Viini liian makeaa

katiska13

Tein juuri valmispaketista valkoviiniä johon laitoin kuusi kiloa sokeria. Se on lopettanut käymisen ja on aivan liian makeaa. Mitähän sille tekisi. Onko kukaan kokeillut noita rusinapommeja?
Pakastimesta löytyisi raparperia. Mitähän jos sitä kiehauttaisi ja laittaisi sekaan. Sitten siihen ei varmaan jäisi juuri alkoholia kun sinne menisi sitten vettäkin sekaan.

4

2882

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nimimerkki10

Mä oon kaks kertaa joutunu käynnistämään käymisen rusinoilla. Molemmilla kerroilla alkuun pulputtu iloisesti, mutta pysähtyi kesken. Jatkoi sitten loppuun asti rusinoiden voimalla. En tajuu mitä tossa oikein tapahtui.

Ohje käski lisätä sokerin erissä, mutta ehkä laitoin liian isoina erinä.

• ││││││││││

Leivinhiiva lopettaa käymisen jos sokeripitoisuus on yli 20%. Pikahiivat kestävät korkeampiakin prosentteja. Sokeri pitää aina lisätä osissa jos on tarkoitus päästä yli 10%.

Jos 20 litran tonkkaan laittaa 6 kg sokeri on sen pitoisuus yli 30% eli kovasti liian paljon.

• odeos10

Kyllä se on niin ainakin minun kokemusta et pulla hiivalla tehdään pullaa ja vinkku hiivalla vinkkua,nyrkkisääntönä olen itse käyttänyt jos 25l. vinkuu siis vahvaa n18% niin 6-7kg.sokeria riippuu tietysti mistä marjoista sen tekee,viime vuosina olen tehnyt kirsikka viiniä joka(omasta puusta)on ollut oikein maukasta ja paranee vaan vanhetessaan.Makea jälkiruoka viini 18%,sokerit vähitellen mukaan että käyminen on tasaista ja kannattaa hankkia ominaisuuspainomittari joka kertoo sokeri pitoisuuden ettei mene liikaa jos haluaa ken ties kuivenpaa vikkuu,jälkimakeutus onnistuu ko.mittarilla kätevästi.Niinhän sitä sanotaan et kananmunasta saa oivan munakkaan mutta munakkaasta ei saa kananmunaa tekemälläkään.Sen sanon eihän kukaan ole seppä syntyessään eli tsemppiä kaikille,tämä no nastaa hommaa.....

• Henkka-

ostin karahvin valmispaketin punaviiniä.käynyt iloisesti jo Viikon ja 4 päivää.
      Joka päivä oon pönttöä ravistellut. tänää loppu käyminen ku seinään. ei yhtään kupli.joko se näin äkkiä on valmista?luulis että kuplis vaikka 5-10 min välein edes.onko kokemuksia? ohjeissa kyllä on että käymisaika ois (1,5-3vkoa)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      108
      5766
    2. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      3773
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      50
      3265
    4. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      461
      2647
    5. Purra hermostui A-studiossa

Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.
      Perussuomalaiset
      268
      1690
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      87
      1386
    7. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      32
      1353
    8. Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."

Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito
      Ensitreffit alttarilla
      15
      1336
    9. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      77
      1258
    10. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      152
      1230
    Aihe