin kysytään että mitä se liitolle kuuluu.
Huomaatko itse miten urpo olet? - since vanukki 93
srjety kirjoitti:
Tekee niin tai näin niin aina väärin päin......
no onhan se parriisi kaunis näin keväällä pahviaivot.
- kevät tuoksu
niks verstanden kirjoitti:
Onko lähitaksi alkanut antamaan kenkää autoilijoille jos ei kortit toimi?
Silloinhan minäkin saisin kenkää joka toinen viikko vähintään kun ei toi sagem toimi.
Yksi esimerkki taas siitä kuinka lähitaksi kusee jaloille vaikka pitäisi olla autoilijoiden puolella.
Aika yllättävää toi korttihomma sillain ku lähitaksista varmasti pitää löytyä autoja joille käy koirat kyydille ja osalle ei käy kuitenkaan, osalle käy kela-kyydit ja osalle ei. Miten joku korttimaksaminen jos ei käy jokin kortti voi vaikuttaa noin paljon että saivat kenkää.
Huomena tulee varmaan kenkää kun en osaa puhua saksaa, sen osaaminen kun kuuluu lähitaksin "formaattiin"....Olen tuusulassa asuva rouva joka käyttää taksia noin 9 kertaa kuukaudessa.
Ymmärsinkö oikein että en voi tilata enää taksia lähitaksin keskuksesta,jos lähden esim:koiran kanssa matkalle? Koska en ole enään lähitaksin formaattiin sopiva asiakas?
Tulin sattumalta näille sivuille ja en olisi uskonut että takseilla on näin paljon eripuraa keskenään,ja millaista kielenkäyttöa teillä on. Pidin teitä herrasmiehinä mutta tätä osiota lukemalla en enään oikein tiedä. - palveleva taksi
kevät tuoksu kirjoitti:
Olen tuusulassa asuva rouva joka käyttää taksia noin 9 kertaa kuukaudessa.
Ymmärsinkö oikein että en voi tilata enää taksia lähitaksin keskuksesta,jos lähden esim:koiran kanssa matkalle? Koska en ole enään lähitaksin formaattiin sopiva asiakas?
Tulin sattumalta näille sivuille ja en olisi uskonut että takseilla on näin paljon eripuraa keskenään,ja millaista kielenkäyttöa teillä on. Pidin teitä herrasmiehinä mutta tätä osiota lukemalla en enään oikein tiedä.Koska lähitaksilla tuntuu olevan näitä "formaatti" ongelmia suosittelen että, hyvä rouva, tilaatte auton HTD;ltä, ennakkoon tai tekstiviestillä. Ne toimivat loistavasti ja kalustomme sekä kuljettajamme palvelevat teitä luotettavasti.
Numerot ovat : 0100 0700
ja tekstiviestitilaus numeroon: 13170
ja ennakko; 0100 0600
Kyytiin pääsee koiran kanssa tai ilman, Kaikenlaisiin taksikyyteihin sopivat autot löytyy. Jos erityistoiveita auton tai kuljettajan osalta, ilmoitattehan ne tilatessanne autoa. Pystymme järjestämään juuri teidän tarpeitanne vastaavan taksikyydin. - laatua taksipalveluu
kevät tuoksu kirjoitti:
Olen tuusulassa asuva rouva joka käyttää taksia noin 9 kertaa kuukaudessa.
Ymmärsinkö oikein että en voi tilata enää taksia lähitaksin keskuksesta,jos lähden esim:koiran kanssa matkalle? Koska en ole enään lähitaksin formaattiin sopiva asiakas?
Tulin sattumalta näille sivuille ja en olisi uskonut että takseilla on näin paljon eripuraa keskenään,ja millaista kielenkäyttöa teillä on. Pidin teitä herrasmiehinä mutta tätä osiota lukemalla en enään oikein tiedä.Myös Tuusulassa palvelee Kajon oy puh: 0100 70 70
ja nettitilaus täältä:
http://www.kajon.fi/index2.php?nav=vas_nav&page=tilaakyyti - Urpo Hyvinkää
rgy kirjoitti:
No totta helvetissä äänestettiin. Vaaliokous on joka vuosi ja puheenjohtajien pestit on joka vuosi katkolla.
Jos vantaalaiset on niin tyhmiä että eivät käy kokouksissa niin syyttäkää itseänne urpot.
Totta vitussa se liitolle kuuluu koska se olisi jäsenistön etu jos laitetoimittajossa olisi vaihtoehtoja. Mikä helvetti teille urpoille vantaalaisille olisi hyvä? Huudatte täällä kuorossa että liitto ei tee mitään ja lähitaksi ei aja autoilijoiden etua. Sitten kun liitto ajaa autoilijoiden etua niin kysytään että mitä se liitolle kuuluu.
Huomaatko itse miten urpo olet?"No totta helvetissä äänestettiin"
Ei muuten pidä paikkaansa. Ei uskaltaneet vaarantaa puheenjohtajan pestiä ennen eläkkeelle jäämistä eivätkä vaihtaa johtokuntaa. Varapuheenjohtaja taas onkin ihan pelle.
Tämän voit todeta käymällä läpi kokouspöytäkirjan, jota muuten piti lähitaksin hallituksen puheenjohtaja.
"jos laitetoimittajossa olisi vaihtoehtoja. "
Millä mahdetaan pelata esim tampereella, turussa, ja kohta helsingissä? Eivätkä ole edes samalta laitteistojen toimittajalta. Saati sitten koko muu maa.
