Sebring 2.7 v6 vm. 2002

Jape484

Kokemuksia Sebring 2.7 v6 käyttäjiltä kaivataan, eli kannattaako edes harkita tuolla koneella? Eräiden Amerikkalais-sivustojen mukaan ongelma kone ja helppo leikkaamaan kiinni.

23

7184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 11+16

      Nuo 2000-l. alkupään eli vaikka mainitsemasi 2002 mallit kannattaa unohtaa. Niissähän vielä lastentauteja, jostain 2004 ylöspäin kannattais harkita jo vakavammin, hinnatkaan ei päätä huimaa.

      • 22

        Mitähän lastentauteja noissa muka on ollut. -01 2,7 180tkm ajettu, eikä murheita. Normaalit huollot (öljyt putsari, ilmanputsari ja sisäilmansuodatin) tehty 10tkm välein. Tulpat 60tkm välein. Vaihteistoöljyt 2 vuoden välein. Jarrupalaa ja levyä tarvittaessa ym. Huolettomia kilometrejä. Ainakaan pienemmällä koneella en ottaisi, tuokin nyt justiin perheautoon riittää. Jenkithän nyt saa kaiken rikki, kun luulevat ettei mitään tarvitse huoltaa ja käyttävät sellaisia öljyjä, jotka meillä viedään käytettyinä ongelmajätteeseen.


      • jape484
        22 kirjoitti:

        Mitähän lastentauteja noissa muka on ollut. -01 2,7 180tkm ajettu, eikä murheita. Normaalit huollot (öljyt putsari, ilmanputsari ja sisäilmansuodatin) tehty 10tkm välein. Tulpat 60tkm välein. Vaihteistoöljyt 2 vuoden välein. Jarrupalaa ja levyä tarvittaessa ym. Huolettomia kilometrejä. Ainakaan pienemmällä koneella en ottaisi, tuokin nyt justiin perheautoon riittää. Jenkithän nyt saa kaiken rikki, kun luulevat ettei mitään tarvitse huoltaa ja käyttävät sellaisia öljyjä, jotka meillä viedään käytettyinä ongelmajätteeseen.

        Hyvä juttu sitten. You tubessa mollataan kyseistä konetta oikein urakalla. Itseä ei 2 litranen kone jaksa kiinnostaa, kun on aika tehoton tuolle kopalle. Katselin niin olisiko vuodessa 2005 tullut 2.4 tuon 2.7 tilalle.

        http://www.youtube.com/watch?v=-ky4CXFNzbs&feature=related

        http://www.youtube.com/watch?v=pnB98y4e8XU&feature=related

        http://www.youtube.com/watch?v=KjsNzsuFb3o&feature=related


      • 30

      • 11+16
        22 kirjoitti:

        Mitähän lastentauteja noissa muka on ollut. -01 2,7 180tkm ajettu, eikä murheita. Normaalit huollot (öljyt putsari, ilmanputsari ja sisäilmansuodatin) tehty 10tkm välein. Tulpat 60tkm välein. Vaihteistoöljyt 2 vuoden välein. Jarrupalaa ja levyä tarvittaessa ym. Huolettomia kilometrejä. Ainakaan pienemmällä koneella en ottaisi, tuokin nyt justiin perheautoon riittää. Jenkithän nyt saa kaiken rikki, kun luulevat ettei mitään tarvitse huoltaa ja käyttävät sellaisia öljyjä, jotka meillä viedään käytettyinä ongelmajätteeseen.

        Pallonivelet pahvia, esim.


    • jps77w

      Eli ostin tammikuussa autoliikkeestä -01 mallisen avo-Sebringin tuolla mainitsemallasi koneella
      ja nyt mahdollisesti vakavimmillaan tulossa lähes 6000 euron remontti (mikäli
      joudutaan vaihtamaan ns. puolimoottori). Kyseisessä koneessa on kiertokangen
      laakerit irronneet kampiakselista. Jonkinlaista tyyppivikaa kuulemma näissä 2.7V6 koneissa tältä
      osin. Onneksi itse joutuu maksamaan remontista vain osan, mutta sekin harmittaa. Nyt tulee ainakin kuntoon, mutta auto lähtee myyntiin sitten saman tien.

