Täällä on moni kirjoittanut olevansa kusessa vippien kanssa, itsellä nyt sama tilanne, yritän siitä selvitä tekemällä kaikista vipeistä maksusuunnitelman. Haluaisin tietää muiden kokemuksia, kuinka olette vipeistä selvinneet? Maksusuunnitelmat ovat kai paras vaihtoehto jos löytyy maksuvaraa eikä halua/saa lisää lainaa.
Miten selvisit pikavipeistä?
20
1571
Vastaukset
- rahapussi tyhjä
Vaikka kuinka kovasti niitä koitan hoitaa ja maksaa. Maksusuunnitelmia olen tehnyt sinne ja tänne. Jotkut perintätoimistot ymmärtävät ettei sitä rahaa tule ovista ja ikkunoista, mutta muutama on sellainen ettei minkäänlaista joustoa tunneta suuntaan eikä varmaan toiseenkaan. Luulisi että antaisivat riittävästi maksuaikaa kun sentään se asiakas jolta peritään maksaa kaikki viulut. Vaaditaan 100e eriä kuussa vaikka joku 40e olisi paljon sopivampi tuloihin nähden. Ensimmäinen ohje; EI ENÄÄ YHTÄÄN UUTTA LAINAA!!!!!!!
- pirpanara
Minulla vielä maksusuunnitelmien tekeminen alkuvaiheessa, 3 olen saanut tehtyä ja tosiaan 2 niistä ei suostunut pienempiin eriin kuin 100e/kk. Ei siinä mitään, vakitulot on, joista pystyn hyvin lyhentämään 1000e/kk, mutta jos noita 100e-kuukausilyhennyksiä tulee yli 10 ni kusessa ollaan. Minulla noita vippejä löytyy nimittäin lähes joka paikasta .. Kolmas eli Svea Perintä suostui, että maksan vain 42 e kuussa, mikä helpottaa heti. Katsotaan miten käy kun vippejä menee lisää perintään. Onneksi 2 muutakin vippiä menee Svealle niin tietää, että niihin saa sopivat kk-erät.
Olo on NIIN typerä, se on sanomattakin selvää. Uskon kuitenkin, että kun tämä (joskus) on ohi, suhtaudun rahaan TÄYSIN eri tavalla, kuten muutkin ovat täällä todenneet. Tsemppiä kaikille ex-vippaajille!
- 3+2
Tilanne meni lopulta siihen että en enää pystynyt maksamaan vippejäni. Tein kaikista vipeistä suunnitelman ja joka kuukausi olen maksanut ainakin 1500 eurolla vippejä palkastani pois. Nyt tilanne on se, että helmikuussa loppui suurin osa vippien eristä ja maaliskuussa maksan enää 500 euroa. Maaliskuun jälkeen loppuu joka kuukausi maksuja ja kesäkuussa maksan viimeisen erän, summa 32 euroa pois. Tie on ollut kova, mutta oman tyhmyyden takia tässä tilaneessa olen. Luottotietoni on säilyneet kunnossa vain ja ainoastaan siksi, että tein suunnitelmat ja maksan aina ajoissa suunnitelmien mukaiset erät pois.
Onneksi olen tästä oppinut ja nyt tiedän miten arvostaa rahaa. Vippiä en ole ottanut pitkään aikaan enkä ota.- tt
Eli aloittajalle tosiaankin, ei enää lisää velkaantumista. Maksat aina vuokran ensin tuloistasi. Sain aikoinani samat ohjeet viranomaisilta. Alussa yritin hätäpäissäni tehdä sopimuksia näiden perintäfirmojen kanssa. Tietysti minun tilanteessa siinä ei ollut järkeä koska olin opiskelija eikä minulla ollut tuloja. Kun juttelin näistä asioista sosiaalityöntekijän kanssa, niin hän kertoi minulle hyvin mielenkiintoisia juttuja. Osa näistä firmoista yrittää kaikin keinoin käyttää hyväksi vippikierteeseen joutuneita ihmisiä mm. tekemällä älyttömiä maksusopimuksia. Pahimmassa tapauksessa itse velka ei edes pienene vaikka maksaa kuukausittain lainaa useilla kympeillä kuukaudessa. Hyvin tyypillistä on, että nämä harmaalla alueella toimivat perijät lisäävät sinne kohtuuttomia perintäkuluja. Näistä asioista on käyty myös Suomi 24 palstoilla keskustelua.