Tosin kaikkialla missä Semel on ollut edes jotenkin mukana laitteistotoimittajana on jossain vaiheessa mennyt riitelyksi, viimeksi Tampereella ja Jyväskylässä.
"liitto ei tee mitään ja lähitaksi ei aja autoilijoiden etua."
Taksiliittoa voi huoletta kutsua suurten Taksikeskusten liitoksi. Autoilijoiden etua se ei ole sen jälkeen ajanut kun alueelliset taksikeskukset otettiin jäseniksi. Tämä näkyy mm. näissä Kela-ajoissa Keski-Suomessa. Oikein ja osuvasti totesi se nais-autoilija 45min ohjelmassa: "mitä tekee liitolla jos se vie leivän pöydästä?"
Lähitaksi taas on omasta mielestään ihan tavallinen osakeyhtiö joten ei sen voi edes olettaa ajavan siltä välityspalveluita ostavien autoilijoiden asioita. Kyllä sen johto pitää huolen että hyötyä tulee heille itselleen, ei autoilijoille.
Ota Urpo-rgy noi vaaleanpunaiset lasit pois silmiltä ja kohtaa faktat. Liian läpinäkyvää autoilijoiden ryöstöä ja välistävetoa alkanut olemaan taksien "omien" edusmiesten toiminta, varsinkin siellä Vantaalla.
Miksi Vantaalaiset huutavat täällä kuorossa? Se on asia mikä kannattaisi selvittää Vantaalaisten kanssa. Toki jotain on selvinnyt minullekkin pelkästään jututtamalla paikallisia autoilijoita, sekä lukemalla asioista täältä ja Vantaan taksin tiedoituslehdestä. - Urpo Hyvinkää
kevät tuoksu kirjoitti:
Olen tuusulassa asuva rouva joka käyttää taksia noin 9 kertaa kuukaudessa.
Ymmärsinkö oikein että en voi tilata enää taksia lähitaksin keskuksesta,jos lähden esim:koiran kanssa matkalle? Koska en ole enään lähitaksin formaattiin sopiva asiakas?
Tulin sattumalta näille sivuille ja en olisi uskonut että takseilla on näin paljon eripuraa keskenään,ja millaista kielenkäyttöa teillä on. Pidin teitä herrasmiehinä mutta tätä osiota lukemalla en enään oikein tiedä.Aika varovasti sitten lähitaksin kanssa....
http://keskustelu.suomi24.fi/node/6073998 - rgjdtu
Urpo Hyvinkää kirjoitti:
"No totta helvetissä äänestettiin"
Ei muuten pidä paikkaansa. Ei uskaltaneet vaarantaa puheenjohtajan pestiä ennen eläkkeelle jäämistä eivätkä vaihtaa johtokuntaa. Varapuheenjohtaja taas onkin ihan pelle.
Tämän voit todeta käymällä läpi kokouspöytäkirjan, jota muuten piti lähitaksin hallituksen puheenjohtaja.
"jos laitetoimittajossa olisi vaihtoehtoja. "
Millä mahdetaan pelata esim tampereella, turussa, ja kohta helsingissä? Eivätkä ole edes samalta laitteistojen toimittajalta. Saati sitten koko muu maa.
Tosin kaikkialla missä Semel on ollut edes jotenkin mukana laitteistotoimittajana on jossain vaiheessa mennyt riitelyksi, viimeksi Tampereella ja Jyväskylässä.
"liitto ei tee mitään ja lähitaksi ei aja autoilijoiden etua."
Taksiliittoa voi huoletta kutsua suurten Taksikeskusten liitoksi. Autoilijoiden etua se ei ole sen jälkeen ajanut kun alueelliset taksikeskukset otettiin jäseniksi. Tämä näkyy mm. näissä Kela-ajoissa Keski-Suomessa. Oikein ja osuvasti totesi se nais-autoilija 45min ohjelmassa: "mitä tekee liitolla jos se vie leivän pöydästä?"
Lähitaksi taas on omasta mielestään ihan tavallinen osakeyhtiö joten ei sen voi edes olettaa ajavan siltä välityspalveluita ostavien autoilijoiden asioita. Kyllä sen johto pitää huolen että hyötyä tulee heille itselleen, ei autoilijoille.
Ota Urpo-rgy noi vaaleanpunaiset lasit pois silmiltä ja kohtaa faktat. Liian läpinäkyvää autoilijoiden ryöstöä ja välistävetoa alkanut olemaan taksien "omien" edusmiesten toiminta, varsinkin siellä Vantaalla.
Miksi Vantaalaiset huutavat täällä kuorossa? Se on asia mikä kannattaisi selvittää Vantaalaisten kanssa. Toki jotain on selvinnyt minullekkin pelkästään jututtamalla paikallisia autoilijoita, sekä lukemalla asioista täältä ja Vantaan taksin tiedoituslehdestä.Eli Vantaalaiset on niin lampaita että ette saa aikaiseksi edes vastaehdokasta puheenjohtajan vaaliin??
Kokouksissa voidaan äänestää ihan kaikesta, myös siitä kuka vetää kokouksen.
määää, määä.... - srndtyj
kevät tuoksu kirjoitti:
Olen tuusulassa asuva rouva joka käyttää taksia noin 9 kertaa kuukaudessa.