      • fg44

        Paljon sillä oli ajettu? Luulisi että 3000-4000 euroon saisi vaihdettu koko koneen uudempaan pataan.


      • jps77w
        fg44 kirjoitti:

        Paljon sillä oli ajettu? Luulisi että 3000-4000 euroon saisi vaihdettu koko koneen uudempaan pataan.

        Joo, eli unohtu laittaa kilometrit. 151 tuhatta on ajettu. Ehdin ajaa noin viikon kun tota öljynpaine-
        valoa vilautti. Tosin teki sitä jo nopeasti jo liikkeestä pois ajettaessa, jolloin ajattelin sen olevan vaan
        jokin sähkövika. Mutta toisella kerralla ajoin heti korjaamoon ja sieltä tuli tyly viesti muutaman tunnin kuluttua: konevika, joka on ollut varmasti jo pidempään, eli ei 100% missään nimessä minun aiheuttamani.
        Kävi ilmi kun tuossa pikkukorjaamossa (Nissan-Chrysler merkkihuolto silti) käyttivät tuota konetta isommilla kierroksilla, jolloin piti kolinaa. Asentajan mukaan näitä on aina silloin tällöin tapahtunut juuri tähän konetyyppiin noi laakereiden löystymiset. Myös Youtubessahan on paljon jenkkilän suunnasta kuullut huonoa tosta konetyypistä ja näyttää tosiaan pitävän paikkansa. Ilmeisesti jokin suunnitteluvirhe tossa koneessa.

        Ei olisi ikinä uskonut, että käy todellakin näin huono tuuri. En tiennyt Chrysleriä sentään näin laaduttomaksi peliksi. No,tässä on käynyt niin, että joku on tiennyt tosta, ehkä jo 1. liikkeseen
        (autokeskus), myynyt yksityishenkilö, laittaen romun eteenpäin, tai sitten ainakin jobbariliikkeen
        hemmo, josta auton varsnaisesti ostin (oli vielä samana päivänä ollut muuten Autokeskuksen nimissä).

        Vittumainen homma, käytetyn moottorin kanssa vois ehkä päästäkin 4000 eur, mutta uusi kampiakseli kiertokankirykelmä (jos kampiakselia ei saa hiottua) ton 4500 - 5000 työt päälle = 6000 e ja tuo
        lasku jaetaan kolmella. Eli pahimmillaan just ostettuun autoon itse maksettavaa 2000 euroa, jumalauta mikä raha!! Parempi toikin tietysti jos itse joutus maksamaan kokonaan, mutta silti.


    • jps77w

      että tohon munkin peliini on laitettu monella tonnilla kaikenlaista muuta
      osaa tota ennen, raidetangoista lähtien. Auto ei itsessään maksanut kun
      9000 mitä voi pitää 2001 mallin avoautosta kaikilla herkuilla sinällään pahana,
      mutta herran jestas nuo ylläpitokulut pahimmillaan:)

      • 16

        Enpä ole tuollaista kk-laakereiden vikaa tyyppiviaksi kuullut kutsuttavan. Otitko selvää auton historiasta. Onko ollut uudesta suomessa vai tuotu hiljattain. Veikkaisin huoltamattomuuden piikkiin tuollaisen. Kyllähän moottoreita hajoaa jopa chryslereistä, mutta tuskin sen useammin kuin muistakaan autoista. Jos noita tapahtuisi useasti, niin varmaan tuolla chrysler clubin puolella siitä keskusteltaisiin. Mitään ei ainakaan viiden viimeisen vuoden aikana ole siellä kirjoitettu asiasta. Selvähän se on, että kun kohdalle osuu niin ottaa päähän. Ottaisikos yhtä paljon päähän, jos hajonnut auto olisi vaikka mazda tms?