Eli viranomaiset ja ulosotto ei aina ole se huonoin vaihtoehto varsinkin jos on tullut otettua lainaa näistä kyseenalaisista paikoista. Se voi jopa tulla myös rahallisesti halvemmaksi. Minun tilanteessani yksi vippi ei edes mennyt oikeudessa läpi, eli voitin jutun. Muutamissa perintäkuluja pienennettiin, jolloin lasku tavallaan halpeni alkuperäisestä, vaikka siihen oli lisätty ikeudenkäyntikulu ja ulosottomaksu. Hyvät firmat pyrki yhdistelemään fippejä, jolloin minulle koitui niistä pienempi (rangaistusmaksu.)
Toivotaan että nimimerkki 3 2 pääsee nyt oikeasti eroon vipeistä omilla sopimuksilla. Eli kannattaa tosiaan säästää se kirjallinen maksusopimus, jonka olet perintäfirmojen kanssa (toivottavasti) tehnyt. Minulle sanottiin, että yleensä vakituisessa työsuhteessa oleville Takuusäätiön takaus tulee kaikista edullisemmaksi, jos vippejä on jokapaikasta. Huolimatta oikeudenkäyntikuluista. Eli minullekkin suositeltiin sitä jos saan vakkari työn. Se on vähän komsii-komsaa kannattaako perintätoimistojen kanssa tehdä sopimuksia. - 3+2
tt kirjoitti:
Eli aloittajalle tosiaankin, ei enää lisää velkaantumista. Maksat aina vuokran ensin tuloistasi. Sain aikoinani samat ohjeet viranomaisilta. Alussa yritin hätäpäissäni tehdä sopimuksia näiden perintäfirmojen kanssa. Tietysti minun tilanteessa siinä ei ollut järkeä koska olin opiskelija eikä minulla ollut tuloja. Kun juttelin näistä asioista sosiaalityöntekijän kanssa, niin hän kertoi minulle hyvin mielenkiintoisia juttuja. Osa näistä firmoista yrittää kaikin keinoin käyttää hyväksi vippikierteeseen joutuneita ihmisiä mm. tekemällä älyttömiä maksusopimuksia. Pahimmassa tapauksessa itse velka ei edes pienene vaikka maksaa kuukausittain lainaa useilla kympeillä kuukaudessa. Hyvin tyypillistä on, että nämä harmaalla alueella toimivat perijät lisäävät sinne kohtuuttomia perintäkuluja. Näistä asioista on käyty myös Suomi 24 palstoilla keskustelua.
Eli viranomaiset ja ulosotto ei aina ole se huonoin vaihtoehto varsinkin jos on tullut otettua lainaa näistä kyseenalaisista paikoista. Se voi jopa tulla myös rahallisesti halvemmaksi. Minun tilanteessani yksi vippi ei edes mennyt oikeudessa läpi, eli voitin jutun. Muutamissa perintäkuluja pienennettiin, jolloin lasku tavallaan halpeni alkuperäisestä, vaikka siihen oli lisätty ikeudenkäyntikulu ja ulosottomaksu. Hyvät firmat pyrki yhdistelemään fippejä, jolloin minulle koitui niistä pienempi (rangaistusmaksu.)
Toivotaan että nimimerkki 3 2 pääsee nyt oikeasti eroon vipeistä omilla sopimuksilla. Eli kannattaa tosiaan säästää se kirjallinen maksusopimus, jonka olet perintäfirmojen kanssa (toivottavasti) tehnyt. Minulle sanottiin, että yleensä vakituisessa työsuhteessa oleville Takuusäätiön takaus tulee kaikista edullisemmaksi, jos vippejä on jokapaikasta. Huolimatta oikeudenkäyntikuluista. Eli minullekkin suositeltiin sitä jos saan vakkari työn. Se on vähän komsii-komsaa kannattaako perintätoimistojen kanssa tehdä sopimuksia.Kaikki sopimukset tehty kirjallisesti ja kaikki on maksusuunnitelmat on tallessa ja suunnitelmien mukaiset laskutkin. Ne suunnitelmat jotka on jo maksettu loppuun on myös tallessa ja pidänkin tallessa niitä. OK perintä esim lähetti yhden suunnitelman viimeisen erän jälkeen laskun jossa luki että suunnitelma on purkautunut. Laskut olin siis ajallaan maksanut ja sen piti olla loppuun maksettu. Niin kuin olikin. Heidän oma mokansa oli tuo ja pyysin lopuksi kirjallisena vielä että velka kokonaisuudessaan maksettu ja sen sainkin.