Ymmärsinkö oikein että en voi tilata enää taksia lähitaksin keskuksesta,jos lähden esim:koiran kanssa matkalle? Koska en ole enään lähitaksin formaattiin sopiva asiakas?
Tulin sattumalta näille sivuille ja en olisi uskonut että takseilla on näin paljon eripuraa keskenään,ja millaista kielenkäyttöa teillä on. Pidin teitä herrasmiehinä mutta tätä osiota lukemalla en enään oikein tiedä.Fiini tuusulalais rouva ei vahingossa eksy yhden aikaan yöllä taksipalstalle keskustelemaan lähitaksin formaateista.
Textistä päätellen olet vantaalainen renki joka halua vain hämmentää. Hämmennä vantaata ihan rauhassa mutta älä sotke Tuusula siihen mukaan. - gulgulgul
niks verstanden kirjoitti:
Onko lähitaksi alkanut antamaan kenkää autoilijoille jos ei kortit toimi?
Silloinhan minäkin saisin kenkää joka toinen viikko vähintään kun ei toi sagem toimi.
Yksi esimerkki taas siitä kuinka lähitaksi kusee jaloille vaikka pitäisi olla autoilijoiden puolella.
Aika yllättävää toi korttihomma sillain ku lähitaksista varmasti pitää löytyä autoja joille käy koirat kyydille ja osalle ei käy kuitenkaan, osalle käy kela-kyydit ja osalle ei. Miten joku korttimaksaminen jos ei käy jokin kortti voi vaikuttaa noin paljon että saivat kenkää.
Huomena tulee varmaan kenkää kun en osaa puhua saksaa, sen osaaminen kun kuuluu lähitaksin "formaattiin"....Mistähän johtuu,että toisten semelit toimii loistavasti ja toisten taas ei ,olisikohan käyttäjässä vika
minulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia maksupäätteen kanssa. - Sagem toimii
gulgulgul kirjoitti:
Mistähän johtuu,että toisten semelit toimii loistavasti ja toisten taas ei ,olisikohan käyttäjässä vika
minulla ei ole ollut koskaan mitään ongelmia maksupäätteen kanssa.Ei ainuttakaan tuplaveloitusta tai ylimääräistä varausta asikkaiden tileille koko Sagemin olemassaolon aikana. Kaikki maksut tulleet aina tilille. Tosin minä en hosu sen laitteen kanssa ja osaan käyttää sitä. Lyön vaikka vetoa, että täällä huutajista suurin osa hosuu sen maksupäätteen kanssa. Heti kun tulee eteen jokin ongelma, vika on laitteessa kun ei osata käyttää sitä.
- susi hukka
rgjdtu kirjoitti:
Eli Vantaalaiset on niin lampaita että ette saa aikaiseksi edes vastaehdokasta puheenjohtajan vaaliin??
Kokouksissa voidaan äänestää ihan kaikesta, myös siitä kuka vetää kokouksen.
määää, määä....Missä suomen pahimmat lampaat ja todella tyhmä pässi laumanjohtajana?
No siellä Vantaalla. Bää, bää-ä, bä-ää, bää..... - palvelua vantaalla
srndtyj kirjoitti:
Fiini tuusulalais rouva ei vahingossa eksy yhden aikaan yöllä taksipalstalle keskustelemaan lähitaksin formaateista.
Textistä päätellen olet vantaalainen renki joka halua vain hämmentää. Hämmennä vantaata ihan rauhassa mutta älä sotke Tuusula siihen mukaan.mitä vit..a eikö vantaalainen renki ole lauantaiyönä yhden aikaan töissä???? Ei ihme että viime yönä oli vantaa hotellilla kovat jonot! Taisi loppujen lopuksi olla hesan taksi joka vei meidät kotiin. Kiitos sinulle.
- tämä liittyy?
palvelua vantaalla kirjoitti:
mitä vit..a eikö vantaalainen renki ole lauantaiyönä yhden aikaan töissä???? Ei ihme että viime yönä oli vantaa hotellilla kovat jonot! Taisi loppujen lopuksi olla hesan taksi joka vei meidät kotiin. Kiitos sinulle.
Kerro nyt miten ihmeessä tämä vastaus liittyy kirjoitukseen, johon olet vastannut?
- sgjdtm
Sagem toimii kirjoitti:
Ei ainuttakaan tuplaveloitusta tai ylimääräistä varausta asikkaiden tileille koko Sagemin olemassaolon aikana. Kaikki maksut tulleet aina tilille. Tosin minä en hosu sen laitteen kanssa ja osaan käyttää sitä. Lyön vaikka vetoa, että täällä huutajista suurin osa hosuu sen maksupäätteen kanssa. Heti kun tulee eteen jokin ongelma, vika on laitteessa kun ei osata käyttää sitä.
Tasa samaa mieltä. Muita kuin käyttövikoja en tiedä sagemissa olleen. Semelistä firmana ja sen toimintatavoista en minäkään pidä mutta teknisesti laitteet on toimineet hyvin. Mulla on samat laitteet mitkä ostin silloin kun nykyinen järjestelmä otettiin käyttöön. Sagem on 3v vanha.
- matkan maksaja
ethwrj kirjoitti:
Tiedän että niitä laitevalmistajia on maailmalta kyselty mm liiton toimesta. Tarkoitus oli saada kilpailevia laitevalmistajia suomen markkinoille.
