Minun laskujeni mukaan Toyota muistettiin mainita artikkelissa peräti neljä kertaa ja lisäksi yksi viittaus Aurisiin. Muistavatko esim. Audi artikkeleissa mainita noin silmiinpistävän toistavasti volkkarista ja skodasta?
"Suorituskyky ei päätä huimaa, vaan riittää useimmille"
Muistaakohan lehti kirjoittaa kyseisen kommentin myös useimmista dieseleistä, nyt on kuitenkin taloudellisuuteen painoitetusta hybridistä kyse.
Kovista kiihdytyksistä toimittaja Jussa Nieminen toteaa: "pyörintänopeus nousee kuitenkin korkeaksi, ja sen ääni on premium-autoon turhan pölynimurimainen"
No yleensä kun reippaammin annetaan läimää niin kierrokset nousee. "Pölynimurimainen ääni" suurilla kierroksilla varmaankin johtuu atkinson syklistä jossa osa imutahdin aikana imetystä ilmasta pumpataan takaisin imusarjaan, toimittajalle tämä taitaa olla liian raskasta ymmärtää. Aika paha asenneongelma kun kuitenkin on ainoastaan paremman hyötysuhteen tavoittelusta kyse. Samaista toimittajaa varmaan häiritsee myös dieseleiden ruma käyntiääni millä tahansa kierroksilla ja eritoten ahtimen vinkuna luulisi haittaavan.
"Auton ajo-ominaisuudet on valmistajan mukaan säädetty eurooppalaiseen makuun sopivaksi. Tämä tarkoittaa nopeaa ohjausvälitystä ja valitettavan kovaa jousitusta. Sen on hauska yhdistelmä mutkaisilla ja sileillä asfalttiteillä mutta riesa muualla"
Lexus on rakentanut hyvän maantiealustan CT200h malliin ja yllättäen lehti jonka aikaisemmissa testeissä vain maantieajo-ominaisuuksilla on ollut merkistystä on löytänyt kaikki huonoimmat tiet juuri tähän testiin. Jotenkin haiskahtaa siltä että tekeepä tämä konserni millaisen alustan tahansa haetaan Tekniikanmaailman toimittajien taholta juuri sellainen tie missä se on huonoimmillaan.
Jos osaa lukea näitä juttuja sillä tasolla ettei anna itseään kusta silmään niin kyllähän Tekniikanmaailmasta voi sanoa että se on vakaasti ristiretkellä eurooppalaisten autojen puolesta.
Tekniikanmaailma testasi CT200h
22
1224
Vastaukset
- 350
Joo kyllähän se on lehteä seuranneena ollut pakko todeta jo vuosia sitten. Jos auto on ei-saksalainen, mutta siinä on hyvät ajo-ominaisuudet, silloin se lehden mukaan "maistuu saksalaiselta". Noo, onhan se TM ihan hyvää viihdettä.
- 325i e90
Minkäs sille voi jos Lexus ei oikeasti ole niin hyvä kuin sinä väität. Itsekin olen IS250:stä kokeillut ja täytyy sanoa että siinä ei mikään viittaa premiumiin.
Lexus ei tule koskaan pääsemään Audin, BMW:n ja Mersun tasolle. Turha ottaa tästä faktasta herneitä nenään.- 350
Tuolla kommentilla et kyllä sinäkään tiedä mistään mitään. Näköjään.
Se vaan on täysi fakta, että suomalaisilla autolehdillä on niin kovat ennakkoluulot japanilaisia autoja kohtaan, että ei ole tosikaan. Esim. TM-vertailu nro. 1/2000 on oikea malliesimerkki siitä. Silloin vertailussa oli mukana IS 200. No, eipä itse autokaan kummoinen ollut mutta jutussa tehdään erikseen selväksi toimituksen ennakkoluuloisuus japanilaisautoa kohtaan. Sitten on niin helppo rokottaa pisteissä, jos ja kun jokin ominaisuus ei miellytä, tai on huonompi kuin jossakin muussa autossa. TM:n mukaan kaikki japanilaismerkkien omintakeiset ratkaisut ovat korkeintaan omalaatuisia taikka kopioita muista. Onhan noita esimerkkejä vaikka millä mitalla. Itse olen jo vuosia ajanut euroautoilla, mutta silti silmiini aina pistää nämä japanilaisten halveksumiset. - ls460
350 kirjoitti:
Tuolla kommentilla et kyllä sinäkään tiedä mistään mitään. Näköjään.