Olen vakituisessa työssä ja tosiaan palkastani maksanut itse kaikki osamaksut perintäfirmoihin. Ja tosiaan kesäkuussa maksan viimeisen erän. Ei enää vippiä mulle. Ja luototkin onneksi sain säilymään puhtaana. Ja tästä otan opikseni kyllä. - pian velaton
3+2 kirjoitti:
Kaikki sopimukset tehty kirjallisesti ja kaikki on maksusuunnitelmat on tallessa ja suunnitelmien mukaiset laskutkin. Ne suunnitelmat jotka on jo maksettu loppuun on myös tallessa ja pidänkin tallessa niitä. OK perintä esim lähetti yhden suunnitelman viimeisen erän jälkeen laskun jossa luki että suunnitelma on purkautunut. Laskut olin siis ajallaan maksanut ja sen piti olla loppuun maksettu. Niin kuin olikin. Heidän oma mokansa oli tuo ja pyysin lopuksi kirjallisena vielä että velka kokonaisuudessaan maksettu ja sen sainkin.
Olen vakituisessa työssä ja tosiaan palkastani maksanut itse kaikki osamaksut perintäfirmoihin. Ja tosiaan kesäkuussa maksan viimeisen erän. Ei enää vippiä mulle. Ja luototkin onneksi sain säilymään puhtaana. Ja tästä otan opikseni kyllä.Sama juttu viimesiä eriä viedään ens kuussa. Svea on ollut oikeastaan ainoa kohtuullisen perinnän toimisto. Loistavaa ja joustavaa palvelua. IntrumJustitia on oikea töykeyden huippu, maksat tämän summan tai menee ulosottoon. Okperintä ja Ikassa on kans niitä joille on kovin vaikea antaa mitään joustoa. Ja kuitenkin kehoitetaan ottamaan yhteyttä jos on maksusuunnitelman kanssa vaikeuksia, no tyhjää saa pyytämättäkin näistä firmoista.
- Zein63
sitten mitenkään. Näin ainakin tuntuu. Suunnitelmia on tehty, mutta nyt tuntuu siltä että niitä ei saa maksettua kun eivät jousta pidempiä maksuaikoja. Milläs maksat kun ei rahaa tule jatkuvasti.
Elämä ei enää tunnu mielekkäältä. Olen yrittänyt saada yhtä isompaa lainaa mutta ei opiskelija saa.
Välistä tuntuu ettei enää jaksa postiakaan avata kuin yhtenä päivänä sitten kaikki kerralla. Muuten ois joka päivä mieli maassa. Tää on yhtä helv...mutta täytyy uskoa että kai tästä jotenkin selvitään, tai sitten ei.- tt
Minäkin olin opiskelija kun tuli otettua vippiä jokaisesta paikasta. Minun tilanteeni oli sikäli helppo, että ulosotto oli ainut mahdollisuus. Opiskelijana pääset tilanteessasi eteenpäin esim. terveydenhuollon kautta. Ainakin itse sain apua aluksi YTHS:ltä. Pääset eteenpäin ja huomaat että vaihtoehtoja tosiaan on. Opit myös ajattelemaan asiasta uudella tavalla. Minun elämänlaatuni ainakin parani nopeasti, sillä syyskuun alussa tilanteeni oli vielä pahimmillaan.
Eli olet ottanut vippejä ilamn, että pystyt maksamaan niitä sovitusti takaisin. Olet siis rikkonut lainaehtoja. Perintätoimistojen ei todellakaan tarvitse joustaa ja tehdä kanssasi pidempiä maksuspoimiuksia. Perintälain mukaan perinnän pitääkin olla tehokasta, eli oikeudelliseen perintään on mentävä "nopeasti". Onneksi et saa toisaalta mistään suurempaa lainaa. Se on vain sinun omaksi parhaaksesi.