Mutta jos olette ulkomailla liikkuessanne katselleet minkälaista tekniikkaa taksit muualla käyttää, niin eihän ne ole edes vaihtoehtoja. Samanlaista tekniikkaa oli Suomen takseissa 70-80 luvuilla.
Tiettävästi pari laitevalmistajan edustajaa(joiden laitteet on tältä vuosituhannelta) olisi suomessa käynyt ilmaa haistelemassa, mutta ei kai ketään voi pakotta myymään tai jättämään tarjouksia.
Saattavat vierastaa syrjäistä sijaintia joka vaikeuttaa ylläpitoa tai toteavat vain markkinan liian pieneksi ja hajanaiseksi koska keskuksia on paljon.
Ymmärrän että on hauskaa huutaa populistisia kommentteja nimettömänä netissä mutta ei tämä maailma ole niin mustavalkoinen kun se perussuomalaisten lasien läpi ehkä saattaa näyttää.
En oikein ymmärrä sitä ajattelutapaa että aina kaikki yhdistysten ja välityskeskusten hallituksen jäsenet olisivat ikään kuin autoilijoiden vastapuolella. Oletko unohtanut että autoilijat itse valitsevat äänestämällä kaikki luottamushenkilöt?Saitko parrua perseeseen siellä parriisissa?
Kävitte sitten oikein joukolla katsomassa ettei maailmalta löydy näin hienoja vehkeitä kuin mitä semeli tekee onli vor lähitaksi. Ja reissun kustansi ? (A) Autoilijat, (B) Semel, (C) taksiliitto?
Maailmalla käyneenä voin kertoa että jopa Saksasta löytyy parempia laitteita kunhan vain osaa mennä oikean yhtiön autoihin. Ja New Yorkissakin käytössä huomattavasti edistyneempää tekniikkaa tänä päivänä.
Mitä muuten teitte siellä Pariisissa, homostelitte?
Eikö ne laiteasiat ole jo selvät. Tosin niitä ei ole vieläkään saatu toimimaan.
Sijainnin syrjyys tuskin vaikuttaa laitevalmistajien edustajien kiinnostumisesta niiden myymiseen.
Sen sijaan ostajien nurkkakuntainen ajattelutapa voi olla liikaa monellekin maailmaa kolunneelle kaupparatsulle. Ja varsinkin kun mahdolliset ostajat eivät puhu mitään ymmärrettävää kieltä, ei edes suomea kunnolla kun pitää taksimaailman perinteiden mukaan olla joko kankkusessa tai kännissä.
Takseista kun on puhe niin kysyä voi vaikka veholta jos alkaisivat tuomaan autot suoraan mittareilla varustettuina, niin ei aina tarvitsisi repiä kaikkea auki. Jos ei sen kielitaidon takia löydä maailmalta parempia laitteita.
Ylläpito ja huoltoihmisiä löytyy suomestakin. - sä höriset?
matkan maksaja kirjoitti:
Saitko parrua perseeseen siellä parriisissa?
Kävitte sitten oikein joukolla katsomassa ettei maailmalta löydy näin hienoja vehkeitä kuin mitä semeli tekee onli vor lähitaksi. Ja reissun kustansi ? (A) Autoilijat, (B) Semel, (C) taksiliitto?
Maailmalla käyneenä voin kertoa että jopa Saksasta löytyy parempia laitteita kunhan vain osaa mennä oikean yhtiön autoihin. Ja New Yorkissakin käytössä huomattavasti edistyneempää tekniikkaa tänä päivänä.
Mitä muuten teitte siellä Pariisissa, homostelitte?
Eikö ne laiteasiat ole jo selvät. Tosin niitä ei ole vieläkään saatu toimimaan.
Sijainnin syrjyys tuskin vaikuttaa laitevalmistajien edustajien kiinnostumisesta niiden myymiseen.
Sen sijaan ostajien nurkkakuntainen ajattelutapa voi olla liikaa monellekin maailmaa kolunneelle kaupparatsulle. Ja varsinkin kun mahdolliset ostajat eivät puhu mitään ymmärrettävää kieltä, ei edes suomea kunnolla kun pitää taksimaailman perinteiden mukaan olla joko kankkusessa tai kännissä.
Takseista kun on puhe niin kysyä voi vaikka veholta jos alkaisivat tuomaan autot suoraan mittareilla varustettuina, niin ei aina tarvitsisi repiä kaikkea auki. Jos ei sen kielitaidon takia löydä maailmalta parempia laitteita.
Ylläpito ja huoltoihmisiä löytyy suomestakin.Mistä ihmeen Pariisin reissusta sä oikeen hölötät? Ei niistä nyt kuule kukaan ole missään Pariisissa käynyt. Sekoitatko nyt siihen, että Semel myy sinne samoja mittareita ja laitteita, kun tännekin?
- zfdjndghm
matkan maksaja kirjoitti:
Saitko parrua perseeseen siellä parriisissa?
Kävitte sitten oikein joukolla katsomassa ettei maailmalta löydy näin hienoja vehkeitä kuin mitä semeli tekee onli vor lähitaksi. Ja reissun kustansi ? (A) Autoilijat, (B) Semel, (C) taksiliitto?
Maailmalla käyneenä voin kertoa että jopa Saksasta löytyy parempia laitteita kunhan vain osaa mennä oikean yhtiön autoihin. Ja New Yorkissakin käytössä huomattavasti edistyneempää tekniikkaa tänä päivänä.
Mitä muuten teitte siellä Pariisissa, homostelitte?
