Kokemuksia Sebring 2.7 v6 käyttäjiltä kaivataan, eli kannattaako edes harkita tuolla koneella? Eräiden Amerikkalais-sivustojen mukaan ongelma kone ja helppo leikkaamaan kiinni.
Sebring 2.7 v6 vm. 2002
23
6314
Vastaukset
- 11+16
Nuo 2000-l. alkupään eli vaikka mainitsemasi 2002 mallit kannattaa unohtaa. Niissähän vielä lastentauteja, jostain 2004 ylöspäin kannattais harkita jo vakavammin, hinnatkaan ei päätä huimaa.
- 22
Mitähän lastentauteja noissa muka on ollut. -01 2,7 180tkm ajettu, eikä murheita. Normaalit huollot (öljyt putsari, ilmanputsari ja sisäilmansuodatin) tehty 10tkm välein. Tulpat 60tkm välein. Vaihteistoöljyt 2 vuoden välein. Jarrupalaa ja levyä tarvittaessa ym. Huolettomia kilometrejä. Ainakaan pienemmällä koneella en ottaisi, tuokin nyt justiin perheautoon riittää. Jenkithän nyt saa kaiken rikki, kun luulevat ettei mitään tarvitse huoltaa ja käyttävät sellaisia öljyjä, jotka meillä viedään käytettyinä ongelmajätteeseen.
- jape484
22 kirjoitti:
Mitähän lastentauteja noissa muka on ollut. -01 2,7 180tkm ajettu, eikä murheita. Normaalit huollot (öljyt putsari, ilmanputsari ja sisäilmansuodatin) tehty 10tkm välein. Tulpat 60tkm välein. Vaihteistoöljyt 2 vuoden välein. Jarrupalaa ja levyä tarvittaessa ym. Huolettomia kilometrejä. Ainakaan pienemmällä koneella en ottaisi, tuokin nyt justiin perheautoon riittää. Jenkithän nyt saa kaiken rikki, kun luulevat ettei mitään tarvitse huoltaa ja käyttävät sellaisia öljyjä, jotka meillä viedään käytettyinä ongelmajätteeseen.
Hyvä juttu sitten. You tubessa mollataan kyseistä konetta oikein urakalla. Itseä ei 2 litranen kone jaksa kiinnostaa, kun on aika tehoton tuolle kopalle. Katselin niin olisiko vuodessa 2005 tullut 2.4 tuon 2.7 tilalle.
http://www.youtube.com/watch?v=-ky4CXFNzbs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=pnB98y4e8XU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KjsNzsuFb3o&feature=related - 30
jape484 kirjoitti:
Hyvä juttu sitten. You tubessa mollataan kyseistä konetta oikein urakalla. Itseä ei 2 litranen kone jaksa kiinnostaa, kun on aika tehoton tuolle kopalle. Katselin niin olisiko vuodessa 2005 tullut 2.4 tuon 2.7 tilalle.
http://www.youtube.com/watch?v=-ky4CXFNzbs&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=pnB98y4e8XU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=KjsNzsuFb3o&feature=relatedEi tullut 2,4 tilalle, vaan lisäksi moottorivalikoimaan.
- 11+16
22 kirjoitti:
Mitähän lastentauteja noissa muka on ollut. -01 2,7 180tkm ajettu, eikä murheita. Normaalit huollot (öljyt putsari, ilmanputsari ja sisäilmansuodatin) tehty 10tkm välein. Tulpat 60tkm välein. Vaihteistoöljyt 2 vuoden välein. Jarrupalaa ja levyä tarvittaessa ym. Huolettomia kilometrejä. Ainakaan pienemmällä koneella en ottaisi, tuokin nyt justiin perheautoon riittää. Jenkithän nyt saa kaiken rikki, kun luulevat ettei mitään tarvitse huoltaa ja käyttävät sellaisia öljyjä, jotka meillä viedään käytettyinä ongelmajätteeseen.
Pallonivelet pahvia, esim.
- jps77w
Eli ostin tammikuussa autoliikkeestä -01 mallisen avo-Sebringin tuolla mainitsemallasi koneella
ja nyt mahdollisesti vakavimmillaan tulossa lähes 6000 euron remontti (mikäli
joudutaan vaihtamaan ns. puolimoottori). Kyseisessä koneessa on kiertokangen
laakerit irronneet kampiakselista. Jonkinlaista tyyppivikaa kuulemma näissä 2.7V6 koneissa tältä
osin. Onneksi itse joutuu maksamaan remontista vain osan, mutta sekin harmittaa. Nyt tulee ainakin kuntoon, mutta auto lähtee myyntiin sitten saman tien.- fg44
Paljon sillä oli ajettu? Luulisi että 3000-4000 euroon saisi vaihdettu koko koneen uudempaan pataan.
