Lemmikit.

Huolestunut.

Nurmijärvellä hukutaan koiran jätöksiin "Puuradalla" Ehdotan koiranomistajille rikesakkoa 20e per,järös ja erillistä valvontaa siis "Koiralappuliisat" niinkuin autoilijoilla konsanaan!

4

381

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hifk52

      Koirien ulkoilutusta Lystimäessä 21.02.2011 kello 06:00

      Olin aamulla ulkoiluttamassa kahta kultaista noutajaani, jotka ovat narttuja ja maailman kilteimpiä eläimiä, niin kuin kaikki tietävät kultaisista noutajista.
      Talomme takana kehä II vieressä kulkee Espoon ulkoilutie, jossa joka aamu
      käyn koirien kanssa ja ne olivat vapaana, koska yleensä siihen aikaan en kohtaa
      ketään ja usein päivälläkin monet pitävät siellä koiria vapaana, että saavat peuhata
      keskenään, no nyt sattui eräs mies tulemaan vastaan koiransa kanssa ja minun
      koirani menivät innoissaan katsomaan tätä uutta tuttavuutta, josta seurasi se, että tämä mies alkoi potkia koiriani ja nuorempi koirani saatuaan potkusta juoksi ulisten karkuun kotiinpäin. Sanoin miehelle, että mitä sä oikein touhuut, johon vastaus, että pane ne koirat kiinni. Minä tokaisin, että painu sä vittuun potkinasta mun koiriani ja jatkoin koirieni perässä, jotka peloissaan juoksivat kohti kotia, no sillä seurauksella tämä mies huusi minulle, että ei kannata kääntää hänelle selkäänsä, voi käydä huonosti, koin sen aika uhkaavaksi ja kävelin edelleen ja vilkuilin olkani yli mitä tapahtuu ja mies toisti uhkailun ja huusi, että me nähdään vielä ja lähti seuraamaan minua ja seurasi minua meidän pihalle ja katsoi mihin oveen menin. No lähdimme vaimoni kanssa töihin ja yksi pojistani oli tullut yö vuorosta töistä 07.00 ja nukkumassa kun 08:30 joku soittaa hullun lailla ovikelloa ja koirat haukkuvat tietysti sisällä kun ovikellon soitto jatkui edelleen ja poikani lopulta herää siihen ja ovella on virkapukuinen poliisi joka tiedustelee minun tietojani. Kello 09:30 minulle tulee soitto Espoon poliisista Ylikonstaapeli xxxxxxx:ltä, joka paljastuu täksi koirieni potkijaksi ja minun uhkailijaksi ja hän ilmoittaa, että minun pitäisi tulla Espoon poliisista hakemaan sakkolappu, johon minä, että joo joo ja lopetan puhelun. Keskiviikkona 23.02.2011 postilaatikossamme on kutsu Espoon poliisilta, jonka on allekirjoittanut tämä koirien potkija ylikonstaapeli xxxxxxxx, jossa hän ilmoittaa että minun pitäisi saapua kuulusteluun rikoksesta epäiltynä, sillä uhalla että jos en tule 28.02.2011 kello 16:00 mennessä niin minut haetaan poliisivoimin. Ja tänään hänen esimiehensä soitti
      ja sanoi että minä saan sakon ja tulevat ilmeisesti sitten hakemaan minut, koska ilmoitin, että en tule hakemaan sitä. Tällaista meillä Lystimäessä, varokaa muutkin
      päästämässä hirveitä koirianne vapaaksi.

    • nikinakanimimerkki

      No, tuossahan kävi niinkuin pitikin - taajama-alueella koirat on pidettävä kiinni, ei sen kummempaa. Ihme vain että osa koiranomistajista ei tätä ymmärrä - onneksi kohdallesi sattui poliisi joka pystyi asialle heti jotain tekemään, eli sakottamaan tuollaista pässinpäätä, ehkä jatkossa osaat pitää koirasi kiinni, ja poissa muiden jaloista?

    • 437823

      Opitkohan nyt pitämään ne koirasi kiinni. Todella ärsyttävää, ettei koiran omistajat tajua että muitakin eläimiä saa ulkoiluttaa kuin koiria. Entä jos tulen joku kaunis päivä frettieni kanssa sinua vastaan ja piskisi ovat taas irti. Ne todennäköisesti hyökkäävät frettieni kimppuun. Jos joskus tulee irtokoira vastaan niin nostan näädät syliin ja potkin koiraa niin lujaa kun lähtee.
      (frettien lisäksi metsätiellä voi tulla sinua vastaan, hevonen, poni, kissa, toinen koira, pupu..... ja kyllä, tarkoitan että näitä kaikkia eläimiä voi olla joku ulkoiluttamassa. Siskollani oli joskus kani joka rakasti lenkkejä, mutta irtokoiria ei niinkään)

    • Voivietävä

      Hienoa ensin potkitaan koiraa ja sitten sakotetaan kaupanpäällisenä. En jaksa ymmätää että jollakin on oikeus potkia iloista koiraa . Se on eri asia jos koira on akressiivinen ja joutuu puolustamaan itseänsä tai koiraansa. Luulisi viksun ihmisen erottavan milloin pitää puolustautua ja milloin vain pyytää pitämään koiransa kiinni. Varsinkin kun on itse koiranomistaja. Ja tuntuupa aika raukalta teolta huudella ja uhkailla turpiinlyömisellä varsinkin kun poliisi. Eikös uhkailu lyömisestä ole sekin rikos. Ja osoittaa kyseisen henkilön lapsellisuuden kun piti vielä suutuspäissään sakottaa kun oli työnsä puolesta siihen mahdollisuus. Kyllä on harmillista ettei suomalaiset osaa puhua ja selvittää asioita paikanpäällä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1335
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1227
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1165
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1080
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      61
      916
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      76
      762
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      692
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      41
      691
    9. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      362
      679
    10. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      656
    Aihe