Eikö ne laiteasiat ole jo selvät. Tosin niitä ei ole vieläkään saatu toimimaan.
Sijainnin syrjyys tuskin vaikuttaa laitevalmistajien edustajien kiinnostumisesta niiden myymiseen.
Sen sijaan ostajien nurkkakuntainen ajattelutapa voi olla liikaa monellekin maailmaa kolunneelle kaupparatsulle. Ja varsinkin kun mahdolliset ostajat eivät puhu mitään ymmärrettävää kieltä, ei edes suomea kunnolla kun pitää taksimaailman perinteiden mukaan olla joko kankkusessa tai kännissä.
Takseista kun on puhe niin kysyä voi vaikka veholta jos alkaisivat tuomaan autot suoraan mittareilla varustettuina, niin ei aina tarvitsisi repiä kaikkea auki. Jos ei sen kielitaidon takia löydä maailmalta parempia laitteita.
Ylläpito ja huoltoihmisiä löytyy suomestakin.En sanonut käyneeni missään, enkä sanonut kenenkään muunkaan käyneen missään. Tiedän kyllä mihin sinä kommentillasi viittaat, eli joku vuosi sitten lähitaksin hallituksen tekemään pariisin matkaan, mutta minä en nyt puhunut lähitaksista.
Tiedän vaan että taksiliiton toimesta oli kartoitettu laitevalmistajia mutta niiden kiinnostus Suomea kohtaan oli kuulemma ollut aika nihkeää mikä minusta on aika ymmärrettävää. On ihan eri asia myydä vehkeet ja ylläpito yhtiöille joiden välityksessä on tuhansia autoja kuin suomen pieniin keskuksiin joissa taitaa keskimäärin olla ehkä 100-200 autoa. Lähitaksi ja HTD on ainoat poikkeukset joissa massaa saattaisi olla riittävästi herättämään rapakon takaiset laitevalmistajat. Hinnallakin on varmasti jotain merkitystä.
Sitä ylläpitoa ja huoltoa ei muuten meinaa suomesta löytyä nykyiseenkään järjestelmään(ylläpito tulee Ruotsista) ja jos joku myy järjestelmän niin pakettiin kuuluu aina ylläpito. Et kai kuvittele että myyjä jättäisi takuuaikaisen järjestelmän jonkun vanhan "elisan asentajan" harteille. - mös jöö
sä höriset? kirjoitti:
Mistä ihmeen Pariisin reissusta sä oikeen hölötät? Ei niistä nyt kuule kukaan ole missään Pariisissa käynyt. Sekoitatko nyt siihen, että Semel myy sinne samoja mittareita ja laitteita, kun tännekin?
Pariisiin siis laitteita katsomaan. Kuka kustantaa? Semel vai autoilijat ?
Bon vojaas. Joko kävit? - mös jöö
since vanukki 93 kirjoitti:
no onhan se parriisi kaunis näin keväällä pahviaivot.
parit siis....
- sofcore
zfdjndghm kirjoitti:
En sanonut käyneeni missään, enkä sanonut kenenkään muunkaan käyneen missään. Tiedän kyllä mihin sinä kommentillasi viittaat, eli joku vuosi sitten lähitaksin hallituksen tekemään pariisin matkaan, mutta minä en nyt puhunut lähitaksista.
Tiedän vaan että taksiliiton toimesta oli kartoitettu laitevalmistajia mutta niiden kiinnostus Suomea kohtaan oli kuulemma ollut aika nihkeää mikä minusta on aika ymmärrettävää. On ihan eri asia myydä vehkeet ja ylläpito yhtiöille joiden välityksessä on tuhansia autoja kuin suomen pieniin keskuksiin joissa taitaa keskimäärin olla ehkä 100-200 autoa. Lähitaksi ja HTD on ainoat poikkeukset joissa massaa saattaisi olla riittävästi herättämään rapakon takaiset laitevalmistajat. Hinnallakin on varmasti jotain merkitystä.
Sitä ylläpitoa ja huoltoa ei muuten meinaa suomesta löytyä nykyiseenkään järjestelmään(ylläpito tulee Ruotsista) ja jos joku myy järjestelmän niin pakettiin kuuluu aina ylläpito. Et kai kuvittele että myyjä jättäisi takuuaikaisen järjestelmän jonkun vanhan "elisan asentajan" harteille.Aika yllättävää kun Tampere, Helsinki ja monet muutkin aluetaksit löytäneet silti muitakin laitteistotoimittajia kuin Semelin. Lähitaksi ei löydä.Ehkä taksiliiton ei pidä laittaa lusikkaansa tähän soppaan.
Sinänsä erikoista parjata Elisan asentajia maassa mistä Nokia, Vaisala, Digia, F-Secure,Aldata yms ovat lähtöisin.
Ei kaikkea tehdä paremmin esim. Ruotsissa. Semel oikein huippuesimerkki kuinka saadaan hyvistä palikoista surkea lopputulos. Ikea-mittari.
- jauhaa............
Sut on kengitetty keskuksesta pihale omaa tyhmyyttäsi. Älä ruikuta siitä täällä. Hoida asiasi sen linjan mukaan minkä olet valinnut. Kukaan ei jaksa tota sun jatkuvaa provoilua. Takaisin pääset ehdoilla, jotka tiedät, liity tai et, sua/ teitä kahta muuta ei kukaan kaipaa.