- jps77w
fg44 kirjoitti:
Paljon sillä oli ajettu? Luulisi että 3000-4000 euroon saisi vaihdettu koko koneen uudempaan pataan.
Joo, eli unohtu laittaa kilometrit. 151 tuhatta on ajettu. Ehdin ajaa noin viikon kun tota öljynpaine-
valoa vilautti. Tosin teki sitä jo nopeasti jo liikkeestä pois ajettaessa, jolloin ajattelin sen olevan vaan
jokin sähkövika. Mutta toisella kerralla ajoin heti korjaamoon ja sieltä tuli tyly viesti muutaman tunnin kuluttua: konevika, joka on ollut varmasti jo pidempään, eli ei 100% missään nimessä minun aiheuttamani.
Kävi ilmi kun tuossa pikkukorjaamossa (Nissan-Chrysler merkkihuolto silti) käyttivät tuota konetta isommilla kierroksilla, jolloin piti kolinaa. Asentajan mukaan näitä on aina silloin tällöin tapahtunut juuri tähän konetyyppiin noi laakereiden löystymiset. Myös Youtubessahan on paljon jenkkilän suunnasta kuullut huonoa tosta konetyypistä ja näyttää tosiaan pitävän paikkansa. Ilmeisesti jokin suunnitteluvirhe tossa koneessa.
Ei olisi ikinä uskonut, että käy todellakin näin huono tuuri. En tiennyt Chrysleriä sentään näin laaduttomaksi peliksi. No,tässä on käynyt niin, että joku on tiennyt tosta, ehkä jo 1. liikkeseen
(autokeskus), myynyt yksityishenkilö, laittaen romun eteenpäin, tai sitten ainakin jobbariliikkeen
hemmo, josta auton varsnaisesti ostin (oli vielä samana päivänä ollut muuten Autokeskuksen nimissä).
Vittumainen homma, käytetyn moottorin kanssa vois ehkä päästäkin 4000 eur, mutta uusi kampiakseli kiertokankirykelmä (jos kampiakselia ei saa hiottua) ton 4500 - 5000 työt päälle = 6000 e ja tuo
lasku jaetaan kolmella. Eli pahimmillaan just ostettuun autoon itse maksettavaa 2000 euroa, jumalauta mikä raha!! Parempi toikin tietysti jos itse joutus maksamaan kokonaan, mutta silti.
- jps77w
että tohon munkin peliini on laitettu monella tonnilla kaikenlaista muuta
osaa tota ennen, raidetangoista lähtien. Auto ei itsessään maksanut kun
9000 mitä voi pitää 2001 mallin avoautosta kaikilla herkuilla sinällään pahana,
mutta herran jestas nuo ylläpitokulut pahimmillaan:)- 16
Enpä ole tuollaista kk-laakereiden vikaa tyyppiviaksi kuullut kutsuttavan. Otitko selvää auton historiasta. Onko ollut uudesta suomessa vai tuotu hiljattain. Veikkaisin huoltamattomuuden piikkiin tuollaisen. Kyllähän moottoreita hajoaa jopa chryslereistä, mutta tuskin sen useammin kuin muistakaan autoista. Jos noita tapahtuisi useasti, niin varmaan tuolla chrysler clubin puolella siitä keskusteltaisiin. Mitään ei ainakaan viiden viimeisen vuoden aikana ole siellä kirjoitettu asiasta. Selvähän se on, että kun kohdalle osuu niin ottaa päähän. Ottaisikos yhtä paljon päähän, jos hajonnut auto olisi vaikka mazda tms?
- jps77w
16 kirjoitti:
Enpä ole tuollaista kk-laakereiden vikaa tyyppiviaksi kuullut kutsuttavan. Otitko selvää auton historiasta. Onko ollut uudesta suomessa vai tuotu hiljattain. Veikkaisin huoltamattomuuden piikkiin tuollaisen. Kyllähän moottoreita hajoaa jopa chryslereistä, mutta tuskin sen useammin kuin muistakaan autoista. Jos noita tapahtuisi useasti, niin varmaan tuolla chrysler clubin puolella siitä keskusteltaisiin. Mitään ei ainakaan viiden viimeisen vuoden aikana ole siellä kirjoitettu asiasta. Selvähän se on, että kun kohdalle osuu niin ottaa päähän. Ottaisikos yhtä paljon päähän, jos hajonnut auto olisi vaikka mazda tms?