      • jps77w
        16 kirjoitti:

        Enpä ole tuollaista kk-laakereiden vikaa tyyppiviaksi kuullut kutsuttavan. Otitko selvää auton historiasta. Onko ollut uudesta suomessa vai tuotu hiljattain. Veikkaisin huoltamattomuuden piikkiin tuollaisen. Kyllähän moottoreita hajoaa jopa chryslereistä, mutta tuskin sen useammin kuin muistakaan autoista. Jos noita tapahtuisi useasti, niin varmaan tuolla chrysler clubin puolella siitä keskusteltaisiin. Mitään ei ainakaan viiden viimeisen vuoden aikana ole siellä kirjoitettu asiasta. Selvähän se on, että kun kohdalle osuu niin ottaa päähän. Ottaisikos yhtä paljon päähän, jos hajonnut auto olisi vaikka mazda tms?

        Juu, on ihan Suomi-auto, Konalan autokeskuksesta v. 2001 uutena
        ostettu peli, erikoiskilvissä ollut Hesan suunnalla ja Hämeenlinnan kautta
        nyt mulla täällä Tampereen lähellä. Huoltokirja on suht. täydellinen ja monen moista osaa oli
        vaihdettu. Kyllä Autokeskuskin on tuon jonkinlaiseksi tyyppiviaksi myöntänyt,
        joskaan ei näitä varmaan siis liukuhihnalta joka vastaavasta koneesta mene. Auton
        ostajan pahin painajainen, ostaa auton ja saa saman tien taakakseen monen tonnin
        remonttia vaativan vian. Se vaan, että jenkkilän suunnastakaan ei oikeasti kuulu
        hyvää tämän koneen osalta, mietityttää. Kaipa tosta toisaalta sitten hyvä tulee.
        Meneekö seuraavaksi laatikko??


      • sepimari
        16 kirjoitti:

        Enpä ole tuollaista kk-laakereiden vikaa tyyppiviaksi kuullut kutsuttavan. Otitko selvää auton historiasta. Onko ollut uudesta suomessa vai tuotu hiljattain. Veikkaisin huoltamattomuuden piikkiin tuollaisen. Kyllähän moottoreita hajoaa jopa chryslereistä, mutta tuskin sen useammin kuin muistakaan autoista. Jos noita tapahtuisi useasti, niin varmaan tuolla chrysler clubin puolella siitä keskusteltaisiin. Mitään ei ainakaan viiden viimeisen vuoden aikana ole siellä kirjoitettu asiasta. Selvähän se on, että kun kohdalle osuu niin ottaa päähän. Ottaisikos yhtä paljon päähän, jos hajonnut auto olisi vaikka mazda tms?

        Itellä on toi 2001 2,7 malli ja vilautteli öljyvaloa. Kone ei kolissu, kävi nätisti mutta liikennevaloissa stopattaessa valo syttyi palamaan.

        Autokeskuksessa avattiin kone ja todettiin kampiakselin laakerien kuluneen ja päästää öljynpainetta. Ei tyyppivika, vaan vanha omistaja ei ollut vaihtanut joskus öljyjä vaan oli ajellut joku 30000 km samoilla öljyillä. Vaihtoväli on 12000 km tai 6kk. Koneessa näkyi vähän vanhaa mustaa kiinnittynyttä öljyä. Sillain ne autot rikki saa.

        Eikä ole ollut kyseisen koneen kanssa ongelmia hirveästi sanottiin autokeskuksesta, että huoltamattomuuden piikkiin menee. Hyvä auto muuten ollut.


      • seebringi
        sepimari kirjoitti:

        Itellä on toi 2001 2,7 malli ja vilautteli öljyvaloa. Kone ei kolissu, kävi nätisti mutta liikennevaloissa stopattaessa valo syttyi palamaan.

        Autokeskuksessa avattiin kone ja todettiin kampiakselin laakerien kuluneen ja päästää öljynpainetta. Ei tyyppivika, vaan vanha omistaja ei ollut vaihtanut joskus öljyjä vaan oli ajellut joku 30000 km samoilla öljyillä. Vaihtoväli on 12000 km tai 6kk. Koneessa näkyi vähän vanhaa mustaa kiinnittynyttä öljyä. Sillain ne autot rikki saa.