- puharinen
ei ole mitään järkeä liittyä takas kun sagem on alkanut toimimaan kun lähitaksi ei häslää välissä.
Tilitykset tulee kuten pitää ja lentokenttä tiedotukset kanssa.
Poispotkiminen yliammuttua kahden maksupäätteen takia oli lapsellista,varsinkin kun silloin alkuun sagemi ei toiminut kunnolla.
- jokkise
Uusia kortteja, ei kun siirrytään vanhanaikaisiin magneetijuovakortteihin sossun kyydeissä.
Ei ne voi näitä toimintoja eroittaa(mittarit,kortinlukijat/ajovälitys). Kuka sen semelin sitten elättää?
Totuttele vaan ajatukseen että "paskahärveliä" toisen perään lopun uraasi.
Täytyy ne vanhentuneet palikat jonnekin dumpata hyvään hintaan. Myydään ne lähitaksille. - sesse-koira
Etkö itse ole päättänyt näistä laitteista valitsemalla edusmiehesi hallintoon ?
Koskaan ei kukaan ole tuonut julki toimintojen eriyttämistä. Lähitaksiin ja Semeliin luotetaan näissä asioissa enemmän kuin pankkeihin. Jos lähitaksi toimii vain kyytien välittäjänä, mikä ihmeessä välittää sitten maksut? Ja onko muitakin mittareita kuin semel?
Laki kieltää sen uuden taksikeskuksen perustamisen.- M O T
Missä tein valintani hallintoon ?
Ihan alkoi kiinnostamaan kuka luottaa Lähitaksiin ja semeliin?
Laki ei kiellä keskuksen perustamista. - aethsry
M O T kirjoitti:
Missä tein valintani hallintoon ?
Ihan alkoi kiinnostamaan kuka luottaa Lähitaksiin ja semeliin?
Laki ei kiellä keskuksen perustamista.Muuten kanssasi samaa mieltä mutta edustajat hallintoon valitaan paikallisyhdistysten kokouksissa.
Meillä on ens viikolla yhdistyksen vuosikokous ja esityslistalla on mm. kohta -valitaan edustajat lähitaksin hallintoneuvostoon. Näin ne on meillä aina valittu. - srtryjr
aethsry kirjoitti:
Muuten kanssasi samaa mieltä mutta edustajat hallintoon valitaan paikallisyhdistysten kokouksissa.
Meillä on ens viikolla yhdistyksen vuosikokous ja esityslistalla on mm. kohta -valitaan edustajat lähitaksin hallintoneuvostoon. Näin ne on meillä aina valittu.Siis juridisesti ottaen yhdistys ei voi valita edustajia Lähitaksin hallintoneuvostoon koska yhdistys ei ole Lähitaksin osakas, mutta meillä on toimittu näin aina. Käytännössä homma menee niin että yhdistyksessä päätetään ketkä sinne valitaan ja sitten joku valittu kerää valtakirjat osakkailta ja menee lähitaksin yhtiökokoukseen ja varmistaa että valinnat toteutuvat.
Juridisessa mielessä Lähitaksin osakkaat valitsevat hallintoneuvoston yhtiökokouksessa.
Mutta jos et koskaan käy missään kokouksissa niin eihän näistä tietenkään voi mitään tietää. Itse olen ollut useissa lähitaksin yhtiökokouksissa joissa on ollut osakkaita vain muutama kymmenen paikalla. Äänioikeutettuja osakkeita on kuitenkin noin 750 kpl. Siihen ja tähän ainaiseen valittamiseen nähden yllättävän vähän vaikuttaminen kokouksissa kiinnostaa. - u gh
srtryjr kirjoitti:
Siis juridisesti ottaen yhdistys ei voi valita edustajia Lähitaksin hallintoneuvostoon koska yhdistys ei ole Lähitaksin osakas, mutta meillä on toimittu näin aina. Käytännössä homma menee niin että yhdistyksessä päätetään ketkä sinne valitaan ja sitten joku valittu kerää valtakirjat osakkailta ja menee lähitaksin yhtiökokoukseen ja varmistaa että valinnat toteutuvat.
Juridisessa mielessä Lähitaksin osakkaat valitsevat hallintoneuvoston yhtiökokouksessa.
Mutta jos et koskaan käy missään kokouksissa niin eihän näistä tietenkään voi mitään tietää. Itse olen ollut useissa lähitaksin yhtiökokouksissa joissa on ollut osakkaita vain muutama kymmenen paikalla. Äänioikeutettuja osakkeita on kuitenkin noin 750 kpl. Siihen ja tähän ainaiseen valittamiseen nähden yllättävän vähän vaikuttaminen kokouksissa kiinnostaa.Vantaalla ei äänestetty edes yhdistyksen johdosta viime vuonna, samat jatkaa. Toki esityslistalla on aina.
Lähitaksin hallituspaikoista ei ole koskaan puhuttu sanaakaan. Menee niin että Vantaalainen hallituksen puheenjohtaja jatkaa maailman tappiin ja valitsee jonkun helpon itse hallitukseen sekä joukon joka istuu hallintoneuvostossa.
Luotettavuus on mennyt yhdistyksistä ja lähitaksista.
Se miksi lähitaksin kokouksissa ei näy ns. nuorta verta voi olla merkki siitä että ne 750 osaketta ovat kerääntyneet vanhemmille autoilijoille jotka saaneet ne aikoinaan ja ostaneet lisää kavereiltaa. Autoilijoita kuitenkin n 1300
joista siis ainakin puolet osakkeettomia/äänioikeudettomia ja osa makaa vanhainkodeissa letkuissa ja ei siis pääse kokouksiin.