Juu, on ihan Suomi-auto, Konalan autokeskuksesta v. 2001 uutena
ostettu peli, erikoiskilvissä ollut Hesan suunnalla ja Hämeenlinnan kautta
nyt mulla täällä Tampereen lähellä. Huoltokirja on suht. täydellinen ja monen moista osaa oli
vaihdettu. Kyllä Autokeskuskin on tuon jonkinlaiseksi tyyppiviaksi myöntänyt,
joskaan ei näitä varmaan siis liukuhihnalta joka vastaavasta koneesta mene. Auton
ostajan pahin painajainen, ostaa auton ja saa saman tien taakakseen monen tonnin
remonttia vaativan vian. Se vaan, että jenkkilän suunnastakaan ei oikeasti kuulu
hyvää tämän koneen osalta, mietityttää. Kaipa tosta toisaalta sitten hyvä tulee.
Meneekö seuraavaksi laatikko?? - sepimari
16 kirjoitti:
Enpä ole tuollaista kk-laakereiden vikaa tyyppiviaksi kuullut kutsuttavan. Otitko selvää auton historiasta. Onko ollut uudesta suomessa vai tuotu hiljattain. Veikkaisin huoltamattomuuden piikkiin tuollaisen. Kyllähän moottoreita hajoaa jopa chryslereistä, mutta tuskin sen useammin kuin muistakaan autoista. Jos noita tapahtuisi useasti, niin varmaan tuolla chrysler clubin puolella siitä keskusteltaisiin. Mitään ei ainakaan viiden viimeisen vuoden aikana ole siellä kirjoitettu asiasta. Selvähän se on, että kun kohdalle osuu niin ottaa päähän. Ottaisikos yhtä paljon päähän, jos hajonnut auto olisi vaikka mazda tms?
Itellä on toi 2001 2,7 malli ja vilautteli öljyvaloa. Kone ei kolissu, kävi nätisti mutta liikennevaloissa stopattaessa valo syttyi palamaan.
Autokeskuksessa avattiin kone ja todettiin kampiakselin laakerien kuluneen ja päästää öljynpainetta. Ei tyyppivika, vaan vanha omistaja ei ollut vaihtanut joskus öljyjä vaan oli ajellut joku 30000 km samoilla öljyillä. Vaihtoväli on 12000 km tai 6kk. Koneessa näkyi vähän vanhaa mustaa kiinnittynyttä öljyä. Sillain ne autot rikki saa.
Eikä ole ollut kyseisen koneen kanssa ongelmia hirveästi sanottiin autokeskuksesta, että huoltamattomuuden piikkiin menee. Hyvä auto muuten ollut. - seebringi
sepimari kirjoitti:
Itellä on toi 2001 2,7 malli ja vilautteli öljyvaloa. Kone ei kolissu, kävi nätisti mutta liikennevaloissa stopattaessa valo syttyi palamaan.
Autokeskuksessa avattiin kone ja todettiin kampiakselin laakerien kuluneen ja päästää öljynpainetta. Ei tyyppivika, vaan vanha omistaja ei ollut vaihtanut joskus öljyjä vaan oli ajellut joku 30000 km samoilla öljyillä. Vaihtoväli on 12000 km tai 6kk. Koneessa näkyi vähän vanhaa mustaa kiinnittynyttä öljyä. Sillain ne autot rikki saa.
Eikä ole ollut kyseisen koneen kanssa ongelmia hirveästi sanottiin autokeskuksesta, että huoltamattomuuden piikkiin menee. Hyvä auto muuten ollut.Itsellä oli samanlainen tapaus, että öljyvalo syttyi liikennevaloissa. Halpa korjaus .... öljynpaine anturi .... hinta oli jokunen kymmenen euroa.
- Anonyymi
sepimari kirjoitti:
Itellä on toi 2001 2,7 malli ja vilautteli öljyvaloa. Kone ei kolissu, kävi nätisti mutta liikennevaloissa stopattaessa valo syttyi palamaan.
Autokeskuksessa avattiin kone ja todettiin kampiakselin laakerien kuluneen ja päästää öljynpainetta. Ei tyyppivika, vaan vanha omistaja ei ollut vaihtanut joskus öljyjä vaan oli ajellut joku 30000 km samoilla öljyillä. Vaihtoväli on 12000 km tai 6kk. Koneessa näkyi vähän vanhaa mustaa kiinnittynyttä öljyä. Sillain ne autot rikki saa.
Eikä ole ollut kyseisen koneen kanssa ongelmia hirveästi sanottiin autokeskuksesta, että huoltamattomuuden piikkiin menee. Hyvä auto muuten ollut.Kun vaihdatte öljyt ostakaa suodatin missä on takaiskuventtiili, mulla ainakin toimii, muut valot kyllä vilkkuu mutta johtuu vain kesäkäytössä "avo malli".