Minulla oli vippien takia mieli maassa viimeksi veronpalautuspäivänä. Mutta se on ihan normaalia ja kuuluu toisaalta asiaan. Sinä perjantai iltana makasin sängyssä ja itkin. Ymmärrät varmaan opiskelijana. Kai siitä vain tuli niin paha olo, kun kaverit puhuivat veronpalautuksista. Mutta toisaalta nukuin kuitenkin yön hyvin. Mutta se ei ollut enää ahdistavaa, koska vippiasia oli hoidossa eikä tarvinnut enää murehtia tai jopa pelätä mitään turhia asioita. Tiedän myös mistä saan aina tarvittaessa apua. - Ylivelkaantunut
Onhan noita vippilaskuja mullakin vielä tuuman pino. Käräjäoikeideltakin on tullut jo 3 kirjettä. Postia ei jaksa hakea, kunnes laatikko on niin täynnä, ettei kansi mahdu kiinni. Itelle laitoin eston noihin viesteihin, etten saa enää vippiä.
Käyppä Zein63 rohkeasti juttelemassa sossussa, mulleki sanottiin että tein oikein, kun hain apua.
http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/toimeentulotuki
Suora lainaus sivulta: "Ehkäisevä toimeentulotuki
Kunnat myöntävät lisäksi ehkäisevää toimeentulotukea, jonka perusteista ne päättävät itse. Sen tarkoituksena on edistää henkilön ja perheen omatoimista suoriutumista ja ehkäistä syrjäytymistä.
Ehkäisevää toimeentulotukea voidaan myöntää esimerkiksi ylivelkaantumisesta tai taloudellisen tilanteen äkillisestä heikentymisestä aiheutuvien vaikeuksien lieventämiseksi." - tt
Ylivelkaantunut kirjoitti:
Onhan noita vippilaskuja mullakin vielä tuuman pino. Käräjäoikeideltakin on tullut jo 3 kirjettä. Postia ei jaksa hakea, kunnes laatikko on niin täynnä, ettei kansi mahdu kiinni. Itelle laitoin eston noihin viesteihin, etten saa enää vippiä.
Käyppä Zein63 rohkeasti juttelemassa sossussa, mulleki sanottiin että tein oikein, kun hain apua.
http://www.stm.fi/toimeentulo/tuet_ja_etuudet/toimeentulotuki
Suora lainaus sivulta: "Ehkäisevä toimeentulotuki
Kunnat myöntävät lisäksi ehkäisevää toimeentulotukea, jonka perusteista ne päättävät itse. Sen tarkoituksena on edistää henkilön ja perheen omatoimista suoriutumista ja ehkäistä syrjäytymistä.
Ehkäisevää toimeentulotukea voidaan myöntää esimerkiksi ylivelkaantumisesta tai taloudellisen tilanteen äkillisestä heikentymisestä aiheutuvien vaikeuksien lieventämiseksi."Henkilökohtaisesti sain niihin vuokrarästeihin, kun olin yrittänyt maksella pois niitä vippejä. Minullekkin sanottiin, että hyvä kun hain apua. Mutta ennen kuin kukaan ulkopuolinen älähtää, niin tuo sossun apu ei tarkoita vippien maksamista. Niiden kuuluukin mennä ulosottoon. Ellei kyse ole jostain todellisesta poikkeuksesta. Esim. sairastunut ja hakenut vipillä reseptilääkkeitä.
Dein63 merkillä ei välttämättä ole vuokravelkoja äläkä niitä myöskään tee. Opiskelija pakotetaan helposti halvempaan asuntoon sillä vuokrana huomioidaan vain 252. Henkilökohtaisesti minut pelasti soluasumiselta valmistuminen Tammikuussa.
Mutta oikeasti, hae apua. Pikavippi velan ei kuulu aiheuttaa tuollaista ahdistusta. - tt
tt kirjoitti:
Henkilökohtaisesti sain niihin vuokrarästeihin, kun olin yrittänyt maksella pois niitä vippejä. Minullekkin sanottiin, että hyvä kun hain apua. Mutta ennen kuin kukaan ulkopuolinen älähtää, niin tuo sossun apu ei tarkoita vippien maksamista. Niiden kuuluukin mennä ulosottoon. Ellei kyse ole jostain todellisesta poikkeuksesta. Esim. sairastunut ja hakenut vipillä reseptilääkkeitä.