Miten vaikuttaa kokouksissa joissa ei äänestetä tai joihin ei kutsuta? - stadin sifra
srtryjr kirjoitti:
Siis juridisesti ottaen yhdistys ei voi valita edustajia Lähitaksin hallintoneuvostoon koska yhdistys ei ole Lähitaksin osakas, mutta meillä on toimittu näin aina. Käytännössä homma menee niin että yhdistyksessä päätetään ketkä sinne valitaan ja sitten joku valittu kerää valtakirjat osakkailta ja menee lähitaksin yhtiökokoukseen ja varmistaa että valinnat toteutuvat.
Juridisessa mielessä Lähitaksin osakkaat valitsevat hallintoneuvoston yhtiökokouksessa.
Mutta jos et koskaan käy missään kokouksissa niin eihän näistä tietenkään voi mitään tietää. Itse olen ollut useissa lähitaksin yhtiökokouksissa joissa on ollut osakkaita vain muutama kymmenen paikalla. Äänioikeutettuja osakkeita on kuitenkin noin 750 kpl. Siihen ja tähän ainaiseen valittamiseen nähden yllättävän vähän vaikuttaminen kokouksissa kiinnostaa.Kuinkahan muualla toimitaan? Valitaanko edustajat lähitaksin hallintoneuvostoon samoin myös esim siellä Vantaalla ja mikä käytäntö on suositeltavin?
Mahtavatko täällä valittavat olla niitä osakkeettomia(n. puolet) joita ei kutsuta mukaan lähitaksin osakaskokouksiin?
Aika monimutkaisesti on kerrostettu joka tapauksessa lähitaksi-alueen toimintaympäristö; lähitaksi,taksiliitto, uudenmaan alueyhdistys, paikallisyhdistykset (useita), paikalliset yhdistyksien osakeyhtiöt,
ja kaikilla puheenjohtajat, toimitusjohtajat, hallintoneuvostot, hallitukset ym,ym...
Joten omia välistävetäjiä riittää teilläkin.....
- Vantaan isäntä
Näköjään kohta alkaa olla vaihtoehtoja, www.cabforce.com
- Vantaan isäntä 2
"New business for small and mid-sized taxi companies" Eli ei käytökelpoinen HTD:n tai LT:n kokoisissa keskuksissa. Missä on maksuliikenne?
- Vantaan isäntä 3
Vantaan isäntä 2 kirjoitti:
"New business for small and mid-sized taxi companies" Eli ei käytökelpoinen HTD:n tai LT:n kokoisissa keskuksissa. Missä on maksuliikenne?
Laite perustuu Symbianiin. Suomesta Symbian 60 tekijöitä tekemään sitä pikku välisoftaa maksupäätettä varten ?
Ei ole vaikea asia, siirto BT:lla, tai kaapelilla.
Vois kysyä vaikka noksulta pois potkituilta.
Kännyyn (Nokian) ladataan taksiyhtiön widget salasanoilla, ja mitä ikänä toimintoja sen taakse yhtiön servereille.
HTD ja LT maailman mittakaavassa pieniä yhtiöitä. Voisivat kerralla tulla kehityksen kärkeen eivätkä aina laahata perässä sen Semelin jarruttaessa kehitystä. - opiskelija Oulu
Vantaan isäntä 3 kirjoitti:
Laite perustuu Symbianiin. Suomesta Symbian 60 tekijöitä tekemään sitä pikku välisoftaa maksupäätettä varten ?
Ei ole vaikea asia, siirto BT:lla, tai kaapelilla.
Vois kysyä vaikka noksulta pois potkituilta.
Kännyyn (Nokian) ladataan taksiyhtiön widget salasanoilla, ja mitä ikänä toimintoja sen taakse yhtiön servereille.
HTD ja LT maailman mittakaavassa pieniä yhtiöitä. Voisivat kerralla tulla kehityksen kärkeen eivätkä aina laahata perässä sen Semelin jarruttaessa kehitystä.Sen datan siirron teko ei ole ongelma. Tarvitsetteko kaverin sen säätöön?
- ....................
opiskelija Oulu kirjoitti:
Sen datan siirron teko ei ole ongelma. Tarvitsetteko kaverin sen säätöön?
Eihän data siirto ole mikään ongelma. Mutta kerro miten konfaat ne yhteydet kaupunkien softiin, joita ne hallitsevat itse? Ne on ostaneet softansa eri paikoista ja tuksin kukaan ne myynneet päästävät muita sekoilemaan omiin softiinsa.
- ,,,,,,,,,,,,,
.................... kirjoitti:
Eihän data siirto ole mikään ongelma. Mutta kerro miten konfaat ne yhteydet kaupunkien softiin, joita ne hallitsevat itse? Ne on ostaneet softansa eri paikoista ja tuksin kukaan ne myynneet päästävät muita sekoilemaan omiin softiinsa.
"Ne on ostaneet softansa eri paikoista ja tuksin kukaan ne myynneet päästävät muita sekoilemaan omiin softiinsa."
Jos ostaneet kerran eri paikoista, niin jonkunhan niidenkin on ollut päästettävä sekoilemaan niiden softiin...
Vai ovatko ne kaikki eri paikat se yksi ja sama?