- SebV6
jenkit ajelee vielä jollain öljynlitkuilla ja vaihtovälit on mitä sattuu,2.7 on ainoa oikea kone noinkin isoon autoon.mutta kyseleeppä täältälisää: http://www.phpbbserver.com/chryslercluboff/viewforum.php?f=33&sid=2cb8100100d7dcdabee1f52473f99fd2&mforum=chryslercluboff
- jps777w
No tosiaan en tiedä mitä öljyä tossa on käytetty, mutta uudet öljyt näytti olevan ja ylärajassa.
Ei tuo nyt varmaan ihan tuiki tavallistakaan ole, mutta tuolle konetyypille kuitenkin ominaisempaa
kuin noille muille konetyypeille. Tehoiltaan onkin varmasti paras tuohon autoon. Itse tässä parin viikon sisällä varmaan taas saan auton ajoon, mutta kieltämättä v-tuttaa.. Tampereen autokeskuksen johtajallekin pistin palautetta tsekata heidän kauttaan kiertävät ns. jobbariautot hieman tarkemmin. Joku pisti tässä nyt
konevikaisen hienosti kiertoon. Itse ryhdyn tuota Chrysleriäni kaupittelemaan nyt heti keväällä. Ompahan kuitit kunnon konerempasta!! - Jaakkosat39
jps777w kirjoitti:
No tosiaan en tiedä mitä öljyä tossa on käytetty, mutta uudet öljyt näytti olevan ja ylärajassa.
Ei tuo nyt varmaan ihan tuiki tavallistakaan ole, mutta tuolle konetyypille kuitenkin ominaisempaa
kuin noille muille konetyypeille. Tehoiltaan onkin varmasti paras tuohon autoon. Itse tässä parin viikon sisällä varmaan taas saan auton ajoon, mutta kieltämättä v-tuttaa.. Tampereen autokeskuksen johtajallekin pistin palautetta tsekata heidän kauttaan kiertävät ns. jobbariautot hieman tarkemmin. Joku pisti tässä nyt
konevikaisen hienosti kiertoon. Itse ryhdyn tuota Chrysleriäni kaupittelemaan nyt heti keväällä. Ompahan kuitit kunnon konerempasta!!MIllaista hintaa olet aikoinut pyytää, onko koriltaan millaisessa kunnossa ja minkä värinen? Suomi-auto siis on kyseessä eikä mikään Saksanmaalta tuotu yhdellä hammaslääkärillä ollut "50 000 km" ajettu peli?
- jps77w
Hei!
Netto 11 tonnia pitäis saada, siinä on sitten nuo max. 6000 tuhannen
euron moottoriremppa mukana, eli parhaimmillaan saat uudella puolimoottorilla ja merkkiliikkeessä korjatun auton aikas edullisesti. Kone on sitten ainakin pitkäksi aikaa kunnossa:) Suomi-auto, ollut erikoiskilvillä aiemmin Hesassa. ja ostettu Konalasta uutena huhtikuussa 2001. Tumman metallin-sininen/tumman sininen katto ja vaaleat, siistit nahkapenkit. Korissa ei mainittavia naarmuja, painaumia tai ruostetta.- 5+9
Nahkapenkit? Ne ei kyl satu autokäyttöön.
- ii/net
Minulla on 2006 2,7 sebring ajettu 110000km ei ole ollut koko aikana mitään vikaa , ei käynnistys ongelmia niin kuin jotku väittää , ja kulutus talvella uudella bensalla 9 l normaali ajolla ja lämmintä riittää oli pakkanen mikä tahansa.
- kovaa ajoa.
2006 mallin seppo kestää kevyesti 400.000 km
- jps77w
Hyvä homma jos on pelannut, tuo 2006 mallin 2,7 v6 kone voi olla jo voitelultaan paremmaksi kehitetty versio. Noihin 01-02 malleihin
ja vanhempiin tuo v-mäinen vika joihinkin iskee. Tietysti on varmaan merkitystä silläkin, mitä öljyjä käyttelee ja kuinka usein vaihtelee, mutta huonosti suunniteltu kone tuo voitelultaan ilmeisesti on. - 11+16
"Noihin 01-02 malleihin
ja vanhempiin tuo v-mäinen vika joihinkin iskee."
-Tosi on, vanhat mallit varsinaisia rahareikiä. Ne kannattaa kiertää kaukaa. 2005 mallista uudenpiin voisin jo harkita vakavasti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse1313720- 851875
Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap151701Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos541382Ylen uutiset Haapaveden yt:stä.
Olipas kamalaa luettavaa kaupungin irtisanomisista. Työttömiä lisää 10 tai enempikin( Mieluskylän opettajat). Muuttavat1201243VENÄJÄ muuttanut tänään ydinasetroktiinia
Venäjän presidentti Vladimir Putin hyväksyi tiistaina päivitetyn ydinasedoktriinin, kertoo uutistoimisto Reuters. Sen mu921228Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi311122- 681099
- 68994
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k102975