        Eikä ole ollut kyseisen koneen kanssa ongelmia hirveästi sanottiin autokeskuksesta, että huoltamattomuuden piikkiin menee. Hyvä auto muuten ollut.

        Itsellä oli samanlainen tapaus, että öljyvalo syttyi liikennevaloissa. Halpa korjaus .... öljynpaine anturi .... hinta oli jokunen kymmenen euroa.


      • Anonyymi
        sepimari kirjoitti:

        Itellä on toi 2001 2,7 malli ja vilautteli öljyvaloa. Kone ei kolissu, kävi nätisti mutta liikennevaloissa stopattaessa valo syttyi palamaan.

        Autokeskuksessa avattiin kone ja todettiin kampiakselin laakerien kuluneen ja päästää öljynpainetta. Ei tyyppivika, vaan vanha omistaja ei ollut vaihtanut joskus öljyjä vaan oli ajellut joku 30000 km samoilla öljyillä. Vaihtoväli on 12000 km tai 6kk. Koneessa näkyi vähän vanhaa mustaa kiinnittynyttä öljyä. Sillain ne autot rikki saa.

        Eikä ole ollut kyseisen koneen kanssa ongelmia hirveästi sanottiin autokeskuksesta, että huoltamattomuuden piikkiin menee. Hyvä auto muuten ollut.

        Kun vaihdatte öljyt ostakaa suodatin missä on takaiskuventtiili, mulla ainakin toimii, muut valot kyllä vilkkuu mutta johtuu vain kesäkäytössä "avo malli".


    • SebV6
      • jps777w

        No tosiaan en tiedä mitä öljyä tossa on käytetty, mutta uudet öljyt näytti olevan ja ylärajassa.
        Ei tuo nyt varmaan ihan tuiki tavallistakaan ole, mutta tuolle konetyypille kuitenkin ominaisempaa
        kuin noille muille konetyypeille. Tehoiltaan onkin varmasti paras tuohon autoon. Itse tässä parin viikon sisällä varmaan taas saan auton ajoon, mutta kieltämättä v-tuttaa.. Tampereen autokeskuksen johtajallekin pistin palautetta tsekata heidän kauttaan kiertävät ns. jobbariautot hieman tarkemmin. Joku pisti tässä nyt
        konevikaisen hienosti kiertoon. Itse ryhdyn tuota Chrysleriäni kaupittelemaan nyt heti keväällä. Ompahan kuitit kunnon konerempasta!!


      • Jaakkosat39
        jps777w kirjoitti:

        No tosiaan en tiedä mitä öljyä tossa on käytetty, mutta uudet öljyt näytti olevan ja ylärajassa.
        Ei tuo nyt varmaan ihan tuiki tavallistakaan ole, mutta tuolle konetyypille kuitenkin ominaisempaa
        kuin noille muille konetyypeille. Tehoiltaan onkin varmasti paras tuohon autoon. Itse tässä parin viikon sisällä varmaan taas saan auton ajoon, mutta kieltämättä v-tuttaa.. Tampereen autokeskuksen johtajallekin pistin palautetta tsekata heidän kauttaan kiertävät ns. jobbariautot hieman tarkemmin. Joku pisti tässä nyt
        konevikaisen hienosti kiertoon. Itse ryhdyn tuota Chrysleriäni kaupittelemaan nyt heti keväällä. Ompahan kuitit kunnon konerempasta!!

        MIllaista hintaa olet aikoinut pyytää, onko koriltaan millaisessa kunnossa ja minkä värinen? Suomi-auto siis on kyseessä eikä mikään Saksanmaalta tuotu yhdellä hammaslääkärillä ollut "50 000 km" ajettu peli?


    • jps77w

      Hei!