- vantaan renki
http://translate.google.com/?hl=fi#
jos et osaa amerikkaa - ex-persaukinen
Ei vittu teitä takseja ! Oletteko koskaan aatelleet mitään, vai ajattelevatko teistä kyvyttömimmät kaiken?
Ei ole ihme että saatu suomessa taksissa maksaminen vaikeaksi.
Mitä ihmettä lähitaksi yleensä sössii joka välissä ?
Taksin saamiseen auttaisi tuo kilpailun tulo myös taksikeskus-bisneksessä.
tällä hetkellä ei taida olla Stadissa kuin HTD ja kovanen. - erdhdh
tulihan toi lähitaksi testattua,kun mainoskin oli niin hyvä "lähin vapaa taksi"
-soitto,ei kyytiä ei sopinut kuskille.Soita keskukseen
-soitto keskukseen,odotin vartin auto tuli ja tämä kuski ihmetteli 1.kuskin toimintaa.päivän hiljaisin aika klo 10 aamupv.
-päätin kokeilla vielä 3.kerran kun tulin silmälekurista ja kiire kotiin lasta vastaan ennen kuin tulee koulusta.
-soitto,ei kyyti käynyt kuskille.Eri kuski taas kuin kahdesti aikaisemmin,mutta sama vastaus kun 1.kuskilla,soita keskukseen.
-soitto keskukseen,ei vapaita autoja.odotin 20min ei tullut autoa ollenkaan,soitto keskukseen ja vastaus ketään ei ole ottanut kuulema tilausta vastaan.peruin tilauksen ja hyppäsin bussiin.Enpä toista kertaa enää kokeile lähitaksia.Palautetta annettu,vastaus tuli viikko sen jälkeen "olemme pahoillamme plaa.. plaa" - uyhtrf
kommunisteja koko ltx porukka
- argjdtyj
Koko ajan uutta laitetta? Miten niin? Nykyiset laitteet tuli noin 10 vuotta sitten. Sagem noin 3-4 vuotta sitten.
Sagem jää edelleen uusiinkin laitteisiin eli ei sitä tarvitse vielä vaihtaa. Kymmenen vuotta on kuitenkin aika pitkä aika säälle alttiina olevalle elektroniikalle.
Miksi sinä taistelet sen sagemin kanssa? Minun sagemissa ei ole ollut mitään teknistä vikaa, eikä muutakaan vikaa kolmeen vuoteen. Sagemin onkelmat on pääsääntöisesti käyttäjän virheitä. - oukkidoukki
sagem tuli 2 vuotta sitten ja uusi ajovälityslaite piti tulla silloin syksyllä kanssa. Niin on ollut vikoja ajovälityslaitteessa ettei se pelaa vieläkään, joten seuraavat 10 vuotta korjaillaan tuota vanhaa. Toivottavast saavat sen(uuden) pelaamaan ennenkuin viimeinen valkoihoinen taksi poistuu juorukirjasta....
Sagemin ongelmista suurin on ettei tiedä pätkääkään tuliko tilitykset oikein omalle tilille vai eikö. Mahdollisesti oikein, mahdollisesti ei.
Semelin mittarista; vuosiraportin alvit ne vasta hauskoja olivatkin viimeksi.
Kivahan se vihdoinkin olisi saada uudet ja toimvat ammattityökalut :)
Ei tässä nyt koko ajan ole mitään tulossa....- ftuuyuk
Aikaisemmin täällä ketjussa porattiin että kun koko ajan tulee uusia laitteita mutta nyt sinä poraat kun ei saa vielä uusia laitteita?! Koittakaa päättää mitä haluatte.
Mun sagem kesällä 3v eikä ole ollut laitteessa mitään vikaa. Miten tilitysten epäselvyys olisi kiinni laitteesta?
Se ettei vuosiraportin alvit näkyneet oikein johtuu siitä että alvien muuttuessa mittari oli sammutettu väärin eikä annettuja ohjeita oltu luettu. Niillä autoilijoilla jotka teki niin kuin ohjeissa sanottiin, alvit näkyi oikein.
- natakka
joo, kiitos ei uusia laitteita. Näissä lähitaksin ottamissa kun on joka kerta sanomista enemmän kuin tarpeeksi.
mitä yleensä kuuluu taksikeskukselle mitkä laitteet ottaa? Toimii ne erimerkkiset puhelimetkin samassa verkossa.
Kyllä kait takseillakin saa erilaisia mielipiteitä olla vai ollaanko me kaikki yhden mielipiteen varassa? toisten mielestä "taas tulee", toiset pärjää vanhoillakin... - jippiajei ja joi
ihme ettei joitain tahoja kiinosta uusien ulakeskusten perustaminen sillä onhan toi rahan menekki aika valtavaa jos joka autoilia maksaa kuussa noin 150€ paljon lähitaksissa on autoilijoita?1000? ok jos vaikka tuhat niin 150000 tuhatta joka kuussa siis liki vanha miljoona joka kuussa autoilijat maksaa lähitaksille.Menee laitteiden lyhentämisiin vissiin osa mut silti,HEI 150 000 tuhatta euroo joka kuussa. ruvetkaa ny kattoo kuka ja mihin se raha menee!!!!!!
- aspekt
1500 autoilijaa mitä asiakkaat sitten maksavat, ainakin tuplat.
Huikka maistuu/menot kovat
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654180
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463969Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭363472Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162883Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342719En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142522Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102124IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm121216Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1451157- 801006