Se vaan on täysi fakta, että suomalaisilla autolehdillä on niin kovat ennakkoluulot japanilaisia autoja kohtaan, että ei ole tosikaan. Esim. TM-vertailu nro. 1/2000 on oikea malliesimerkki siitä. Silloin vertailussa oli mukana IS 200. No, eipä itse autokaan kummoinen ollut mutta jutussa tehdään erikseen selväksi toimituksen ennakkoluuloisuus japanilaisautoa kohtaan. Sitten on niin helppo rokottaa pisteissä, jos ja kun jokin ominaisuus ei miellytä, tai on huonompi kuin jossakin muussa autossa. TM:n mukaan kaikki japanilaismerkkien omintakeiset ratkaisut ovat korkeintaan omalaatuisia taikka kopioita muista. Onhan noita esimerkkejä vaikka millä mitalla. Itse olen jo vuosia ajanut euroautoilla, mutta silti silmiini aina pistää nämä japanilaisten halveksumiset.ekankin sukupolven IS kummoinen oli, kun miettii että auto luotiin periaatteessa tyhjästä kilpailemaan Mersun c ja BMW 300 sarjan kanssa. Kyllä tänäpäivänä noi 10v vanhat IS mallit vaan tavanomaisen luotettavia on. 2000 vuoden tm testin autoista kukaan ei pärjää luotettavuudessa IS:lle. Ei juuri mitään tyyppivikoja ja ruostumistakaan ei ole havaittavissa. Kokemusta muuten on useammasta merkistä ja 2000 vuoden 320d bemarin dieselruiskutuspumppu on auton kallein osa ja siinä kohtaa vaihtuu merkki.
- löaksdfj
Noh noh poju, nyt et usko itsekkään. E36 sulla korkeintaan on etkä sä mitään Lexusta koskaan ole nähnytkään.
Mitä tulee Audiin BMW:n ja Mersun tasolle pääsemisestä niin tyytyväisimmät omistajat ajaa Lexuksella, johtunee siitä korkeasta laadusta jolle saksalaiset valitettavasti eivät yllä, siinä ei hattiwattilehtien ja sinun mielipiteesi paljo paina. - sepss
Kyllä minun mielestäni nykyinen IS-malli on paljon enemmän premiumi kuin esim. BMW 3-sarja. Ainakin äänieristys parempi ja sisätilojen viimeistely Lexuksessa. Myös vakiovarustelu parempi Lexuksessa.
Itselläni oli ennen -07 335i ja nyt -08 IS350, joten tiedän mistä puhun.
Sulla ei taida olla edes vielä korttia saatikaan ajokokemusta mistään noista mainistemistasi autoista (Audi, Lexus, Bmw, Merceses). - 350
sepss kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni nykyinen IS-malli on paljon enemmän premiumi kuin esim. BMW 3-sarja. Ainakin äänieristys parempi ja sisätilojen viimeistely Lexuksessa. Myös vakiovarustelu parempi Lexuksessa.
Itselläni oli ennen -07 335i ja nyt -08 IS350, joten tiedän mistä puhun.
Sulla ei taida olla edes vielä korttia saatikaan ajokokemusta mistään noista mainistemistasi autoista (Audi, Lexus, Bmw, Merceses).Kiinnostaa kokemuksesi IS350:stä! Oliko ISF sinulle vaihtoehto? Minkälainen suorituskyky verrattuna Bemuun? Itse valitsisin myös kolmeviiskymppisen, vaikka olisi rahkeita Äffäänkin. En haluaisi niin rajua ulkonäköä. Kaikkein mieluimmin ottaisin kyllä GS350 AWD:n. Niitäkin olisi japanissa, mutta sitten taas postiautot ei kiinnosta. Kyllä on vaikeita valintoja :)
- AMG
sepss kirjoitti:
Kyllä minun mielestäni nykyinen IS-malli on paljon enemmän premiumi kuin esim. BMW 3-sarja. Ainakin äänieristys parempi ja sisätilojen viimeistely Lexuksessa. Myös vakiovarustelu parempi Lexuksessa.
Itselläni oli ennen -07 335i ja nyt -08 IS350, joten tiedän mistä puhun.
Sulla ei taida olla edes vielä korttia saatikaan ajokokemusta mistään noista mainistemistasi autoista (Audi, Lexus, Bmw, Merceses).vain Avensis pyhäpuvussa. Vähän sama juttu on Jaggen X-Typen ja Mondeon kanssa.
Kuka edes viitsii raahata ulkomailta jonkun IS350:n? - sepss
350 kirjoitti:
Kiinnostaa kokemuksesi IS350:stä! Oliko ISF sinulle vaihtoehto? Minkälainen suorituskyky verrattuna Bemuun? Itse valitsisin myös kolmeviiskymppisen, vaikka olisi rahkeita Äffäänkin. En haluaisi niin rajua ulkonäköä. Kaikkein mieluimmin ottaisin kyllä GS350 AWD:n. Niitäkin olisi japanissa, mutta sitten taas postiautot ei kiinnosta. Kyllä on vaikeita valintoja :)
Kyllä on miellyttänyt itseäni. IS-F oli vaihtoehto, mutta raha oli syy miksi päädyin tähän :)
335i:hin kun vertaa niin suoritusky perstuntumalta aika sama. Bemu oli vaan käsivaihteistolla ja tää 350 automaatilla. Silti kiihtyy automaatilla samalla lailla kun bmw käsilootalla.