      Netto 11 tonnia pitäis saada, siinä on sitten nuo max. 6000 tuhannen
      euron moottoriremppa mukana, eli parhaimmillaan saat uudella puolimoottorilla ja merkkiliikkeessä korjatun auton aikas edullisesti. Kone on sitten ainakin pitkäksi aikaa kunnossa:) Suomi-auto, ollut erikoiskilvillä aiemmin Hesassa. ja ostettu Konalasta uutena huhtikuussa 2001. Tumman metallin-sininen/tumman sininen katto ja vaaleat, siistit nahkapenkit. Korissa ei mainittavia naarmuja, painaumia tai ruostetta.

      • 5+9

        Nahkapenkit? Ne ei kyl satu autokäyttöön.


    • ii/net

      Minulla on 2006 2,7 sebring ajettu 110000km ei ole ollut koko aikana mitään vikaa , ei käynnistys ongelmia niin kuin jotku väittää , ja kulutus talvella uudella bensalla 9 l normaali ajolla ja lämmintä riittää oli pakkanen mikä tahansa.

      • kovaa ajoa.

        2006 mallin seppo kestää kevyesti 400.000 km


    • jps77w

      Hyvä homma jos on pelannut, tuo 2006 mallin 2,7 v6 kone voi olla jo voitelultaan paremmaksi kehitetty versio. Noihin 01-02 malleihin
      ja vanhempiin tuo v-mäinen vika joihinkin iskee. Tietysti on varmaan merkitystä silläkin, mitä öljyjä käyttelee ja kuinka usein vaihtelee, mutta huonosti suunniteltu kone tuo voitelultaan ilmeisesti on.

    • 11+16

      "Noihin 01-02 malleihin
      ja vanhempiin tuo v-mäinen vika joihinkin iskee."
      -Tosi on, vanhat mallit varsinaisia rahareikiä. Ne kannattaa kiertää kaukaa. 2005 mallista uudenpiin voisin jo harkita vakavasti.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Rasismia kaikkialla näkevät ovat Suomen tyhmimpiä ihmisiä

      ja monillahan kuluu myös mielialalääkkeitä, eli päässä on ongelmia. Mutta he eivät tajua kuinka paljon ja ihan todellis
      Maailman menoa
      91
      5160
    2. Persujen mukaan rasismi on huumoria

      Vaan kun koomikko kutsui Halla-ahoa fasistiksi, niin piti haastaa oikeuteen. Mihin se huumorinitaju yhtäkkiä hävisi? ⠀
      Maailman menoa
      172
      4869
    3. BOIKOTOIN - Ei mitään Suomi.fi postilaatikoita käyttöön

      Ainakaan minulle! Vai että pitäisi alkaa siellä käyädä katselemassa tammikuusta 2026 siis periaatteessa päivittäin että
      Maailman menoa
      211
      4078
    4. 215
      3255
    5. Lasse Lehtonen vaatii persuja pyytämään anteeksi aasialaisilta

      Persut ova romahduttaneet Suomen maakuvan parissa päivässä negatiiviseksi rasismillaan ja se alkaa vaikuttamaan jo Suome
      Maailman menoa
      114
      3105
    6. Hallitus on kaadettava ja Orpon on erottava

      Mikään muu hallitus ei ole oman elämäni aikana tuhonnut näin paljon tämän maan taloutta ja työllisyyttä sekä suomen main
      Maailman menoa
      99
      2960
    7. Lasse Lehtonen palasi ambulanssilennolla Suomeen

      Nyt on syytä lopettaa irvailu.
      Maailman menoa
      125
      1810
    8. HS 12/25 kysely: persut romahti, demarit raketoi

      Kyyti on kylmää persuleirissä, saattaa vetää siellä silmätkin viirulleen. Sen sijaan SDP:n puoluetoimistolla voidaan pok
      Maailman menoa
      15
      1649
    9. Rasismi rapauttaa Suomen mainetta ja hallituksen hiljaisuus pahentaa vahinkoa

      Finnairin viesti Japanista on pysäyttävä: suomalaisen politiikan rasismikohut heijastuvat suoraan matkustuspäätöksiin ja
      Maailman menoa
      143
      1594
    10. 61
      1359
    Aihe