Dein63 merkillä ei välttämättä ole vuokravelkoja äläkä niitä myöskään tee. Opiskelija pakotetaan helposti halvempaan asuntoon sillä vuokrana huomioidaan vain 252. Henkilökohtaisesti minut pelasti soluasumiselta valmistuminen Tammikuussa.
Mutta oikeasti, hae apua. Pikavippi velan ei kuulu aiheuttaa tuollaista ahdistusta.- 1kk vuokrarästi
- ruokaa. ( 1 kerta kuukaudessa EU:n ruokakassi. Haettiin noutupaikasta lähetteellä)
- 20 euron maksusitoumus ruokakauppaan.
Näihin apuihin ei huomioitu asioita, joita normaalisti tt-tukeen huomioidaan.
Tämän lisäksi sain tietysti opintotuen normaalista noin 470 ja vuokrani oli tuosta noin 330. Eli kyllä yhteiskunta myös auttaa velkavankeuteen joutuneita.
Henkilökohtaisesti pidän omaa tekoani todella typeränä, joka olisi saanut jäädä tekemättä. Esim: veronpalautuspäivänä ei ollut mitenkään mukavaa, joten kyllä olen saanut myös teoistani rangaistuksen, eli kenenkään pikavippi keisarin ei tarvitse tästäkään asiasta olla huolissaan. Rangasitukseni jatkuu tulevaisuudessa, sillä tällä hetkellä olen valitettavasti työtön, mutta kohta alkaa työnhakukurssi, joten työllistymiseni voi olla lähellä. Sitten saatte rahaa.-) - Zein63
tt kirjoitti:
Minäkin olin opiskelija kun tuli otettua vippiä jokaisesta paikasta. Minun tilanteeni oli sikäli helppo, että ulosotto oli ainut mahdollisuus. Opiskelijana pääset tilanteessasi eteenpäin esim. terveydenhuollon kautta. Ainakin itse sain apua aluksi YTHS:ltä. Pääset eteenpäin ja huomaat että vaihtoehtoja tosiaan on. Opit myös ajattelemaan asiasta uudella tavalla. Minun elämänlaatuni ainakin parani nopeasti, sillä syyskuun alussa tilanteeni oli vielä pahimmillaan.
Eli olet ottanut vippejä ilamn, että pystyt maksamaan niitä sovitusti takaisin. Olet siis rikkonut lainaehtoja. Perintätoimistojen ei todellakaan tarvitse joustaa ja tehdä kanssasi pidempiä maksuspoimiuksia. Perintälain mukaan perinnän pitääkin olla tehokasta, eli oikeudelliseen perintään on mentävä "nopeasti". Onneksi et saa toisaalta mistään suurempaa lainaa. Se on vain sinun omaksi parhaaksesi.
Minulla oli vippien takia mieli maassa viimeksi veronpalautuspäivänä. Mutta se on ihan normaalia ja kuuluu toisaalta asiaan. Sinä perjantai iltana makasin sängyssä ja itkin. Ymmärrät varmaan opiskelijana. Kai siitä vain tuli niin paha olo, kun kaverit puhuivat veronpalautuksista. Mutta toisaalta nukuin kuitenkin yön hyvin. Mutta se ei ollut enää ahdistavaa, koska vippiasia oli hoidossa eikä tarvinnut enää murehtia tai jopa pelätä mitään turhia asioita. Tiedän myös mistä saan aina tarvittaessa apua.Itse kyllä katsoisin että esim. pankista saatu isompi laina auttaisi elämääni kovasti. Saisin maksettua kaikki stressiä aiheuttavat laskut pois ja maksaa järkevästi yhtä lainaa vain. Loppuisi ylimääräiset sydämentykytykset ja laskisi verenpaineet kohdilleen. ☺
Voisin jopa keskittyä paremmin opiskeluunkin kun ei olisi päivän posti mielessä. - tt
Zein63 kirjoitti:
Itse kyllä katsoisin että esim. pankista saatu isompi laina auttaisi elämääni kovasti. Saisin maksettua kaikki stressiä aiheuttavat laskut pois ja maksaa järkevästi yhtä lainaa vain. Loppuisi ylimääräiset sydämentykytykset ja laskisi verenpaineet kohdilleen. ☺