Automaatti hoitaa hommansa hyvin.
Äänimaailma jotenkin sivistyneempi lexuksessa. Tykkään myös IS:n ulkomuodosta enempi kun 3-sarjalaisen.
Adaptiivinen cruise ja pre-crash on kyllä ihan käteviä. Varmaan olis bimmeriinkin saanut, mutta suomi-autoissa harvemmin näitä ns. herkkuja on liiaksi. - 350
sepss kirjoitti:
Kyllä on miellyttänyt itseäni. IS-F oli vaihtoehto, mutta raha oli syy miksi päädyin tähän :)
335i:hin kun vertaa niin suoritusky perstuntumalta aika sama. Bemu oli vaan käsivaihteistolla ja tää 350 automaatilla. Silti kiihtyy automaatilla samalla lailla kun bmw käsilootalla.
Automaatti hoitaa hommansa hyvin.
Äänimaailma jotenkin sivistyneempi lexuksessa. Tykkään myös IS:n ulkomuodosta enempi kun 3-sarjalaisen.
Adaptiivinen cruise ja pre-crash on kyllä ihan käteviä. Varmaan olis bimmeriinkin saanut, mutta suomi-autoissa harvemmin näitä ns. herkkuja on liiaksi.Kyllä kateeks käy! :)
- justjoooooo
AMG kirjoitti:
vain Avensis pyhäpuvussa. Vähän sama juttu on Jaggen X-Typen ja Mondeon kanssa.
Kuka edes viitsii raahata ulkomailta jonkun IS350:n?siis x-type se on pyhäpukuinen mondeo(samapohjalevy,moottorit, puolet sisätilan nippeleistä, jne,jne.) , avensiksella ja lexus is llä ei ole muuta yhteistä kuin 2.2d-cat turbodiesel, tosin tuo konekin kootaan mm. sekä takavetoiseen liittyvien muutosten vuoksi että paremman laadunvalvonnan takia lexukseen japanissa, aven moottori taas puolassa
- hippi-Corolla
Tai siis Priuksesta, josta myös Auris kopsattu.
- .udi
Nipponikiuluja !
- hippi-Corolla
.udi kirjoitti:
Nipponikiuluja !
Vaikuttaa ihan kivalta. Voisin harkita seuraavaksi autoksi.
- Tussu Nieminen
Luin huvikseni myös Audi A6 "Ajettua" jutun, ei ainoatakaan mainintaa volkkarista, rinnastelukin tapahtui mielestäni pykälää parempiin autoihin kuten BMW:hen ja Mercedes Benziin. Jos Tekniikanmaailman jutut olisi kautta linjan samanlaisia niin kyllä Skoda olis tarvinnu mainita, saahan sitä täysin samalla moottori-voimansiirtopaketilla(2.0TDI etuveto).
- ///M5, RS6, AMG E63
kuinka tietämätön olet. A6, 5er ja E-Sarja ovat saman luokan autoja. Lexus GS puolestaan kuuluu Saab 9-5:n kanssa samaan sarjaan, eli B-luokan premiumeihin.
Taitaa Lexus tyypeillä olla tämä maankuulu pikkuveli syndrooma, kun noin kovin jaksetaa etsiä jutuista että mitä muista merkeistä mainitaa.
Lexus on Toyota vähän rumemmissa kuorissa. Saksalaiset premiumit tulevat aina olemaan pari pykälää Lexuksen edellä. - lexustin
///M5, RS6, AMG E63 kirjoitti:
kuinka tietämätön olet. A6, 5er ja E-Sarja ovat saman luokan autoja. Lexus GS puolestaan kuuluu Saab 9-5:n kanssa samaan sarjaan, eli B-luokan premiumeihin.
Taitaa Lexus tyypeillä olla tämä maankuulu pikkuveli syndrooma, kun noin kovin jaksetaa etsiä jutuista että mitä muista merkeistä mainitaa.