Voisin jopa keskittyä paremmin opiskeluunkin kun ei olisi päivän posti mielessä.Sinuna aloittaisin avun hakemisen opiskelijaterveydenhuollon puolelta. Itse soitin aikoinani sinne YTHS:lle ja sain nopeasti ensimmäisen ajan psykologille. Ensimmäisellä kerralla hän katsoi myös suoran numeron eräälle sosiaalityöntekijälle, joka on erikoistunut näihin tapauksiin. En ollut siis ensimmäinen ja valitettavasti mysökään viimeinen velkaantunut opiskelija vipeistä. Hän myös soitti puolestani ja varasi sinne ensimmäisen ajan. Tämän lisäksi sain lisää aikoja psykologilta. Ne eivät maksaneet mitään. Näiden käyntien aikana keskustelimme kaikesta maan ja taivaan välillä. Loppujen lopuksi käyntien aikana oma ongelmani kävi suhteutumaan oikeaan kokoonsa. Psykologi kehui minua siitä, että otin häneen ajoissa yhteyttä. Monet opiskelijat viivyttelevät vastaanotolle tuloa niin kauan, että aluksi joudutaan turvautumaan jopa sairaslomaan ja lääkitykseen. Minulle yöunet palautuivat nopeasti pelkän keskustelun avulla joten en tarvinnut edes unilääkkeitä. Niitäkin saa tarvittaessa ja sossu maksaa ne silloin sinulle.
Eli sinun, yhteiskunnan ja myös velkojien etu on se, että haet nyt apua. Muistan omat psykologilla käyneet keskustelut, joiden mukaan yhteiskunta tulee kyllä vastaan kun tekee oikeita asioita. Eli sinun kuten myös minun oikea asia siinä tilanteessa oli keskittyä opintoihin. Muut asiat järjestyvät kyllä. Sossukin sanoi minulle omalla vastaanotollaan, että asioilla on taipumus järjestyä. Sossulta sain myös ennakkotietoa ja esitteitä mm. Takuusäätiöstä, velkajärjestelystä, ulosotosta, tt-tuesta jne. Noiden aika tulee vasta sitten kun siirtyy työelämään opintojen jälkeen. Kuulemma myös ulosottoviranomaiset ovat kuulemma aktiivisia neuvomaan neuvomaan noissa asioissa mm. Takuusäätiöön liittyvissä jutuissa. - pirpanara
Zein63 kirjoitti:
Itse kyllä katsoisin että esim. pankista saatu isompi laina auttaisi elämääni kovasti. Saisin maksettua kaikki stressiä aiheuttavat laskut pois ja maksaa järkevästi yhtä lainaa vain. Loppuisi ylimääräiset sydämentykytykset ja laskisi verenpaineet kohdilleen. ☺
Voisin jopa keskittyä paremmin opiskeluunkin kun ei olisi päivän posti mielessä.Olen samaa mieltä isommasta lainasta. Olen tehnyt maksusuunnitelmat n. 10 eri vipistä ja varmaan vielä 10 lisää menee perintään. Sain tänään palkan ja maksoin maksusuunnitelmien erät niin tilille jäi 9e vuokra (reilun 2000 tilistä). Niinpä menin sitten pankkiin ja hain vakuudellista joustolainaa, johon saan takaajan. Jos minulle ei lainaa myönnettä, niin ei siinä sitten muu auta kuin ulosotto. Sitä haluan kuitenkin välttää viimeiseen asti, haluaisin säilyttää luottotiedot kun pystyn vakituloilla lyhentämään isompaa lainaa. Jos minulla ei olisi tuloja, niin sitten eri asia.
- Hannaliini79
Heräsin todellisuuteen juuri ja juuri ennenkuin luottotiedot olisivat menneet.
Selvisin ensinnäkin hyväksymällä tilanteen.
Sitten avasin ja järjestelin kaikki laskut ja karhut joita en ollut avannut pitkiin aikoihin.