Lexus on Toyota vähän rumemmissa kuorissa. Saksalaiset premiumit tulevat aina olemaan pari pykälää Lexuksen edellä.tollaselle laput silmillä, "über-saksalainen"-mantraa suoltavalle on toista kantaa turha esittää, mutta väännetään nyt kuitenkin.
ei lexus-tyypit pode mitään alemmuudentunnetta, vaan teikäläiset ylemmyyden...
ja kyllä se gs ihan samanluokan auto on, sanot ihan mitä tahansa. tilat on joihinkin suuntiin isommatkin, gs on hiljaisempi ja mukavampi kuin nuo saksalaiset, amerikka kun on päämarkkina-aluetta
ja toi "Lexus on Toyota vähän rumemmissa kuorissa. Saksalaiset premiumit tulevat aina olemaan pari pykälää Lexuksen edellä" on ihan ihmeellistä...miksei tätä käytetä audi on vain kallis volkkari-yhteydessä, vw-konsernissa kuitenkin käytetään samoja pohjalevyjä kaikissa kokoluokissa, joka merkissä, kuten samoja moottoreitakin...
lexuksia ei saa toyotana, lukuunottamatta lancruisereita joita myydään lexus gx la lx malleina, nekin vain lähi-idässä ja venäjällä ja amerikoissa - Tussu Nieminen
///M5, RS6, AMG E63 kirjoitti:
kuinka tietämätön olet. A6, 5er ja E-Sarja ovat saman luokan autoja. Lexus GS puolestaan kuuluu Saab 9-5:n kanssa samaan sarjaan, eli B-luokan premiumeihin.
Taitaa Lexus tyypeillä olla tämä maankuulu pikkuveli syndrooma, kun noin kovin jaksetaa etsiä jutuista että mitä muista merkeistä mainitaa.
Lexus on Toyota vähän rumemmissa kuorissa. Saksalaiset premiumit tulevat aina olemaan pari pykälää Lexuksen edellä.Eiköhän se ole niin että niissä A6 malleissa mitä suomessakin näkee on enemmän yhteistä Passatin ja Suber B:n kanssa ku mersun ja bemarin. Tietysti sinä voit itseäsi lohduttaa millä tykkäät mutta näin se vaan on.
- Lexus=Toyota
Tussu Nieminen kirjoitti:
Eiköhän se ole niin että niissä A6 malleissa mitä suomessakin näkee on enemmän yhteistä Passatin ja Suber B:n kanssa ku mersun ja bemarin. Tietysti sinä voit itseäsi lohduttaa millä tykkäät mutta näin se vaan on.
että A6:ssa ja Passatissa/ Superbissa ei ole edes samaa pohjalevyä? No ei tietenkään Audissa, Mersussa ja BMW:ssä ole samoja osia. Ne ovat kilpailijoita keskenään. Nyt kyllä todistit viimeistään että et tiedä autoista yhtään mitään. Itse en voisi ajatellakaan mitään Lexusta. Kelpuutan vain Mersun, Audin ja BMW:n.
Ps. Lexus on Toyota pyhäpuvussa. - Tussu Nieminen
Lexus=Toyota kirjoitti:
että A6:ssa ja Passatissa/ Superbissa ei ole edes samaa pohjalevyä? No ei tietenkään Audissa, Mersussa ja BMW:ssä ole samoja osia. Ne ovat kilpailijoita keskenään. Nyt kyllä todistit viimeistään että et tiedä autoista yhtään mitään. Itse en voisi ajatellakaan mitään Lexusta. Kelpuutan vain Mersun, Audin ja BMW:n.
Ps. Lexus on Toyota pyhäpuvussa.Noista minullekkin kelpaisi kaikki muut mutta ei Audi. Vaikka itse ostaisi hyvin varustellun version ei se tosiasia muutu miksikään että kaikki karvalakkiaudistit luokiteltaisiin samaan kuppikuntaan.
- poeka""
Lexus=Toyota kirjoitti:
että A6:ssa ja Passatissa/ Superbissa ei ole edes samaa pohjalevyä? No ei tietenkään Audissa, Mersussa ja BMW:ssä ole samoja osia. Ne ovat kilpailijoita keskenään. Nyt kyllä todistit viimeistään että et tiedä autoista yhtään mitään. Itse en voisi ajatellakaan mitään Lexusta. Kelpuutan vain Mersun, Audin ja BMW:n.
Ps. Lexus on Toyota pyhäpuvussa.Ai miksi kelpuutat Audin? Sehän on Skoda pyhäpuvussa, eli Skodillac. Mersut ja BMW:t miellyttää itseäni mutta Audi... =D
- testit
poeka"" kirjoitti:
Ai miksi kelpuutat Audin? Sehän on Skoda pyhäpuvussa, eli Skodillac. Mersut ja BMW:t miellyttää itseäni mutta Audi... =D
Kannattaa lukea tuulilasia ja toyota uutisia, niin kehutaan aina toyotaa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12701Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1581331Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491165- 1271028
Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2071000Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä18996Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223974- 42899
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297885- 72875