Onneksi sain töitä! Sain luottokortin 2000 luottorajan , jolla maksoin vipit jotkai eivät olleet menneet perintään. (Vältyin lisäkuluilta) lopuista tein maksusuunnitelmat. Soitin KAIKKIIN paikkoihin, selitin tilanteeni ja sanoin että olen juuri saanut töitä. Ekat palkat menivätkin lähes kokonaisuudessaan vippien maksuun.
Paska olo, häpeä ja masennus. Mutta ei siinä muu auta kuin nieleä tappio ja USKOA ETTEI SE PÄÄVOITTO SIELTÄ PELEISTÄ KOLAHDA.
Nyt on enää 2 pikavippifirmaa joihin velkaa, ja tämä on kohdallani VÄHÄN! Niihin on tehty maksusuunnitelmat 60e/kk, ja näyttää siltä että voin maksaa enemmänkin. Rahaa jää nykyään jopa muuhun. Myöskin luottoa on vielä maksamatta sekä elloksen lainaa (joka on aika kallis, en suosittele) jolla maksoin siis vipit ja kulut pois. Mutta nyt ollaan jo voiton puolella, maksan enää kuukaudessa max. 300e velkoihin, luottitedot eivät menneet. Voin vannoa etten enää yhtään vippiä ota.
Voimia ja jaksamista kaikille jotka raha-asioiden kanssa taistelee!!!
Kehotan kertomaan jollekkin läheiselle asiasta, se on parempi järkeistää ja keskustella jonkun kanssa kuin yksin häpeässä kotona pyöriskellen.- tt
Minuakin helpotti sen jälkeen kun todellinen tilanne oli selvinnyt itselleni. Vippivelka ei ahdistanut minua enää psykologin ansiosta. Joillekkin kavereille olen myös puhunut asiasta. Lisäksi olen tutustunut jo kahteen henkilöön yliopistolla, joilla on vippejä ulosotossa. Eli se ei tosiaankaan ole niin harvinaista. Vanhemmille en ole puhunut mitään, enkä varmana myöskään puhu. Faija laittoi minulle joulukuussa rahaa tilille opintolainan koronmaksua varten sekä junalippuja varten. Se vielä olisi puuttunut, että vouti olisi katsellut tilitietoja ja huomannut sen panon sekä ottanut yhteyttä kyseiseen henkilöön. No, vakavasti puhuen kyse oli pienestä summasta, joten eiköhän sekin henkilö tiedä mistä oli kyse.
Ulosotosta vielä sen verran, etten ole itse edes nähnyt kyseistä henkilöä eikä se ole ollut minuun missään yhteydessä. Varattomuusmerkinnän hän on jo laittanut luottotietoihini, joten minnekkään ulosottoselvityksiin ei tarvitse mennä onneksi. - Zein63
Tilanteeni nyt vain on se, että koulu jatkuu ja töitä ei ole.
Lainoja on joka paikkaan, menneet edellisten maksuun nyt loppuaikoina. Nyt en enää ole ottanut yhtään lainaa, antaa sitten mennä miten menee, stressaa....
Alku oli paniikkitilanne johon lainaa hain.
Olen sopinut maksuja vaan kun ei voi enää enempää ottaa, ruokaan jätän jokaisesta rahasta mikä tulee juuri sen että lapsi saa sapuskaa päivittän.
Edelleenkin näen vaihtoehdokseni isomman lainan jolla kaikki pois, pankista sitä en saa. Kunnalta en saanut sosiaalista luototusta kun meni juuri ja juuri yli.
- Indian beaty
Imin parin tuntemattoman miehen penistä ja annoin kyydit... Ne maksoi sit vipit...
- fdibonjfadiojfddhsfi
Myin sieluni mp-jengille...
- fuckjuu
Yritän itse sinnitellä sihen saakka, kunnes pääsen yläasteelle. Minulle on luvattu suuremmat viikkorahat silloin, joten eui muuta kuin odotellaan, kyllä ne vipit sitten hoituu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1008751
- 474319
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘1021946Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html381516- 241460
Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,341199Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia121180Rakastuminenhan on psykoosi
Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk53887Olisinko mä voinut käsittää sut väärin
Nyt mä kelaan päässäni kaikkea meidän välillä tapahtunutta. Jos mä sit kuitenkin tulkitsin sut väärin? Se, miten sä käyt31862Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v29837